FANDOM

Nie mogę żyć jako wojownik. Ale zawsze będę cię pamiętał. Pokazałeś mi życie o jakim śniłem. Ale teraz wiem gdzie naprawdę należę.

—Kuba do Wysokiego Ogona, "Zemsta Wysokiej Gwiazdy", strona 433

Kuba (ang. Jake) – był kotem domowym. Syn Crystal, brat Ferris i Whiskers.

Ojciec Ognistej Gwiazdy, Księżniczki, Rubinki, Skarpetka i Bicza, partner Nutmeg, miał też inną partnerkę Pigwę. Najlepszy przyjaciel Wysokiego Ogona - wojownika Klanu Wiatru, później przywódcy.

W "Wyborze Sosnowej Gwiazdy" zaprzyjaźnił się z Sosnową Gwiazdą.

Wygląd

Kuba to pulchny, puszysty rudy kocur o płomiennej, miękkiej, gęstej i jedwabistej pręgowanej sierści. Ma intensywnie zielone oczy i nacięcie na jedynym z uszu.

Fabuła

Super Edycja

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Kuba jest wprowadzony po raz pierwszy gdy Wysoki Ogon znajduje go z psem który przypierał go do muru gdzieś u dwunożnych. Wysoki Ogon skoczył na plecy psa, dając szanse dla Kuba aby wygrać walkę. Gdy pies uciekł Kuba poznaje Wysokiego Ogona który jest kotem z klanu, ale pomylił go z Klanem Pioruna, nie wiedząc że jest więcej klanów niż tylko jeden. Wysoki Ogon opuszcza Kuba z ostrzeżeniem aby w przyszłości uważał na psy.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Gdy Błękitna Łapa przypadkowo wkracza na terytorium Dwunożnych, goniąc wiewiórkę, która w końcu ucieka za płot, na drogę wchodzi jej Kuba, wraz z niedaleko siedzącą Pigwą. Zagaduje ją krótko i wypytuje o życie w Klanie, a ta odpowiada niechętnie. Po jakimś czasie znajduje ich Sosnowa Gwiazda, obecny w tamtych czasach przywódca Klanu Pioruna, karci młodą kotkę za rozmowę z pieszczochem Dwunożnych. Gdy wracają do obozu, Kuba krzyczy do nich swoje imię.

Oddzielna Manga

Bicz: Początek Legendy

Wspomina się go krótko, choć nie z imienia, gdy Pigwa patrzy na zdjęcie Kuby i mruczy pod nosem, że to dziwne, że ani Rubinka, Skarpetek i Mały nie mają jego rudego futra ale widzi w nich tego samego ducha jak on.

Nie jest wymieniony przez Pigwę z imienia, gdy Mały pyta ją czy wie coś o lesie. Mówi, że jego ojciec był tam kilka razy i mówił jej o strasznych kotach żyjących na wolności.

Przewodnik po Terenie

Ostateczny przewodnik

Kubę po raz pierwszy wspomniano na stronie Sosnowej Gwiazdy. Sosnowa Gwiazda zaprzyjaźnił się z pieszczochem, który zainteresował się klanami i podróżował wraz z Wysokim Ogonem.

Na stronie Ognistej Gwiazdy jest wspomniane, że ojcem przywódcy jest Kuba, pieszczoch, po którym kocur odziedziczył fascynację lasem i dzikimi kotami, które w nim mieszkają.

Kuba odgrywa ważną rolę na stronie Wysokiej Gwiazdy. Wysoki Ogon wpadł na Kubę kiedy szukał włóczęgów, Wróbla, Bess, Algernona, Reeny i Kreta, ale najbardziej Wróbla, bo wierzył ze włóczęga zabił jego ojca.

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

Kiedy Ognista Łapa mówi do Żółtego Kła, że jego rodzice to koty domowe, potwierdzając, podejrzenia starszej kotki, odnośnie dziedzictwa Ognistej Łapy. Nie jest jednak wymieniony z imienia, jedynie wspomniany. On i Nutmeg.

Ciekawostki

  • Na facebooku Vicky stwierdziła, że Kuba został zabity, kiedy został uderzony przez meteoryt, siedząc na płocie. Jednak później wyjaśniła, że ​​to był żart.
  • Kate uważa, że ​​Wysoka Gwiazda wychodzi z Klanu Gwiazdy, aby odwiedzić Kubę.
  • Serce Wysokiej Gwiazdy zawsze należało do "jego Kuby".
  • W głowie Kate widzi Wysoką Gwiazdę i Kubę jako partnerów. Jednak w głowie wydawców są ''dobrymi przyjaciółmi''.
  • Vicky powiedziała również, że o ile chodzi o nią, Kuba i Wysoka Gwiazda byli zakochani w sobie.
  • Vicky nie myśli, że Kuba został zabity przez Bicza.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki