FANDOM

Wciąż jestem w środku wojownikiem. Mam tego samego ducha, tą samą lojalność wobec mojego klanu. Mam nadzieję, że któregoś dnia znajdę nowe sposoby na udowodnienie tego, oprócz obowiązków wojownika.

—Nocna Skóra do Żółtego Kła w Tajemnica Żółtego Kła

Nocna Gwiazda (ang. Nightstar) – dawny przywódca Klanu Cienia. Umarł podczas choroby w Klanie Cienia. Aktualnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Nocna Gwiazda to mały, chudy kocur o czarnej, krótkiej sierści i lśniącej skórze. Posiada długi ogon, wiele blizn na ciele.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

Nocna Skóra należy do starszyzny w Klanie Cienia. On, Jesionowe Futro oraz Poranna Chmura muszą radzić sobie sami, ponieważ Złamana Gwiazda nakazał, że starszyzna musi sama dla siebie polować oraz walczyć.

Został przyprowadzony przez Żółty Kieł. Zgadza się pomóc Klanowi Pioruna odzyskać kocięta, w zamian oczekując, że wojownicy pomogą im wygnać Złamaną Gwiazdę. On, starsi Klanu Cienia, patrol Klanu Pioruna oraz Żółty Kieł zdołali tego dokonać.

Ogień i Lód

Nocna Skóra zostaje nowym przywódcą Klanu Cienia, mimo jego podeszłego już wieku. Pojawia się na Zgromadzeniu, lecz nie przyjął jeszcze nowego imienia i dziewięciu żyć, gdyż nie wybrał się w podróż do Wysokich Skał.

Nocna Skóra domaga się prawa do polowania na terenie Klanu Rzeki, lecz gdy Krzywa Gwiazda zostaje poparty przez Błękitną Gwiazdę wycofuje się. Początkowo nie zgadza się na sprowadzenie Klanu Wiatru do domu, ostatecznie zgadza się, lecz z wyraźną niechęcią.

Następnie zawiera sojusz z Klanem Rzeki, z którym wspólnie atakuje Klan Wiatru, aby odbić ich tereny łowieckie. Podczas bitwy walczy z Ognistym Sercem oraz Szybkim Wiatrem. Rudzielec przyznaje, że Nocna Gwiazda, mimo wieku, wciąż jest potężnym przeciwnikiem.

Las Tajemnic

Podczas kolejnego Zgromadzenia syczy wściekle, gdy Wysoka Gwiazda ogłasza, iż Klan Wiatru rośnie w siłę mimo niedawnej bitwy. Koty obawiają się, że rozejm pełni księżyca zostanie zerwany, lecz Błękitna Gwiazda w porę interweniuję, dzięki czemu Zgromadzenie kończy się spokojnie.

Księżyc później, gdy rzeka wylewa, a Klan Pioruna nie ma innego wyjścia jak przejść przez terytorium Klanu Cienia w drodze do Czterech Drzew, Nocna Gwiazda jest szczególnie agresywny w stosunku do Błękitnej Gwiazdy i jej wojowników. Koty Klanu Cienia otaczają Koty Klanu Pioruna i prowadzą ich na Zgromadzenie jak więźniów. Wkrótce okazuje się, dlaczego tak się dzieje: Nocna Gwiazda dowiedział się, iż w obozie Klanu Pioruna ukrywa się Złamana Gwiazda, teraz już Złamany Ogon.

Klan Cienia oraz Klan Wiatru wspólnie atakują Klan Pioruna w celu zabicia Złamanego Ogona. Udało mu się przełamać obronę Klanu Pioruna, lecz zostaje zatrzymany przez Ogniste Serce. Ostatecznie oba klany zostają przegnane, a Złamany Ogon nie zostaje zgładzony.

Cisza przed burzą

Nocna Gwiazda jest ciężko chory. Cieknący Nos rozpaczliwie, lecz nieskutecznie próbuje go wyleczyć. Medyk opiekuje się tylko i wyłącznie nim, pozwalając by inni członkowie klanu chorowali, a nawet umierali. Koty są spanikowane i zrozpaczone, gdyż zastępca Nocnej Gwiazdy, Popielate Futro, umarł jako pierwszy. Prócz niego nie było żadnych kandydatów na stanowisko przywódcy. Mała Chmura oraz Biała Szyja, szukający schronienia u Klanu Pioruna, mówią, iż Klan Cienia jest w rozsypce, a Nocna Gwiazda wciąż choruje.

Na następnym Zgromadzeniu koty wszystkich klanów są zszokowane, gdyż Nocna Gwiazda umarł z powodu choroby. Ku przerażeniu Ognistego Serca nowym przywódcą Klanu Cienia zostaje Tygrysia Gwiazda.

Niebezpieczna Ścieżka

Cieknący Nos opowiada Ognistemu Sercu, że Nocna Gwiazda nigdy nie otrzymał dziewięciu żyć, ponieważ Złamany Ogon wciąż żył, a Klan Gwiazdy traktował właśnie jego jako przywódcę. Gdy Złamany Ogon umarł, Nocna Gwiazda był już zbyt słaby i schorowany by wybrać się w podróż do Księżycowego Kamienia. Ponieważ Klan Cienia popadłby w rozpacz i panikę, gdyby o tym wiedział, sprawę dziewięciu żyć Nocnej Gwiazdy trzymano w tajemnicy.

Ciekawostki

  • Nigdy nie otrzymał daru dziewięciu żyć od Klanu Gwiazdy, gdyż nie został przezeń zaakceptowany. Być może miało to związek z tym, że poprzedni przywódca, Złamana Gwiazda, jeszcze żył jako więzień Klanu Pioruna.
  • Vicky uważa, że Nocna Gwiazda miał astmę.

Galeria

Bazy postaci