FANDOM

Warning
Kiedy klany mają wspólnego wroga, jednoczymy się, aby się bronić. Musimy pomóc tym kotom!

—Lisi Skok do Upadku o intruzach w Znak księżyca, strona 282

Lisi Skok (ang. Foxleap) — zmarły syn Zakurzonej Skóry i Paprotkowej Chmury. Brat Modrzewika, Krzewika, Lodowej Chmury, Pajęczej Nogi, Ryjówczej Łapy i Brzozowego Zachodu.

Był wojownikiem Klanu Pioruna, zginął przez zanieczyszczone rany. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Lisi Skok to brązowo-rudy, pręgowany kocur z połyskującym futrem, kasztanowymi łapami i rudo-rdzawym pyskiem.

Charakter

Emoji AshfurThinking

Historia

Potęga trójki

Widzenie

Lisek i jego siostra Lodowatka są kociakami z trzeciego miotu Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Sójek, syn Wiewiórczego Lotu, podczas zabawy ze swoim rodzeństwem, przypadkowo przygniata mniejszego od siebie Liska, przez co Paprotkowa Chmura gniewnie mierzy go wzrokiem.

Kiedy Ognista Gwiazda stwierdza, że Sójek, Lewek i Ostrokrzewinka mogą zostać uczniami, Lisek i Lodowatka, wciąż pozostają w żłobku. Młodsze kocięta żegnają starszych kolegów. Później nowo mianowana, Ostrokrzewiasta Łapa uczy ich kilku ruchów bojowych.

Ostrokrzewiasta Łapa przerywa swoją naukę na przyszłą medyczkę i schodzi na wojowniczą ścieżkę. Uczennica widzi, że Lisek i Lód walczą dla zabawy, więc postanawia nauczyć ich kontrataku.

Paprotkowa Chmura łapię chorobę, co zmusza ją do opuszczenia żłobka i pozostawienia swoich dzieci pod opieką Stokrotki.

Mroczna rzeka

Stokrotka i Lisek są przeziębieni. Lisek chce zjeść mysz, jednak Paprotkowa Chmura zabrania mu mówiąc, że musi zjeść coś ciepłego. Następnie jest widziany przez Ostrokrzewiastą Łapę, gdy bawi się z Lodowatką przed żłobkiem.

Emoji AshfurThinking

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Lisi Skok jest widziany z patrolem kotów ścigając lisa, który idzie po Wiśniową Łapę i Krecią Łapę.

Omen Mglistej Gwiazdy

Lisi Skok nie pojawia się oficjalnie w książce, jest jedynie w spisie.

Ciekawostki

  • Na swoim blogu Kate Cary napisała, że Lisi Skok i Bluszczowa Sadzawka mogą wkrótce stać się bardzo obiecującą parą.
    • Później na swoim Facebook'u, Victoria Holmes odpowiedziała, że ta dwójka nigdy nie zostanie partnerami. Co później okazało się prawdą, kiedy Lisi Skok zmarł, a partnerem Bluszczowej Sadzawki został Paprotkowa Pieśń.
  • Vicky planowała, aby Lisi Skok został partnerem Różanego Płatka, jednak jej redaktor uświadomił jej, że są oni spokrewnieni (przez Pajęczą Nogę).