FANDOM

Lis – średniej wielkości, pso-podobne zwierzę żyjące w lasach. Jeden z wielu wrogów kotów.

Wygląd

Lisy to niewielkie, krępe stworzenia o półdługiej, gęstej sierści, która może zabarwiona być różnymi barwami. Najczęściej jest koloru imbirowego, czerwono-brązowego bądź kasztanowego. Charakterystyczną cechą wyglądu dla tego gatunku jest wydłużony tułów, mała głowa o ostro zakończonym pysku, długie szpiczaste uszy, a także wspaniała, puszysta kita z białym końcem. Nogi drapieżnika są wydłużone, podobnie jak uszy są ciemniejsze od reszty ciała, gdyż są koloru czarnego, bądź ciemnoczekoladowego. Przez dolną część ich ciała przebiegają jasne, białe znaczenia, zacząwszy od ogona, kończąc przy czubku nosa. Zęby rozsadzone w paszczy zwierzęcia są ostro zakończone, a złote oczy mają pionowo rozcięte źrenice. Wydzielają ostry, nieprzyjemny zapach, dzięki któremu klanowicze potrafią szybko je wytropić. Są postrzegane przez koty jako szczupłe, zwinne i sprytne stworzenia.

Stosunki wobec kotów

Lisy w książkach są przedstawiane jako wrogie, agresywne i żądne krwi zwierzęta. Często osiedlają się na terytoriach klanowych kotów, gdzie rozkopują korzenie drzew i tworzą legowiska dla siebie i młodych, które później będą w pełni gotowe by założyć własne rodziny. Drapieżniki wybijają zwierzynę na nieswoich terenach tym samym pozbawiając koty pożywienia. Są to bardzo terytorialne zwierzęta, gdyż nie pozwalają zbliżać się innym stworzeniom do ich nor i okolic.

Zwykle radzą sobie z tym, że koty przepędzają je z terytoriów, zakładając nowe nory w innych miejscach. Nawet jeden zdrowy, dorosły i silny kot jest w stanie wypędzić lisy, jednakże zostało wspomniane, że dorosły lis może zabić kota.

Stosunki wobec ludzi

Zwierzęta te są bardzo kłopotliwymi stworzeniami, ponieważ wykradają dorób z okolic gniazd dwunożnych, a czasem nawet zabijają ich zwierzątka domowe takie jak świnki morskie, chomiki i koty domowe, a także gospodarcze takie jak kury. Dwunożni zwykle stawiają pułapki na lisy, które mają na celu uśmiercić je, złapać, bądź nieodwracalnie poranić. Lisy mogą czasem atakować młodych dwunogów, a czasem też dorosłych.

Historia

Nowa Przepowiednia

Północ

Kiedy szóstka wybranych kotów wreszcie spotyka Północ, ta mówi im, że rozumie także mowę lisów, jednak te mówią tylko o zabijaniu.

Wschód Księżyca

Koty razem z Pięknisiem napotykają dwójkę agresywnie nastawionych lisów, które chcą przepędzić nieznajomych ze swojego terytorium. W pewnej chwili, gdy miała zacząć się walka, zjawiła się Północ i zagroziła im w ich języku. Lisy w końcu uciekły w kępy paproci zostawiając klanowiczów w spokoju.

Blask Gwiazd

Kiedy klany przenoszą się ze swojego dawnego terytorium nad jezioro z powodu zniszczenia lasu przez dwunożnych, znajdują miejsce, w którym przebywają dopóki nie znajdą terytorium. Lisy przebywają w miejscu gromadzenia się Klanów, jednak wojownicy przeganiają je.

Zmierzch

Wiewiórczy Lot wplątuje się w krzaki jeżyn. Jesionowe Futro stara się pomóc jej wydostać, jednak bezskutecznie, gdyż chwilę później pojawia się tam lis i prawie atakuję ich dwoje, ale wojownik Klanu Pioruna - Jeżynowy Pazur wypędza lisa i ratuje obojga.

Zachód Słońca

Chociaż lisy nie pojawiają się, pułapki na lisy na terytorium Klanu Pioruna odgrywają główną rolę. Podczas spotkania klanu, Stokrotka mówi, że Dwunożni używają ich do ochrony owiec. Podczas zwiedzania, Jagódek zostaje złapany przez jedną pułapkę która ucina jego ogon. Pod koniec książki, Jastrzębi Mróz łapie w pułapkę szlachetnego przywódcę Klanu Pioruna, Ognistą Gwiazdę tak, aby Jeżynowy Pazur mógł zostać liderem. Jeżynowy Pazur ratuje swojego lidera przed utratą życia.

Potęga Trójki

Widzenie

Martwy lis zostaje znaleziony na terytorium Klanu Pioruna, a po jego zapachu wojownicy zdają sobie sprawę, że to lisica, która ma młode. Ognista Gwiazda wysyła patrole, ale Ostrokrzewinka, Sójek i Lewek decydują się przyłączyć i odnaleźć lisy. W końcu zostają ścigani przez rude zwierzęta, a Sójka wpada do obozu Klanu Pioruna. Patrole pozbywają się lisów.

Wyrzutek

Po tym jak Ostrokrzewiasta Łapa i Bryzowa Łapa uczą plemienia kilku podstawowych ruchów bojowych, Bryzowa Łapa opowiada im historię walki z lisem na terytorium Klanu Wiatru, Ostrokrzewiasta Łapa myśli, że lisów nigdy tam nie było.

Omen Gwiazd

Czwarty Uczeń

W myślach Sójczego Pióra wspomniano, że Ognista Gwiazda stracił jedno z żyć broniąc swego terenu przed lisem, który wkroczył na terytorium Klanu Pioruna.

Zanikające Echa

Starszy Klanu Wiatru narzeka, że połowa jego skóry będzie zdarta przez lisie zęby, a jego uszy poobrywane. Lisy formalnie nie pojawiają się w książce.

Nocne Szepty

Po znalezieniu lisa na terytorium Klanu Pioruna, cztery patrole nie potrafią go przegonić. Lwi Płomień postanawia użyć swojego daru do walki z rudym stworzeniem. Z tym pomysłem udaje się do Ognistej Gwiazdy, ale otrzymuje rozkaz zabrania ze sobą Gołębiej Łapy, aby ta mogła uciec po pomoc jeżeli będzie to konieczne. Lwi Płomień pokonuje lisa, a później Żółty Kieł mówi Sójczemu Piórze, iż to znak, że Klan Pioruna musi stać samotnie przeciwko Mrocznej Puszczy.

Zapomniany Wojownik

Gdy Krecia Łapa, Wiśniowa Łapa, Jasne Serce, Lisi Skok i Różany Płatek odbywają trening, atakuje ich lis i zaczynają walczyć. W końcu się wycofują, jednak pojawia się tajemniczy kot i odstrasza go. Później okazuje się, że kotem była Ostrokrzewiasty Liść, jedna z byłych wojowników Klanu Pioruna.