FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Iikanakari. Prosimy nie wykonywać większych zmian do najbliższego czasu.

Z tym życiem daję ci miłość. Korzystaj z niej dobrze wobec wszystkich kotów, na których ci zależy - zwłaszcza Piaskowej Burzy.

—Nakrapiany Liść do Ognistego Serca podczas jego ceremonii, "Czarna Godzina", strona 73

Nakrapiany Liść (ang. Spottedleaf) — dawna medyczka Klanu Pioruna, zabił ją Podrapany Pysk. Występowała w pierwszym tomie pierwszej serii. Bardzo polubiła Ognistą Gwiazdę, wtedy jeszcze Ognistą Łapę, z wzajemnością. Po swojej śmierci odwiedzała go w snach, przepowiadając przyszłość. Jemu również jej brakowało, wielokrotnie ją wspominał.

Była zakochana w Ostowym Pazurze, jest to główny wątek jej noweli; "Serce Nakrapianego Liścia", dziejącą się przed pierwszą serią.

W "Ostatniej nadziei" została zabita przez Klonowy Cień w bitwie z Ciemnym Lasem, przez co zniknęła z Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Nakrapiany Liść jest małą, smukłą kotką o ciemnej, szylkretowej, nakrapianej sierści. Posiada wielkie, bursztynowe oczy o serdecznym spojrzeniu oraz uszy z białymi końcówkami. Jej futro jest wyraźnie nakrapiane i cętkowane pomarańczowymi i brązowymi plamami. Ma także mały, różowy nos. Jedno z jej oczu otoczone ciemniejszym futrem niż pozostałe. Charakteryzuje się małymi, białymi łapami oraz złoto-brązowym pasiastym, pręgowanym ogonem z czarną końcówką.

Historia

Nakrapiany Liść była doświadczoną medyczką w Klanie Pioruna, kiedy Rdzawy przybył tam jeszcze jako pieszczoch dwunożnych. Po zabiciu przez wojownika z Klanu Cienia, czuwała długo nad kocurem, często doradzając mu w trudnych sytuacjach. Uratowała Piaskową Burzę przed Klonowym Cieniem w "Ostatniej nadziei", ginąc przy tym po raz drugi i znikając na zawsze z Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Super Edycja

Wizja Ćmiego Lotu

Chociaż nie jest nazwana po imieniu, Ćmi Lot widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć. Dostrzega miłość w oczach obu kotów i zakłada, że ​​naprawdę byli w sobie zakochani.

Tajemnica Żółtego Kła

Kropka jest wymieniana przez Pierzastego Wąsa, gdy medycy omawiają uczniów. Pierzasty Wąsa zauważa, że ​​istnieje kociak o imieniu Listek, która zawsze przebywa w legowisku medyków i może zostać jego uczniem. Po raz kolejny wspomina ją Pierzasty Wąs, mówiąc, że Listek jest na tyle duża, by być jego uczennicą.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Ognista Gwiazda wspomina o Nakrapianym Liściu gdy rozmawia z Błękitną Gwiazdą w Klanie Gwiazdy. Mówi jej że nigdy nie zdawał sobie sprawy że będzie tak daleko od swojego klanu i zawsze myślał że będzie tam by nim przewodzić. Wyobraża sobie medyczkę, a jej oczy zdają się świecić smutkiem w jego pamięci o niej. Błękitna Gwiazda zgadza się, że będzie jej bardzo brakowało. Wspomina też że kiedyś będzie z Piaskową Burzą w Klanie Gwiazdy.

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

W prologu Błękitna Gwiazda zapytała Nakrapiany Liść czy dostała jakiś znak z Klanu Gwiazdy, ta odpowiedziała, że nie. Po tej odpowiedzi spadająca gwiazda przeleciała nad nią i Nakrapiany Liść dostała wiadomość od Klanu Gwiazdy – "Ogień ocali nasz Klan." Obie kotki nie wiedzą co przepowiednia może oznaczać.

Złoty Kwiat wzywa ją, gdy Krucza Łapa mdleje z powodu ran w obozie. Medyczka uspokaja kotkę mówiąc, iż żadna z jego ran nie jest śmiertelna. Zajmuje się kocurkiem dopóki ten nie wraca do zdrowia. Gdy Ognista Łapa opiekuje się Żółtym Kłem, często chodzi do Nakrapianego Liścia prosząc ją o zioła. Szylkretowa kotka daje mu je i doradza jak opiekować się Żółtym Kłem. Po ataku Klanu Cienia Nakrapiany Liść próbuje ratować Lwie Serce, jednakże nic już nie może zrobić.

Próbuje zapobiec porwaniu kociaków Oszronionego Futra, zostaje jednak zabita przez wojownika Klanu Cienia: Podrapanego Pyska. Zobaczywszy jej martwe ciało Ognista Łapa zdał sobie sprawę, że kocha Nakrapiany Liść. Podczas ataku na obóz Klanu Cienia Ognista Łapa prawie zabił Podrapany Pysk, aczkolwiek został powstrzymany przez Białą Burzę.

Ogień i lód

Odwiedza wielokrotnie Ogniste Serce w snach. Ostrzega go przed wojownikiem, któremu nie może ufać oraz przed wielką bitwą. Ogniste Serce źle interpretuje jej słowa. Sądzi, że kotka ostrzega go przed Szarą Pręgą, który łamie kodeks wojownika wymykając się na spotkania ze Srebrnym Strumieniem. W rzeczywistości chodziło o Tygrysiego Pazura.

Gdy włóczędzy Złamanej Gwiazdy atakują obóz, Ogniste Serce walczy z mordercą Nakrapianego Liścia. Kotka pomaga mu doprowadzić do zwycięstwa, by rudzielec mógł ją pomścić. Ostatecznie Podrapany Pysk zostaje zabity przez Szarą Pręgę.

Las tajemnic

Nakrapiany Liść pojawia się we śnie Ognistego Serca i mówi, by ten poszedł za nią. Prowadzi go na szczyt wzgórza, gdzie pokazuje mu zalane wodą obszary. Dawna medyczka Klanu Pioruna ostrzega, że woda może ugasić ogień, jednak i tym razem Ogniste Serce nie rozumie jej słów.

Gdy Tygrysi Pazur zostaje wygnany, Nakrapiany Liść po raz kolejny pojawia się we śnie Ognistego Serca. Mówi mu, że Klan Gwiazdy go wzywa. Ogniste Serce budzi się przestraszony i myśli, że Nakrapiany Liść ma na myśli jego śmierć. Okazało się jednak, że kotka miała na myśli jego nową pozycję w Klanie: Błękitna Gwiazda wyznaczyła go na swojego zastępcę.

Cisza przed burzą

Przychodzi do Ognistego Serca we śnie, dając mu proroctwo: „Strzeż się wroga, który wydaje się spać.” Ogniste Serce sądzi, że chodzi jej o chore koty Klanu Cienia. Nakrapiany Liść ma na myśli Tygrysiego Pazura, który wciąż czai się w lesie. Następnie Nakrapiany Liść pojawia się w innym śnie, w którym nic nie mówi i stoi w miejscu. Otoczenie zasnute jest dziwną mgłą, a kotka drży ze strachu. Spomiędzy mgły, która okazuje się być dymem, wybiegają dwaj młodzi Dwunożni, ich twarze wykrzywione są przerażeniem, zaś Nakrapiany Liść ucieka. W tym momencie Ogniste Serce obudził się, gdyż zaczął się krztusić dymem z pożaru.

Zaraz po śmierci Żółtego Kła, Ogniste Serce zastanawia się, czy Nakrapiany Liść zabrała ją do Klanu Gwiazdy, ponieważ poczuł jej zapach. Usłyszał jej głos, mówiąc mu, że Żółty Kieł jest bezpieczna i szczęśliwa w Klanie Gwiazdy. To uspokoiło Ogniste Serce.

Niebezpieczna ścieżka

Kiedy Ogniste Serce poszukuje wskazówek w sprawie Klanu Wiatru, ona pojawia się w jednym ze snów, wraz z Żółtym Kłem, i mówi mu, by kocur się rozejrzał, gdyż to w tym miejscu nie dojdzie do bitwy i nie zostanie przelana krew.

Czarna godzina

Pojawia się na ceremonii przywództwa Ognistej Gwiazdy. Daje mu ósme życie oraz dar miłości. Nakazuje mu wrócić i troszczyć się o wszystkie koty, a zwłaszcza o Piaskową Burzę, która jest w nim zakochana. Później, gdy Ognista Gwiazda szuka u niej rady dotycząca zastępcy, Nakrapiany Liść mówi mu z kpiną, że jest to tylko i wyłącznie jego decyzja, nie Klanu Gwiazdy.

Gdy Ognista Gwiazda walczy z Biczem po stracie pierwszego życia czuje jej obecność, jej szybkość i zdecydowanie, jak gdyby kotka walczyła u jego boku. Po walce z Klanem Krwi, Ognista Gwiazda czuje jej obecność i słyszy jej słowa. Nakrapiany Liść mówi mu, że nigdy go nie opuści, a Ognista Gwiazda czuje smutek, jak gdyby kotka umarła kilka dni temu, a nie kilka sezonów temu.

Nowa Przepowiednia

Wschód księżyca

Podczas nowiu, gdy medycy spotykają się przy Księżycowym Kamieniu, Liściasta Łapa zostaje przez nią nawiedzona we śnie. Nakrapiany Liść opowiada jej jak bardzo kochała jej ojca i jak się cieszy że córka Ognistej Gwiazdy kroczy ścieżką medyka. Kiedy kotka pyta się jej gdzie jest Wiewiórcza Łapa, medyczka stwierdza ze smutkiem, że tego nie wie. Mówi że "znalazła się w łapach innych przodków". Liściasta Łapa smuci się, ale szylkretowa kotka mówi że od teraz jej duch zawsze będzie towarzyszył młodej medyczce.

Pomaga Liściastej Łapie uratować Trzcinową Łapę po tym jak spadł do rzeki i uderzył się głową o skałę. Mówi jej co ma robić, ostatecznie kotkom udaje się ocalić kota.

Świt

Wiewiórcza Łapa ma sen w którym Nakrapiany Liść prowadzi ją przez las. Z początku kotka złości się że medyczka spłoszyła zwierzynę, ale gdy dowiaduje się kim jest posłusznie za nią podąża. Nakrapiany Liść pokazuje jej miejsce gdzie przebywa aktualnie Liściasta Łapa.

Ciekawostki

  • Nakrapiany Liść jest potomkiem Klanu Nieba.
  • Posiada krew Klanu Nieba poprzez Nakrapianą Skórę.
  • W książkach wydawnictwa Amber nazywała się Cętkowany Listek.
  • Kate wyjawiła, że przeznaczeniem Nakrapianego Liścia było uratowanie Piaskowej Burzy.
  • Kate wyjawiła również, że medyczka została zabita po raz drugi, aby "Ognista Gwiazda nie musiał wybierać pomiędzy nią i Piaskową Burzą w Klanie Gwiazdy".
    • Vicky natomiast wyjawiła, że uśmierciła Nakrapiany Liść w "Ucieczce w dzicz", bo "była bardziej interesująca postacią jako martwa, niż żywa"
    • Kate czuła się źle z faktem, że Nakrapiany Liść musiała umrzeć.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 326
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 544
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 25
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy" [Potrzebna strona]
  5. 5,0 5,1 5,2 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy" [Potrzebna strona]
  6. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 315
  7. Wyjawione w "Sercu Nakrapianego Liścia" [Potrzebna strona]
  10. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 324
  11. Wyjawione w "Ostatniej nadziei" [Potrzebna strona]