FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Moonstone-SotC

Księżycowy Kamień – to miejsce w Ustach Matki. Przychodzili tam medycy, by dzielić sny z Klanem Gwiazd. Zarówno medycy, jak i przywódcy dzielili tam swoje sny, ale ci drudzy odbierali również dar dziewięciu żywotów.

Gdy kot wchodzi do Ust Matki, zapachy wrzosu i wiatru znikają, a światło księżyca oświetla Księżycowy Kamień. Wokół kamienia krąży dziwny zapach.Kot zostaje oślepiony przez wyjątkowo jasne, białe światło księżyca, wpadające przez otwór w sklepieniu, odbite przez kryształ. Koty często bywają zaskoczone mocą Księżycowego Kamienia. Mierzy on kilka długości ogonów.

Zarówno przywódca, jak i medyk po wejściu do Ust Matki musi milczeć. Następnie podchodzi do Księżycowego Kamienia, dotyka go nosem i czeka na sen od Klanu Gwiazdy.

Ćmi Lot, pierwsza medyczka Klanu Wiatru, odkryła Księżycowy Kamień.

Pierwsze wystąpienie 

Księżycowy Kamień pierwszy raz pojawił się w Ucieczce w Dzicz, kiedy Błękitna Gwiazda prowadziła Szarą Pręgę i Ogniste Gwiazda (wtedy jeszcze Szarą Łapę i Ognistą Łapę) wraz z Tygrysią Gwiazdą (wtedy Tygrysim Pazurem) do Księżycowego Kamienia. Tradycyjnie, uczniowie muszą tam wyruszyć przed nadaniem tytułu wojownika. Błękitna Gwiazda otrzymała złą przepowiednię, w wyniku tego zdarzenia wszystkie koty musiały szybko wracać do obozu, gdzie toczyła się bitwa. Złamana Gwiazda, wtedy przywódca Klanu Cienia, zaatakował wraz ze swoimi wojownikami obóz Klanu Pioruna.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie Księżycowy Kamień jest kryształem kwarcowym
  • Niektóre koty panicznie boją się Księżycowego Kamienia