FANDOM

ZEMSTA NIE ZAWSZE JEST SŁODKA

Odwet Wysokiej Gwiazdy (ang. Tallstar's Revenge) – Czwarta książka z Super Edycji. Na angielskiej okładce znajduje się Wysoka Gwiazda, natomiast na polskiej Wysoka Gwiazda i Kuba.

Opis

Wysoka Łapa jest lojalnym uczniem Klanu Wiatru, gotowym chronić przyjaciół za wszelką cenę. Ale zanim zakończy swoje szkolenie, będzie musiał zmierzyć się z tragiczną śmiercią pobratymca. Ta strata tak nim wstrząśnie, że nawet po otrzymaniu imienia wojownika wciąż pałać będzie żądzą zemsty. Kocur uda się więc w daleką podróż, by wyrównać rachunki. Nie wie jednak, że jego nowe życie z dala od kodeksu wojownika pełne będzie niebezpieczeństw… Wysoki Ogon musi zdecydować, ile gotów jest poświęcić dla zemsty.

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Kate Cary

Streszczenie

Wyżek od dzieciństwa prześladowany przez Ryjówka, który szydzi z jego pochodzenia. Ze względu na funkcję pełnioną przez jego ojca, który jest tunelowcem, nazywa go Wijkiem. Szybko zaprzyjaźnia się z Kaszelkiem, z którym będzie się przyjaźnił aż do śmierci. Wszyscy spodziewają się, że będzie szkolony na podkopka, ale Wrzosowa Gwiazda postanawia szkolić go na wrzosowego Sprintera, co budzi sprzeciw jego ojca, Piaskowego Kolca. Wysoka Łapa wkrótce kłóci się z ojcem. Do obozu Klanu Wiatru przybywają pojawiający się tam co roku włóczędzy. Wtedy Piaszczysty Kolec ginie zasypany w tunelu, a Wróbel, który był razem z nim w tunelu, odpowiada wymijająco na wszystkie pytania. Wysoki Ogon zaczyna go podejrzewać o zabójstwo ojca. Włóczędzy opuszczają Klan Wiatru. Wysoki Ogon przy pomocy Kaszlącego Pyska odczytują znaki zesłane przez Klan Gwiazdy i młody wojownik postanawia opuścić Klan Wiatru by odnaleźć mordercę ojca. W czasie swojej wędrówki ratuje przed psem Pieszczocha Kubę, który spłaca swój dług, gdy wojownik zjada zatrutego szczura. Przyprowadza do niego swoich Dwunożnych, którzy zabierają Wysokiego Ogona do Obcinacza. Po jego wyleczeniu, Kuba postanawia mu pomóc w poszukiwaniu Wróbla. Razem uciekają. W końcu udaje im się odnaleźć włóczęgów. Wysoki Ogon postanawia zabić Wróbla przy pomocy podstępu, ale ten opowiada mu, że Piaszczysty Kolec uratował jego życie poświęcając własne. Wysoki Ogon wierzy Wróblowi i daruje mu życie. Wysoki Ogon postanawia wrócić do Klanów i namawia do tego Kubę, ale ten odmawia. Wysoki Ogon ratuje dwójkę kociaków ze swojego Klanu i zostaje przyjęty z powrotem. Po śmierci Wrzosowej Gwiazdy zostaje przywódcą. Na swojej ceremonii spotyka Piaszczystego Kolca, który potwierdza słowa Wróbla. Mówi także o synu jego najdroższego przyjaciela, Kuby. Jest to zapowiedź dołączenia Rdzawego do Klanów.

Streszczenie mangi

Krótka manga dołączona do "Zemsty Wysokiej Gwiazdy" przedstawia nam wydarzenia, które miały miejsce pod koniec "Świtu" i na początku "Blasku Gwiazd" z punktu widzenia Wysokiej Gwiazdy. Zaczyna się ona w momencie dotarcia kotów do jeziora. Stary przywódca podziwia nowe terytorium i rozmyśla o swoich troskach. Już teraz musi powstrzymać Błotnistego Pazura od wszczęcia walki z kotami z innych Klanów. Już po chwili musi przypominać swojemu rządnemu władzy zastępcy, że jeszcze nie jest martwy. Do umierającego przywódcy przychodzą Ognista Gwiazda, Jeżynowy Pazur i Pojedynczy Wąs, który daje mu wodę. Wysoka Gwiazda porównuje przywódcę Klanu Pioruna do Kuby i wspomina swojego starego przyjaciela. Chce żeby Klan Wiatru i Klan Pioruna żyły w przyjaźni, ale wie, że nie dojdzie do tego jeśli Błotnisty Pazur zostanie przywódcą. Dzieli się swoimi obawami z zebranymi. Odwołuje Błotnistego Pazura z funkcji zastępcy i mianuje na jego miejsce Pojedynczego Wąsa. Przywódca umiera. Przychodzi do niego Kuba, który prowadzi swojego przyjaciela do Klanu Gwiazdy.

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych