FANDOM

Obiecuję być najsilniejszą, najmądrzejszą przywódczynią, jaką mogę być. Zrobię co w mojej mocy, by powtórzyć twoją lojalność wobec Klanu Rzeki i Twoją odwagę, by mówić w naszym imieniu, i nauczyć się na własnych błędach. Wiem, że nie muszę udowadniać innym klanom że Klan Rzeki jest najsilniejszy lub najpotężniejszy. Chcę tylko, żeby moi członkowie Klanu byli szczęśliwi i żyli w pokoju.

—Mglista Stopa myśląc o śmierci Lamparciej Gwiazdy, "Omen Mglistej Gwiazdy"

Mglista Gwiazda (ang. Mistystar) — przywódczyni Klanu Rzeki. Jest siostrą Kamiennego Futra i córką Błękitnej Gwiazdy oraz Dębowego Serca. Matka Trzcinowego Wąsa, Okonia, Szczupakowej Łapy i Pierwiosnkowej Łapy.

Wygląd

Mglista Gwiazda to smukła, zwarta, niebieskoszara kotka o grubym, gęstym, lśniącym futrze. Posiada różowy nos oraz lodowato niebieskie oczy. Jest łudząco podobna do swojej matki.

Fabuła

Super Edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Ona i Kamyk nagle pojawiają się w legowisku Szarej Sadzawki w Żłobku Klanu Rzeki, Szara Sadzawka twierdzi, że byli porzuconymi kociętami włóczęgi. Karmicielka mówi dalej, że Dębowe Serce znalazł ich na granicy, i mówi, że zamierza je zachować i wychować jak własne. Mgiełka gra później ze Kamykiem, a potem młoda kotka skarży się, że jej brat nie pozwolił jej się bawić. Szara kotka mówi delikatnie Kamykowi, by pozwolił jej siostrze się bawić z powrotem. Później są widziani gdy jedzą ryby.

Po upływie czterech sezonów ona i jej brat stają się wojownikami, nazwani Mglistą Stopą i Kamiennym Futrem. Ona szturcha Szarą Sadzawkę, mówiąc, że za bardzo się nimi przejmuje. Później, kiedy Kamienne Futro i jego patrol wypędzają Dwunożnego, wszystkie koty chwalona szarego kocura za jego odwagę. Krzywa Gwiazda komentuje, że naraził się na niebezpieczeństwo robiąc to, ale Mglista Stopa broni swojego brata przed słowami Przywódcy, mówiąc, że nie zaatakował Dwunożnego, po prostu syknął na niego.

Początek proroctwa

Las tajemnic

Pojawia się w książce jako wojowniczka Klanu Rzeki i przyjaciółka Srebrnego Strumienia. Wiedziała o romansie przyjaciółki z wojownikiem Klanu Pioruna, Szarą Pręgą. Ogniste Serce w połowie książki, zauważa podobieństwo między nią, a przywódczynią, Błękitną Gwiazdą. Okazuje się, że jej matką jest właśnie Błękitna Gwiazda. Pod koniec książki Ogniste Serce, przychodzi na granicy między Klanami i informuje ją o śmierci, Srebrnego Strumienia. Jest jej bardzo smutno i jest przygnębiona z powodu śmierci przyjaciółki. Kotka pomaga również Ognistemu Sercu odkryć sekret śmierci Dębowego Serca. Gdy Ogniste Serce pyta się czy ciało kocura przygniótł głaz, kotka ze smutkiem mówi mu ze Dębowe Serce był jej ojcem.

Niebezpieczna ścieżka

Ona i jej brat pomagają tonącemu Ognistemu Sercu i Błękitnej Gwieździe. Przywódczyni Klanu Pioruna prosi ją i Kamienne Futro o przebaczenie, a oni jej wybaczają.

Czarna godzina

Kotka zostaje zastępczynią przywódczyni, Lamparciej Gwiazdy. Gdyż poprzedni zastępca Kamienne Futro, jej brat, nie żyje.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Ciekawostki

  • Ma krew Klanu Pioruna przez Błękitną Gwiazdę.
  • Victoria Holmes przyznaje, że zapomnieli o kociętach Mglistej Gwiazdy w późniejszych książkach.
  • Kate Cary powiedziała, że chciałaby myśleć, że dwójka z czterech jej kociąt to Szara Mgła i Pluskający Ogon. Trzcinowy Wąs został później potwierdzony jako jeden z kociąt w tym chacie.
  • Jest najstarszym żyjącym kotem.

Życia Przywódcy

  1. Pierwsze życie dostała od Szarej Sadzawki, dało jej ono matczyną miłość.
  2. Drugie życie otrzymała od Kamiennego Futra, dało jej poczucie sprawiedliwości.
  3. Trzecie życie podarowała jej Pierzasty Ogon, zyskała z nim akceptację losu.
  4. Czwarte życie otrzymała od Krzywej Gwiazdy, dało jej ono mądrość i siłę.
  5. Piąte życie dostała od Dębowego Serca, dało jej odwagę do podążania za głosem serca.
  6. Szóste życie dała jej Błękitna Gwiazda, zyskała z nim siłę do czynienia tego co słuszne, pomimo przeciwności losu.
  7. Siódme życie podarowała jej Srebrny Strumień, dało jej umiejętność znajdowania szczęścia tam, gdzie na pozór go nie ma.
  8. Ósme życie dostała od Pluskający Ogon, dało jej ono ciekawość.
  9. Dziewiąte życie podarował jej Okoń, zyskała z nim waleczność.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki