Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Uspokójcie się. Księżycowa Sadzawka jest zamrożona! To musi powstrzymywać Klan Gwiazdy z dala od nas, ale nie martwcie się. Pora nowych liści nadejdzie. Zawsze tak jest.

—Omszona Skóra do klanów, "Zaginione gwiazdy", strona 109 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Omszona Skóra (ang. Mosspelt) — starsza, dawniej wojowniczka i karmicielka w Klanie Rzeki.

Opis

Omszona Skóra to pulchna[14], szylkretowo[15]-biała[4] kotka[15] z niebieskimi oczami[16] i miękką, białą piersią[17].

Historia

Omszona Skóra jest starszą Klanu Rzeki, która niegdyś służyła jako wojowniczka pod rządami Krzywej Gwiazdy, Lamparciej Gwiazdy i Mglistej Gwiazdy na leśnych terytoriach i nad jeziorem. Meszka i jej siostra, Żarka, urodziły się w Klanie Rzeki pod przywództwem Krzywej Gwiazdy. Jako Omszona Łapa, trenowała, by zdobyć swoje imię wojowniczki, Omszona Skóra. Zakochała się w Żabim Susie i urodziła jego kociaki: Drewienka, Rudziczka i Zarankę. Jednak, Drewienek i Rudziczek utonęli, a po tym, jak jej pobratamczyni, Srebrny Strumień, zmarła przy porodzie, Omszona Skóra wychowała jej kocięta: Piórko i Burzę, jakby były jej własnymi, wraz z ich ojcem, Szarą Pręgą, wojownikiem Klanu Pioruna, który dołączył do Klanu Rzeki, by być ze swoimi kociętami. Później, Omszona Skóra urodziła Wierzbkę, która ostatecznie została medyczką. Omszona Skóra była mentorką Jaskółczego Ogona, Otoczakowej Stopy i Okoniowego Skrzydła, zanim przeniosła się do starszyzny.

Fabuła

Wojownicy

Cisza przed burzą

Omszona Skóra jest karmicielką, która troszczy się o kocięta Szarej Pręgi i Srebrnego Strumienia. Jest jednym z niewielu kotów, które zachowują się przyjaźnie wobec byłego wojownika Klanu Pioruna. Widać, że jest dumna z Piórka i Burzy oraz traktuje ich, jakby byli jej prawdziwymi kociętami.

Niebezpieczna ścieżka

Na zgromadzeniu podchodzi do niej Szara Pręga. Kotka oznajmia mu, że jego kocięta zostały uczniami — Burzową Łapą i Pierzastą Łapą — ale nie przyszły wraz z resztą Klanu bo od ceremonii mianowania minęło zaledwie parę dni. Oznajmia mu, że radzą sobie dobrze oraz ujawnia, iż cały Klan Rzeki wiedział, że wkrótce Szara Pręga wróci do swojego rodzimego Klanu. Przeproszona zapewnia go o braku potrzeby i zdradza mu imiona mentorów rodzeństwa. Składa kocurowi obietnicę pochwalenia młodych kotów i informowania go o ich dalszych losach wraz z Mglistą Stopą.

Czarna godzina

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Nowa przepowiednia

Północ

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Kotka powróciła do obowiązków wojowniczki.

Wschód księżyca

Świt

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Od tej pory jest karmicielką.

Blask gwiazd

Zmierzch

Omszona Skóra pojawia się w obozie Klanu Pioruna, aby przekazać wiadomość dla Liściastej Sadzawki. Zaskoczona Liściasta Sadzawka myli ją z Szczawiowym Ogonem, ale potem zdaje sobie sprawę, że to Omszona Skóra. Szylkretowa kotka mówi Liściastej Sadzawce, że w obozie Klanu Rzeki istnieje niebezpieczeństwo i potrzebują jej pomocy. Medyczka Klanu Pioruna razem z Omszoną Skórą dociera tam w samą porę, aby pomóc Ćmiemu Skrzydłu uratować koty przed trucizną Dwunożnych. Kiedy córka Omszonej Skóry, Wierzbka, pomaga dwójce medyczek wyleczyć chore koty, zainteresowana mała kotka marzy o zostaniu medyczką. Później Ćmie Skrzydło pyta się kociaka, czy chciałaby zostać jej uczennicą.

Zachód słońca

Omszona Skóra nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jej córka Wierzbowa Łapa staje się uczennicą medyczki Ćmiego Skrzydła, a ona opuszcza żłobek i dalej pełni swoje obowiązki wojowniczki.

Potęga trójki

Widzenie

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Zostaje mentorką Otoczakowej Łapy.

Mroczna rzeka

Omszona Skóra jako pierwsza zauważa intruza na terytorium Klanu Rzeki i ostrzega innych. Później eskortuje Ostrokrzewiastą Łapę i Wiewiórczy Lot do granicy wraz z Bukowym Futrem.

Wyrzutek

Długie cienie

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Omszona Skóra nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jej uczeń, Otoczakowa Łapa, staje się wojownikiem, Otoczakową Stopą. Omszona Skóra przyjmuje rolę karmicielki.

Przemijające echa

Szepty nocy

Znak księżyca

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Rozbite niebo

Gdy Klan Pioruna wyjawia sekret o Klanie Nieba, Omszona Skóra mruczy, że ma nadzieję, iż nigdy nie odnajdą zaginionego klanu, bo wokół jeziora jest już wystarczająco dużo kotów. Po tym, jak Ród pokonał Klan Rzeki w ich obozie, Omszona Skóra wyjaśnia, że Płatkowe Futro i Cienista Skóra nie żyją, podchodząc do Mglistej Gwiazdy z krwią na piersi. Zatrzymuje się obok swojej przywódczyni i wciska nos w jej ramię. Fiołkowa Łapa nie może na nie patrzeć i odwraca wzrok.

Ciemny Ogon nie pozwala pokonanemu Klanowi Rzeki zabrać poległych, co rozwściecza Mglistą Gwiazdę. Prawie atakuje włóczęgę, ale Omszona Skóra robi krok do przodu i wkracza między dwóch przywódców. Ta szylkretowa kotka nalega, by Mglista Gwiazda nie atakowała. Miauczy pilnie i szepcze, mówiąc, że on właśnie tego chce. Przywódczyni stwierdza, że nie mogą zostawić swoich towarzyszy z klanu, ale Omszona Skóra uspokaja, że ich tam nie ma. Mogą czuwać przy nich w nocy, gdziekolwiek są ich duchy, ponieważ Ciemny ogon nie może ich powstrzymać przed dotarciem do Klanu Gwiazdy. Mglista Gwiazda przyznaje jej rację, ale ze smutkiem stwierdza, że łamie jej to serce.

Najciemniejsza noc

Podczas gdy Klan Rzeki tymczasowo przebywa w Klanie Pioruna, Omszona Skóra śpi w legowisku starszyzny. Wspomina o niej Sowi Nos, który kłóci się z Obłocznym Ogonem, mówiąc, że Omszona Skóra nie ma nic do jedzenia. Obłoczny Ogon twierdzi, że jest tego aż nadto, ale Sowi Nos przypomina białemu kocurowi, że zgodnie z kodeksem wojownika najsłabsze koty jedzą jako pierwsze. Wojownik Klanu Rzeki patrzy na Szarą Pręgę i Milkę, którzy jedzą drozda, i pyta, dlaczego starsi Klanu Pioruna jedzą, podczas gdy ich koty z Klanu Rzeki są głodne. Tymczasem Omszona Skóra siedzi przed legowiskiem starszyzny z załzawionymi oczami.

Szara Pręga pyta, czy któryś z kotów był głodny, a Sowi Nos odpowiada, że Omszona Skóra. Szary kocur mówi, że ona spała i nie chciał jej budzić, a Milka zaprasza Omszoną Skórę, by zjadła z nimi drozda. Starsza Klanu Rzeki podchodzi do niego niepewnie. Właśnie wtedy wraca patrol jej klanu, w tym Mglista Gwiazda, a gdy przywódczyni widzi kłótnię, decyduje, że jej klan powinien wrócić do domu. Jeżynowa Gwiazda zaprasza ich, by przynajmniej najpierw coś zjedli, i spogląda na Omszoną Skórę, która właśnie wzięła swój pierwszy kęs drozda.

Rzeka ognia

Kiedy Klan Rzeki próbuje uciec przed pożarem w swoim obozie, Klan Pioruna i Klan Wiatru przesuwają kłodę, aby koty mogły przejść przez strumień. Olchowe Serce krzyczy do grupy kotów Klanu Rzeki, a Omszona Skóra go zauważa. Ostrzega swoich pobratymców i jeden po drugim przeprawiają się przez kłodę w bezpieczne miejsce. Kiedy Omszona Skóra bezpiecznie przechodzi, dziękuje Olchowemu Sercu, mówiąc, że myślała, że na pewno spłoną.

W bonusowej scenie Ćmie Skrzydło i Wierzbowy Blask rozmawiają w legowisku medyka o tym, czy Mglista Gwiazda wkrótce otworzy granice. Słyszą wołanie o pomoc i wybiegają na zewnątrz. Widzą Omszoną Skórę która na wpół skacze, a na wpół spada z brzegu nad jaskinią. Upada długość ogona od strumienia, a Wierzbowy Blask rzuca się do niej. Starsza jest bardzo chora, a medyczka mruczy, że jest coraz gorzej.

Następnego dnia Wierzbowy Blask staje przed ostatnią gałązką mięty wodnej i pyta Ćmie Skrzydło, czy powinna dać ją Omszonej Skórze. Złota kotka waha się, czy dać ją komuś tak słabemu, bo może nie wyzdrowieć. Wierzbowy Blask jest przerażona i przeprasza, mówiąc, że chce tylko tego, co najlepsze dla klanu. Obie zgadzają się pójść i porozmawiać z Mglistą Gwiazdą o ich trudnej sytuacji. Obie kotki błagają o ponowne otwarcie granicy, ale przywódczyni odmawia i zapewnia Wierzbowy Blask, że Omszonej Skórze nic nie będzie.

Wierzbowy Blask obserwuje, jak w obozie szaleje burza, siedząc obok swojej matki Omszonej Skóry. Przeprasza, że nie może bardziej pomóc, ale starsza mówi, że to nic takiego. Młodsza kotka obiecuje, że znajdzie sposób i mówi Ćmiemu Skrzydłu, że znów porozmawia z Mglistą Gwiazdą. Tak też robi, ale bezskutecznie, a medyczka panikuje, że Omszonej Skórze kończy się czas. Wierzbowy Blask mówi, że pójdzie do innego klanu po pomoc, aby spróbować uratować matkę.

Wściekła burza

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Podczas pobytu przy Księżycowej Sadzawce Omszona Skóra wzywa swoich pobratymców do zachowania spokoju, ponieważ Klan Gwiazdy może powrócić, gdy lód stopnieje w porze nowych liści. Wiele kotów zgadza się z nią, ale te, które się z nią nie zgadzają, zaczynają się kłócić. Później Omszona Skóra omawia z klanami wizję Cienistej Łapy, zauważając, że wiele kotów nie przestrzega kodeksu. Wyjaśnia, że Jeżynowa Gwiazda zawsze go przestrzegał, ale od czasów jej młodości standardy zachowania uległy obniżeniu, co może być przyczyną ciemności w Klanach. Jeżynowa Gwiazda pochyla głowę i zgadza się z nią, mówiąc, że jest to możliwe.

Cicha odwilż

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Bezgwiezdna ziemia

Światło we mgle

Bezgwiezdny klan

Rzeka

Omszona Skóra i niektórzy członkowie jej klanu nie zgadzają się z wprowadzeniem zmian w kodeksie wojownika po porażce Jesionowego Futra. Omszona Skóra uważa, że to zbyt duża zmiana i zastanawia się, jak mają przestrzegać kodeksu wojownika, skoro mogą unieważnić swojego własnego przywódcę. Po śmierci Mglistej Gwiazdy, Omszona Skóra gratuluje Mroźnej Łapie, że udało jej się dotrzeć do Klanu Gwiazdy. Później, po czuwaniu z Zmierzchowym Futrem i Ćmim Skrzydłem, chowa Mglistą Gwiazdę.

Superedycja

Obietnica Krzywej Gwiazdy

W mandze Omszona Łapa łowi ryby wraz z Cienistą Łapą pod czujnym okiem Krzywej Gwiazdy i wpada do wody. Każe towarzyszce przestać się śmiać gdy ta dowcipnie mówi, że uczennica powinna złapać rybę pazurami, nie zębami.

Honor Lamparciej Gwiazdy

Meszka urodziła się w Klanie Rzeki razem ze swoją siostrą, Żarką. Lamparcie Futro myśli o niej podczas szkolenia Białej Łapy, sądząc, że ona i Żarka otrzymają imiona wojowników, podczas gdy Biała Łapa będzie jeszcze uczniem. Później, gdy Dębowe Serce przygotowuje patrol bojowy do ataku na Słoneczne Skały, Biała Łapa pyta, czy powinien dopilnować, by Meszka i Żarka, które bawią się z Cieńką i Ciężkim, zostały w domu, dopóki nie minie niebezpieczeństwo.

Lamparcie Futro i Biała Łapa spierają się o legowisko dla Ptasiej Piosenki i Splątanego Wąsa. Lamparcie Futro mówi Białej Łapie, żeby wziął Żarkę i Meszkę do pomocy, ale Biała Łapa zauważa, że to tylko kocięta. Lamparcie Futro mówi, że lada dzień staną się "łapami" i że powinien pokazać im, jak to jest być uczniem. Później Lamparcie Futro widzi, jak dwa kociaki wyciągają stare posłanie, a Cieńka i Ciężki przyglądają się temu z zazdrością, zastanawiając się, dlaczego nie mogą im pomóc. Cieńka patrzy na Meszkę, a ta zwraca uwagę Żarce, że nie musi pomagać. Ptasia Piosenka owija ogon wokół siebie i Żarki, kiedy z rzeki rozlega się głośny dźwięk.

W końcu Meszka zostaje uczennicą i otrzymuje nowe imię - Omszona Łapa. Mentorem jest dla niej albo Wydrzy Plusk, albo Sowie Futro, nie zostało to jasno powiedziane. Wspomina się, że siedzi nerwowo ze swoją siostrą, Żarzącą Łapą, i spoglądają na siebie. Na następnym zgromadzeniu ona i jej siostra wyruszają, by porozmawiać z uczennicami Klanu Cienia. Lamparcie Futro wspomina, że sprawdzała ich treningi, upewniając się, że Sowie Futro i Wydrzy Plusk zrobili im więcej treningów bojowych.

Emoji AshfurThinking.png

Misja Ognistej Gwiazdy

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów jako karmicielka.

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Mangi

Cień w Klanie Rzeki

Pojawia się, gratulując Pierzastemu Ogonowi imienia wojowniczki. Potem widać ją ranną, pokonaną przez lisa.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Sekret Ćmiego Skrzydła

Omszona Skóra jest mentorką Jaskółczej Łapy. Ucisza Jastrzębiego Mroza i Ćmie Skrzydło za zbyt głośne rozmawianie w legowisku wojowników i przypomina dwójce kotów, że są teraz wojownikami. Ona, Jaskółcza Łapa, Mglista Stopa, Jastrzębi Mróz i Ćmie Skrzydło szukają mięty wodnej dla Mulistego Futra, a Omszona Skóra nawet wie, jak ona wygląda. Omszona Skóra wybiega z legowiska wojowników, gdy Lamparcia Gwiazda zwołuje spotkanie klanu, w którym Muliste Futro odkrywa znak od Klanu Gwiazdy zatwierdzający szkolenie Ćmiego Skrzydła na medyczkę. Pilnuje obozu w nocy podczas ceremonii Ćmiego Skrzydła przy Księżycowym Kamieniu i energicznie kiwa głową gdy widzi kotkę. Wiele księżyców później Omszona Skóra kroczy przed żłobkiem w przeddzień Wielkiej Bitwy. Chroni żłobek i jest poważnie ranna. Ćmie Skrzydło zapewnia ją, że ktoś inny ochroni kociaki, dopóki starsza kotka nie wyzdrowieje.

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Milczenie Gołębiego Skrzydła

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Po Wielkiej Bitwie zostaje mentorką Okoniowej Łapy.

Cytaty

Szara Pręga: Omszona Skóro, co nowego? Jak rosną Piórko i Burza?
Omszona Skóra: To już Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa. Właśnie zostali uczniami.
Szara Pręga: Wspaniale! [...] Ale tu ich nie ma, prawda?
Omszona Skóra: Dopiero niedawno je mianowano. Może przyjdą następnym razem. Powiem im, że o nie pytałeś, Szara Pręgo.
Szara Pręga: Dzięki. Co sobie pomyślały, kiedy nie wróciłem po bitwie?
Omszona Skóra: Jak już się dowiedziały, że nie zostałeś zabity, dobrze sobie poradziły. Daj spokój, Szara Pręgo, w gruncie rzeczy nikt nie był zaskoczony. Cały Klan Rzeki wiedział, że w końcu wrócisz do Klanu Pioruna.
Szara Pręga: Naprawdę?
Omszona Skóra: Naprawdę. Tyle czasu włóczyłeś się przy granicy albo melancholijnie przyglądałeś się drugiemu brzegowi. I te wszystkie historie, które opowiadałeś historie kociakom, o tym, co wyprawialiście razem z Ognistym Sercem jako uczniowie... Nietrudno było zauważyć, że sercem nigdy nie opuściłeś Klanu Pioruna.
Szara Pręga: Przepraszam, Omszona Skóro.
Omszona Skóra: Nie ma za co. Możesz być pewny, że twoje kocięta będą miały dobrą opiekę. Będę je miała na oku, a ich mentorami zostali Mglista Stopa i Kamienne Futro.
Szara Pręga: Naprawdę? To wspaniale!

—Omszona Skóra spotyka się z Szarą Pręgą na zgromadzeniu, "Niebezpieczna ściezka", strony 301-302

Szara Pręga: Powiesz im, jak bardzo jestem z nich dumny, prawda? I przypomnisz im, żeby słuchały swoich mentorów?
Omszona Skóra: Oczywiście. Wiem, że Mglista Stopa pomoże ci utrzymać z nimi kontakt. Lamparciej Gwieździe mogłoby się to nie spodobać, ale... coś, o czym się mie dowie, nie może jej obrazić.
Szara Pręga: Dzięki Omszona Skóro. Nie zapomnę ci tego, co dla mnie zrobiłaś.

—Omszona Skóra obiecuje Szarej Prędze, że powie o nim jego kociakom, "Niebezpieczna ścieżka", strona 303

Mam nadzieję, że nigdy więcej. Wokół jeziora jest już wystarczająco dużo kotów.

—Omszona Skóra o odnalezieniu Klanu Nieba, "Rozbite niebo", strona 29 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

[Omszona Skóra] podeszła zataczając się, z krwią na jej białym futrze na piersi. Zatrzymała się obok przywódczyni swojego klanu i wcisnęła nos w futro na ramieniu Mglistej Gwiazdy. Fiołkowa Łapa odwróciła się na bok, nie mogąc dłużej przyglądać się ich żałobie.

—Omszona Skóra pocieszająca Mglistą Gwiazdę po porażce Klanu Rzeki, "Rozbite niebo", strona 105 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ale sprowadziłeś nas tutaj, bo wierzysz, że możemy współpracować. Robiliśmy to już wcześniej, prawda? Na Wielkiej Wędrówce? Czy tym razem poddasz się tak szybko?

—Omszona Skóra do Ognistej Gwiazdy, "Decyzja Klanów", strona 6 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Obietnicy Krzywej Gwiazdy", manga
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Lesie tajemnic", spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Misji ucznia", spis klanów
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Honorze Lamparciej Gwiazdy", strona 102 (angielskie wydanie)
  6. Wyjawione w "Honorze Lamparciej Gwiazdy", strona 504 (angielskie wydanie)
  7. Wyjawione w "Honor Lamparciej Gwiazdy", strona 537 (angielskie wydanie)
  8. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 167 (angielskie wydanie)
  9. 9,0 9,1 9,2 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  11. 11,0 11,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 272 (angielskie wydanie)
  13. Wyjawione w "Sekrecie Ćmiego Skrzydła", spis klanów
  14. Wyjawione w "Niebezpiecznej ścieżce", strona 301
  15. 15,0 15,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", spis klanów
  16. Wyjawione w "Zmierzchu", spis klanów
  17. Wyjawione w "Rozbitym niebie", strona 105 (angielskie wydanie)

Advertisement