Warning.png
Wszyscy popełniamy błędy. Niektóre mają echa, które trwają wiecznie.

—Mała Chmura, Przemijające echa

Mała Chmura (ang. Littlecloud) — dawny wojownik, a później medyk należący do Klanu Cienia. Po śmierci trafił do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Mała Chmura to bardzo mały, chudy kocur o brązowej, pręgowanej sierści. Posiada jasnobłękitne oczy i brązowy nos.

Historia

Malec urodził się w Klanie Cienia. Był synem Traszkowej Plamki oraz bratem Mokrutka i Brązika. W wieku trzech księżyców zaczął szkolenie na wojownika jako jeden z kociaków, które Złamana Gwiazda za szybko mianował uczniami. Po wygnaniu okrutnego przywódcy kontynuował trening i został wojownikiem o imieniu Mała Chmura. Gdy w Klanie Cienia wybuchła choroba, Mała Chmura razem z innym wojownikiem klanu, Białą Szyją, szukali pomocy w Klanie Pioruna. Choć przywódczyni odmówiła im pomocy, zaopiekowała się nimi uczennica medyczki, Rozżarzona Skóra, później bliska przyjaciółka pręgowanego kota. Po wyzdrowieniu Mała Chmura wrócił do klanu sam - Biała Szyja bał się choroby. Jakiś czas potem znaleziono jego ciało przy Drodze Grzmotu. Mała Chmura postanowił zostać medykiem, zainspirowany Rozżarzoną Skórą. Gdy jego mentor Cieknący Nos został starszym, Mała Chmura stał się jedynym medykiem klanu. Brał udział w Wielkiej Wędrówce. Niedługo potem zginęła Rozżarzona Skóra. Medyk, mimo smutku, nie powiedział o niczym kotom Klanu Cienia. Po przybyciu do Klanu Cienia Sola i utracie wiary przez przywódcę Klanu Cienia Mała Chmura nie mógł odwiedzać Księżycowej Sadzawki aż do momentu, gdy Czarna Gwiazda otrzymał sfałszowany znak od Klanu Gwiazdy i z powrotem uwierzył w przodków pojawiających się na Srebrnej Skórze. Jego uczniem był Płonący Ogon, ale zginął, zanim Mała Chmura mógł przenieść się do starszyzny. Zmarł z powodu nieznanej choroby.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Mała Łapa jest kociakiem, który zmuszony został do rozpoczęcia szkolenia w wieku trzech księżyców przez okrutnego przywódcy Klanu, Złamaną Gwiazdę. Jego mentorem jest Podrapany Pysk.

Podczas pierwszego Zgromadzenia Ognistej Łapy i Szarej Łapy, dwaj uczniowie Klanu Pioruna rozmawiali z Małą Łapą. Do rozmowy włączył się Lwie Serce. Rozmawiali o trzech wielkich, starożytnych klanach: Klanie Tygrysa, Klanie Lwa i Klanie Lamparta. Kiedy Lwie Serce staje się podejrzliwy i pyta ucznia Klanu Cienia o wiek, nastrój Małej Łapy zmienia się. Szybko odpowiada, że ma sześć księżyców. Gdy wojownik Klanu Pioruna zwraca uwagę na jego rozmiar, bohater odpowiada, że jego matka również nie była zbyt duża. Kiedy młodziak dołącza do reszty swego klanu, Ognista Łapa zauważa, że w porównaniu do reszty uczniów z Klanu, mały kotek nie jest niczym niezwykłym.

Ogień i lód

Kocurek nie pojawia się formalnie w książce, jednak jest wymieniony na początku jako nowy wojownik, Mała Chmura.

Las tajemnic

Mała Chmura nie występuje w książce, jednak jest wymieniony w spisie klanów.

Cisza przed burzą

W jego Klanie panuje straszna choroba, która zabiła ich przywódcę Nocną Gwiazdę. On i inny wojownik – Biała Szyja, przychodzą do obozu Klanu Pioruna prosić o pomoc. Gdy Błękitna Gwiazda im odmawia, chowają się w krzakach przy granicy z Klanem Rzeki, gdzie zajmuje się nimi Rozżarzona Skóra. Nakrywa ich Ogniste Serce i każe wrócić do ich obozu. Rozżarzona Skóra uczy ich mieszanki ziół na tą chorobę i odsyła do siebie.

Niebezpieczna ścieżka

Mała Chmura podróżuje z innymi medykami do Księżycowego Kamienia i wita Rozżarzoną Skórę, dzieląc się wiadomością, że jest teraz uczniem Cieknącego Nosa. Z entuzjazmem mówi dalej, że kiedy on i Biała Szyja byli chorzy, ona wiedziała, co robić: dała im lecznicze zioła, aby zabrać je z powrotem do klanu, inspirując go do zostania medykiem. Uczeń Klanu Cienia wyjaśnia również, że Biała Szyja nie wrócił z nim do obozu, ponieważ bał się ponownego złapania choroby, mimo że mieli ze sobą lecznicze zioła. Kończy, mówiąc, że kilka dni później znalazł ciało kocura obok Drogi Grzmotu, a Rozżarzona Skóra pociesza go.

Czarna godzina

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Nowa przepowiednia

Północ

Mała Chmura podróżuje do Księżycowego Kamienia wraz z innymi medykami, Rozżarzoną Skórą, jej uczennicą Liściastą Łapą, Mulistym Futrem, jego uczennicą, Ćmim Skrzydłem i Kaszlącym Pyskiem. Kiedy uczennica Klanu Pioruna zaczyna wyczuwać zapach Klanu Cienia, mówi, że rozpoznaje Małą Chmurę. Jej mentorka odpowiada, że medyk zwykle na nią czeka, a Liściasta Łapa pamięta, że Rozżarzona Skóra uratowała życie Małej Chmurze, gdy w Klanie Cienia panowała choroba. Z tego powodu kocur zdecydował się podążać ścieżką medyka. Od tamtej pory istniała przyjazna więź między nimi.

Liściasta Łapa i inni medycy zauważają Małą Chmurę siedzącego samotnie u podstawy Wysokiej Skały. Kiedy kocur zauważa je, zrywa się na łapy i woła na powitanie. Później, kiedy dołącza do innych kotów przy Księżycowym Kamieniu, prosi swoich przodków, aby pokazali medykom przeznaczenie ich klanów.

Wschód księżyca

Mała Chmura wypowiada się przeciwko Czarnej Gwieździe i zgadza się z Rozżarzoną Skórą, że jedzenie szczurów z Miejsca padliny jest niebezpieczne i może spowodować chorobę, gdy koty z Klanu Pioruna przychodzą do obozu Klanu Cienia, aby porozmawiać z przywódcą. Kocur twierdzi, że sam był chory i umarłby, gdyby nie było tam Rozżarzonej Skóry. Czarna Gwiazda ucisza go i mówi, że choroba była tylko karą Klanu Gwiazdy, ponieważ Nocna Gwiazda nie był odpowiednio dobranym przywódcą i nie ma teraz żadnego niebezpieczeństwa w jedzeniu tej zwierzyny. Medyczka Klanu Pioruna odpowiada, że istnieje niebezpieczeństwo, jeśli ten ucisza medyka i udaje, że wie więcej niż on o woli Klanu Gwiazdy.

Później, gdy medycy klanów zbierają się, aby pójść do Ust Matki, medycy Klanu Rzeki i Klanu Wiatru się spóźniają. Mała Chmura zapewnia Liściastą Łapę i Rozżarzoną Skórę, że wkrótce będą z nimi. Medyk rzuca uczennicy Klanu Pioruna współczujące spojrzenie, gdy jej brzuch domaga się jedzenia z powodu głodu. Mówi jej mentorce, że Czarna Gwiazda wysyła wojowników, aby przynosili wronią karmę z Miejsca padliny. Dodaje, że nikt jeszcze nie zachorował, ale mówi, że to tylko kwestia czasu. Wspomina również, że próbował powiedzieć swojemu klanowi, aby tego nie jedli, lecz to Czarna Gwiazda wydaje rozkazy, a większość towarzyszy i tak jest zbyt głodna, by przejmować się tym, co jedzą.

Blask Gwiazd

Emoji AshfurThinking.png

Zmierzch

Emoji AshfurThinking.png

Zachód Słońca

Emoji AshfurThinking.png

Superedycja

Tajemnica Żółtego Kła

Traszkowa Plamka rodzi trzy kocięta: Malca, Brązika i Mokrutka.

Jego matka wyprowadza go wraz z rodzeństwem poza żłobek, kiedy Złamana Gwiazda zwołuje zebranie klanu i mianuje Meszka swoim uczniem.

Malec uczestniczy w szkoleniu razem z Omszoną Łapą i czterema innymi kociakami. Złamana Gwiazda obserwuje ich poczynania. Przywódca później kłóci się z Żółtym Kłem na temat metod szkolenia zbyt młodych kotów. Nie przejmuje się ostrzeżeniami medyczki i zwraca się do Malca, aby podczas ataku używał tylnych łap.

Kiedy Żółty Kieł odkrywa, że Omszona Łapa nie żyje, wysyła pozostałe pięć kociąt z powrotem do obozu. Złamana Gwiazda kończy wspólne szkolenie tych kociaków, przydzielając im mentorów. Nowym mentorem Malca zostaje Podrapany Pysk. Jako uczeń, kot dostaje nowe imię: Mała Łapa. Zgodnie z tradycją, nowy uczeń dotyka swoim nosem nosa swojego nowego mentora.

Po bitwie z Klanem Wiatru, Mała Łapa jest widziany w legowisku Żółtego Kła, wyciągając łapę z wyrwanym pazurem. Pyta się, czy to prawda, że Borsuczy Kieł jest martwy. Kiedy Żółty Kieł potwierdza, kociak miauczy, że był prawdziwym wojownikiem i że ma nadzieję, iż będzie obserwował go z Klanu Gwiazdy.

Misja Ognistej Gwiazdy

Mała Chmura nie pojawia się w książce, jednak jest wymieniony w spisie klanów.

Wspomniane jest, że kiedy jego mentor, Cieknący Nos, przenosi się do legowiska starszych, Mała Chmura staje się medykiem klanu.

Cień Tygrysiego Serca

Mała Chmura daje Tygrysiemu Sercu życie do akceptacji, wyjaśniając, że strach przed porażką zbyt długo powstrzymywał go od przywództwa.

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Złamana Gwiazda: Nornicza Łapo, będziesz moim uczniem. Podrapany Pysku, wiem, że obiecałem ci go, ale możesz wziąć Małą Łapę. Jestem to winien Omszonej Łapie, żeby w jego miejsce szkolić jego brata. Czarna Stopo, ty weź Poranną Łapę. Głazie, ty dostaniesz Mokrą Łapę, a Gruby Ogon Brązową Łapę.

—"Tajemnica Żółtego Kła", strona 493

Ciekawostki

  • Gdy zapytano, czy podkochiwał się w Rozżarzonej Skórze kiedy był chory, Vicky odpowiedziała, że ​​nigdy nie pomyślała, że Mała Chmura mógł ją kochać, dlatego że ona jest dużo starsza od niego, ale on zawsze lubił ją jak siostrę.
  • Gdyby nie Rozżarzona Skóra, umarłby razem z Białą Szyją na nieznaną chorobę.

Cytaty

Klan Gwiazdy ostrzegł nas, że nadchodzą kłopoty oraz musimy być na nie przygotowani. Ale dlaczego musimy niszczyć przyjaźnie, które pozwoliły nam przetrwać najtrudniejsze czasy? Jest za wcześnie by zapomnieć Wielką Wędrówkę albo rolę jaką medycy pomagając wszystkim czterem klanom osiedlić się tutaj.

—Mała Chmura, "Szepty nocy", strona 102

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy