FANDOM

Warning
Przeznaczenie nie jest ścieżką, którą każdy kot podąża na oślep. To zawsze kwestia wyboru. A czasami to serce przemawia najgłośniej. W głębi serca, zawsze wiedziałam co muszę zrobić i dlatego powróciłam do Klanu. Cokolwiek się wydarzy, wierzę, że zrobisz to co myślisz, że dobre. Posłuchaj swojego serca, Lwi Płomieniu, bo tam leży twoje przeznaczenie.

—Liściasta Sadzawka do Lwiego Płomienia, "Znak księżyca", strona 108

Liściasta Sadzawka (ang. Leafpool) – dawniej medyczka, należąca do Klanu Pioruna. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Liściasta Sadzawka jest małą[24], gibką[25] jasnobrązową[24], pręgowaną kotką[5] z białymi łapami oraz piersią[24]. Ma bursztynowe oczy[5].

Charakter

Emoji AshfurThinking

Historia

Emoji AshfurThinking

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Listek i jej siostra, Wiewiórka przychodzą na świat w Klanie Pioruna i są pierwszym miotem kociąt Ognistej Gwiazdy i Piaskowej Burzy.

Ognista Gwiazda zachwyca się swoimi córkami. Jego partnerka stwierdza, że należy nadać im imiona. Listek zostaje nazwana na cześć Liściastej Gwiazdy i Nakrapianego Liścia. Ognista Gwiazda rozmyśla nad przepowiednią, powierzoną mu przez Obserwującego Niebo i zastanawia się czy może dotyczyć ona jego córek.

Nowa przepowiednia

Północ

Liściasta Łapa jest teraz nową uczennicą medyczki. Kotka rozpoczyna szkolenie pod okiem Rozżarzonej Skóry. Mimo młodego wieku, wyróżnia się bardzo dojrzałym charakterem. Musi najpierw pomyśleć nim podejmie jakąkolwiek decyzję, jest spostrzegawcza, spokojna, zdystansowana i uważna. Zdecydowanie różni się od swojej energicznej bliźniaczki, Wiewiórczej Łapy. Jednak mimo sprzecznych cech, siostry łączy silna więź. Jedna potrafi wyczuć uczucia i myśli drugiej. Liściasta Łapa współczuje siostrze, kiedy ta zostaje ukarana za opuszczenie obozu bez wiedzy starszych wojowników. Martwi się, że będzie musiała pójść bez niej na zgromadzenie.

Podczas zgromadzenia Liściasta Łapa poznaję zastępczynię Klanu Rzeki, Mglistą Stopę oraz dwójkę młodych wojowników, Pierzasty Ogon i Burzowe Futro. Kotka czuje sympatię do Pierzastego Ogona i siada obok niej, kiedy zgromadzenie się zaczyna. Wojowniczka postanawia przedstawić ją Ćmiemu Skrzydłu, nowej uczennicy medyka. Okazuje się, że szkoliła się ona dawniej na wojowniczkę, jednak postanowiła obrać inną ścieżkę i obecnie czeka na znak od Klanu Gwiazdy, który ma ją na niej zaakceptować.

Pewnego dnia Liściasta Łapa i Rozżarzona Skóra otrzymują od Klanu Gwiazdy przepowiednie, mówiącą o ogniu i tygrysie. Uczennica obawia się, że może one dotyczyć jej samej, jednak Rozżarzona Skóra natychmiast temu zaprzecza, co uspokaja Liściastą Łapę.

Wiewiórcza Łapa i Jeżynowy Pazur postanawiają bez wiedzy swoich pobratymców wyruszyć w podróż, aby odnaleźć miejsce, w którym tonie słońce. Liściasta Łapa dowiaduję się o ich planie, jednak za namową siostry decyduję się zachować to w tajemnicy. Daje im zioła, które wzmocnią ich podczas podróży. Jeżynowy Pazur jest zły na Wiewiórczą Łapę, myśląc, że powiedziała ona siostrze o przepowiedni, zesłanej mu w śnie przez Klan Gwiazdy. Liściasta Łapa jest zdezorientowana, ponieważ o niczym wcześniej nie wiedziała. Wiewiórcza Łapa postanawia wyjaśnić jej powód ich podróży.

Wschód Księżyca

Emoji AshfurThinking

Świt

Emoji AshfurThinking

Blask gwiazd

Emoji AshfurThinking

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Emoji AshfurThinking

Krótkie historie i sztuki

Szczera odpowiedź Nakrapianego Liścia

Liściasta Sadzawka jest wspomniana przez Nakrapianego Liścia. Medyczka opowiada o tym, że bardzo chciałaby, by córka Ognistej Gwiazdy była jej uczennicą. Mówi też, że zawsze będzie pomagać Liściastej Sadzawce.

Decyzja Klanów

Jest wspomniana przez Ognistą Gwiazdę.

Cytaty

Liściasta Łapa nie wiedziała, jakimi słowami pocieszyć siostrę. Umiała leczyć rany, znała zioła pomagające na ból brzucha, ale przepaść, która powstała między siostrą a Jeżynowym Pazurem, była całkowicie poza zasięgiem jej umiejętności. Tego aspektu życia medyczka nigdy nie pozna. Liściasta Łapa pomyślała, że powinna się chyba z tego cieszyć, gdyż nie doświadczy takiego bólu.

—Myśli Liściastej Łapy o konflikcie Wiewiórczego Lotu z Jeżynowym Pazurem, "Blask gwiazd", strona 244

Ciekawostki

Ceremonie

Ceremonia medyka

Rozżarzona Skóra: Ja, Rozżarzona Skóra, medyczka Klanu Pioruna, wzywam moich przodków aby wejrzeli na tę uczennicę. Cieżko pracowała, by nauczyć się zasad postępowania obowiązujących medyków, a z waszą pomocą przez wiele księżyców będzie służyć klanowi. Liściasta Łapo, czy przyrzekasz przestrzegać zasad postępowania obowiązujących medyka, nie mieszać się w rywalizację między klanami, i troszczyć się jednakowo o wszystkie koty, nawet za cenę życia?
Liściasta Łapa: Przyrzekam.
Rozżarzona Skóra: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci imię medyczki. Liściasta Łapo, od tej chwili będziesz nazywana Liściastą Sadzawką. Klan Gwiazdy ceni twoją odwagę i wiarę. Znajdując to miejsce, dowiodłaś, że to naprawdę nasz nowy dom.
Wszyscy: Liściasta Sadzawka! Liściasta Sadzawka!

—"Blask Gwiazd", strony 337-338

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 314
  2. Wyjawione w "Czwartym uczniu
  3. Wyjawione w "Życzeniu Liściastej Sadzawki" [Potrzebna strona]
  4. Wyjawione w "Blasku gwiazd" [Potrzebna strona]
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Wyjawione w "Północy", lista kotów
  6. Wyjawione w "Zmierzchu", lista kotów
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 528
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach, bonusowa scena
  9. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 528
  10. Wyjawione w "Najciemniejszej nocy", strona 177
  11. Wyjawione w "Piorunie i cieniu", strona 22
  12. Wyjawione w "Rzece ognia", strona 264
  13. Wyjawione w "Rzece ognia", strona 198
  14. 14,0 14,1 14,2 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 528
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 Wyjawione we "Wschodzie słońca", strona 305
  16. Wyjawione we "Widzeniu", strona 88
  17. Wyjawione we "Widzeniu", strona 245
  18. Wyjawione w "Misji ucznia", strona 60
  20. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 381
  21. Wyjawione we "Wschodzie słońca", strona 306
  22. Wyjawione w "Zanikających echach", strona 196
  23. Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach" [Potrzebna strona]
  24. 24,0 24,1 24,2 Wyjawione w "Północy", strona 33
  25. Wyjawione w "Świcie", strona 152
  26. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 20
  28. Wyjawione "Zmierzchu", strona
  29. Wyjawione w "Kotach Klanów", strona 20
  30. Wyjawione w "Nadziei Wiewiórczego Lotu", strona 409
  31. Wyjawione na blogu Kate
  32. Wyjawione na Erin Hunter Czat 3
  33. Wyjawione na Twitterze Kate