FANDOM

Warning
W porządku. Nie mam nic przeciwko! Zostanę wojownikiem. A moja łapa może być martwa, ale cała reszta mnie wciąż żyje!

—Martwa Łapa o swoim nowym imieniu w "Odwet Wysokiej Gwiazdy", strona 552

Martwa Stopa (ang. Deadfoot) – dawny zastępca Klanu Wiatru. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Partner Jesionowej Stopy, ojciec Wroniego Pióra, Pagórka i Puszka.

Wygląd

Martwa Stopa to drobny[10], chudy[10], czarny kocur[2] z krótką[11], nieuleczalnie[12], zwichniętą lewą[13] łapą[2].

Historia

Martwa Stopa był zastępcą Klanu Wiatru pod przywództwem Wysokiej Gwiazdy na terenach leśnych. Urodził się Polnemu Ślizgowi i Orzechowemu Nosowi, razem z Gołąbkiem i Szczawikiem, a ze względu na jego zwichniętą łapą zostaje nazwany Kickiem. Jest uczniem Wysokiego Ogona i otrzymuje imię Martwa Łapa, aby potwierdzić swoją niepełnosprawność. Staje się wojownikiem o imieniu Martwa Stopa, a później zostaje mianowany na zastępce Wysokiej Gwiazdy. On i Jesionowa Stopa zostają partnerami i mają syna o imieniu Orzełek. Pomagają prowadzić swój klan, gdy Złamana Gwiazda wygnał ich. Po powrocie na swoje terytorium Martwa Stopa zachowuje szacunek dla Ognistego Serca, dopóki jego wizyty nie stają się zbyt częste. Następnie zostaje ojcem drugiego miotu kociąt: Wronka, Pagórka i Puszka, ale wkrótce dwoje z nich umiera i przeżywa tylko Wronek. Martwa Stopa dołącza do wojowników Klanu Gwiazdy i wybiera swojego syna, Wronią Łapę, aby udał się w podróż do miejsca, w którym tonie słońce.

Fabuła

Wojownicy

Ogień i lód

Martwa Stopa zostaje pokazany jako zastępca Klanu Wiatru. Pojawia się w prologu i chociaż nie jest wymieniony z imienia, to on znajduje tunel, w którym Klan Wiatru się schował, i znajdują ukryte jedzenie szczurów. Kiedy Ogniste Serce i Szara Pręga znajdą Klan, są gotowi do ataku, a Martwa Stopa jest wśród nich, stojąc w pobliżu Wysokiej Gwiazdy. Kiedy próbują przekonać przywódcę do powrotu, zastępca wydaje się być pełen obaw. Gdy Wysoka Gwiazda w końcu zgadza się wrócić do domu, rozkazuje wojownikom Klanu Pioruna rozdzielić się; jeden idzie obok niego, a drugi obok Martwej Stopy, aby nawet nie pomyśleli o zaatakowaniu ich.

Kiedy Ogniste Serce mówi Wysokiej Gwieździe, że Klan Rzeki próbuje polować na terytorium Klanu Wiatru, Wysoka Gwiazda i Martwa Stopa są oburzeni, ale Szara Pręga uspokaja ich, mówiąc, że koty Klanu Rzeki wróciły do ​​domu z pustymi brzuchami, ponieważ nie mogły polować na króliki tak jak koty Klanu Wiatru. Martwa Stopa jest podejrzliwy w stosunku do kotów Klanu Pioruna, ale gdy zdaje sobie sprawę, że może im zaufać, okazuje się być lojalnym i wartościowym kotem prowadzący swój klan dumnie do domu. Odpoczywając w stodole Jęczmienia, nie ma pewności, czy jest bezpieczna, ale szybko zdaje sobie sprawę, że tak jest i nakłania swój klan do wejścia do środka. Następne odpoczywa z klanem po udanym polowaniu Kruczej Łapy, Szarej Pręgi i Ognistego Serca. Kiedy są na terytorium Klanu Wiatru, proponuje eskortowanie Ognistego Serca i Szarej Pręgi z powrotem na terytorium Klanu Pioruna i dwójka wojowników zgadza się, ponieważ są zmęczeni i chętni do bezpiecznego powrotu do domu. Decydują się przejść przez część terytorium Klanu Rzeki, ponieważ będzie krótsza droga do Czterech Drzew. Są nieco niepewni, ale po pewnym przekonaniu, Martwa Stopa wspomina również, że będzie to dobra okazja, aby pokazać Klanowi Rzeki, że Klan Wiatru powrócił.

Gdy przechodzą przez tę część terytorium Klanu Rzeki, patrol klanu atakuje koty. Martwa Stopa okazuje się potężnym wojownikiem w następnej bitwie. Następnie, gdy docierają do terytorium Klanu Pioruna i Tygrysi Pazur nakazuje kotom Klanu Wiatru powrócić na swoje terytorium, Martwa Stopa zgadza się, żegnając się z dwójką wojowników. Kiedy Klan Wiatru zostaje zaatakowany przez Klan Cienia, nie jest widoczny, ale najprawdopodobniej walczy przy swoich pobratymcach.

Las tajemnic

Martwa Stopa nakrywa Ogniste Serce i Szarą Pręgę na terytorium Klanu Wiatru, gdy wracają z farmy Kruczej Łapy, ale on i patrol Klanu Wiatru pozwalają im przejść, mówiąc, że Klan Pioruna jest zawsze mile widziany. Rudy wojownik następnie kłamie i mówi, że podążyli śladem zapachu Klanu Cienia na terytorium Klanu Wiatru, co powoduje, że zastępca staje się zły. Szary wojownik zdaje sobie sprawę, że to kłamstwo może spowodować wojnę między Klanem Wiatru i Klanem Rzeki i stwierdza, że stracili zapach, więc może się mylili. Martwa Stopa niczego nie podejrzewa i nadal pozwala im przejść.

Podczas zgromadzenia, pomiędzy zastępcą Klanu Pioruna i Klanu Wiatru o mało co nie dochodzi do walki, a później Martwa Stopa walczy wraz z Klanem Wiatru i Klanem Cienia, kiedy dwa klanu atakują obóz Klanu Pioruna. On i jego towarzysze są zmuszeni do odwrotu.

Podobnie jak większość Klanu Wiatru i całego Klanu Cienia, ma on pretensje do Złamanego Ogona, pomimo faktu, że jest starszym i to w dodatku oślepiony, za wszystkie szkody, jakie wyrządził swojemu klanowi.

Cisza przed burzą

Martwa Stopa w towarzystwie Błotnistego Pazura i jego ucznia, Pajęczynowej Łapy jest na patrolu, których przechwytuje Ogniste Serce i Piaskową Burzę, kiedy przynoszą z powrotem Obłoczną Łapę. Wydaje się zdenerwowany faktem, że Klan Pioruna nieustannie czai się około terenu Klanu Wiatru. Następnie rozkazuje patrolowi, aby atakował. Martwa Stopa walczy z Ognistym Sercem, ale Ognistemu Sercu udaje się odstraszyć kocura. Martwa Stopa ucieka, ale jest zrozumiałe, że jest zły na Ogniste Serce. Martwa Stopa zgłasza to Wysokiej Gwieździe.

Niebezpieczna ścieżka

Martwa Stopa jest jednym z kotów Klanu Wiatru, z którymi Ogniste Serce rozmawia, gdy idzie do obozu ów klanu, aby porozmawiać z Wysoką Gwiazdą. Zastępca jest bardzo podejrzliwy wobec zastępcy Klanu Pioruna, a kiedy Ogniste Serce prosi o rozmowę w cztery oczy z przywódcą, Martwa Stopa również przychodzi, aby usłyszeć co ma do powiedzenia zastępca. Jest niepewny, czy Błękitna Gwiazda będzie chciała zawrzeć pokój i jest zszokowany, gdy Ogniste Serce przyznaje, że przyszedł tutaj bez wiedzy przywódczyni, aby spróbować powstrzymać bitwę.

Martwa Stopa jest widziany z kotami Klanu Wiatru, które spotykają się z przywódczynią Klanu Pioruna, aby porozmawiać o oskarżeniu o kradzież zdobyczy. On i rudy kocur stoją ze swoimi przywódcami, a zastępca Klanu Wiatru upewnia się, że jego klan wie, że nie może atakować.

Czarna godzina

Kiedy Klan Tygrysa atakuje Klan Wiatru, Martwa Stopa jest widziany, leżąc na ziemi obok Mknącego Potoku, patrzącego bez jakiegokolwiek wyrazu uczucia na pysku.

Nowa przepowiednia

Północ

Martwa Stopa jest widziany jako jeden z wojowników Klanu Gwiazdy. Jest kotem, który wybiera przedstawiciela Klanu Wiatru i jest nim Wronia Łapa, aby udał się do miejsca, w którym tonie słońce, podczas gdy Błękitna Gwiazda i niektórzy inni członkowie Klanu Gwiazdy nie zgadzają się, ponieważ wciąż jest uczniem. Martwa Stopa jest wściekły i zdeterminowany, że Wronia Łapa powinien udać się na podróż, a nawet mówi, że uczeń pewnego dnia może stać się wspaniałym przywódcą. Ostatecznie po wyborze Wronia Łapa zostaje wybrany. Zastępca jest i tak zły, że Klan Gwiazdy zlekceważył jego decyzję.

Super Edycje

Próba Wroniego Pióra

Martwa Stopa jest wspomniany przez Pojedynczą Gwiazdę kiedy mówi, że rodzice Wroniego Pióra, Martwa Stopa i Jesionowa Stopa byli zastępcami w Klanie Wiatru. Wronie Pióro pamięta, że jego ojciec był zawsze zajęty, ponieważ był zastępcą Klanu Wiatru gdy Wronie Pióro był jeszcze młody. Rozmawiając ze swoim synem Bryzową Skórą o Wrzosowym Ogonie, Wronie Pióro żartuje, że był by zawstydzony rozmawiać ze swoim ojcem o tym samym o czym mówi Bryzowej Skórze.

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Kicek jest po raz pierwszy wspomniany przez Bladą Ptaszynę, mówiąc, że Orzechowy Nos był pewnie zachwycony przybyciem swoich kociaków i że nazwał jednego z kocurków Kickiem. Zauważyła, że ​​urodził się ze zwichniętą łapą, ale będzie w porządku.

Na ceremonii mianowania Wysokiej Łapy na wojownika Kicek jest słyszany, jak miauczy do swojej matki, Polnego Ślizgu, pytając, czy on i jego rodzeństwo mogą usiąść przy niej. Nie zgadza się jednak, dodając, że zarówno dobrze będą wszystko dobrze widzieli ze żłobka.

Jest widziany ponownie, później, podczas gdy Blada Ptaszyna rodzi jej kociaki. Zapytał ochoczo, czy są jeszcze kociaki, na co jego siostra odsuwa go na bok, wskazując, że Jastrzębie Serce, medyk, wciąż jest w żłobku. Podekscytowany skacze wokół Wysokiego Ogona wraz ze swoim rodzeństwem, miaucząc, że nie będą już najmłodszymi kociakami w żłobku. Kicek podchodzi do Kamieni Myśliwskich, twierdząc, że pokaże je kociakom, gdy tylko będą mogły zwiedzać tereny.

Po tym, jak Wysoki Ogon wraca z podróży z dala od Klanów, Kicek wyskakuje ze żłobka. Wysoki Ogon zauważa, że ​​kociaka dzieli jeden księżyc by stał się uczniem. Kociak ściga się wokół Doliny Zgromadzenia, a Wysoki Ogon zauważa, że ​​biegnie zwinnie, dobrze oswajając się z posiadaniem trzech łap. Kicek pyta, czy wojownik nadal pomoże mu w ćwiczeniu ataku z przykucnięcia, obawiając się, że nie będzie w stanie trenować jako uczeń z powodu jego zwichniętej przedniej łapy. Wysoki Ogon zgadza się, a Kicek z podnieceniem macha ogonem. Zaczynają ćwiczyć, dopóki kociak nie zauważył, że pochyla się zbyt daleko po bokach ze zwichniętą łapą. Podenerwował się, ale wojownik go uspokaja, mówiąc, że będzie musiał ćwiczyć. Dostosowuje rozkład ciężaru i potrafi się zrównoważyć. Kiedy skacze i ląduje, przypadkowo przecina łapę na kawałku krzemienia. Kaszlący Pysk zauważa, że ​​cięcie jest głębokie, ale będzie dobrze.

Gdy Kaszlący Pysk chce opatrzyć ranę, Kicek podsłuchuje, jak Śliwkowy Pazur mówi, że patrol Klanu Cienia przekroczył granicę. Najwyraźniej kociak pyta, czy Wrzosowa Gwiazda zorganizowała patrol bojowy, ale Wysoki Ogon go ucisza. Kicek wzrusza ramionami, mówiąc, że chce być uczniem i że nauczy Klan Cienia, by trzymał się z dala od ich granic.

Wysoki Ogon jest zadowolony, widząc, że kociak odpoczywa po przecięciu łapy. Jednak jego matka jest słyszana ze żłobka, wołając go, pytając, czy słyszy. Jego matka mówi głośno, że jest gorący i musi wyjść na zewnątrz by ochłonąć, choć nie słyszy odpowiedzi. Wojownik podbiega, żeby zobaczyć, co się dzieje i natychmiast wyczuwa chorobę w przedszkolu. Wysoki Ogon wyprowadza Kicka na zewnątrz na mroźne powietrze, zabierając go do legowiska medyka. Jastrzębie Serce mówi, że infekcja z jego cięcia na łapie się rozprzestrzeniła. Kaszlący Pysk jest pierwszym, który ponuro ogłasza, że ​​może umrzeć. Wysoki Ogon gorączkowo sugeruje, by zabrali Kicka do Dwunożnych, aby go wyleczyć, ale brązowy medyk go zbeształ. Zamiast tego Kaszlący Pysk i Wysoki Ogon udają się do Klanu Rzeki, by pozyskać słodką turzycę, z nadzieją, że to pomoże.

Poranna Pręga zauważa później, że przyniesione zioła, pomogą Kickowi odzyskać apetyt. Obrzęk jego łapy prawdopodobnie się zmniejszył i może jeszcze wyzdrowieć.

Po walce z Klanem Cienia, Kicek pyta Jastrzębiego Serca, że ​​skoro Wrzosowa Gwiazda mówi, że nie może być wojownikiem, czy może być medykiem. Kocur natychmiast mówi że nie, ponieważ jest zbyt niespokojny i Klan Wiatru i tak nie potrzebuje innego medyka. Następnie pyta, jak mógłby być wojownikiem z bezwładną łapą, a szary kocur prycha, mówiąc, że jeśli by nawet utykał, może nadal chodzić, więc może nadal polować. Mówi, że kociak może walczyć poprzez dyskusję z nimi, ponieważ jest w tym dobry. Kicek zaprzecza temu.

Wysoki Ogon prosi, aby Kicek był jego uczniem. Wrzosowa Gwiazda na początku jest niepewna co do tego, pytając, czy byłby w stanie trenować kociaka ze zwichniętą łapą. Wojownik twierdzi, że każdy kot ma swoje słabości, a to, że słabością kociaka jest tylko jego łapa to nie jest jego wina bo z taką się urodził. Przywódczyni widzi swoje rozumowanie i zgadza się na trening Kicka. Przed rozpoczęciem ceremonii Wysoki Ogon jest sfrustrowany tym, że tak wiele kotów szybko zrezygnowało ze zdolności kociaka do bycia wojownikiem.

Niemniej jednak Wrzosowa Gwiazda mianuje Wysokiego Ogona na mentora Kicka, a podczas tej samej ceremonii zmienia imię kociaka na Martwa Łapa, po jego zwichniętej łapie. Jego matka wzdycha, gdy otrzymuje imię, mówiąc, że nie można go nazwać na cześć jego słabości, ale Martwa Łapa z dumą podnosi głowę i uspokaja ją, mówiąc, że podczas gdy jego łapa jest martwa, reszta jego ciała jest wciąż żywa. Biała Jagoda chwali go za swoją mądrość, a Orzechowy Wąs jest zamyślony, sugerując, że mogą wykorzystać jego imię na swoją korzyść, oszukując wroga, by uważali go za słabszego niż jest w rzeczywistości. Uczeń kiwa na to potwierdzająco głową. Potem podnosi głowę, by dotknąć nosa mentora i mówi, że cieszy się, że ma go za mentora.

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Gdy Klan Pioruna atakuje Klan Wiatru chcąc zniszczyć zapas ich ziół, Sosnowa Gwiazda walczy z czarnym kocurem ze zwichniętą łapą. Przywódca wyrywa się ze szczęki czarnego wojownika, a kot Klanu Wiatru zatacza się, wytrącając się z równowagi. Jednak szybko odzyskuje równowagę i znów rzuca się na Sosnową Gwiazdę. Przywódca Klanu Pioruna odepchnął go uderzeniem, a Martwa Stopa wydał z siebie wrzask i uciekł. Sosnowa Gwiazda uważa, że rozpoznaje wojownika, z którym walczył, że jest to Martwa Stopa, ale nie jest pewien ze względu na zamieszanie w bitwie.

Dług Rudego Ogona

Nie pojawia się oficjalnie, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Furia Tygrysiego Pazura

Przewodnik po terenie

Sekrety Klanów

Martwa Stopa śpi w legowisku wojowników wraz z Pojedynczym Wąsem i Rozdartym Uchem. Oni jako pierwsi wyczuwają zapach Klanu Cienia, i po chwili alarmują inne koty. Czarny kocur jest z pierwszych kotów, które zaczynają walczyć. Po krótkiej chwili walki, Martwa Stopa podchodzi do Wysokiej Gwiazdy i mówi, że muszą się wycofać. Błotnisty Pazur przekonuje, aby kontynuować walkę, ale czarny kocur i przywódca nakazują wycofać się, aby zapobiec utracie wojowników. Martwej Stopie udaje się przetrwać walkę i po bitwie wycofuje z obozu.

Ścieżka Kruczej Łapy

Serce Wojownika

Gdy Krucza Łapa i Jęczmień wracają do stodoły w towarzystwie Ognistej Gwiazdy i patrolu Klanu Pioruna, spotykają patrol Klanu Wiatru. W patrolu znajduje się Martwa Stopa. Życzy im powodzenia i dodaje że Krucza Łapa i Jęczmień zasługują na to by wrócić do domu.

Ciekawostki

  • Vicky uważa, że Martwa Stopa zginął w walce z Klanem Krwi.[14] Jest to sprzeczne z faktem, iż pojawia się w "Sercu wojownika"[13].
  • W Klanie Gwiazdy ma zwichniętą łapę[11].
  • W "Ogniu i lodzie" jego imię zostało przetłumaczone na Martwa Łapa, jednak w dalszych książkach zostało to zmienione[2].

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Północy", strona 17
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Wyjawione w "Ogniu i lodzie", spis Klanów
  3. Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 84
  4. Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 554
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 6,8 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  7. Wyjawione w "Czarnej godzinie" [Potrzebna strona]
  9. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", spis Klanów
  10. 10,0 10,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 275
  13. 13,0 13,1 Wyjawione w "Sercu wojownika", strona 17
  14. Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku