FANDOM

Mroczna Rzeka ( ang. Dark River) - druga książka z serii Potęga Trójki. Wrzosowa Łapa znajduje się na starszej angielskiej okładce, a na nowszej przedstawiony jest Lwia Łapa, tak samo jak na polskiej.

Opis

Lwia Łapa, Ostrokrzewiasta Łapa i Sójcza Łapa, wnuki przywódcy klanu, Ognistej Gwiazdy, świetnie sobie radzą jako uczniowie Klanu Pioruna. Jednak ich nowe obowiązki przynoszą nowe niebezpieczeństwa, a każdy z młodych kotów stoi na krawędzi ciemności: płynącej z przeszłości, od klanów – i od nich samych.

Dedykacja

Dla Geofa

Specjalne podziękowania dla Kate Cary

Streszczenie

Prolog zaczyna się od tego, jak młody kocur zwany Liście Opadłe, chce wykonać zadanie, dzięki któremu zostanie ostrym pazurem. Schodzi do długich tuneli, które prowadzą do jaskini i spotyka tam starego kocura z krzywymi pazurami i paroma kępkami futra o imieniu Ostaniec. Liście Opadłe zauważa też, że kocur ma gładką gałąź z prostymi kreskami wyrytymi w drewnie. Przesuwa po nim pazur i mówi, że niezakreślone kreski oznaczają tych, którzy z tunelów nie wyszli. Ostaniec pyta się ucznia, czy pada deszcz na zewnątrz. Liście Opadłe odpowiada, że nie, ale wątpliwości zostawia dla siebie, ponieważ nie chce być dłużej miękką łapą. Musi teraz znaleźć wyjście z tuneli na wrzosowiska.

Ostrokrzewiasta Łapa, Lwia Łapa i Sójcza Łapa czekają, aż Jeżynowy Pazur wróci do obozu. Gdy wojownik wchodzi do obozu trójka uczniów atakuje go na niby. Jednak po chwili do porządku przywraca ich Wiewiórczy Lot, i przypomina, że trójka wybiera się na zgromadzenie. O pełni księżyca, Klan Pioruna wychodzi na zgromadzenie. Jest to pierwsze zgromadzenie Sójczej Łapy. Lwia Łapa martwi się o to, jak brat poradzi sobie z przejściem przez most drzewny. Jednak uczeń medyczki radzi sobie sprawnie. Na zgromadzeniu pojawiło się niezwykle dużo kotów z Klanu Rzeki. Ostrokrzewiasta Łapa widzi, że są wychudzeni i próbuje się spytać Wierzbowej Łapy, co się dzieje. Młoda kotka mówi, że nie może jej nic powiedzieć, po czym zgromadzenie się rozpoczyna. Czarna Gwiazda ogłasza, że Brunatna Skóra urodziła trójkę kociąt: Tygryska, Świtajkę i Płomyczka. Lwia Łapa i Ostrokrzewiasta Łapa są zaciekawieni faktem, iż od teraz mają rodzinę w innym klanie. Po zgromadzeniu, Lwia Łapa słyszy rozmowę Wiewiórczego Lotu z Jarzębinowym Pazurem i domyśla się, że to on jest ojcem kociąt Brunatnej Skóry. 

Ostrokrzewiasta Łapa budzi się ze snu o Wierzbowej Łapie. Zauważa, że obudziło ją mokre futro Lwiej Łapy. Razem z Rozżarzoną Łapą wychodzą coś zjeść. W kotlinie zebrało się sporo wody. Później, Ostrokrzewiasta Łapa idzie na trening z Paprociowym Futrem i wypytuje go, czy będzie musiała walczyć z krewnymi z innego klanu. Wojownik oczywiście potwierdza, ale Ostrokrzewiasta Łapa twierdzi, że nie można krzywdzić kotów tej samej krwi. Gdy wracają do obozu, widzi że Lwia Łapa dopiero wstał. Brat wdaje się niezwykle zaspany. Zawiedziona tym, że nie mówi jej wszystkiego, Ostrokrzewiasta Łapa udała się do Sójczej Łapy. Chciała się go spytać, czy wie co się dzieje z Lwią Łapą jednak uczeń medyczki nic nie wie. Następnie pyta się go, czy zapoznał się z Wierzbową Łapą. Sójcza Łapa twierdzi, że nie musi się zaprzyjaźniać z każdym z kim się spotka. Na koniec prosi brata, aby dowiedział się, dlaczego Klan Rzeki jest w takim stanie. Ślepy kocur zgadza się. Wieczorem Ostrokrzewiasta Łapa widzi, że w legowisku nie ma Lwiej Łapy. Zmartwiona siostra idzie sprawdzić, czy udał się do śmietniska. Napotyka Rozżarzoną Łapę i przyjaciółki idą razem. Gdy odkrywają, że złocistego kocura tam nie ma, wymykają się na poszukiwania poza obóz. Jego ślady prowadzą do granicy z Klanem Wiatru. Widzą jak Lwia Łapa bawi się z Wrzosową Łapą. Przyłapani na gorącym uczynku, przerywają zabawę. Lwia Łapa twierdzi, że to nic złego, że zadaje się z Wrzosową Łapą i przypomina siostrze, że sama przyjaźni się z Wierzbową Łapą. W końcu kotka z Klanu Wiatru odchodzi, a uczniowie Klanu Pioruna wracają do obozu.

Sójcza Łapa wraz z Liściastą Sadzawką idą na zgromadzenie medyków przy Księżycowej Sadzawce. Po drodze rozmyśla nad tym, o czym rozmawiają inni medycy. Skupia się jednak na tym, aby zrobić to co chciała Ostrokrzewiasta Łapa - chce dowiedzieć się co się dzieje w Klanie Rzeki przez wejście do snu Wierzbowej Łapy. Gdy docierają nad Księżycową Sadzawkę, koty widzą jak bardzo powiększyła ona swoją objętość. Dzięki deszczom, sadzawka bardzo się rozrosła. Medycy i ich uczniowie zapadają w sen. Sójcza Łapa budzi się w śnie Wierzbowej Łapy. Oboje płyną przez wielką wodę, gdy nagle znajdują się w obozie Klanu Rzeki. Muliste Futro, dawny medyk tego klanu popędza Wierzbową Łapę, aby uciekała i mówi, że jeśli tego nie zrobi, jej klan zginie. W tedy Sójcza Łapa budzi się w realnym świecie. Liściasta Sadzawka pyta się go, czy miał sen, a on odpowiada jej, że śnił mu się Klan Rzeki. Odpowiadając na irytację mentorki Sójcza Łapa mówi, że to Ostrokrzewiasta Łapa kazała mu dowiedzieć się co jest nie tak z klanem rzeki.

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Książki
Początek proroctwa Ucieczka w dziczOgień i lódLas tajemnicCisza przed burząNiebezpieczna ścieżkaCzarna godzina
Nowa przepowiednia PółnocWschód księżycaŚwitBlask gwiazdZmierzchZachód słońca
Potęga trójki WidzenieMroczna rzekaWyrzutekZaćmienieDługie cienieWschód słońca
Omen gwiazd Czwarty uczeńZanikające echaNocne szeptyZnak księżycaZapomniany wojownikOstatnia nadzieja
Świt Klanów Szlak słonecznyWzrastający grzmotPierwsza bitwaPłonąca gwiazdaPodział lasuŚcieżka gwiazd
Wizja cieni Misja uczniaPiorun i cieńRozbite nieboNajciemniejsza nocRzeka ogniaWściekła burza
Złamany kodeks Zaginione gwiazdyCicha odwilżSkryte cienieMroczna otchłańBezgwiezdna ziemia
Super Edycje Misja Ognistej GwiazdyPrzepowiednia Błękitnej GwiazdyPrzeznaczenie Klanu NiebaObietnica Krzywej GwiazdyTajemnica Żółtego KłaZemsta Wysokiej GwiazdyBurza Jeżynowej GwiazdyWizja Ćmiego LotuPodróż Jastrzębiego SkrzydłaCień Tygrysiego SercaPróba Wroniego PióraNadzieja Wiewiórczego LotuPrzysięga Szarej Pręgi
Przewodnik po terenie Sekrety KlanówKoty KlanówKodeks KlanówBitwy KlanówW KlaniePrzewodnik WojownikówOstateczny przewodnik
Przygoda Szarej Pręgi Zagubiony wojownikSchronienie wojownikaPowrót wojownika
Oddzielna Manga Bicz: Początek LegendyCień w Klanie Rzeki
Tygrysia Gwiazda i Sasza Ucieczka w lasSzukając schronieniaPowrót do Klanów
Ścieżka Kruczej Łapy Złamany pokójKlan w potrzebieSerce wojownika
Klan Nieba i Nieznajomy RatunekPoza kodeksemPo powodzi
Krótkie historie i sztuki Po Zachodzie słońca: Musimy porozmawiaćPo Zachodzie słońca: Dobra decyzja?Poza kodeksem: Łaska Jasnej DuszyTroska starszyznySzczera odpowiedź Nakrapianego LiściaDecyzja Klanów
Nowele Opowieść Ostrokrzewiastego LiściaOmen Mglistej GwiazdyPodróż Obłocznej GwiazdyNieopowiedziane HistorieFuria Tygrysiego PazuraŻyczenie Liściastej SadzawkiCisza Gołębiego SkrzydłaOpowiadania KlanówZemsta Klonowego CieniaKlątwa Gęsiego PióraPożegnanie Kruczej ŁapyCienie KlanówSerce Nakrapianego LiściaWybór Sosnowej GwiazdyEcho Piorunowej GwiazdyLegendy KlanówDług Rudego OgonaKlan Brunatnej SkóryŻycie Cienistej GwiazdyŚcieżka WojownikaKocięta Kamiennego PołyskuKorzenie DrzewaSekret Ćmiego SkrzydłaDuch wojownikaRodzina StokrotkiRebelia Plamistego FutraOsąd Czarnej StopyWybór wojownika