FANDOM

Obietnica Krzywej Gwiazdy (ang. Crookedstar's Promise )– szósta książka z Super edycji. Na okładce znajduje się Krzywa Gwiazda.

Opis

Niebezpieczna tajemnica.
Dwa zdrowe kocięta właśnie przyszły na świat: Dąb i Burza. Cały klan raduje się z tego powodu, nie ma jednak kota bardziej zadowolonego od ich matki, która natychmiast rozpoznaje wrodzone umiejętności i odwagę kociąt.
Lecz gdy tragedia spotyka Burzę, przez co kociak zostaje trwale oszpecony, jego matka zmienia mu imię na Krzywek i odtrąca go.
Krzywek jako młody kot rośnie w siłę, marzy o zostaniu przywódcą klanu. Wkrótce we śnie objawia mu się nieznajomy kot, szepcząc przepowiednie niezliczonych losów. Głosi, że Krzywy będzie miał wszystko czego pragnie, jeśli dochowa wierności Klanowi Rzeki.
Żaden kot nie mógł przewidzieć terroru i zniszczenia, skrywających się w tej pospiesznie złożonej, z pozoru nieszkodliwej, obietnicy.

Streszczenie

Książka zaczyna się w czasie powodzi, kiedy koty z Klanu Rzeki muszą uciekać z obozu. Wtedy Deszczowy Kwiat urodziła dwa kociaki: Dąbka (od dębu który ochronił ją od powodzi) i Burzę (od burzy w ciągu której kot się urodził). Księżyc później, gdy koty odbudowały już częściowo obóz, Burza zostaje wyzwany przez jednego ze swoich rówieśników by wszedł na gałąź. Wykonał zadanie, jednak ześlizgnął się na dół i wpadł do wody. Uratował go Spleciony Wąs, jeden ze starszych Klanu Rzeki. Jego matka była z niego dumna i mówi mu, że następnym razem nie spadnie. Żuk (jeden z kociaków) mówi, że imię Burzy powinno zostać zmienione na Ptasi móżdżek .

Burza razem z bratem zakrada się na brzeg rzeki, po drugiej stronie są Słoneczne Skały. Stoi tam Gęsie Pióro, medyk Klanu Pioruna. Burza chce przejść na drugą stronę rzeki by przegonić kocura, ale Dąb sprzeciwia się. Po chwili próśb Dąb zgadza się. Gęsie Pióro wścieka się na nich. Podczas ucieczki Burza w poślizgu wpada do rzeki i uderza szczęką o kamień. Widzi tam pomarańczowo-białą kotkę, która mówi mu, że jeszcze nie przyszedł jego czas i że nie umrze. Ratuje go Muliste Futro. Medyczka informuje Burze, że jego szczęka jest złamana i kot musi zostać z nią w jej legowisku. Jego matka uważa że przez złamaną szczękę Burza jest wiele brzydszy. Kiedy Burza opuszcza legowisko medyczki inne koty dziwnie się na niego patrzą. Burza idzie nad rzekę i widzi swoje odbicie. Jego brat daje mu rybę, jednak Burzy trudno ją zjeść. Później wraca do żłobka by zobaczyć pole treningowe do zabawy. Deszczowy Kwiat wskazuje mu jego nowe posłanie i mówi, że nie chce aby mu ktoś przeszkadzał, dlatego będzie spać sam. Burza przypadkowo słyszy kłótnie swoich rodziców. Jego matka chce zmienić jego imię na Krzywy z powodu jego złamanej szczęki. Jego ojciec sprzeciwia się jej mówiąc, że jest zbyt okrutna dla kociaka i już nie będą parą. Burza czuje, że to jego wina, jednak Muszlowe Serce mówi mu, że to wina Deszczowego Kwiatu. Deszczowy Kwiat idzie do lidera klanu i proponuje mu zmianę imienia Burzy. Gradowa Gwiazda przeprowadza ceremonie zmiany imienia – imię Burzy zmienia się na Krzywy.

Krzywa Łapa skończy rozmowę z Jeżynową Jagodą o tym, czy podąża właściwą ścieżką, wpada na Szarą Łapę, który jest błędnie nazywana Szarą Sadzawką, mimo że nie ma jeszcze swojego wojowniczego imienia.

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych