FANDOM

Koty z siedliska dwunożnych uczniami! Cedrowa Gwiazda musiał zamienić się z myszą na mózgi!

—Orzechowy Wąs o Rdzawej Łapie i Głazie, Tajemnica Żółtego Kła s.159

Orzechowy Wąs (ang. Nutwhisker) – brat Żółtego Kła, Jarzębinowej Jagody, Mięty i Nagietka. Nie wiadomo gdzie się znajduje.

Wygląd

Orzechowy Wąs jest brązowym kocurem z bursztynowymi oczami.

Historia

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Orzeszek jest synem Orlicowej Stopy i Jasnego Kwiatu, wnukiem Srebrnego Płomienia oraz bratem Żółtki i Jarzębinki. Idąc za Żółtką, Orzeszek uderza w szyszkę leżącą u podnóża jednego ze zwisających sosen. Bawili się oni w grę gdzie Klan Wiatru atakuje wojowników Klanu Cienia. Orzeszek bada teren pytając, czy kocięta widzą innych wojowników Klanu Wiatru na ich terytorium. Żółtka potwierdza, a następnie Orzeszek i Jarzębinka zatrzymują się przed legowiskiem starzyzny. Kociaki kończą zwycięstwem w zabawie, Żółtka skacze na Orzeszka przewracając się z nim w szarym i brązowym futrze. Odchodzi ona od Orzeszka i wkrótce potem zawraca się do jego łap, mówiąc jej że on jest teraz wojownikiem Klanu Wiatru.

Kiedy Żółtka, Jarzębinka i Orzeszek zostają mianowani na uczniów, wychodzą ze swoimi mentorami na obchód po terytorium. Następnego dnia wspólnie ze swoim rodzeństwem, Osmoloną Łapą i Postrzępioną Łapą oraz ich mentorami udaje się na trening walki. Przygląda się uważnie jak starsi uczniowie wykonują ruch bitewny. Kiedy Orzechowa Łapa ćwiczy z Żółtą Łapą, jego siostra Jarzębinowa Łapa zostaje zraniona w bok. W tym samym czasie Żółta Łapa upada na ziemię i odczuwa ten sam ból. Uczeń jest zmieszany i martwi się o obie swoje siostry.

Później po jego ceremonii zostania wojownikiem, Orzechowy Wąs jest na patrolu, aby walczyć z kotami domowymi które kradły zdobycz. On i Postrzępiona Skóra wzięli na siebie koty domowe, i walczyli razem z pozostałymi patrolami. Potem jest on w obozie, i mówi Żółtemu Kłowi, jak walczył z jednym z kotów domowych.

Kiedy Żółty Kieł jest oskarżona o zabicie Nagietka i Mięty, wierzy, że jest niewinna wraz ze swoją siostrą Jarzębinową Jagodą i Cieknącym Nosem.