FANDOM

Samotnicy, koty domowe, włóczędzy – określenie kotów, które nie należą do żadnego Klanu występującego w książce. Określenie to nazywa zarówno koty należące do Dwunożnych, jak i koty, które opuściły swój Klan i zostały samotnikami.

Samotnicy są kotami, które żyją samodzielnie. Nie należą one do żadnego z klanu, nie mieszkają z Dwunożnymi i nie są nastawione do życia w klanie.

Włóczędzy to termin używany do opisania wrogich i zazwyczaj agresywnych kotów, które nie należą do klanu lub plemienia i nie są pieszczochami Dwunożnych.

Samotnikami byli/są:

  • Jęczmień – czarno-biały kocur żyjący na farmie blisko klanów.
  • Krucza Łapa – smukły czarny kocur z białą końcówką ogona, były uczeń Klanu Pioruna.
    Koty bez klanu
  • Księżniczka – jasnobrązowa kotka z charakterystyczną białą piersią; kot domowy.
  • Łatek – pulchny, przyjazny, czarno-biały kocur żyjący w domu na skraju lasu.
  • Mycka – mała brązowo-pręgowana kotka o bursztynowych oczach, mieszkająca w dawnym domu Ognistej Gwiazdy.
  • Stokrotka - kremowa kotka o długiej sierści. Teraz w Klanie Pioruna.
  • Dym – muskularny, szaro-biały kocur.
  • Klonowy Cień – duża, szylkretowa kocica.

Definicja samotników

Kontrowersje dotyczące definicji samotników oraz włóczęgów:

  • Większość książek sugeruje, że samotnicy to koty żyjące w pobliżu Dwunożnych, ale nie są częścią klanu i nie jedzą jedzenia Dwunożnych, takie jak koty żyjące na farmie, np. Jęczmień.
  • W Początek Proroctwa i Sekrety Klanów każdego kota żyjącego samotnie określają jako samotnika.
  • W Koty Klanów Skała stwierdza, że samotnicy to koty, które żyją samotnie, z dala od Dwunożnych i nie sprawiają problemów. Włóczęga też żyje sam, ale sprawia kłopoty.

Opis samotników

Samotnicy często osiedlają się blisko terytoriów klanu. Miejsca te często znajdują się w pobliżu miejsc, w których często przebywają Dwunożni, na przykład w gospodarstwach rolnych, opuszczonych domach, stodołach lub w jakimkolwiek innym miejscu, które jest odpowiednie do życia. Mają tendencję do trzymania się z dala od terytorium klanów i są bardziej znani ze swej niezależności i życzliwości.

Niektórzy członkowie klanu uważają ich za niegodnych zaufania, ale inni zaprzyjaźniają się z samotnikami, mając nadzieję, że mogą być przydatnymi sprzymierzeńcami w przyszłości. Chociaż większość członków klanu uważa ich za gorszych od kotów urodzonych w klanie, wszystkie koty klanów pochodzą od pięciu samotników: Pioruna, Cieniu, Rzeki, Wiatru i Nieba, którzy byli pierwszymi przywódcami klanów.

Definicja włóczęgów

Istnieją kontrowersje dotyczące definicji włóczęgów i samotników:

  • Początek Proroctwa i Sekrety Klanów określają włóczęgów jako koty wygnane z klanu.
  • Większość innych książek sugeruje, że włóczędzy to koty, którzy zdecydowali się żyć samodzielnie bez innych kotów lub Dwunożnych i gardzą kotami klanowymi za ich poglądy.
  • Niektóre książki, takie jak Misja Ognistej Gwiazdy, nazywają każdego kota żyjącego na własną rękę "włóczęgą", nawet jeśli nie są wrogo nastawieni i zachowują się bardziej jak samotnicy.

Opis włóczęgów

Z punktu widzenia klanów, włóczędzy są zazwyczaj przedstawiani jako samolubne i agresywne koty. Nie szanują Kodeksu wojownika ani koty, które go przestrzegają, w przeciwieństwie do samotników. Koty, które zostały wygnane ze swojego klanu, zwykle żyją jako włóczędzy. Czasami naruszają terytorium klanu, aby ukraść zdobycz, ale jeśli patrol znajdzie takiego, będą starali się go wypędzić poza granicę. Nawet jeśli żyją w grupach, nie boją się siebie nawzajem. Są bardzo agresywni i nie mają żadnych zastrzeżeń co do atakowania starszych i bardzo młodych kotów. Czasami zabijają bez ważnego powodu. Włóczędzy także porzucili swoje kocięta w przeszłości.

Czasami grupa złoczyńców może napadać na klan, na przykład gdy Tygrysi Pazur prowadzi grupę wygnanych kotów i kazał im zaatakować obóz Klanu Pioruna lub gdy grupa złoczyńców zaatakowała Plemię Płynącej Wody.