FANDOM

Mały Krok (ang. Littlestep) wojownik z Klanu Pioruna. Występował w Klątwie Gęsiego Pióra oraz Wybór Sosnowej Gwiazdy. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Jest białym kocurem z czarnymi plamami na sierści. Posiada niebieskie oczy.

Historia

Mała Łapa razem z swoim rodzeństwem słucha opowieści o Klonowym Cieniu opowiadaną przez Pokrzywową Bryzę. Kiedy Górska Pieśń mówi że jest to zbyt straszna historia, przez co kocurek zaczyna od razu zaprzeczać. Gdy podczas patrolu znajduje grupę kotów pieszczochów dwunogów, zuchwale mówi że są głupie jeśli zamierzają z nimi walczyć. Kocur zostaje wybrany do patrolu który miał przegonić koty domowe.

Mała Łapa został wojownikiem o imieniu Mały Krok. Mimo że Gąska został uczniem zanim skończył sześć księżyców wojownik pogratulował nowemu uczniowi.

Fabuła

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Mała Łapa jest uczniem Klanu Pioruna. Razem ze swoimi rówieśnikami słucha opowieści Pokrzywowej Bryzy o historii Klonowego Cienia. W pewnym momencie zjawia się Górska Pieśń i mówi starszemu kocurowi, że opowiada uczniom zbyt straszne rzeczy. Mała Łapa natychmiast temu zaprzecza i dalej słucha.

Później, czarno-biały kocurek zostaje wzięty na patrol, gdzie znajdują grupkę kotów domowych. Nieco zuchwale wypowiada się, że te koty są bardzo głupie, jeśli zamierzają ich zaatakować. Uczeń, wraz z kilkoma innymi klanowiczami wybrany jest, aby ich wygonić. Jedna z uczennic Klanu Pioruna, Stokrotkowa Łapa, mówi, że jest zbyt podekscytowana, żeby cokolwiek zjeść. Mała Łapa uroczyście odpowiada jej, że będą potrzebować jej siły później. Kiedy wreszcie wyruszają, kocurek jest w grupie z zastępcą Klanu Pioruna, Łanim Piórem oraz Stokrotkową Łapą.

Klątwa Gęsiego Pióra

Mały Krok jest nowym wojownikiem. Kiedy Łania Gwiazda i Obłoczna Jagoda decydują się wcześniej mianować uczniem Gąskę, czarno-biały kot jest do tego sceptycznie nastawiony, bo kociak nie ma jeszcze sześciu księżyców. Po zebraniu jednak składa gratulacje nowemu uczniowi.

Cytaty

Mały Krok: Żadne z kociąt nie ma jeszcze sześciu księżyców, czyż nie?
Błyszczący Nos: Nie, ale myślałam, że kocięta Płowej Pieśni zostaną mianowane uczniami następnego księżyca.

—Mały Krok i Błyszczący Nos podczas ceremonii Gąski, Klątwa Gęsiego Pióra

Ciekawostki

  • W żadnej książce nie ma ani słowa o jego śmierci.

Galeria

Bazy postaci