FANDOM

Warning

Maleńki Konar (ang. Tiny Branch) – kociak Niebiańskiej Gwiazdy i Gwiezdnego Kwiatu, został zabity przez lisa. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Maleńki Konar jest srebrnym kocurkiem z jasnobrązowymi znaczeniami[11] i skręconą, tylną łapą[12].

Fabuła

Świt Klanów

Ścieżka gwiazd

Maleńki Konar rodzi się obok Czystego Nieba, Gwiezdnego Kwiatu razem z Kwiecistą Stopą i Zroszonego Płatka. Poród jest napięty, ponieważ Gwiezdny Kwiat została uratowana przed Cięciem, zanim urodziła za wcześnie. Chociaż nie został jeszcze nazwany, kocurek rodzi się jako ostatni. Kotka pyta Czyste Niebo, jakie są, a ten mówi, że są piękne, pokazując zaskakująco silną miłość do trzech kociaków. Maleńki Konar i jego siostra muszą pozostać w obozie Wysokiego Cienia, ponieważ są zbyt mali, aby podróżować do obozu Czystego Nieba. Kilka dni później kocurek z rodziną idą do obozu ojca i rosną silne i zdrowe. Piorun idzie odwiedzić kociaki, a Czyste Niebo informuje, że są za małe i nakazuje nikomu nie odwiedzać jego kociąt, dopóki nie będą silniejsze. Piorun martwi się o ich bezpieczeństwo, ale ten zapewnia, że ​​nic im nie jest - nadal pozostają przy brzuchu Gwiezdnego Kwiatu. Kamienne Serce nakazał trzymać przez jakiś czas Maleńkiego Konara z rodzeństwem z dala od innych kotów, a ich ojciec nie może uwierzyć, jakie są małe i bezradne. Piorun odchodzi, chcąc zobaczyć kocięta później.

Czyste Niebo próbuje nakłonić Gwiezdnego Kwiata do jedzenia, ale ta odmawia. Maleńki Konar wspina się na bok swojej matki i mówi, że też nie jest głodny. Ten martwi się, że jego partnerka nie je wystarczająco dużo, dlatego kociaki nie otrzymują wystarczającej ilości mleka, ale kotka zapewnia, że ​​wszystkie są w porządku. Ten owija się wokół swojej partnerki, gdy kociaki balansują na jej boku. Kocurek wskakuje na ojca i pyta, czy mogą jutro wyjść poza swoją jaskinię. Czyste Niebo mówi, że może, liżąc policzek synka. Ogon kociaka drży z podniecenia i pyta siostry, czy usłyszały. Wskakuje na Zroszonego Płatka i Kwiecistą Stopę, oświadczając, że jutro wychodzą na zewnątrz. Ta druga spada, przynosząc za sobą brata, gdy świętują. Kiedy Czyste Niebo wyrusza na zgromadzenie, zastanawia się, jakie są prawdziwe intencje Czerwonego i czy nie skrzywdzi jego kociąt.

Kwiat łapie Zroszonego Płatka; Maleńki Konar i Kwiecista Stopa pędzą, by uratować siostrę. Kocurek warczy do Kwiata, pozwalając siostrze się wydostać. Maleńki Konar wycofuje się z cisu z koteczką, skutecznie ją ratując. Kwiat wzywa ją następnym razem, udając, że im grozi.

Janowcowe Futro udaje się do obozu Czystego Nieba i Maleńkiego Konara, a jego siostry nie mogą się doczekać spotkania z nim. Spieszą się do swojego ojca z bratem pytając, czy mogą go spotkać. Kwiecista Stopa pyta, kiedy będą wystarczająco duzi, a Czerwony mówi, że wtedy, kiedy mogą walczyć z włóczęgami. Kovurek prostuje się i prosi go, aby ćwiczył na nim, tak jak niegdyś był włóczęgą. Opiera się na jego tylnych łapach i macha w niego łapką, a ten udaje, że zatacza się przy ciosie i upada. Rzuca się na Czerwonego i wierci się na nim. Czyste Niebo mówi swoim kociakom, że bawią się cały dzień i muszą być zmęczone, więc każe im odpocząć. Msleńki Konar z siostrami przestają walczyć o Czerwonego i wyglądają na zdezorientowanych, gdy kocurek narzeka, że ​​jeszcze nie ma zachodu słońca. Kociaki zsiadają z Czerwonego i wspinają się do swojej jaskini, kociak ogląda się przez ramię i mówi, że nie zrobili nic złego.

Przed zgromadzeniem Trojeść zastanawia się, czy Maleńki Konar i jego rodzeństwo pójdą. Piorun mówi, że są za młodzi i przebywają z Gwiezdnym Kwiatem w swoim legowisku. Kiedy Czyste Nieba pomaga ocalić Czarne Ucho, kociak przypomina mu o Maleńkim Konarze, który jest bezpieczny i zdrowy w swoim legowisku. Kocur rozmawia z Piorunem, wyjaśniając, że kiedy powiedział, że Szare Skrzydło uratował jego kociaki, nie miał na myśli tylko Maleńkiej Gałęzi, Zroszonego Płatka i Kwiecistej Stopy.

Super Edycje

Wizja Lotu Ćmy

Gwiezdny Kwiat mówi Czystemu Niebu, że Micah może pomóc Maleńkiemu Konarowi po tym, jak usłyszeli o jego śnie, w którym dawał kocimiętkę kociakowi, ten pyta, kim jest Maleńki Konar, a Czyste Niebo wyjaśnia, że ​​to jego syn. Lot Ćmy później przypomina sobie, co Micah powiedział o kocimiętce pomagającej kocurkowi w kaszlu. Pyta go, jak kaszel kociaka, a Micah mówi, że ściga się z siostrami po obozie, zdrowszy niż skowronek. Kotka zauważa, jak zabawny jest Kamienny po tym, jak dał mu trochę kocimiętki i pyta Micaha, czy Maleńki Konar jest taki sam. Kocur zapewnia, że ​​dał kociakowi tylko jeden listek, więc nie miał tego samego efektu. Żołędziowe Futro przychodzi po Micaha, mówiąc, że Czyste Niebo twierdzi, że jego synek potrzebuje więcej kocimiętki, ale ten jest pewien, że kocię jest w porządku. Stan Maleńkiego Konara zaczyna się pogarszać, gdy kocur donosi później, że chory bełkotał i zostawił tam Żołędziowe Futro, aby miał go na oku.

Micah zauważa, że ​​Gwiezdny Kwiat jest dla niego bardziej przyjazna, odkąd pomógł Maleńkiemu Konarowi i chce się uczyć medycyny. Donosi również, że kaszel kociaka jednego dnia jest w porządku, a następnego gorzej, i zastanawia się, czy jego kaszel jest zaostrzony przez coś w lesie. Lot Ćmy donosi, że Srebrna Pręga kicha w pobliżu kwiatów wrzosu i sugeruje Micahowi, aby śledził kocurka przez jeden dzień i sprawdzał, dokąd idzie. Gdy ten zostaje oskarżony o zdradę Klanu Nieba, Lot Ćmy broni go, że wyleczył Maleńkiego Konara, ale Czyste Niebo twierdzi, że Żołędziowe Futro mógł pomóc jego synkowi. Micah niestety umiera, a tamten przypomina sobie, że żałował, że pozwolił mu dołączyć do Klanu po tym, jak pomógł Maleńkiemu Konarowi.

Podczas zgromadzenia Wróble Futro donosi, że Maleńki Konar jest ranny, po tym, jak zaklinował łapę i został ranny przez lisa. Medycy zadają pytania dotyczące stanu kociaka, podsumowując, co muszą zrobić. Lot Ćmy desperacko chce pomóc kocurkowi, wywołując kontrowersje wśród klanów, ponieważ bardzo nie ufają Czystemu Niebu. Zakurzony Pysk mówi, że Maleńki Konar nie powinien być oceniany na podstawie działań jego ojca, a Lot Ćmy została przepuszczona. W obozie Klanu Nieba kociak jest ciężko ranny i nieprzytomny. Żołędziowe Futro próbował pomóc mu, ale jego stan się pogorszył. Pomimo desperackich prób uleczenia Maleńkiego Konara przez medyków, jęczy, oczy otwierają się na chwilę, po czym szarpie się i nieruchomieje. Umiera, a cały Klan Nieba jest wstrząśnięty żalem. Lot Ćmy panikuje o bezpieczeństwo własnych kociąt na widok ciałka kocurka i odchodzi, aby je zobaczyć.

Ćmi Lot jest nawiedzana przez śmierć Maleńkiego Konara, pamiętając go i stając się dodatkową ochroną dla własnych kociąt. Walka o uratowanie go przypomina kotce o znaczeniu jej obowiązków i zastanawia się, czy byłaby jakaś szansa, że ​​mogłaby uratować kociaki. Przypomina sobie, jak bezradna czuła się po śmierci Maleńkiego Konara i cieszy się, że znów czuje, że ma wszystko pod kontrolą. Wietrzny Biegacz rozmawia z nią, mówiąc, że byłaby najlepsza dla Klanu Wiatru, kiedy odrzuciła Klan Nieba. Ta odcina, że to nie było dobre dla Maleńkiego Konara, ponieważ umarł. Dodaje, że mogłaby go uratować, gdyby przywódcy pozwolili jej spróbować wcześniej ratować go. Lot Ćmy oznacza, że jej udanie się na terytorium Klanu Nieba, to ratunek dla kociaka. Trzcinowy Ogon zauważa, że ​​ten zginął, ale kotka pęka, że wie, że Czyste Niebo widział jej próby. Na terytorium Klanu Nieba, kocur wyjaśnia Ćmiemu Lotowi, że próbowała ocalić mu synka i jest jej wdzięczny. Stwierdza jednak, że gdyby Wietrzny Biegacz nie próbował jej powstrzymać, jego kociak nadal by żył. Po tym, jak SkyClan przyjmuje Miodową Skórę, Żołędziowe Futro wspomina, że ​​kociak będzie pocieszeniem dla Czystego Nieba i Gwiezdnego Kwiatu, którzy wciąż tęsknią za Maleńkim Konarem.

Ciekawostki

  • Ma krew włóczęgi przez swojego dziadka Jednookiego[13].
  • Chociaż Maleńki Konar był pierwotnie opisany jako krótkowłosy, blado-szary kocurek[14], potwierdzono, że jego wygląd w Wizji Lotu Ćmy jest prawidłowy.[15]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione przez Kate Cary na jej blogu Kate
  2. Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strona 118
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strona 72
  5. Wyjawione w "Podziale lasu", strona 72
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Podziale lasu", strona 82
  7. Wyjawione w "Wizji Lotu Ćmy", strona 356
  8. Wyjawione w "Szlaku słonecznym", strona 307
  11. Wyjawione w "Wizji Lotu Ćmy", spis klanów
  13. Wyjawione w "Płonącej gwieździe", spis klanów
  14. Wyjawione przez Kate Cary na jej blogu Kate
  15. Wyjawione przez Kate Cary na jej blogu