Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika ognista jagoda. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu zniknięcia szablonu.

Obietnica Krzywej Gwiazdy (ang. Crookedstar's Promise ) – szósta książka z Superedycji. Na okładce znajduje się Krzywa Gwiazda, tytułowy bohater.

Opis

Niebezpieczna tajemnica.
Dwa zdrowe kocięta właśnie przyszły na świat: Dąbek i Sztormik. Cały klan raduje się z tego powodu, nie ma jednak kota bardziej zadowolonego od ich matki, która natychmiast rozpoznaje wrodzone umiejętności i odwagę kociąt.
Lecz gdy tragedia spotyka Sztormika, przez co kociak zostaje trwale oszpecony, jego matka zmienia mu imię na Krzywek i odtrąca go.
Krzywek jako młody kot rośnie w siłę, marzy o zostaniu przywódcą klanu. Wkrótce we śnie objawia mu się nieznajomy kot, szepcząc przepowiednie niezliczonych losów. Głosi, że Krzywek będzie miał wszystko czego pragnie, jeśli dochowa wierności Klanowi Rzeki.
Żaden kot nie mógł przewidzieć terroru i zniszczenia, skrywających się w tej pospiesznie złożonej, z pozoru nieszkodliwej, obietnicy.

Streszczenie

Książka zaczyna się w czasie powodzi, kiedy koty z Klanu Rzeki muszą uciekać z obozu. Wtedy Deszczowy Kwiat rodzi dwa kociaki: Dąbka (od dębu który ochronił ją od powodzi) i Sztormika (od burzy w ciągu której kot się urodził). Księżyc później, gdy koty odbudowały już częściowo obóz, Sztormik zostaje wyzwany przez jednego ze swoich rówieśników by wszedł na gałąź. Wykonał zadanie, jednak ześlizgnął się na dół i wpadł do wody. Uratował go Spleciony Wąs, jeden ze starszych Klanu Rzeki. Jego matka była z niego dumna i mówi mu, że następnym razem nie spadnie. Żuk (jeden z kociaków) mówi, że imię Sztormika powinno zostać zmienione na Ptasi móżdżek.

Sztormik razem z bratem zakrada się na brzeg rzeki, po drugiej stronie są Słoneczne Skały. Stoi tam Gęsie Pióro, medyk Klanu Pioruna. Sztormik chce przejść na drugą stronę rzeki by przegonić kocura, ale Dąb sprzeciwia się. Po chwili próśb Dąb zgadza się. Gęsie Pióro wścieka się na nich. Podczas ucieczki Sztormik w poślizgu wpada do rzeki i uderza szczęką o kamień. Widzi tam pomarańczowo-białą kotkę, która mówi mu, że jeszcze nie przyszedł jego czas i że nie umrze. Ratuje go Muliste Futro. Medyczka informuje Sztormika, że jego szczęka jest złamana i kot musi zostać z nią w jej legowisku. Jego matka uważa że przez złamaną szczękę Sztormik jest o wiele brzydszy. Kiedy Sztormik opuszcza legowisko medyczki inne koty dziwnie się na niego patrzą. Sztormik idzie nad rzekę i widzi swoje odbicie. Jego brat daje mu rybę, jednak Sztormikowi trudno ją zjeść. Później wraca do żłobka by zobaczyć pole treningowe do zabawy. Deszczowy Kwiat wskazuje mu jego nowe posłanie i mówi, że nie chce aby mu ktoś przeszkadzał, dlatego będzie spać sam. Sztormik przypadkowo słyszy kłótnie swoich rodziców. Jego matka chce zmienić jego imię na Krzywy z powodu jego złamanej szczęki. Jego ojciec sprzeciwia się jej mówiąc, że jest zbyt okrutna dla kociaka i już nie będą parą. Sztormik czuje, że to jego wina, jednak Muszlowe Serce mówi mu, że to wina Deszczowego Kwiatu. Deszczowy Kwiat idzie do lidera klanu i proponuje mu zmianę imienia Sztormika. Gradowa Gwiazda przeprowadza ceremonie zmiany imienia – imię Sztormika zmienia się na Krzywek.

Krzywa Łapa skończy rozmowę z Jeżynową Jagodą o tym, czy podąża właściwą ścieżką, wpada na Szarą Łapę, która jest błędnie nazywana Szarą Sadzawką, mimo że nie ma jeszcze swojego wojowniczego imienia.

Emoji AshfurThinking.png

Daty publikacji

  • Crookedstar's Promise (EN), HarperCollins (twarda okładka), 5 lipca 2011
  • Crookedstar's Promise (EN), HarperCollins (e-book), 5 lipca 2011
  • 钩星的承诺 (CN), Wuhan Press (w broszurowej oprawie), 1 maja 2012
  • 曲星的承諾 (ZH), Morningstar (w broszurowej oprawie), 15 września 2012
  • La promesse de l’Élu (FR), Pocket Jeunesse (nieznane wydanie), 20 lutego 2014
  • La promesse de l’Élu (FR), Pocket Jeunesse (e-book), 20 lutego 2014
  • Streifensterns Bestimmung (DE), Verlagsgruppe Beltz (audiobook), 29 września 2014
  • Streifensterns Bestimmung (DE), Verglagsgruppe Beltz (twarda okładka), 23 grudnia 2014
  • Обещание Метеора.Западня (RU), OLMA Media Group (nieznane wydanie), 2014
  • Обещание Метеора. Прозрение (RU), OLMA Media Group (nieznane wydanie; odświeżone wydanie), 2014
  • Väärätähden lupaus (FI), Art House (twarda okładka), 20 stycznia 2016, przekład: Nana Sironen
  • 钩星的承诺 (ZH), Future Press (w broszurowej oprawie), 1 lutego 2017
  • Streifensterns Bestimmung (DE), Verlagsgruppe Beltz (skrócony audiobook), 21 lutego 2017
  • Streifensterns Bestimmung (DE), Beltz (w broszurowej oprawie), 6 marca 2017, przekład: Klaus Weimann

Zobacz także

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych