FANDOM

Obcięty Ogon (ang. Halftail) dawniej starszy, należący do Klanu Pioruna, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Zmarł podczas pożaru, dusząc się dymem.

Wygląd

Obcięty Ogon to duży kocur o szerokich ramionach i ciemnobrązowej, pręgowanej sierści. Posiada żółte oczy oraz brakującą część ogona, pamiątkę po walce z borsukiem.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

Po mianowaniu nowym uczniem, Ognista Łapa odwiedza legowisko starszych, gdzie Obcięty Ogon wita go serdecznie.

Szara Łapa mówi Ognistej Łapie, że kiedy Obcięty Ogon stracił swój ogon przez ugryzienie borsuka, nie mógł wspinać się na drzewa w obawie przed upadkiem, a także bezpiecznie lądować na ziemię.

Ogień i lód

Kocur pierwszy z całego klanu budzi się po całonocnym czuwaniu Ognistego Serca i Szarej Pręgi. Ogniste Serce zauważa jak starszy porusza się w legowisku starszych spoglądając na legowisko wojowników.

Po powrocie Klanu Pioruna ze Zgromadzenia, Obcięty Ogon pyta się Błękitnej Gwiazdy jakie są wieści. Następnego dnia, kiedy Ogniste Serce i Szara Pręga wyruszają na misję aby odlaneźć Klan Wiatru, rudy kocur przypomina sobie historię o tym, jak starszy utracił połowę swego ogona w wyniku konfrontacji z borsukiem. Kiedy wracają do domu po przyprowadzeniu wygnanego Klanu spowrotem na ich tereny, Obcięty Ogon usadawia się obok Ognistego Serca i gratuluje mu.

Podczas następnego Zgromadzenia, kiedy Klany kłócą się o dziwne zapachy, które pojawiły się na ich terytoriach chmury zaczynają zasłaniać księżyc, przez co kocur krzyczy, że Klan Gwiazdy zesłał ciemność w swoim gniewie.

Kiedy Biała Burza odkrywa królicze kości cuchnące Klanem Cienia, Obcięty Ogon w raz z Oszronionym Futrem wychodzą ze swoich legowisk, aby zobaczyć co się dzieje a następnie wąchają szczątki.

Las tajemnic

Obcięty Ogon, podobnie jak inni starsi tworzy więź z Chmurką, siostrzeńcem Ognistego Serca.

Cisza przed burzą

Kiedy las pochłania pożar, Jeżynek, Łaciata Skóra i Obcięty Ogon zostają uwięzieni przez płomienie w obozie. Żółty Kieł i Ogniste Serce wracają z Słonecznych Skał aby ich uratować.

Rudy Kocur znajduje Łaciatą Skórę i Obciętego Ogona nieprzytomnych, ale nie jest w stanie uratować biało-czarnego kocura, który nawdychał się za dużo dymu. Udaje mu się uratować kociaka, który utknął na płonącym drzewie. W tym czasie Żółty Kieł wyciąga Obciętego Ogona z obozu, gdy nagle płonące drzewo spada i zagradza jej drogę na wolność.

Jakiś czas później Ogniste Serce wraca do obozu i znajduje martwego Obciętego Ogona, który udusił się dymem i bliską śmierci Żółty Kieł, która umiera wkrótce po tym jak wojownik znajduje ją w jej jaskini. Szara Pręga zgłasza się, aby pochować Obciętego Ogona, Żółty Kieł i Łaciatą Skórę, a cały Klan opłakuje śmierć kotów.

Czarna godzina

Obcięty Ogon wspomniany jest razem z Jednym Okiem, gdy Obłoczny Ogon żada Ognistej Gwiazdy, aby zmienił imię Straconego Pyska, podkreślając, że koty nie nosiły tych imion od zawsze.

Super Edycja

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Obcięty Ogon nie pojawia się oficjalnie w tej książce, jednak występuje w spisie Klanów.

Tajemnica Żółtego Kła

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Jest wojownikiem Klanu Pioruna, zwanym Wróblą Skórą, w tym czasie jego ogon jest nadal nie uszkodzony.

Wróbla Skóra przechodzi przez barierę obozu mając ze sobą drozda, za nim idzie Nakrapiany Ogon. Księżycowy Kwiat wspomina go. Później, na zebraniu Klanu siedzi z Brunatną Cętką a Pierzasty Wąs kluczy między nimi.

Błękitka wyczuwa jego zapach na barierze, co oznacza że był na porannym patrolu. Po tym, jak Słoneczny Zmierzch zabiera kociaka poza obóz, brązowy wojownik wyskakuje z paproci i mówi im, że Klan Wiatru ukradł ich zwierzynę. Dzieli się wieściami z Sosnową Gwiazdą, który pyta czy widział krew na granicy. Potakuje i mówi, że była to świeża krew wiewiórki. Wietrzny Lot przechyla głowę i stwierdza że zapach Klanu Wiatru mógł pochodzić z wrzosowisk, na co Wróbla Skóra odpowiada mu prychnięciem. Kiedy ktoś sugeruje, że to mogłbyć lis, Wróbla Skóra poirytowany odpowiada że zapach lisa można wyczuć wszędzie, jeśli się uprze. Mamrocząca Stopa mówi, że Klan Wiatru nie pierwszy raz tak ich wykiwał, na co Wróbla Skóra dodaje, że nie pewnie nie ostatni. Kiedy rozmowa cichnie, wojownik kręci się z najeżonym ogonem przy rozmawiających cicho Burzowym Ogonie i Żmijowym Kle.

Kiedy Błękitka i Śnieżka zostają mianowane uczennicami, Sosnowa Gwiazda na mentora Śnieżnej Łapy wyznacza ciemno brązowego wojownika, czym on sam jest zaskoczony. Po obrzędzie mentor zabiera swoją uczennicę na obchód po terenie Klanu Pioruna.

Następnego ranka Śnieżna Łapa wyznaje Błękitnej Łapie, że pojdą dziś na wspólne polowanie. Kiedy Błękitna Łapa narzeka, że jej siostra zobaczyła już Cztery Drzewa, biała kotka zniża głos upodabniając go do głosu Wróblej Skóry i mruczy "Zapamiętaj zapach Klanu Rzeki". Brązowy wojownik zaskakuje ją, pytając się czy jest gotowa. Przechodzi przez tunel gdy tylko uczennica odpowiada i pośpiesza kotkę. Kamienna Skóra proponuje aby na łowy udać się w okolice Sowiego Drzewa, jednak drugi kocur twierdzi, że Wielki Jawor jest lepszy zwarzając na zwierzynę. Błękitna Łapa pyta się, czy będą musieli dłużej iść. Wojownik odpowiada, że niewiele dłużej. Gdy docierają na miejsce Wróbla skóra wysuwa się naprzód kotów i otwiera pysk, szukając tropów. Później zgadza się z Kamienną Skórą, że najlepsi łowcy wiedzą jak czekać. Śnieżnej Łapie nie udaje się złapać myszy, a kocur potakuje głową. Potwierdza, że podoba mu się entuzjazm białej kotki ale jej technika pozostawia wiele do życzenia. Błękitna Łapa wychwytuje rozbawienie w jego tonie. Uczennica pociesza siostrę zauważając jej szybkość, jednak Wróbla Skóra poucza ją, że umiejętności są o wiele ważniejsze niż szybkość przy podchodzeniu myszy. Kamienna Skóra sugeruje, aby zostawić polowanie na inną porę, z czym brązowy mentor się zgadza. Po tym jak Błękitna Łapa demonstruję kucającą pozycję, Śnieża Łapa robi to samo. Kocur każe jej powoli iść przed siebie. Gdy powoli robi się ciemno, Wróbla Skóra przerywa trening i odchodzi z Śnieżą Łapą w drzewa. Szary kocur obiecuje Błękitnej Łapie, że poćwiczą techniki jutro i dogania brązowego wojownika.

Gdy szaro-niebieskiej kotce udaje się złapać wiewiórkę, Wróbla Skóra patrzy się na niąz rozwartym pyskiem przez chwilę. Grupa dociera do obozu, białą uczennica obiecuje, że ona także złapie coś następnego dnia, co skutkuje upomnieniem od kocura, że polowanie to żaden konkurs. Po tym, jak Błękitna Łapa wraca z zgromadzenia Śnieżna Łapa pyta się mentora czy będzie mogła pójść na następne.

Gęsie Pióro otrzymał omen dotyczący myszy Śnieżnej Łapy, Wróbla Skóra nadziewa zwierzątko na pazur i pokazuje je całemu Klanowi. "[...]Musimy zaatakować pierwsi!"- krzyczy. Sosnowa Gwiazda zabiera kocurowi gryzonia z łap i przygląda się. Z sykiekiem mentor Śnieżnej Łapy pyta się swojego przywódcy, czy będą ryzykować odpuszczenie sobie tej walki, podkreślając że Klan nie może stać się sliniejszy jeśli stoi bezczynnie. "Ale kto wie, które działąnie przyniesie unicestwienie, a które przetrwanie?"- broni przywódcy Słoneczny Zmierzch. "[...] Klan Gwiazdy wyraził się jasno- warknął Wróbla Skóra."

Śnieżna Łapa staje się wojowniczką, zyskując imię Śnieżne Futro. Wspomniano, że partnerką Wróblej Skóry jest Jedno Oko. Kocur troszczy się o nią, później rodzi jego kocięta- Myszkę i Szybkiego. Zostaje mentorem Rudej Łapy, który kilka księżyców póżniej staje się Rudym Ogonem.

Wiele sezonów później, Wróbla Skóra traci połowę swego ogona w walce z borsukiem. Od tamtego czasu nie mógł zachować równowagi w różnych sytuacjach. Był zmuszony dołączyć do starszyzny, jego imię zmieniono na Obcięty Ogon.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Ruda Łapa zostaje jego uczniem, kocur jest naburmuszony. Podchodzi do grupki nowo mianowanych uczniów i urywa rozmowę. Pyta się rudego kocurka czy jest gotowy na oprowadzkę po terytorium Klanu Pioruna. "Oczywiście"- mówi i prosi aby ten prowadził. Ostowy Pazur dołącza wraz z Tygrysią Łapą do ich patrolu.

Po tym jak Błękitne Futro urodziła swoje kocięta, Nakrapiana Łapa zakłada, że Drozdowa Skóra jest ich ojcem chociaż ta dwójka nigdy nie okazywała sobie zainteresowania wśród innych członków Klanu jak Obcięty Ogon i Jedno Oko.

Dług Rudego Ogona

Rudej Łapie przypomina się jak jego mentor zakazywał mu chodzić z nim na polowania w pobliżu Słonecznych Skał o których Słoneczna Gwiazda ostrzegał, mówiąc że to miejsce nie do końca bezpieczne dla młodszych kotów. Gdy jego mentor wraca, rudy kocurek pyta się, jak poszło mu polowanie ale wojownik przerywa uczniowi i udaje się do przywódcy aby zdać mu raport.

Szylkretowy uczeń podsłuchuje ich rozmowę, nie zgadza się z Tygrysim Pazurem, który uważa że uczniowie powinni walczyć w nadchodzącej bitwie z Klanem Rzeki. Słoneczna Gwiazda idzie na kompromis i pozwala uczniom dołączyć do walki wraz z drugim patrolem.

Ruda Łapa zastaje Wróblą Skórę wraz z jego partnerką, Jednym Okiem która prosi wojownika o ostrożność, dla dobra ich nienarodzonych kociąt. Mentor ostatni raz przed walką styka się z jasno-szarą kotką nosami i dołącza do patrolu bitewnego wraz z swym uczniem. Kiedy jastrząb atakuje koty na moście, Burzowy Ogon i Wróbla Skóra odciągają uczniów z dala. Wojownik biegnąc w jego stronę wrzeszczy, aby ten uciekał. Ptak atakuje rudego kota. Jego mentor odciąga go od zagrożenia podczas gdy Tygrysi Pazur walczy z drapieżnikiem. Gdy docierają do granicy z lasem, Wróbla Skóra upewnia się, że Ruda łapa nie otrzymał żadnych poważnych obrażeń.

Brązowy wojownik zostaje z Rudą Łapą i Wierzbową Łapą kiedy reszta patrolu sprawdza stan walki. Próbuje zapewnić ucznia, że ten cały incydent to nie jego wina. Wita się z Błękitnym Futrem gdy pojawia się wraz z patrolem, ale przynosi złe wieści. Przegrali walkę.

Podczas ceremoni mianowania Rudego Ogona na wojownika młody kocur patrzy na byłego już mentora. Starszy wojownik spogląda na niego z nieskrywaną dumą. Przed nim i Białym Okiem ich kociaki- Myszka i Szybki bawią się. Rudy Ogon przypomina sobie wszystko czego nauczył go Wróbla Skóra.

Furia Tygrysiego Pazura

Obcięty Ogon ogon zaginął co zauważa Obłoczna Łapa. Żółty Kieł i Ogniste Serce wracają do obozu aby znaleźć brązowego starszego, Łaciatą Skórę oraz Jeżynka. Szara medyczka chwyta najbliższe ciało, które według Tygrysiego Pazura jest zapewne Obciętym Ogonem. Kotka powoli ciągnie go w stronę lasu, aż do momentu w którym masywny wojownik traci ich z oczu przez płomienie.

Krótkie historie i sztuki

Troska Starszyzny

Obcięty Ogon jest zaniepokojony losem Klanu Pioruna po tym jak Błękitna Gwiazda złamała kodeks wojownika i uczyniłą Ogniste Serce zastępcą. Zwołuje swoich towarzyszy z legowiska. Desperacko próbuje znaleźć rozwiązanie aby utrzymać ich Klan silny w tym okresie zwątpienia i niepewności. Jeden ze starszych mówi mu, że są tylko starszymi. Małe Ucho stwierdza, że Błękitna Gwiazda ma pszczoły w mózgu jeśli nadaje piecuchowi tak ważną rangę.

Mówi że Ogniste Serce zachowuje się jakby ktoś właśnie kazał skoczyć mu z klifu a ich przywódzczyni niegdyś honorowa kotka, wyparłą się Klanu Gwiazdy. Ku przerażeniu Obciętego Ogona gdy Małe Ucho twierdzi że w jego oczach rudy kocur nigdy nie będzie prawdziwym zastępcą reszta starszyzny- Pstrokaty Ogon i Łaciata Skóra zgadzają się z szarym starszym. Obcięty Ogon zostaje sam, zamartwiając się czym stanie się Klan którym kiedyś tak bardzo się przejmował i opiekował. Po cichu przysięga sobie, że nigdy nie odwróci się od swego Klanu.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Półogonek.

Galeria