FANDOM

Przeznaczenie nie jest ścieżką, którą każdy kot podąża na oślep. To zawsze kwestia wyboru. A czasami to serce przemawia najgłośniej. W głębi serca, zawsze wiedziałam co muszę zrobić i dlatego powróciłam do Klanu. Cokolwiek się wydarzy, wierzę, że zrobisz to co myślisz, że dobre. Posłuchaj swojego serca, Lwi Płomieniu, bo tam leży twoje przeznaczenie.

—Liściasta Sadzawka do Lwiego Płomienia, "Znak Księżyca", strona 108

Liściasta Sadzawka (ang. Leafpool) – dawna medyczka oraz wojowniczka Klanu Pioruna, uczyła się u boku Rozżarzonej Skóry. Oddała swoje kocięta pod opiekę siostry, Wiewiórczego Lotu, ze względu na swoją pozycję w klanie jako medyczka.

Córka Ognistej Gwiazdy i Piaskowej Burzy, jak i siostra Wiewiórczego Lotu. Dawna partnerka Wroniego Pióra, z którym doczekała się kociąt; Lwiego Płomienia, Ostrokrzewiowego Liścia i Sójczego Pióra. Również dawna uczennica Rozżarzonej Skóry i była mentorka Ostrokrzewowego Liścia, Sójczego Pióra, Olchowego Serca i Kałużowego Połysku.

Była tymczasowo w Klanie Nieba, Klanie Cienia i Klanie Rzeki. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy, gdyż została przygnieciona przez spadające skały.

Wygląd

Liściasta Sadzawka jest małą, smukłą kotką o jasnobrązowej, pręgowanej sierści z białymi łapami, piersią oraz brzuchem. Ma bursztynowe oczy.

Charakter

Historia

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Ognista Gwiazda idzie odwiedzić swoje nowe kocięta, Wiewiórkę i Listka, które narodziły się kilka dni temu. Przywódca nie może uwierzyć, jakie one są piękne. Razem, Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza nadają im imiona.

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów. Jest też wspomniana przez Tygrysie Serce.

Nowa Przepowiednia

Północ

Wschód Księżyca

Świt

Blask Gwiazd

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Ciekawostki

Błędy

  • W "Północy" została nazwana Liściastą Skórą.
  • W "Północy" gdy Liściasta Łapa odwiedzała Księżycowy Kamień, zostało napisane że panują tam "egipskie ciemności". Jest to błędem, gdyż koty nie wiedzą co to Egipt.

Ceremonie

Ceremonia Medyka

Rozżarzona Skóra: Ja, Rozżarzona Skóra, medyczka Klanu Pioruna, wzywam moich przodków aby wejrzeli na tę uczennicę. Cieżko pracowała, by nauczyć się zasad postępowania obowiązujących medyków, a z waszą pomocą przez wiele księżyców będzie służyć klanowi. Liściasta Łapo, czy przyrzekasz przestrzegać zasad postępowania obowiązujących medyka, nie mieszać się w rywalizację między klanami, i troszczyć się jednakowo o wszystkie koty, nawet za cenę życia?
Liściasta Łapa: Przyrzekam.
Rozżarzona Skóra: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci imię medyczki. Liściasta Łapo, od tej chwili będziesz nazywana Liściastą Sadzawką. Klan Gwiazdy ceni twoją odwagę i wiarę. Znajdując to miejsce, dowiodłaś, że to naprawdę nasz nowy dom.
Wszyscy: Liściasta Sadzawka! Liściasta Sadzawka!

—"Blask Gwiazd", strony 337-338

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle Skrzydło* • Śliwkowy KamieńMuszelkowe Futro* • Łodygowy LiśćTrzeszczący Ząb* • Muszy Wąs* • Plamiste Futro* • Zjeżony Mróz
Uczniowie Trzepocząca Łapa* • Kwiecista Łapa*
Karmicielki StokrotkaSzczawiowa PręgaRoziskrzona Skóra
Kociaki ZatoczekMirtka
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce