FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika FioletowaKari. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.
Warning
Uspokójcie się. Księżycowa Sadzawka jest zamrożona! To musi powstrzymywać Klan Gwiazdy z dala od nas, ale nie martwcie się. Nowe liście nadejdą. Zawsze tak jest.

—Omszona Skóra do klanów w Zaginionych Gwiazdach, strona 109

Omszona Skóra (ang. Mosspelt) starsza, dawniej wojowniczka i karmicielka w Klanie Rzeki. Partnerka Żabiego Skoku i matka jego kociąt, Wierzbowego Połysku i Zarannego Kwiatu, oraz przybrana matka Burzowego Futra i Pierzastego Ogona. Była mentorka Jaskółczego Ogona, Kamiennej Stopy oraz Okoniowego Skrzydła.

Wygląd

Omszona Skóra jest szylkretowo-białą kotką z niebieskimi oczami i białą piersią.

Fabuła

Super edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

W mandze Omszona Łapa łowi ryby wraz z Cienistą Łapą pod czujnym okiem Krzywej Gwiazdy i wpada do wody. Każe towarzyszce przestać się śmiać gdy ta dowcipnie mówi, że uczennica powinna złapać rybę pazurami, nie zębami.

Misja Ognistej Gwiazdy

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w Spisie Klanów jako karmicielka.

Próba Wroniego Pióra

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Wojownicy

Cisza przed burzą

Omszona Skóra jest karmicielką, która troszczy się o kocięta Szarej Pręgi i Srebrnego Strumienia. Jest jednym z niewielu kotów, które zachowują się przyjaźnie wobec byłego wojownika Klanu Pioruna. Widać, że jest dumna z Piórka i Burzy, traktuje je jakby były jej kociętami.

Niebezpieczna ścieżka

Na zgromadzeniu podchodzi do niej Szara Pręga. Kotka oznajmia mu, że jego kocięta zostały uczniami Burzową Łapą i Pierzastą Łapą — ale nie przyszły wraz z resztą Klanu bo od ceremonii mianowania minęło zaledwie parę dni. Oznajmia mu, że radzą sobie dobrze oraz ujawnia, iż cały Klan Rzeki wiedział, że wkrótce Szara Pręga wróci do swojego rodzimego Klanu. Przeproszona zapewnia go o braku potrzeby i zdradza mu imiona mentorów rodzeństwa. Składa kocurowi obietnicę pochwalenia młodych kotów i informowania go o ich dalszych losach wraz z Mglistą Stopą.

Czarna godzina

Nowa przepowiednia

Północ

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w Spisie Klanów. Kotka powróciła do obowiązków wojowniczki.

Wschód księżyca

Świt

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w Spisie Klanów. Od tej pory jest karmicielką.

Blask gwiazd

Zmierzch

Omszona Skóra pojawia się w obozie Klanu Pioruna, aby przekazać wiadomość dla Liściastej Sadzawki. Zaskoczona Liściasta Sadzawka myli ją z Szczawiowym Ogonem, ale potem zdaje sobie sprawę, że to Omszona Skóra. Szylkretowa kotka mówi Liściastej Sadzawce, że w obozie Klanu Rzeki istnieje niebezpieczeństwo i potrzebują jej pomocy. Medyczka Klanu Pioruna razem z Omszoną Skórą dociera tam w samą porę, aby pomóc Ćmiemu Skrzydłu uratować koty przed trucizną Dwunożnych. Kiedy córka Omszonej Skóry, Wierzbka, pomaga dwójce medyczek wyleczyć chore koty, zainteresowana mała kotka marzy o zostaniu medyczką. Później Ćmie Skrzydło pyta się kociaka, czy chciałaby zostać jej uczennicą.

Zachód słońca

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów. Jej córka Wierzbowa Łapa staje się uczennicą medyczki Ćmiego Skrzydła, a ona opuszcza żłobek i dalej pełni swoje obowiązki wojowniczki.

Potęga Trójki

Widzenie

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów. Zostaje mentorką Kamiennej Łapy.

Mroczna rzeka

Omszona Skóra jako pierwsza zauważa intruza na terytorium Klanu Rzeki i ostrzega innych. Później eskortuje Ostrokrzewiastą Łapę i Wiewiórczy Lot do granicy wraz z Bukowym Futrem.

Wyrzutek

Długie cienie

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów. Jej uczeń, Kamienna Łapa, staje się wojownikiem, Kamienną Stopą. Omszona Skóra przyjmuje rolę karmicielki.

Zanikające echa

Nocne szepty

Znak księżyca

Zapomniany wojownik

Ostatnia nadzieja

Wizja cieni

Misja ucznia

Omszona Skóra nie pojawia się w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów. Jej uczeń, Okoniowa Łapa, stał się wojownikiem, Okoniowym Skrzydłem. Omszona Skóra przyjmuje rolę starszej.

Piorun i cień

Rozbite niebo

Emoji AshfurThinking
Najciemniejsza noc
Emoji AshfurThinking
Rzeka ognia
Emoji AshfurThinking

Wściekła burza

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking

Krótkie historie i sztuki

Decyzja Klanów

Emoji AshfurThinking

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Sekret Ćmiego Skrzydła

Omszona Skóra jest mentorką Jaskółczej Łapy. Ucisza Jastrzębiego Mroza i Ćmie Skrzydło za zbyt głośne rozmawianie w legowisku wojowników i przypomina dwójce kotów, że są teraz wojownikami. Ona, Jaskółcza Łapa, Mglista Stopa, Jastrzębi Mróź i Ćmie Skrzydło szukają mięty wodnej dla Mulistego Futra, a Omszona Skóra nawet wie, jak ona wygląda. Omszona Skóra wybiega z legowiska wojowników, gdy Lamparcia Gwiazda zwołuje spotkanie klanu, w którym Muliste Futro odkrywa znak od Klanu Gwiazdy zatwierdzający szkolenie Ćmiego Skrzydła na medyczkę. Pilnuje obozu w nocy podczas ceremonii Ćmiego Skrzydła przy Księżycowym Kamieniu i energicznie kiwa głową gdy widzi kotkę. Wiele księżyców później Omszona Skóra kroczy przed żłobkiem w przeddzień Wielkiej Bitwy. Chroni żłobek i jest poważnie ranna. Ćmie Skrzydło zapewnia ją, że ktoś inny ochroni kociaki, dopóki starsza kotka nie wyzdrowieje.

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Omszona Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, lecz jest wymieniona w spisie Klanów. Po Wielkiej Bitwie zostaje mentorką Okoniowej Łapy.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki