FANDOM

Warning

Mysi Wąs (ang. Mousewhisker) dawny samotnik, teraz jest wojownikiem Klanu Pioruna. Jego mentorem był Pajęcza Noga, a uczniem Trzmiela Pręga.

Wygląd

Mysi Wąs jest dużym szaro-białym kocurem z puszysto-grubym, miękkim futrem i zielonymi oczami.

Charakter

Emoji AshfurThinking

Fabuła

Nowa przepowiednia

Zmierzch

Mysi Wąs pojawia się po raz pierwszy jako młody kociak. Okazało się, że Leszczyna, Jagoda i Mysz są kociętami Stokrotki.

Jagoda, Leszczyna, Mysz i ich matka, Stokrotka, zostają znalezieni kiedy wędrują po terytorium Klanu Pioruna przez patrol składającego się z: Paprociowego Futra, Pajęczej Nogi, Obłocznego Ogona i Wiewiórczego Lotu. Czterej samotnicy zostali zabrani do obozu Klanu Pioruna. Po tym jak samotniczka przedstawia siebie i swoje kocięta w obozie, Ognista Gwiazda mówi jej, że mogą pozostać w Klanie na tak długo, jak im się podoba.

Podczas ataku borsuków, Stokrotka i jej kocięta są zmuszeni do schowania się w jeżynach nad zagłębieniem, podczas gdy walka toczy się poniżej.

Zachód słońca

Jagódek, Leszczynka i Myszek dorastają pochłonięci życiem klanu, ale ich matka Stokrotka jest przerażona niedawnym atakiem borsuków i postanawia zabrać swoje kocięta z Klanu Pioruna do stodoły, gdzie się urodzili. Kocięta nie są zadowolone z decyzji i narzekają. Są za to podekscytowane gdy Jeżynowy Pazur i Obłoczny Ogon przychodzą ich sprowadzić. Po pewnym wahaniu, Stokrotka zgadza się i daje klanowi drugą szansę. Myszek po zobaczeniu Jasnego Serca, boi się jej wyglądu, przy czym jednocześnie ją tym denerwując.

Leszczynka i Myszek polują na motyla, którego pokazuje im Nakrapiany Liść, ponieważ czuła, że nadszedł czas, aby Liściasta Sadzawka dowiedziała się prawdy o Ćmim Skrzydle.

Potęga trójki

Widzenie

Myszek jest teraz uczniem, Mysią Łapą, a jego mentorem jest Pajęcza Noga

Widziany jest jak je z rodzeństwem, kiedy Ostrokrzewinka, Lewek i Sójek mają kłopoty za próbę przepędzenia lisiątek. Mruga współczująco, po czym odwraca wzrok.

Póżniej jest widziany z Jagodową Łapą i Leszczynową Łapą, gdy Jagodowa Łapa mówi, że będą dzisiaj poddani ocenie. Odkrywa, że Lewek ukrywa się pod krzakiem w nocy podsłuchując, jak Zakurzona Skóra i Pajęcza Noga wątpią w lojalność Burzowego Futra. Mysia Łapa zostaje złapany, ale nie wydaje Lewka. Wraz z innymi uczniami wita Lwią Łapę, Ostrokrzewiastą Łapę i Sójczą Łapę przy ich mianowaniu.

Na zgromadzeniu Mysia Łapa przedstawia innym uczniom Lwią Łapę i spotyka Płotkową Łapę. Uczennica proponuje obydwóm spacer po wyspie, ale Lwia Łapa odmawia, natomiast Mysia Łapa z chęcią się zgadza.

Mroczna rzeka

Widziany jest jak śpi w legowisku uczniów, pomimo ulewnego deszczu. Wspina się na drzewo, próbując złapać wiewiórkę, ale nie udaje mu się. Kończy to się upadkiem, po czym wykrzykuje, że następnym razem uda mu się.

Kiedy Burzowe Futro pyta, czy jakikolwiek kot nie mógłby zaufać Potokowi, Milce lub Stokrotce, Mysia Łapa, Jagodowa Łapa i Leszczynowa Łapa najgłośniej protestują. Jeżynowy Pazur mówi, że powinni zostać ocenieni i Mysia Łapa mówi do Ostrokrzewiastej Łapy, że tym razem pokaże, że potrafi złapać wiewiórkę.

Mysia Łapa chce złapać wiewiórkę i wspina się na Sędziwy Dąb. Jednak nie może wrócić, więc Rozżarzona Łapa wspina się, aby mu pomóc. Niemal się jej udaje, ale spada i łamie tylną nogę. Mysia Łapa jest jednym z kotów, które pozostają z uczennicą po jej upadku.

Wyrzutek

Na początku pojawia się krótko ze swoim mentorem, Pajęczą Nogą, po tym jak Sójcza Łapa odstrasza drozda.

Później, zanim otrzyma imię wojownika, wszyscy uczniowie gromadzą się wokół niego i jego rodzeństwa. Chwalą się zdobyczą, jaką złapali podczas oceny.

Otrzymuje imię wojownika, które brzmi Mysi Wąs, a jego rodzeństwo nazywa się Leszczynowy Ogon i Jagodowy Nos.

Zaćmienie

Mysi Wąs, Szara Pręga i Szczawiowy Ogon idą na polowanie z Sójczą Łapą, który zbiera zioła. Jest podekscytowany tym, że Rozżarzona Łapa, Miodowa Łapa i Makowa Łapa staną się wojownikami, ponieważ uważa, że powstrzyma to starszych wojowników przed wzięciem najlepszego mchu. Gdy Szara Pręga i Szczawiowy Ogon go słyszą, on szybko zaprzecza. Zgłasza się na ochotnika w pomocy zbieraniu ziół Sójczej Łapie. Jest podekscytowany faktem, że Klan Wiatru przekroczył granicę i pyta Sójczą Łapę, czy poradzi sobie z resztą liści. Pędzi do obozu opowiedzieć o tym rodzeństwu.

Podczas ataku Klanu Wiatru jest częścią patrolu Jeżynowego Pazura. Chodzi po cierniach obserwując Klan Wiatru i wydaje się być bardziej przyjazny Ostrokrzewiastej Łapie, która pomaga mu. Zostaje przygnieciony przez Rozżarzoną Stopę. Kiedy Sójcza Łapa przychodzi, Brunatna Skóra przychodzi i prosi go, aby zaniósł Mysiego Wąsa do obozu. Opuszczając bitwę z dumą ogłasza, że jego jedyną raną jest obrzęk na oku wielkości jabłka.

Długie cienie

Jest widziany koło stosu zwierzyny z Jagodowym Nosem i Ostrokrzewiastym Liściem.

Kiedy Brunatna Skóra i jej kociaki przychodzą do obozu, wychodzi z legowiska wojowników z Miodową Paprocią i Zakurzoną Skórą, który każe im zorganizować patrole myśliwskie. Jest widziany z rodzeństwem, gdy Mała Chmura przybywa do obozu.

Kiedy Sójcza Łapa mówi Lisiej Łapie, że Ognista Gwiazda jest chory, ten mówi Mysiemu Wąsowi, a Mysi Wąs reszcie wojowników, przez co powoduje panikę, ale w porę Sójcza Łapa uspokaja ich.

Gdy koty przygotowują opuszczone gniazdo Dwunożnych dla chorych na zielony kaszel, Mysi Wąs pomaga nosić tam zioła.

Podczas pożaru jest widziany z Pajęczą Nogą, jak wybiegają z obozu. Po pożarze naprawia szczeliny w żłobku z Ciernistym Pazurem.

Wschód słońca

Jest widziany w pierwszym rozdziale jak pilnuje obozu nocą.

Kiedy koty podróżujące, aby znaleźć Sola, zatrzymują się u Dymka, ten pyta się Leszczynowego Ogona jak się mają Jagodowy Nos i Mysi Wąs. Leszczynowy Ogon mówi, że wszystko w porządku.

Kiedy Sol wraca do Klanu Pioruna, niektóre koty w tym Mysi Wąs gromadzą się wokół wejścia do obozu. Lodowa Łapa boi się zasnąć, mówiąc, że Sol może ich zamordować w legowisku. Mysi Wąs zgadza się z nią, nie rozumiejąc dlaczego Ognista Gwiazda pozwolił Solowi zostać w obozie.

Następnego dnia Mysi Wąs i parę innych kotów tłoczy się koło Lwiego Płomienia, wypytując go o podróż do Sola. Pyta się, czy się przestraszył, bo Sol może zrobić wszystko. Piękniś broni Sola, a Mysi Wąs cofa się, zaniepokojony ostrą uwagą Pięknisia.

Po tym jak Miodowa Paproć zostaje zabita przez węża, pojawia się Mysi Wąs, Makowy Mróz i Szara Pręga, podczas gdy Lwi Płomień, Ostrokrzewiasty Liść, Pajęcza Noga i Ciernisty Pazur przenoszą ciało Miodowej Paproci w zacienione miejsce, niedaleko legowiska wojowników. Szara Pręga każe Mysiemu Wąsowi pójść po Ognistą Gwiazdę, Wraca z nim, a wkrótce dołączają do nich inni.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Mysi Wąs ma swojego pierwszego ucznia, Trzmielą Łapę.

Widziany jest jak dzieli się zdobyczą z Pajęczą Nogą i Leszczynowym Ogonem, opowiada o tym jak mało wody zostało w jeziorze. Kiedy Gołębia Łapa mówi o dużych brązowych zwierzętach blokujących strumień, przestają mówić. Wojownik pyta się ją, czy to są dwunożni, którym wyrosły skrzydła i mogą latać. Później on, Leszczynowy Ogon i Pajęcza Noga idą na koniec polany by znaleźć zacienione miejsce do spania.

Zanikające echa

Mysi Wąs obserwuje swojego ucznia, Trzmielą Łapę przed ostateczną oceną. Ocenia Wrzosową Łapę z Rozżarzonym Sercem.

Nocne szepty

Po bitwie z Klanem Cienia Mysi Wąs jest z Leszczynowym Ogonem, która liże swoje potargane i krwawiące futro.

Zostaje wysłany do swojego legowiska, po tym jak Sójcze Pióro słyszy jak kaszle. Później Stokrotka krótko wspomina, że Sójcze Pióro wysłał go do swojego legowiska, gdy Gołębia Łapa zapytała, czy Wiśnia jest chora.

Znak księżyca

Emoji AshfurThinking

Zapomniany wojownik

Emoji AshfurThinking

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking

Wizje cieni

Piorun i cień

Emoji AshfurThinking

Rozbite niebo

Emoji AshfurThinking

Rzeka ognia

Emoji AshfurThinking

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking

Cicha odwilż

Emoji AshfurThinking

Skryte cienie

Emoji AshfurThinking

Super Edycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Mysi Wąs jest wspomniany, gdy idzie na polowanie z patrolem na granicę z Klanem Cienia z Jasnym Sercem, Milką i Gołębim Skrzydłem.

Następnie zostaje wspomniany, kiedy jego patrol wraca do obozu po wykryciu zapachu Klanu Cienia blisko ich granicy. Wydaje się bardzo zły i Jeżynowa Gwiazda podejrzewa go, o trenowanie w Mrocznej Puszczy. Pręgowany przywódca odrzuca jednak tę myśl i mówi sobie, że Mysi Wąs jest za młody i myśli gorączkowo. Kiedy szaro-biały kocur ponownie rzuca wyzwanie przywódcy, jego siostrzenica, Wiśniowy Upadek, wspiera Jeżynową Gwiazdę i szturcha Mysi Wąs, mówiąc mu, by okazał szacunek przywódcy.

Próba Wroniego Pióra

Kiedy Klan Pioruna i Klan Wiatru łączą siły, by wypędzić gronostaje, Mysi Wąs i Różany Płatek wymieniają pogardliwe spojrzenia, a Różany Płatek mówi, że nie wyobraża sobie, jak Klan Wiatru został pokonany przez o wiele mniejsze od nich zwierzęta. On i Brzozowy Zachód organizują wojowników, by wyskoczyli i zaatakowali przeciwników. Podczas bitwy Mysi Wąs atakuje gronostaja, który walczy z Rozżarzoną Stopą i obydwoje spychają szkodnika.

Cień Tygrysiego Serca

Mysi Wąs formalnie nie pojawia się w książce lecz jest wymieniony w spisie Klanów.

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Trzepocząca Łapa wyjaśnia, jak Mysi Wąs złapał łasicę wcześniej, a Wiewiórczy Lot odwiedza go w legowisku medyka. Liściasta Sadzawka zajmuje się ranami kota, a wojowniczka pyt, czy nabawił się ich na wrzosowisku. Mysi Wąs mówi, że nie i chwilowo zapomina, że teraz Klan Pioruna jest w posiadaniu tych terenów. Wiewiórczy Lot pyta się, czy kiedykolwiek polował tam, na co ten odpowiada, że nie, ale wyczuł tam dziwny zapach innych kotów, ale chyba nie stwarzają większego niebezpieczeństwa.

Podczas patrolu z Skowrończą Pieśnią, Kwiecistym Upadkiem i Wiewiórczym Lotem, spotykają Siostry z ranną Jutrzenką, mając nadzieję, że Klan Pioruna jej pomoże. Mysi Wąs nie jest pewny co do tego, ale ostatecznie stwierdza, że nie mogą pozwolić temu kotu umrzeć. Jeżynowa Gwiazda nakazuje Kwiecistemu Upadkowi zabrać Ostrokrzewiastą Kitę i Mysiego Wąsa podczas znak na wiadomość od Klanu Gwiazdy. Później zgadza się z tym, iż problemy zaczęły się od czasu przybycia Sióstr i oskarża Wiewiórczy Lot, że ta zbyt bardzo o nie dba. Zgłasza się na ochotnika, aby wypędzić Siostry.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Myszek jest z Stokrotką i rodzeństwem. Kiedy Jagódek wybiega z żłobka, by zademonstrować ruch bitewny Paprociowemu Futru, Stokrotka Myszek i Leszczynka wystawiają głowy, by zobaczyć co się dzieje. Stokrotka karci Jagódka za przeszkadzanie wojownikowi, następnie mówi, że jest zimno i prowadzi kociaki do żłobka. Później tego samego dnia kociaki wracają do zabawy. Ustawiają się na środku polany i na zmianę podskakują na patyku, udając wojownika Klanu Cienia. Kiedy przychodzi kolej na Myszka, ten rzuca się na patyk warcząc i obnaża ząbki na patyk.

Cisza Gołębiego Skrzydła

Po tym jak Zakurzona Skóra mówi do Brzozowego Zachodu, że nie może pomóc pochować Paprotkowej Chmury, wraca do swojej jaskini, a za nim uczniowie z Mrocznej Puszczy w tym Mysi Wąs, Ciernisty Pazur i Kwiecisty Upadek. Podczas pochówku, Gołębie Skrzydło zauważa, że dawni uczniowie Mrocznej Puszczy nie są obecni podczas pogrzebu. Bluszczowa Sadzawka mówi, że wierzą, że nie zostaną zaakceptowani przez klan. Jeżynowa Gwiazda powraca z ceremonii przywódcy, a jego źrenice zwężają się na widok Mysiego Wąsa, który siedzi oddalony od innych kotów.

On i inne koty szkolone z Mrocznej Puszczy są na spotkaniu, na którym postanowiono o ich karze. Kiedy nadszedł czas by złożyć przysięgę przed klanem, Brzozowy Zachód zaczyna, a po chwili reszta kotów dołącza się do niego. Po tym jak Makowy Mróz odrzuca jego propozycję dołączenia do patrolu, Gołębie Skrzydło zaprasza jego, Mysiego Wąsa i wszystkie inne koty trenujące w Mrocznej Puszczy. Zaczynają polować, ale Wiśniowa Łapa i Krecia Łapa opowiadają im o lisie. Mysi Wąs mówi, że nie mogą pozwolić, aby lis dostał się na ich terytorium. Patrol zauważa lisa w pułapce i zaczyna z nim walczyć.

Kiedy wracają do obozu, Jeżynowa Gwiazda zwołuje spotkanie, na którym mówi o odwadze Mysiego Wąsa i innych kotów trenujących w Mrocznej Puszczy, po czym klan im wybacza.

Przewodniki po terenie

Bitwy Klanów

Trzmiela Łapa wspomina, że Mysi Wąs i Ciernisty Pazur nauczyli go specjalnej techniki Klanu Pioruna.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  2. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 187
  3. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 188
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 175
  5. Wyjawione w "Cichej odwilży", spis klanów