FANDOM

Miętowe Futro (ang. Mintfur) – samotniczka, dawniej wojowniczka w Klanie Nieba oraz kotka domowa. Jedyna córka Deszczowego Futra i Płatkowego Nosa, siostra Szałwiowego Nosa.

Partnerka Pokrzywowego Plusku oraz matką Frędzlowego Wąsa, Bladego Nieba, Żwirowego Nosa i Nektarowej Pieśni.

Wygląd

Miętowe Futro jest szarą pręgowaną kocicą, o gęstej szorstkiej sierści. Ma niebieskie oczy.

Historia

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Mięta jest małym kociakiem. Jest córką Płatkowego Nosa i Deszczowego Futra. Gdy Ognista Gwiazda pyta co się dzieje, Deszczowe Futro wyjaśnia, że Płatek jest niedożywiona i nie ma czym karmić Mięty oraz Szałwii, z winy Dwunożnych, u których się znajduje. Liściasta Cętka sugeruje, by pomóc. Wkrótce później Płatek i jej kocięta uciekają.

Kocięta zostają chwilowo oddane pod opiekę Koniczynowego Ogona, która karmi je, odciążając Płatek. Koniczynowy Ogon spytała jakie imiona noszą kociaki, a gdy Płatek je przedstawiła, zauważyła, że ich imiona pochodzą od nazw ziół rosnących w ogrodzie Dwunożnych.

Niedługo później Mięta pyta, czy ona i Szałwia mogą zostać uczniami, lecz jej matka zaprzecza, gdyż oficjalne koty nie należą do Klanu Nieba. Ognista Gwiazda odrzekł, że gdyby Płatek i Deszczowe Futro postanowili przyłączył się do Klanu Nieba ich kocięta zostałyby uczniami i zyskały nowe imiona. Płatek mówi, że to nie jest tak proste jak się wydaje, lecz nie wyjaśnia sprawy. Wbrew sprzeciwom koty postanawiają dołączyć się do Klanu. Płatek otrzymała nowe imię: Płatkowy Nos. Ognista Gwiazda jest zadowolony i dumny, gdyż klan zyskał dwóch nowych wojowników i dwa kocięta.

Deszczowe Futro zostaje zabity przez szczury, z którymi walczył na skraju terytorium Klanu Nieba. Mięta i Szałwia bardzo za nim tęsknią. Nadal pragną być uczniami i zazdrośnie patrzą, jak kocięta Koniczynowego Ogona zyskują mentorów.

Koty Klanu Nieba
Przywódczyni Liściasta Gwiazda
Zastępca Jastrzębie Skrzydło
Medyczka Plamista NadziejaDrżący Płatek
Mediator Drzewo
Wojownicy Wróbla SkóraWiśniowy OgonDrobna ChmuraSzałwiowy NosMiętowe FutroPokrzywowy PluskKróliczy SusŚliwkowa WierzbaPiaszczysty NosMacgyverRwący PotokKwieciste SerceZamglona ChmuraZroszony SkokTrzcinowy PazurFiołkowy PołyskFrędzlowy WąsBlade NieboŻwirowy NosNektarowa PieśńPrzepiórcze PióroGołębia StopaSłoneczna Skóra
Uczniowie Jastrzębia ŁapaŻółwia ŁapaKorzenna ŁapaIglasta Łapa
Karmicielki Piękny Liść
Kociaki Strzyżyk
Starszyzna Płowa Paproć