Warning.png
Możecie liczyć na moją wierność wobec klanu, dopóki nie dołączę do Klanu Gwiazdy, musicie mi uwierzyć, że za cenę życia będę chronić Klan Pioruna. Jednak nie chcę zmieniać imienia. Zawsze byłam Milką i nie jest to dla mnie żaden wstyd.

—Milka do Ognistej Gwiazdy, "Mroczna rzeka", strona 118

Milka (ang. Millie) – dawna starsza Klanu Pioruna, druga partnerka Szarej Pręgi, obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Milka jest małą[8], srebrzystą, pręgowaną, krótkowłosą kotką[12] o pięknych błękitnych oczach[13] z rozdartym uchem[14]. Jest prawie głucha[15].

Charakter

Milka jest dzielną i oddaną kotką. Lwia Łapa na zgromadzeniu, kiedy Szara Pręga i Milka wracają do Klanu Pioruna, zauważa, że ma ostry głos jak na pieszczocha. Jest również bardzo troskliwą i oddaną matką, a przy tym lojalną partnerką Szarej Pręgi. Zawsze wytrwale dąży do celu, co pozwoliło jej w wyjątkowo krótkim czasie przejść szkolenie wojownika.

Historia

Milka była pieszczoszką, żyjącą w Siedlisku Dwunożnych. Pierwszy raz widzimy ją, gdy Szara Pręga gubi się po walce z Piąchą. Odprowadza go do domu jego Dwunożnych. Koty zaczynają się ze sobą spotykać, aż Milka postanawia odnaleźć klany z Szarą Pręgą. Gdy tam docierają, wyznają sobie miłość. Wkrótce Milka wydaje na świat kocięta Szarej Pręgi: Wrzosię, Zakwitkę i Trzmielika.

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Podczas zgromadzenia, ktoś z zebranych zauważa dwójkę kotów. Klany warczą i odsłaniają zęby, jednak Ognista Gwiazda mówi, żeby zaczekali. Podchodzi do kotów i ze zdumieniem odkrywa, że jednym z nich jest Szara Pręga, a drugim jego nowa partnerka, Milka. Po powrocie do obozu Sójcza Łapa zauważa, że rana kotki jest zainfekowana, opiekę nad nią przejmuje Liściasta Sadzawka wraz z uczennicą, Ostrokrzewiastą Łapą.

Podczas walki na granicy z Klanem Cienia, Milka dzielnie walczy z wrogami, dzielnie prezentując umiejętności, które nabyła podczas treningu z Szarą Pręgą. Kiedy panuje epidemia białego kaszlu, Ognista Gwiazda nie chce aby wojownicy się przemęczali, ale Milka mówi, że weterynarz zaszczepił ją i nie może zachorować na tą chorobę. Potem bierze udział w patrolu do Klanu Wiatru, który ma przegonić psy.

Mroczna rzeka

Na zgromadzeniu, Biały Ogon obraża Milkę, nazywając ją pieszczochem, jednak później dziękuje Milce za królika ofiarowanego jej na zawodach.

Później, gdy Ognista Gwiazda oficjalnie ogłasza Milkę wojowniczką, kotka odmawia nadania jej wojowniczego imienia i pozostaje przy swoim starym imieniu. Kilku członkom klanu to się nie podoba.

Wyrzutek

Jest w żłobku, gdzie czeka na swoje kocięta i Szarej Pręgi; Ostrokrzewiasta Łapa przynosi jej i innym karmicielkom zwierzynę.

Zaćmienie

Rodzi trójkę kociąt: Trzmielika, Wrzosię i Zakwitkę. Podczas rodzenia kociąt, Szara Pręga jest zdenerwowany, zapewne tym że jego poprzednia partnerka, Srebrny Strumień, zmarła przy porodzie. Mimo dobrego przebiegu porodu, kotka oświadcza, że już nigdy więcej nie będzie mieć kociaków.

Podczas bitwy czterech klanów kotka ukrywa się wraz z kociakami w legowisku Ognistej Gwiazdy. Później karmicielka wraz z Wrzosią chorują na biały kaszel.

Długie cienie

Biały kaszel, na który chorowała, przeradza się w zielony kaszel, a kotka jest na skraju wytrzymałości; bliska śmierci. Przenosi się wraz z resztą chorych do opuszczonego Gniazda Dwunożnych. Karmicielka jest już gotowa na dołączenie do Klanu Gwiazdy, jednak powstrzymuje ją Srebrny Strumień, która nie chce, by serce Szarej Pręgi złamało się po raz drugi. Ona i Wrzosia wraz z Ognistą Gwiazdą są ostatnimi kotami, które opuszczają Gniazdo Dwunożnych.

Wschód słońca

Ona i Wrzosia wciąż dochodzą do siebie po epidemii zielonego kaszlu.

Potem, gdy Sójcza Łapa przychodzi obejrzeć karmicielki pod kątem kleszczy, Milka dziękuje kocurowi, mówiąc, że pewnie ma gdzieś kilka. Kiedy patrol przyprowadza Sola, otacza opiekuńczo ogonem swoje kociaki.

Córka Milki, Wrzosia, podczas zabawy prawie zostaje ukąszona przez żmiję. Miodowa Paproć rzuca się jej na ratunek, jednak sama umiera od śmiertelnego jadu węża. Milka biegnie do Liściastej Sadzawki z prośbą, by obejrzała koteczkę po tym zdarzeniu. Kotka pyta też, co zamierzają zrobić, by pozbyć się zagrożenia, a następnie tłumaczy swoim kociakom, żeby nie zbliżały się do jagód śmierci.

Szara Pręga

Zagubiony wojownik

Milka obserwuje Szarą Pręgę, kiedy ten walczy z Piąchą. Szara Pręga przegrał. Mówi mu, żeby się nie martwił, bo jeszcze nikt z nim nie wygrał. Kotka się przedstawia i pyta czy jest tutaj nowy. Odprowadza Szarą Pręgę do jego "właścicieli."

Milka przychodzi do Szarej Pręgi jakiś czas później. Pokazuje mu las i mówi, że może przypomni się o lesie, w którym kiedyś żył. Szara Pręga dziękuje jej i pyta się, jak może się odwdzięczyć. Szara Pręga opowiada kotce o Klanie Pioruna. Milka prosi go by nauczył ją polować. Szara Pręga nauczył ją polować, następnie uczy ją walki. Milka okazuje się całkiem dobra w tych sprawach.

Podczas jednego z treningów Piącha wraz ze swoją paczką atakuje ich. Milka chce uciekać ale Szara Pręga mówi, że prawdziwy wojownik zostaje i walczy. Dwa koty wygrywają walkę.

Szara Pręga rozmawia chwilę z Milką o powrocie do klanu.

Następnego dnia mówi jej, że zadecydował że opuści dwunożnych i wróci do klanu. Prosi Milkę żeby poszła razem z nim, ale kotka odmawia.

Milka wraca do swoich dwunożnych. Nie wie już co robić w swoim domu, czuje się źle z myślą, że już nie zobaczy przyjaciela.

Znudzona dawnym życiem postanawia, odnaleźć Szarą Pręgę. Znajduje go ledwo przytomnego. Idzie po wodę dla niego, poluje dla niego aż poczuje się lepiej. Mówi, że chce spróbować życia w klanie i idzie z nim odnaleźć jego klan. Następnie pyta o Srebrny Strumień, ponieważ Szara Pręga wcześniej miał omamy i wołał jej imię. Tak więc kocur opowiada jej o Srebrnym Strumieniu. Po czym wyruszają w podróż.

Schronienie wojownika

Następnego dnia dwójka kotów wybiera się w dalszą podróż. Z muru wybudowanego przez dwunożnych, Szara Pręga zauważa Wysokie Skały. Jest tym tak podekscytowany, że zamierza przekroczyć dwie duże drogi grzmotu. Milka próbuje go zatrzymać, ale kocur nie ulega i obydwoje prawie zostają potrąceni przez potwory. Znajdują się w pięknej okolicy. Parę dni później przychodzi na przekroczenie kolejnej drogi. Udaje im się, ale są teraz na polu, z którego zbiera plony wielka maszyna. Obydwoje w panice podczas ucieczki przed potworem rozdzielają się i biegną w inne strony. Szara Pręga biegnie do starej obory, w której spotyka rodzinę kotów - dwa kocury i kotkę z czterema kociakami. Łusek, starszy kocur, próbuje go przegonić, ale po wysłuchaniu jego próśb o pomoc w znalezieniu kotki ulega.

Razem z Pluskiem biegną odnaleźć kotkę. Po chwili znajdują ją. Milka ma poranione oczy, poprzecinane przez liście podczas przedzierania się przez gęstwiny. Grupka szybko dociera z powrotem do bezpiecznego miejsca. Łusek przedstawia Mech, jego partnerkę, jej brata Pluska i ich kociaki. Rodzina zgadza się pomóc kotom do czasu wyzdrowienia. Opowiadają również swoją historię.

Kiedyś mieszkali z dwunożnymi w domu obok, ale oni umarli i dom kupiła para dwunożnych z dziećmi, którzy mieli psy i przeganiali koty. Kiedy tylko ktoś wyszedł ze stodoły, psy wyczuwały to i zaczynał się pościg. Tak więc grupa kotów żyła w codziennym strachu przed dwunożnymi i ich zwierzętami.

Nazajutrz Szara Pręga wychodzi na dwór aby złapać sobie śniadanie, lecz zostaje oblany wodą przez dwunożnego, a psy nie pozwalają zejść mu na ziemię po raz kolejny.

Kiedy kolejny raz psy gonią Szarą Pręgę i on trafia w ślepy zaułek i myśli że to koniec, Milka zeskakuje z muru i jakimś sposobem rozmawia z psami, Szara Pręga jest zdumiony tym co zobaczył i natychmiastowo opowiada o tym kotom ze stodoły.

Następnego dnia Milka uczy kotów jak porozumieć się z psami, by ich już nigdy więcej nie męczyły. Wieczorem Wodnik porozumiewa się z psami by odeszły, Szara Pręga ma wątpliwości że kocur sobie nie poradzi, ale psy odchodzą po czym jest zadowolony.

Następnego dnia, koty leżą sobie na sianie i Szara Pręga zaczyna temat jakie życie na farmie jest nie najgorsze, Mach odpowiada że nie wie czy by chciała zamieszkać znowu w domu. Wodnik pyta się Milki czy zna jakieś sztuczki na dwunożnych, Milka odpowiada że ich nie zna, i nie było takiego dwunożnego co by jej nie przytulił i nie pogłaskał. Później Szara Pręga wraz z Milką idą koło jeziora, Szara Pręga dostrzega małą dwunożną co go martwi, bo mała, nie powinna być sama. Mała dwunożna dostrzega w jeziorze żabę do której chce podejść, Szara Pręga szybko reaguje i miauczy by dwunożna go dostrzegła, co mu się udaje, rodzice małej, są zadowoleni tym że ich córka nie wpadła do jeziora, dwunożny chce pogłaskać Szarą Pręgę ale on ucieka, Milka także odchodzi. Kotka zaczyna opowiadać jaki to Szara Pręga był słodki kotom ze stodoły.

Szara Pręga budzi się w nocy i dostrzega Milkę, która tęskni za dwunożnymi. Szara Pręga pyta się czy za nimi tęskni, a ona odpowiada, że czasami. Szara Pręga pyta się jej czy chce do ich wrócić. Milka długo nie odpowiada, ale później odpowiada, że jej miejsce jest teraz z nim.

Milka z Szarą pręgą następnego dnia wychodzą z stodoły, widzą dwunożnych i psy, kiedy dwunożny uderza piłką w Szarą Pręgę i Milkę, jego matka jest na niego wściekła i mówi że koty to są ich przyjaciele, chłopiec jest smutny ze swojego zachowania, Szara Pręga ma plan ich w zwabić do stodoły by zażegnać wieczny w spór co mu się udaje, każe on Mchowi dać kocięta na dół, ona jest nie zadowolona tym pomysłem i to robi, dwunożni i koty są szczęśliwe tylko Łusek jest zły chwilowo na szara pręgę że ich tu przyprowadził, widzi on psy które od stodoły odgania. Szara Pręga i Milka wyruszają w dalszą drogę, ale zatrzymuje ich dwunożna ściskając ich po czym odchodzą. Zaczyna padać, Szara Pręga czuje wyrzuty sumienia, że zabrał Milkę ze spokojnej stodoły. Szara Pręga dostrzega drogę grzmotu i mówi, że coś mu się nie zgadza. Milka jest zdziwiona. Szara Pręga z nią przechodzą tunelem, który jest pod Drogą Grzmotu. Szara Pręga wpatruje się w drzewo, okazuje się że to Wielki Jawor, z którego ma wielkie wspomnienia. Szara Pręga wpatruje się w zniszczony obóz Klanu Pioruna. Jest zmartwiony faktem, że jego dom zniknął.

Powrót wojownika

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Nie występuje oficjalnie w książce lecz, jest w spisie klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Superedycje

Przysięga Szarej Pręgi

Szara Pręga często myśli o Milce, o tym, jak bardzo za nią tęskni i jak trudno jest przezwyciężyć jej śmierć. Często myśli o jej śmierci jak wyglądała i tym, że nie był w stanie nic zrobić, tylko zaakceptować fakt, że każdego dnia będzie coraz słabsza, jak umarła obok niego. Trzmielna Pręga i Kwitnący Upadek, pocieszają Szarą Pręgę, aby zaakceptował śmierć Milki.

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Milka ma problemy ze słuchem i zauważa dziwny zapach zwierzyny którą zjadł Skowronia Pieśń. Później koty czuwają bo Skowronia Pieśń i Migotek nie żyją, Milka siedzi obok legowiska starszych. W czuwaniu, Milce dziękuje Liściasta Sadzawka za opiekę nad Wrzoścowym Swiatłem, mając nadzieję, że poluje w Klanie Gwiazd.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Milka martwi się o swoją córkę, Wrzoścowe Światło, ponieważ wielu zdrowych wojowników wcześniej zachorowało na zielony kaszel i zmarło. Liściasta Sadzawka zapewnia ją, że Wrzoścowe Światło wykonuje ćwiczenia z pomocą Sójczym Piórem. Podczas dużej powodzi Milka podkreśla niebezpieczeństwo Wrzoścowego Światła, ale jest zadowolona, ​​gdy Wrzoścowe Światło wydostaje się z powodzi, ledwo opuszczając córkę. Kiedy kot Mięta szuka schronienia w Klanie Pioruna, ma problemy z przystosowaniem się do życia klanu, ale Milka zapewnia ją o tym jak ona sama przyzwyczajała się, pocieszając Miętę, widzi jak Szara Pręga przechodzi zostaje starszym, podczas gdy ona pozostaje wojowniczką. Kiedy Mięta ponownie wraca do swoich dwunożnych, Milka przyznaje się przed Gołębim Skrzydłem, że tęskni za swoimi Dwunożnymi od czasu do czasu, marząc o tym by do nich powrócić.

Ciekawostki

  • Jeśli Milka wierzy w Klan Gwiazdy, to tam pójdzie po śmierci[16].
    • Na oficjalnej stronie zostało to potwierdzone i teraz Milka przebywa w Klanie Gwiazdy.
  • Milka posiada zdolność rozmawiania z psami[17].
  • Kate powiedziała na swoim Twitterze, że gdy Szara Pręga pójdzie do Klanu Gwiazdy, z pewnością wybierze Srebrny Strumień zamiast Milki[18].
  • Reakcja Milki na wypadek Wrzoścowego Światła, spowodowała że Kwitnący Upadek zaczęła trenować w Mrocznej Puszczy[19].

Cytaty

Mieliśmy razem cudowne życie. Nigdy nie żałowałam opuszczenia moich Dwunożnych, ani na chwilę. Ale to już koniec, mój drogi, muszę Cię zostawić. I musisz znaleźć drogę do przodu beze mnie.

—Milka do Szarej Pręgi w jego śnie, "Przysięga Szarej Pręgi", strona 188

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  2. Wyjawione w "Misji ucznia", spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Zagubionym wojowniku", strona 92
  4. Wyjawione w "Wyrzutku", spis klanów
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Mrocznej rzece", strona 118
  7. Wyjawione w "Ciszy Gołębiego Skrzydła", rozdział 2
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  9. Wyjawione w "Powrocie wojownika", strona 87
  10. Wyjawione w "Zagubionym wojowniku, strona 62
  11. Wyjawione w "Przysiędze Szarej Pręgi", strona 7 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione we "Widzeniu", strona 177
  13. Wyjawione w "Mrocznej rzece", spis klanów
  14. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 268 (angielskie wydanie)
  15. Wyjawione w "Nadziei Wiewiórczego Lotu", rozdział 2 (angielskie wydanie)
  16. Wyjawione na Erin Hunter Czat 3
  17. Wyjawione w Schronieniu wojownika", strona 47
  18. Wyjawione przez Kate na jej Twitterze
  19. Wyjawione w "Znaku księżyca", rozdział 18