FANDOM

Warning
Ale chyba nie musimy nigdzie iść, prawda?

—Krzewik, "Świt", strona 103

Krzewik (ang. Hollykit) – kotka dawniej należąca do Klanu Pioruna. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Krzewik jest brązową[2] kotką[5] o bursztynowych oczach[2].

Historia

Krzewik urodziła się w Klanie Pioruna na starych terenach. Była córką Zakurzonej Skóry oraz Paprotkowej Chmury oraz siostrą Modrzewika i Brzózka. Urodziła się z nimi w drugim miocie. Kiedy las był niszczony przez Dwunożnych, cała zwierzyna z lasu uciekła. Dla jej matki największym wyzwaniem było wykarmienie jej kociąt, chociaż nie miała za dużo mleka. Kiedy Modrzewik zmarła z wygłodzenia, nie długo po niej zmarła Krzewik również z tej samej przyczyny. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy, gdzie kotkami opiekuje się ich starszy brat, Ryjówcza Łapa.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Północ

Krzewik rodzi się w drugim miocie Paprotkowej Chmury, wraz z siostrą Modrzewikiem i jej bratem, Brzózkiem. Gdy Krucza Łapa przychodzi do obozu, aby odwiedzić Ognistą Gwiazdę, Krzewik pyta kocura, jak to jest prowadzić życie samotnika. Kiedy Krucza Łapa rozmawia z Paprotkową Chmurą, Krzewik razem z Modrzewikiem próbuje wskoczyć na ogon Kruczej Łapy. Matka przyciąga je do siebie, która przeprasza za zachowanie swoich kociaków.

Wschód Księżyca

Jej siostra umiera przez wygłodzenie, ponieważ jej matka nie ma dość pokarmu, aby wykarmić trzy kociaki. Zapas mleka jest nierównomierny, dlatego Paprotkowa Chmura nie jest w stanie wykarmić wszystkich trzech kociąt. Karmicielka obwinia się o śmierć Modrzewika i nic nie chce jeść, ale Zakurzona Skóra pociesza ją mówiąc, że to nie była jej wina.

Świt

Krzewik jest smutna na wieść o tym, że muszą opuścić las. Pyta się swojej matki czy naprawdę muszą odchodzić. Niedługo potem umiera w chłodną noc, ponieważ jest zbyt chuda i słaba, aby przetrwać taki chłód. Nad kotką rozpacza szczególnie Mysie Futro i jej rodzice, a wkrótce zostaje pochowana. Paprotkowa Chmura jest zrozpaczona i rozpacza, dlaczego to nie ona umarła zamiast jej córki. Wkrótce, tego samego dnia, jej starszego brata, Ryjówczą Łapę, śmiertelnie potrącił potwór Dwunożnych. Jej brat z miotu, Brzózek, jako jedyny pozostał przy życiu.

Blask gwiazd

Kiedy Liściasta Łapa odkrywa Księżycową Sadzawkę, uczennica medyka widzi Krzewika bawiącą się z jej siostrą, Krzewikiem. Jej starszy brat, Ryjówcza Łapa, potrącony przez potwora Dwunożnych, odsuwa dwójkę kociąt od sadzawki, aby te tam nie wpadły. Liściasta Łapa chce powiedzieć Paprotkowej Chmurze, że jej kociaki są szczęśliwe w Klanie Gwiazdy, ale potem sobie przypomina, że medycy nie mogą powiedzieć innym kotom o tym, co wiedzieli w Klanie Gwiazdy.

Zmierzch

Jest krótko wspomniana, kiedy Wiewiórczy Lot współczuje Brzózkowi straty rodzeństwa, Modrzewinki i Krzewinki.

Zachód słońca

Liściasta Sadzawka widzi kotkę w Księżycowej Sadzawce z jej siostrą, Krzewikiem, jej bratem, Ryjówczą Łapą i wieloma innymi kotami Klanu Gwiazdy, które witają ją jako nowego medyka Klanu Pioruna.

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Choć nie jest nazwana, pojawia wraz ze zmarłym rodzeństwem i matką, aby powitać Zakurzoną Skórę w Klanie Gwiazdy.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 312
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wyjawione w "Północy", strona 109
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  4. Wyjawione w "Północy", strona 84 (angielskie wydanie)
  5. 5,0 5,1 5,2 Wyjawione w "Świcie", strona 166