FANDOM

Warning
Koty z siedliska dwunożnych uczniami! Cedrowa Gwiazda musiał zamienić się z myszą na mózgi!

—Orzechowy Wąs o Rdzawej Łapie i Głazie, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 159

Orzechowy Wąs (ang. Nutwhisker) – brat Żółtego Kła, Jarzębinowej Jagody, Miętka i Nagietki. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Orzechowy Wąs jest brązowym kocurem z bursztynowymi oczami[7].

Historia

Orzechowy Nos był wojownikiem Klanu Cienia w czasie rządów Cedrowej Gwiazdy, Postrzępionej Gwiazdy i Złamanej Gwiazdy na Starych terytoriach. Orzeszek, Jarzębinka i Żółtka urodzili się Jasnemu Kwiatowi i Orlicowej Stopie. Orzeszek dokuczał Strzępkowi, z powodu tego, że maluch miał krew kota domowego, za co został zbesztany. Kiedy skończył sześć księżyców, został mianowany uczniem i otrzymał imię Orzechowa Łapa, a jego mentorką została Bursztynowy Liść. Po walce z Klanem Wiatru został mianowany wojownikiem. Wkrótce otrzymał ucznia, swojego siostrzeńca, Popielatą Łapę. Orzechowy Wąs był jednym z przeciwników wygnania Żółtego Kła. Orzechowy Wąs zmarł z nieznanych powodów i trafił do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Orzeszek jest synem Orlicowej Stopy i Jasnego Kwiatu, wnukiem Srebrnego Płomienia oraz bratem Żółtki i Jarzębinki. Idąc za Żółtką, Orzeszek uderza w szyszkę leżącą u podnóża jednego ze zwisających sosen. Bawili się oni w grę gdzie Klan Wiatru atakuje wojowników Klanu Cienia. Orzeszek bada teren pytając, czy kocięta widzą innych wojowników Klanu Wiatru na ich terytorium. Żółtka potwierdza, a następnie Orzeszek i Jarzębinka zatrzymują się przed legowiskiem starzyzny. Kociaki kończą zwycięstwem w zabawie, Żółtka skacze na Orzeszka przewracając się z nim w szarym i brązowym futrze. Odchodzi ona od Orzeszka i wkrótce potem zawraca się do jego łap, mówiąc jej że on jest teraz wojownikiem Klanu Wiatru.

Kiedy Żółtka, Jarzębinka i Orzeszek zostają mianowani na uczniów, wychodzą ze swoimi mentorami na obchód po terytorium. Następnego dnia wspólnie ze swoim rodzeństwem, Osmoloną Łapą i Postrzępioną Łapą oraz ich mentorami udaje się na trening walki. Przygląda się uważnie jak starsi uczniowie wykonują ruch bitewny. Kiedy Orzechowa Łapa ćwiczy z Żółtą Łapą, jego siostra Jarzębinowa Łapa zostaje zraniona w bok. W tym samym czasie Żółta Łapa upada na ziemię i odczuwa ten sam ból. Uczeń jest zmieszany i martwi się o obie swoje siostry.

Później po jego ceremonii zostania wojownikiem, Orzechowy Wąs jest na patrolu, aby walczyć z kotami domowymi które kradły zdobycz. On i Postrzępiona Skóra wzięli na siebie koty domowe, i walczyli razem z pozostałymi patrolami. Potem jest on w obozie, i mówi Żółtemu Kłowi, jak walczył z jednym z kotów domowych.

Kiedy Żółty Kieł jest oskarżona o zabicie Nagietka i Mięty, wierzy, że jest niewinna wraz ze swoją siostrą Jarzębinową Jagodą i Cieknącym Nosem.

Nowele

Dług Rudego Ogona

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Cytaty

I wtedy rąbnąłem go w ucho, o tak. Gdybyście tylko słyszeli jego wrzask!

—Orzechowy Nos do zebranych kotów, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 149

Jasne! Im się zdaje, że to łykniemy!

—Orzechowy Nos, po tym jak Ruda i Głaz oświadczyli, że chcą dołączyć do Klanu Cienia, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 156

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Cedrowa Gwiazda: Przed nami ciężka pora nagich drzew. Gdy na ziemi leży śnieg, potrzebujemy tylu łowców, ilu potrafimy znaleźć, a także patroli do ochrony naszych granic, gdy inne klany zgłodnieją. Zatem jest teraz dobry czas, by wzmocnić Klan Cienia o kilku uczniów [...] Orzeszku, podejdź.
Cedrowa Gwiazda: Bursztynowy Liściu, jesteś zręczną wojowniczką i wiem, że zapewnisz Orzechowej Łapie szkolenie, którego potrzebuje.
Wszyscy: Orzechowa Łapa! Żółta Łapa! Jarzębinowa Łapa!

—"Tajemnica Żółtego Kła", strona 53-55

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  2. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 55
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", spis klanów
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 500