FANDOM

Warning
Wysunąłem swoje pazury zdecydowanie za wiele razy. Chcę ratować życia, nie je odbierać.

—Muliste Futro postanawiający zostać medykiem, Obietnica Krzywej Gwiazdy

Muliste Futro (ang. Mudfur) – były medyk i wojownik Klanu Rzeki.

Wygląd

Muliste Futro to szczupły, długowłosy, plamisty, jasnobrązowy kocur o bladym jasnym brzuchu, szerokich ramionach oraz bursztynowych oczach.

Fabuła

Super Edycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Oficjalnie nie pojawia się w książce, znajduje się jednak w spisie klanów.

Tajemnica Żółtego Kła

Zostaje wprowadzony przez Żółty Kieł i innych medyków do Księżycowego Kamienia. Muliste Futro jest nowym uczniem Jeżynowej Jagody. Jest bardzo podekscytowany pierwszą wizytą w miejscu medyków.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Muliste Futro jest wojownikiem Klanu Rzeki. Wraz ze swoimi klanowiczami pomaga odbudować zniszczony obóz Klanu Rzeki po zaciekłej burzy. Kiedy Klan Pioruna odbiera Słoneczne Skały, on i Jasne Niebo biegną do obozu aby przekazać tą informację.

Zauważa on Burzę i Dąbka wymykających się z obozu, a następnie sprowadza ich z powrotem. Muliste Futro ratuje Burzę przed utonięciem. Wraca do obozu, gdzie zauważa go Jeżynowa Jagoda, a ten mówi jej jak kociak upadł i mocno uderzył o skałę w rzece. Medyczka prosi go, aby zaniósł Burzę do jej legowiska. Wojownik następnie uspokaja Deszczowy Kwiat i twierdzi, iż ta powinna spojrzeć okiem na Dąbka

Muliste Futro leży w słońcu wraz z Cedrową Skórą, lecz zauważa Burzę i wstaje by się z nim przywitać. Muliste Futro mówi Płatkowi, iż matka Burzy prawdopodobnie bała się, że jest on zbyt chory, by ktokolwiek mógł wejść do żłobka.

Jasnobrązowy wojownik wraz z jego patrolem odnajdują Burzę, teraz Krzywego, po jego zniknięciu. Biegnie po Muszelkowe Serce, aby mu to powiedzieć. Widać go później przy Gradowej Gwieździe. Po przywitaniu Krzywego przez Klan, Muliste Futro wychodzi z dwójką uczniów aby przyjrzeć się ich zdolnościom polowania.

Gdy Cedrowa Skóra i Jeziorny Połysk dyskutują o ponownym zaznaczeniu Słonecznych Skał przez Klan Rzeki, Muliste Futro twierdzi, iż jest to głupie walczyć za stertę skał. Wojownika widać później z wcześniej wspomnianą Jeziorny Połysk, wpatrujących się w legowisko lidera, czekając na Gradową Gwiazdę.

Kiedy młode dwunożnych wpada do wody przez lód, Muliste Futro jest kotem który biegnie do obozu i przekazuje informacje Klanowiczom, że zostaje ono wyciągnięte.

Muliste Futro jest przydzielony do patrolu Krzywej Szczęki aby sprawdzić, czy na moście Dwunożnych znajduje się zapach Klanu Wiatru. Kiedy Szara Łapa chce łowić ryby, brązowy wojownik srogo mówi jej, że w ten sposób złamali by Kodeks Wojownika. Gdy patrol nasłuchuje czy w pobliżu są Dwunożni, Muliste Futro zgłasza, iż nic ani nikogo nie słyszy. Patrol następnie prędko ucieka, kiedy gonią ich młodzi Dwunożni. Muliste Futro po zatrzymaniu się łapie oddech, wygładzając swą sierść.

Kocura widać następnie, gdy ten woła Jeżynową Jagodę, krzycząc, że Jasne Niebo jest spragniona, lecz nie jest w stanie niczego wypić. Medyczka zbiera zioła lecznicze i zaprowadza Muliste Futro do swojej partnerki. Krzywa Szczęka zastanawia się, czy Gradowa Gwiazda próbował rozproszyć Muliste Futro stawiając go na warcie w obozie.

Muliste Futro ukazuje się niecierpliwie krocząc przed żłobkiem, gdy jego partnerka zaczyna rodzić. Kiedy Ptasia Pieśń wychodzi ze żłobka i przekazuje smutne wieści o śmierci Jasnego Nieba i jej trzech kociąt, Muliste Futro nisko spuszcza głowę i powoli idzie do żłobka. Okazuje się, że jedno kocię przeżyło. Muliste Futro zostaje wyprowadzony przez Drzewne Futro do zacienionego miejsca, gdzie załamany upada i wpatruje się przed siebie. Podczas czuwania nad ciałem Jasnego Nieba, jej partner odgania swoich klanowiczów, by położyć przy niej jej trójkę zmarłych kociąt. Nazywa on swoją córkę Lamparciątko w honorze jednego ze starożytnych Klanów. Wierzy, że da jej to siłę potrzebną by przetrwać.

Wspomniane jest, że Muliste Futro rozpieszcza swoją córkę, co jest spowodowane utratą jej matki. Kiedy Lamparciątko nalega, by Krzywa Szczęka nauczył ją chociaż jednego ataku, Lśniąca Skóra mówi mu, by tego nie robił, jako iż jej ojciec byłby przerażony. Widać go później obok Muszelkowego Serca, gdy ten organizuje patrole. Krzywa Szczęka zabiera go i Płatkowy Pył na polowanie, jednak kocur spóźnia się, co niecierpliwi Muliste Futro. Podczas polowania Muliste Futro łapie karpia Lamparciątku, jako iż te są jej ulubionym pożywieniem. Gdy jego była uczennica pyta dlaczego koty Klanu Pioruna nie łowią ryb, kocur odpowiada, że zbyt boją się wody i mogłyby utonąć. Muliste Futro następnie podpytuje Krzywą Szczękę, gdy młody wojownik wspomina o śmierci Śnieżnego Futra.

Gdy Lamparciątko zostaje uczennicą, jej ojciec na chwilę zatrzymuje ją i wylizuje głowę, co irytuje kotkę. Po śmierci Deszczowego Kwiatu, Muliste Futro spuszcza głowę i wyznaje współczucie Krzywej Szczęce. Gradowa Gwiazda po zdecydowaniu się na walkę o Słoneczne Skały, prosi Muliste Futro o przybycie. Wojownik podchodzi bliżej lidera i pyta, czy ponownie warto ryzykować życia o skały. To pytanie szokuje Gradową Gwiazdę, jako iż to właśnie Muliste Futro zazwyczaj stawał pierwszy do walki. Wspomniane wtedy jest, że brązowy wojownik jest dobrze znany za jego siłę i odwagę - potrafi przytrzymać kota pod wodą tak długo, aż przeciwnik się podda. Kocur schyla głowę i sądzi, że nie warto powtarzać tej samej bitwy w kółko. Mimo wszystko, kot dołącza do patrolu, gdyż słowo przywódcy jest prawem. Zauważa, iż Krzywa Szczęka się w niego wpatruje. Muliste Futro zapewnia go, że będzie dzielnie walczyć dla swojego Klanu. Mówi, że jest lojalny i pomoże oznaczyć zapachem nowo zdobyte terytorium.

Kiedy Klan Pioruna i Klan Rzeki kłócą się tuż przed bitwą o Słoneczne Skały, Muliste Futro wtrąca się i mówi, że za dużo krwi zostało przelanej w jednej i tej samej walce. Prędka Bryza uważa, że brzmi to jakby kocur Klanu Rzeki się poddawał. Muliste Futro powiada, że skały na których stoją należą do Klanu Rzeki. Rzuca wyzwanie pojedynku Żmijowemu Kłowi, gdzie obojga kotów reprezentowałyby swój Klan. Gradowa Gwiazda zgadza się na samotną walkę swojego wojownika; Żmijowy Kieł, który pełni w tej sytuacji rolę przywódcy, ponieważ jest zastępcą Klanu, również się zgadza. Rozpoczynają pojedynek, gdzie przez chwilę walczą na równi. Żmijowy Kieł zadrapuje brzuch Mulistego Futra, przez co kocur Klanu Rzeki na moment się wycofuje. Zastępca Klanu Pioruna atakuje ponownie, lecz Muliste Futro był przygotowany na nadchodzący atak, który odpiera zamachując łapami z wysuniętymi pazurami. Krew przeciwnika rozlewa się na kamienie i niefortunnie dostaje się do oczu Mulistego Futra, oślepiając go. Żmijowy Kieł ma przewagę którą chce wykorzystać na wrogu, lecz Muliste Futro niespodziewanie atakuje. Wojownik Klanu Rzeki przyszpila Żmijowego Kła do ziemi, trzymając łapy wokół jego szyi. Kocur Klanu Pioruna poddaje się, gdy zaczyna brakować mu powietrza. Dwójka kotów po chwili wraca do swoich Klanów które reprezentowali. Muliste Futro ciężko dysząc, zamiast cieszyć się zwycięstwem, odwraca się i idzie do domu nie patrząc za siebie.

Gdy kocur jest leczony przez Jeżynową Jagodę, Falujący Pazur i inni wojownicy z zaciekawieniem pytają się, dlaczego wojownik zdecydował się walczyć samotnie. Muliste Futro lekko odtrąca medyczkę i odpowiada, że zostało przelanej zbyt dużo krwi w walkach o Słoneczne Skały. Mówi też, że woli przelać wyłącznie tylko swoją krew, niż jego wielu klanowiczów. Muliste Futro później zadaje nietypowe pytanie o możliwości zostania medykiem, jako iż ten nie jest już zainteresowany walką - twierdzi, że wysunął swe pazury zbyt wiele razy. Zostaje zaakceptowany jako uczeń Jeżynowej Jagody, chociaż ta szczerze wolałaby, żeby jej uczniem został jakiś młodszy kot. Krzywa Szczęka uświadamia sobie, że kocur wciąż ubolewa nad śmiercią Jasnego Nieba, czując się beznadziejnie wiedząc, że nie był w stanie zrobić nic, aby postrzymać jej odejście.

Muliste Futro jest wspomniany na Zgromadzeniu, gdzie Ostrokrzewi Kwiat mówi, że Żmijowego Kła irytuje fakt, że został pokonany przez obecnego medyka Klanu Rzeki. Żmijowy Kieł wściekle patrzy na Muliste Futro i mówi, że kocur nie był wtedy medykiem.

Kiedy Klan wychodzi ze Zgromadzenia, Muliste Futro twierdzi iż było ono jednym z ciekawszych, ponieważ Klan Rzeki ma teraz najmłodszego wojownika jako zastępcę oraz najstarszego ucznia medyka. Kiedy zapytane zostaje co sądzi o medykach z innych Klanów, mówi, że polubił Pierzastego Wąsa. Gdy Jeżynowa Jagoda pyta się go co sądzi o Gęsim Piórze, brązowy kocur odpowiada, że stary kot zawsze wygląda jakby był wyciągnięty z gąszczu cierni. Jest później zawołany przez swoją klanowiczkę, żeby sprawdził swoje nowo nabyte umiejętności na czkawce Żukowego Nosa.

Kiedy Krzywa Szczęka oznajmia swoim klanowiczom, że oddadzą Klanowi Pioruna Słoneczne Skały, Muliste Futro jest pierwszym kotem który przemawia; dziękuje Klanowi Gwiazdy. Kocur idzie później do legowiska starszyzny z liśćmi. Krzywa Szczęka pyta, czy te są dla Ptasiej Pieśni, na co medyk odpowiada, że tak. Jeżynowa Jagoda mówi, że nie mogą znaleźć wysuszonego mchu, przez co Muliste Futro zastanawia się, czy Klan Pioruna zgodziłby się im trochę oddać, jako iż jest on winien Klanowi Rzeki za Słoneczne Skały. Wspomniany jest kiedy Jeżynowa Jagoda mówi Krzywej Szczęce, że może zaopiekować się Turzycową Zatoką i Lamparcim Futrem, kiedy medyczka i Muliste Futro pójdą do Księżycowego Kamienia.

W książce powiedziane zostało, że Muliste Futro i Jeżynowa Jagoda na zmianę opiekują się Szarą Sadzawką, jako iż ta jest chora po niedawnym urodzeniu kociąt. Muliste Futro stoi przed żłobkiem, kiedy Wierzbowa Bryza rodzi. Kiedy podchodzi do niego Krzywa Gwiazda, medyk mówi, że nie może jeszcze wejść. Krzywa Gwiazda mimo to próbuje wejść, lecz kocur blokuje mu przejście. Mówi, żeby nie przeszkadzać Jeżynowej Jagodzie. Tłumaczy, że Wierzbowa Bryza jest trochę chora, lecz jej kocięta są w porządku. Muliste Futro popycha Krzywą Gwiazdę w bok, kiedy ten ponownie próbuje przejść do żłobka. Podkreślone zostaje przez przywódcę, że Muliste Futro mimo zostania medykiem nie stracił żadnej siły nabytej podczas bycia wojownikiem.

Kocur budzi Krzywą Gwiazdę, by przekazać mu informację o śmierci jego kociąt i że przebywają teraz z Wierzbową Bryzą. Wkrótce po tym, przywódca walczy ze swoim bratem, Dębowym Sercem. Ich klanowicze próbują zainterweniować, lecz Muliste Futro ich powstrzymuje mówiąc, że czasem to jedyne wyjście na rozwiązanie problemów.

Misja Ognistej Gwiazdy

Wojownicy

Ogień i lód

Las tajemnic

Cisza przed burzą

Gdy Klan Pioruna ukrył się przed pożarem w obozie Klanu Rzeki, Muliste Futro pojawia się obok Rozżarzonej Skóry i pomaga jej w opiece nad rannymi kotami. Karmi dzieci Wierzbowej Skóry miodem, by złagodzić ich ból gardła.

Niebezpieczna ścieżka

Czarna godzina

Został wymieniony jako wojownik, gdy Ognista Gwiazda, Szara Pręga i Krucza Łapa obserwowali z ukrycia obóz Klan Rzeki. Co najdziwniejsze, Ognista Gwiazda zastanawia się, gdzie podział się medyk Klanu Rzeki, mimo że ten znajduje się na polanie razem z innymi, nielicznymi wojownikami zdolnymi do walki. Muliste Futro, Rozżarzona Skóra, Paprotkowa Łapa i Mała Chmura pomagają leczyć koty, które zostały zranione w walce z Klanem Krwi.

Nowa Przepowiednia

Północ

Muliste Futro bierze Ćmie Skrzydło młodą wojowniczkę, jako swoją uczennice. Jego wybór jest kontrowersyjny, ponieważ Ćmie Skrzydło urodziła się jako samotniczka.

Wschód księżyca

Muliste Futro zostaje zauważony przez Liściastą Łapę na Zgromadzeniu. Rozmawia ona z kocurem oraz jego uczennicą. Po rozpoczęciu się spotkania klanów, Muliste Futro pyta się Kaszlącego Pysku, dlaczego wspomniał o umierających klanowiczach, którzy zostali zatruci poprzez pożywienie.

Kiedy Trzcinowa Łapa wpada do rzeki, Mglista Stopa nakazuje Jastrzębiemu Mrozowi by sprowadził Muliste Futro. Niestety, kocur nie może nigdzie go znaleźć.

Świt

Muliste Futro umiera, więc Ćmie Skrzydło idzie do nowego obozu Klanu Pioruna które mieści się w Słonecznych Skałach by prosić Liściastą Łapę o pomoc. Wraz z Rozżarzoną Skórą udają się do obozu Klanu Rzeki pomóc mu. Liściasta Łapa widzi jak Rozżarzona Skóra daje mu dużą ilość maku i myśli że chce by spokojnie spał w drodze do Klanu Gwiazdy.

Przed Wielką Wyprawą Klan Rzeki oznajmia że nie może jeszcze wyruszyć ponieważ z Mulistym Futrem jest coraz gorzej. Oszronione Futro i Nakrapiany Ogon, dwie starsze kotki z Klanu Pioruna uznają że nie dadzą rady podczas podróży i postanawiają zostać wraz z Mulistym Futrem i nie wyruszyć z innymi kotami.

Po śmierci Mulistego Futra stanowisko medyka obejmuje Ćmie Skrzydło.

Blask gwiazd

Muliste Futro zostaje w książce dwa razy wspomniany - raz przez Rozzarżoną Skórę, a następnie przez Liściastą Łapę.

Zmierzch

Jest wymieniony, gdy Liściasta Sadzawka mówi Pierzastemu Ogonowi o tym, jak Muliste Futro czekał na znak od Klanu Gwiazdy zanim wziął ucznia. Ćmie Skrzydło żali się Liścisastej Sadzawce, będąc pewna że ta nie powinna zostać uczennicą Mulistego Futra.

Zachód słońca

Muliste Futro pojawia się w śnie Liściastej i prosi ją, by dostarczyła wiadomość swojej dawnej uczennicy, gdzie znaleźć kocimiętkę, by powstrzymać chorobę Zielonego Kaszlu w Klanie Rzeki. Medyk zastanawia się czy podjął dobrą decyzję wybierając Ćmie Skrzydło na swoją sukcesorkę. Muliste Futro widoczny jest później w kolejnym śnie Liściastej Sadzawki, gdzie zawiedziony patrzy na swoje łapy.

Siła Trójcy

Widzenie

Sójcza Łapa postanawia odwiedzić sny Wierzbowej Łapy, gdzie widzi Muliste Futro chwalącego młodą uczennicę za wyleczenie Pstrokatej Łapy z bólu brzucha. Ostrzega również Wierzbową Łapę przed Dwunożnymi, a szara kotka obiecuje przekazać tą informację swojej mentorce.

Mroczna rzeka

Sójcza Łapa ponownie pojawia się w śnie Wierzbowej Łapy, również przebywającą z Mulistym Futrem. Brązowy kocur uprzedza ją przed niebezpieczeństwem w Klanie Rzeki, które może spowodować utracenie ich domu.

Omen Gwiazd

Nocne szepty

W prologu pojawia się wraz z Lwim Sercem i Dębowym Sercem, gdy wchodzą na polankę, by przerwać rozmowę pomiędzy Błękitną Gwiazdą, Szałwiowym Wąsem, Paprociowym Cieniem oraz Żółtym Kłem.

Pojawia się ponownie w śnie Wierzbowego Połysku. Mówi, że Klan Rzeki musi stanąć sam przed okropną bitwą, która będzie miała miejsce w przyszłości. Wraz z Szarą Sadzawką prosi ją, by medyczka dostarczyła tą wiadomość Ćmiemu Skrzydle.

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Powrót do Klanów

Gdy Sasza trafia wraz ze swoimi kociętami do obozu Klanu Rzeki, Muliste Futro przedstawia im się, a następnie pomaga złagodzić świeże nacięcie ucha Jastrzębia.

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Na stronie o Jastrzębim Mrozie zostało wspomniane, że ten sam stworzył znak, aby przekonać Muliste Futro na wzięcie Ćmiej Łapy na swoją uczennicę. Również ukazany jest na stronie Ćmiego Skrzydła, gdzie opowiedziane jest jak młoda kotka była zawsze zafascynowana jego umiejętnościami leczenia.

Nowele

Dług Rudego Ogona

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się w Furii Tygrysiego Pazura, ale jest w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Muliste Futro jest widziany na krótko w jednym w rozdziałów, gdzie stwierdza, iż miał mnóstwo czasu aby zdecydować się czy odejść by znaleźć nowy dom; w noweli tej jest zaznaczone, że medyk był za stary i postanowił pozostać na starych terytoriach, kiedy tak naprawdę kocur zginął jeszcze zanim Klany postanowiły podjąć decyzję o odejściu.

W Aplikacji Wojowników

Okazuje się, że Muliste Futro był partnerem Jasnego Nieba, a jego córką jest Lamparcia Gwiazda.

Ciekawostki

  • Kiedy zapytano, czy Muliste Futro będzie trenował w Mrocznej Puszczy, Katy powiedziała że nie potrafi wyobrazić sobie go w Mrocznej Puszczy, a był to przypadek, gdy Jasne Niebo i troje jego kociąt zginęło.
  • W starych tomach języka angielskiego jest wymieniany jako wojownik.
  • Zaktualizowana wersja poprawia ten błąd zastępując go Czarnym Pazurem.
  • Został błędnie pokazany, jako brązowy kot z białą kufą, śnieżnobiałą końcówką ogona oraz białą kreską na czole.
  • W książce "Omen Mglistej Gwiazdy" wspomina się, że Muliste Futro został w lesie ponieważ był zbyt stary, aby podróżować. Jednak Muliste Futro zmarł przed rozpoczęciem podróży do jeziora.
  • Jest błędnie powiedziane, że jest uczniem, kiedy zdecydował się zostać medykiem, zamiast wojownikiem, a także przedstawia się jako młody kot, mimo że jest starszy niż Żółty Kieł.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki