FANDOM

Uważaj! Brzozowy Pysk potrafił skakać nie rozpłaszczając żadnego kota.

—Królicze Futro do Modrzewika w Zemście Klonowego Cienia, strona 44

Królicze Futro (ang. Rabbitfur) – kocur występujący jedynie w noweli Zemsta Klonowego Cienia, przebywa tam w starszyźnie.

Wygląd

Królicze Futro to starszy, szary pręgowany kocur[1] o sztywnym kroku[2].

Historia

Niewiele wiadomo o historii Króliczego Futra. Za czasów rządów Dębowej Gwiazdy był starszym Klanu Pioruna, a kiedy Klonowy Cień się okociła, bawił się z jej kociętami. Jeszcze za życia Brzozowego Pyska wraz z nim polował na bażanta przy siedlisku Dwunożnych.

Fabuła

Nowele

Zemsta Klonowego Cienia

Królicze Futro jest starszym Klanu Pioruna. Kiedy Pokrzywowa Łapa nazywa Klonowy Cień powolną i zostaje zbesztany przez nią za to. Uczeń myśli, że jeśli nazwałby tak swoją mentorkę, Jelenią Cętkę tak samo, to w ramach kary musiałby wyjmować kleszcze Króliczemu Futro przez księżyc.

Kiedy kocięta Klonowego Cienia bawią się, Królicze Futro podchodzi do nich i pyta, czy chciałyby pograć się w inną grę. Modrzewik zgadza się, a starszy turla na środek polany mały kamień i tłumaczy zasady gry, w której trzeba stanąć przy gałęzi i wskoczyć na kamień, nie dotykając ziemi pomiędzy nimi. Kociaki narzekają na zbyt dużą odległość, ale Królicze Futro zapewnia ich, że Brzozowy Pysk, ojciec kociąt, był w stanie przeskoczyć dwa razy większy dystans i wylądować bezszelestnie. Pstrokatek narzeka, że starszy strasznie się rządzi, a Wiórka przystępuje do wykonania zadania, ale Królicze Futro mówi jej, by spróbowała ponownie.

Kiedy następuje kolej Modrzewika, Królicze Futro odsuwa się z drogi, by uniknąć zmiażdżenia. Starszy narzeka, przylizując futro na piersi, że Brzozowy Pysk potrafił skakać nie rozpłaszczając innych kotów. Klonowy Cień tłumaczy, że być może kociaki bardziej wdały się w nią, mówiąc, że też nie potrafi dobrze skakać. Starszy odpowiada, że wcale nie jest aż taka zła w skakaniu i dziwi się, że kocięta Brzozowego Pyska są tak ociężałe. Kiedy Klonowy Cień zabiera kociaki na spacer, Królicze Futro mówi im, że powinny być dumne z tego, kim był ich ojciec, jednak szylkretowa kocica przerywa mu, a starszy wraca do swojego legowiska.

Podczas spaceru Modrzewik potyka się i przewraca, a Klonowy Cień cieszy się, że nie widział tego Królicze Futro, pomimo tego, że nie może zaprzeczyć, że kociaki są bardziej niezdarne od ich klanowiczów. Po powrocie ze spaceru Krucze Skrzydło kwestionuje ojcostwo Brzozowego Pyska, mówiąc, że Królicze Futro opowiedział mu o tym, że kocięta nie odziedziczyły po ojcu zdolności tropienia ani skakania i pyta Klonowego Cienia o ich prawdziwego ojca

Cytaty

Klonowy Cień: Może są bardziej podobne do mnie, Królicze Futro. Ja też nie potrafię skakać.
Królicze Futro: Nie jest z tobą aż tak źle. Nie wierzę, że potomstwo Brzozowego Pyska jest ociężałe jak borsuki.

—Kiedy Wiórka i Modrzewik okazują się być niezdarni w Zemście Klonowego Cienia, strona 44

Powinnaś być dumna z tego, kim był twój ojciec. Pamiętam, jak tropiliśmy bażanta przy siedlisku Dwunożnych. Nigdy nie widziałem tak dużego ptaka, ale Brzozowy Pysk był nieustraszony i bardzo cichy. Nie słyszałem go, mimo że wiatr ledwie poruszał liśćmi.

—Królicze Futro w Zemście Klonowego Cienia, strona 45

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawiono w "Zemście Klonowego Cienia", spis klanów
  2. Wyjawiono w "Zemście Klonowego Cienia", strona 42