Warning.png
Cóż, spójrz co tu mamy! Patrol wojowników Klanu Pioruna! Ooch, jak się boję!

—Lisie Serce szydząca z kotów Klanu Pioruna w Bitwy Klanów

Lisie Serce (ang. Foxheart) – dawna zastępczyni Klanu Cienia. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy. Córka Ropuszego Skoku i Rozlanej Chmury, siostra Wilczego Kroku.

Wygląd

Lisie Serce jest jasnorudą kotką z gładkim futrem.

Historia

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Superedycje

Tajemnica Żółtego Kła

Liszka i jej brat Wilczek rodzą się Rozlanej Chmurze i Ropuszemu Skoku w Klanie Cienia. Kiedy ona i jej brat doświadczają swojego pierwszego śniegu, ze żłobka wychodzi Żółtka wraz z rodzeństwem. Kociaki urządzają wyścig. Żółtka szybko się męczy, przez co Liszka zaczyna z niej kpić mówiąc, że jest wolniejsza niż jeż. Współlokatorka zauważa, że ma grubsze futro, które szybciej przemaka. Kotka dodaje, że idzie napić się wody. Liszka woła za nią, że chce tylko unikać biegu i przegranej.

Później, Liszka zostaje uczennicą Śnieżycowego Skrzydła. W drodze na trening Lisia Łapa i Wilcza Łapa ścigają się nawzajem i niedbale rozdrabniają niektóre pędy ziół, co irytuje Żółtą Łapę. Jarzębinowa Łapa komentuje, że są bardziej irytujący niż Postrzępiona Łapa i Osmolona Łapa, i Żółta Łapa zauważa, że zachowują się jak kociaki. Jeleni Sus przyznaje Żółtą Łapę jako partnera myśliwskiego Lisiej Łapy, co rozczarowuje uczennicę. Lisia Łapa niezdarnie stara się coś złapać skacząc z kępy do kępy trawy, ale ciągle pudłuje i ląduje w błocie. Nagle wyczuwa gołębia i odbiega. Dogania ją Żółta Łapa i mówi, że przed nimi był tu Klan Wiatru, który polował na ich terenie. Lisia Łapa chce od razu iść i zaatakować, lecz Żółtą Łapa ją powstrzymuje. Jasnoruda uczennica zarzuca jej tchórzostwo. Kotka informuje ją, że same nic nie zdziałają i muszą zameldować to wojownikom. Uczennice biegną na arenę treningową i meldują swoje odkrycie napotkanym tam wojownikom. Jasny Kwiat prosi, aby zabrały ich do miejsca, gdzie widziały martwego gołębia. Po dotarciu wojownicy szybko potwierdzają, że to Klan Wiatru polował na ich terenie. Jeleni Sus mówi do Śnieżycowego Skrzydła, aby wrócił do obozu po wsparcie. Kocica zwraca się również do Lisiej Łapy i Wilczej Łapy każe im iść wraz z białym kocurem. Uczniowie protestują, lecz wojowniczką nie zmienia zdania. 

Na zgromadzeniu Lisia Łapa podbiega do Postrzępionej Skóry i mówi mu, że uczniowie z Klanu Rzeki chcą go poznać. Dodaje, że chcieliby, aby zaprezentował im swoje techniki walki. Kocur warcząc odpowiada, że zgromadzenie to czas pokoju. Ruda kotka rzuca mu nienawistne spojrzenie i warczy, że odkąd został wojownikiem to zachowuje się, jakby pozjadał wszytskie rozumy i odbiega. 

Kiedy Cedrowa Gwiazda decyduje o wysłaniu dwóch patroli do miejsca padliny w celu zapolowania na szczury, Lisia Łapa wraz z bratem protestuje, gdy nie zostają do nich włączeni  Kamienny Ząb odpowiada, że są za młodzi. Wilcza Łapa warczy, że znów zostają w tyle. 

Kiedy Żółta Łapa, Jarzębinowa Łapa i Orzechowa Łapa zostają mianowani na wojowników, Lisia Łapa z zazdrością oznajmia, że ona i jej brat też niedługo będą wojownikami. 

Ruda kotką wraca z patrolu, który odnalazł borsuka. Śnieżycowe Skrzydło mówi, że niedługo go się pozbędą. Jego uczennica zuchwale mówi, że ona nie boi się borsuków i dałaby takiemu nieźle po nosie, gdyby ośmielił się ją gonić. Jej mentor odpowiada, że jeśli nie boi się borsuków to musi mieć mysi móżdżek. Następnie każe jej podnieść zwierzynę i iść dalej. Uczennica krzywiąc się z niezadowolenia wykonuje polecenie. 

Głaz i Ruda przybywają do Klanu z siedliska dwunożnych prosząc o miejsce. Cedrowa Gwiazda zgadza się ich przyjąć. Następnie poleca Orlicowej Stopie zaprowadzić ich do legowiska uczniów. Lisia Łapa mówi do brata, że pewnie są zapchleni i nie chce, aby z nimi spali. 

Podczas walki Żółtego Kła z dwoma nowymi uczniami, Lisia Łapa nie szczędzi nieprzyjemnych komentarzy na temat kocicy. Zwłaszcza, kiedy Głaz ją powala. Chwilę później to ruda uczennica zaczyna walkę i zostaje pokonana przez Rdzawą Łapę.

Kiedy ma wyruszyć patrol w celu odnalezienia borsuka, który zranił Postrzępioną Skórę Lisia Łapa wraz z bratem chcą iść. Kamienny Ząb mówi do nich, że idą sami wojownicy. Po chwili wtrąca się Chytre Oko, który proponuje włączenie uczniów do patrolu. Dodaje, że wtem sposób nabiorą doświadczenia. Zastępca zgadza się, lecz ostrzega dwójkę młodych kotów, aby trzymali się z tyłu i ściśle wykonywali polecenia wojowników.

Lisia Łapa widząc świeżą wiewiórkę na stercie zwierzyny podbiega do Postrzępionej Skóry z gratulacjami. Zaskoczony kocur odpowiada, że jest to zdobycz Żółtego Kła. Uczennica patrzy bezczelnie na kocicę, zamierzając rzucić komentarz dotyczący chuderlawości owej zwierzyny, jednak przeszkadza jej w tym Mały Ptak. Straszą kotka prosi Żółty Kieł o pomoc przy kleszczu. Kocica patrząc na Lisią Łapę mówi, że od tego są uczniowie, jednak starsza nie zmienia zdania. Uczennica z wyrazem zadowolenia zaczyna rozmowę z Postrzępioną Skórą. Proponuje pójście na wspólne polowanie. Przerywa jej Żółty Kieł, która wracając z legowiska starszyzny usłyszała ostatnie słowa. Kocica chłodno odpowiada, że nie może sama chodzić na patrole. Lisia Łapa zuchwale odpowiada, że dziś wykonała swoje ostatnie zadanie i niebawem zostanie wojowniczką. Szara kotka mamrocze coś, co mogło zabrzmieć jak gratulacje. Wtedy Cedrowa Gwiazda wzywa klan na spotkanie. Podekscytowana uczennica wykrzykuje, że jest to jej ceremonia mianowania. Przyjmuje ona imię Lisiego Serca, a jej brat Wilczego Kroku.

Parę wschodów słońca później Lisie Serce piskliwym głosem budzi z samego rana Ropuszy Skok. Ciemnobrązowy kocur mamrocze w odpowiedzi, że nie ma potrzeby budzić całego klanu. Niewzruszona kotka radzi mu, aby się pospieszył, bo patrol nie będzie czekał w nieskończoność.

Innego dnia Postrzępiona Skórę prosi Żółty Kieł o pójście na trening walki. Kocica protestuje tłumacząc, że walka nie napełni im brzuchów. Oświadcza, że idzie na polowanie. Kocur odpowiada, że wojownicy zawsze muszą być silni. Do rozmowy wtrąca się Lisie Serce i radzi pręgowanemu kotu zostawienie Żółtego Kła w spokoju. Dodaje, że ona z nim pójdzie, tylko znajdzie do pomocy Jaszczurzą Pręgę.

Po powrocie ze zgromadzenia ruda wojowniczka wraz z Jaszczurzą Pręga kpią z Żółtego Kła, że pewnie została w obozie, aby tropić zioła.

Podczas treningu uczniów wraz z Lisim Sercem wojowniczka krzyczy na Nocną Łapę, żeby nie był takim słabeuszem, bo przecież pokazywała mu już ten ten ruch. Krzemienna Łapa dodaje, że walka z nim to żadna przyjemność. Czarny uczeń odpowiada atakiem kaszlu. Na arenę wbiega Żółty Kieł mówiąc, że zabiera Nocną Łapę do obozu. Lisie Serce ostro odpowiada, że jest tylko medyczką i powinna trzymać się z daleka od areny treningowej. Kocica mówi, że to nie jest trening tylko choroba, po czym zabiera ucznia do obozu.

Później Lisie Serce wpada wraz ze swoim uczniem do legowiska medyczki krzycząc, dlaczego każą wykonywać uczniom zadnia medyczek. Żółty Kieł odpowiada, że Nocna Łapa poczuł się na tyle dobrze, że mógł jej pomóc. Kocica pyta, czy jest to jakiś problem. Ruda wojowniczka ostro mówi, że skoro poczuł się lepiej, to trzeba było go odesłać na szkolenia. Radzi, aby na przyszłość trzymali się z dala spraw wojowników, po czym wychodzi z legowiska.

Po śmierci Cedrowej Gwiazdy nowym przywódcą zostaje Postrzępiona Skóra przyjmując imię Postrzępionej Gwiazdy. Kocur na swojego zastępcę wybiera Lisie Serce, co wzbudza zazdrość Żółtego Kła.

Żółty Kieł idąc do legowiska przywódcy zastaje tam Postrzępioną Gwiazdę i Lisie Serce. Kotka pierwsza zauważa medyczkę i opryskliwe pyta się o powód jej przyjścia. Szara kocica odpowiada, że musi porozmawiać z przywódcą. Zastępczyni ostro mówi, że jest zajęty i ma wrócić później. Medyczka nie reaguje i patrzy wyczekująco ma Postrzępioną Gwiazdę. Kocur kiwa głową, aby mówiła. Żółty Kieł opowiada o problemie Nocnej Skóry. Dodaje, że od wysiłku zaczyna kaszleć, co meczy go jeszcze bardziej. Lisie Serce bezczelnie zauważa, że przecież jest medyczką i powinna go uzdrowić. Kocica chłodno mówi, że jest to wrodzony problem i nie ma na to wpływu. Postrzępiona Gwiazda każe przyprowadzić do siebie Nocną Skórę.

Patrol Klanu Cienia zostaje zaatakowani przez szczury. Złamany Ogon pyta wyzywająco, ile mają jeszcze je znosić i przedstawia swój pomysł. Lisie Serce stwierdza, że może to się udać. Postrzępiona Gwiazda woła do siebie zastępczynię i Złamanego Ogona, w celu omówienia jego planu.

Następnego dnia nadchodzi dzień bitwy. Przywódca przedstawia plan. Koty kiwają głowami na znak zgody. Patrol bitewny wyrusza do miejsca padliny, zaczyna się walka. Lisie Serce z piskiem upada, Złamany Ogon i Chmurna Skóra ściągają z niej szczury. Po kilku chwilach szczury leżą martwe na ziemi, a patrol dysząc oznajmia swoje zwycięstwo. Jednak dla Lisiego Serca była to ostatnia bitwa, zginęła na skutek poniesionych obrażeń.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Lisie Serce nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Omen Gwiazd

Nocne Szepty

Lisie Serce wraz z innymi przodkami Klanu Cienia są widziani, przez Płomienny Ogon w Księżycowej Sadzawce. Namawiają Płomiennego Ogona, żeby nie ufał innym Klanom.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Lisie Serce formalnie nie pojawia się, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jest ona zastępczynią Postrzępionej Gwiazdy. Kiedy Postrzępiona Gwiazda odmawia ujawnienia, kto jest matką Złamanka, większość kotów zakłada, że to Lisie Serce nią jest.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Cedrowa Gwiazda: Ja, Cedrowa Gwiazda, wzywam moich wojowniczych przodków, by spojrzeli na tych uczniów. Szkolili się wytrwale, by pojąć wasz szlachetny kodeks, a ja powierzam wam ich jako wojowników. Lisia Łapo, Wilcza Łapo, czy przyrzekacie stać na straży kodeksu wojownika, chronić swój klan i bronić go nawet za cenę życia?
Lisia Łapa: Przyrzekam!
Cedrowa Gwiazda: A zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję wam imiona wojowników. Lisia Łapo, od tego momentu będziesz znana jako Lisie Serce. Klan Gwiazdy szanuje twą witalność i oddanie, a my witamy cię jako pełnoprawną wojowniczkę Klanu Cienia.
Wszyscy: Lisie Serce! Wilczy Krok! Lisie Serce! Wilczy Krok!

Tajemnica Żółtego Kła, strony 189-190

Ciekawostki

  • Vicky stwierdziła, że Postrzępiona Gwiazda wybrał Lisie Serce, aby była jego zastępcą, po to, aby Żółty Kieł była zazdrosna.

Galeria

Bazy postaci