FANDOM

Widziałeś jak zadrapałem tego kocura z Klanu Wiatru? Pokazałem temu futrzakowi kto jest tu najsilniejszy!

—Osmolony Wiatr chwali się po ataku na Głaza, Tajemnica Żółtego Kła, str. 476

Osmolony Wiatr (ang. Scorchwind) – syn Hal'a i Pierzastej Burzy, a także brat Postrzępionej Gwiazdy[1]. Później okazuje się, że jest również partnerem Ciemnego Kwiatu i ojcem Jarzębinowego Pazura, Cedrowego Serca oraz Lawendy[2]. Występuje tylko w Tajemnicy Żółtego Kła.

Wygląd

Osmolony Wiatr jest jasnorudym pręgowanym kocurem.

Fabuła

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Smolik po raz pierwszy pojawia się na początku książki. Wraz ze swoim bratem, Strzępkiem drwią z Żółtki, Jarzębinki i Orzeszka. Dwoje starszych kociąt chwali się, że wkrótce zostaną uczniami, na co młodsza trójka będzie musiała jeszcze długo poczekać. Ostatecznie kociaki poprzestają na wymianie słów, a Smolik wpada w bójkę z Orzeszkiem. Jednak Strzępek powstrzymuje brata i obydwoje odchodzą na bok. Żółtka walczą dla zabawy. Kotka z zażenowaniem zdaje sobie sprawę, że jest zachwycona ich techniką walki. Orzeszek w złości nazywa Strzępka pieszczochem dwunożnych. Smolik, podobnie jak reszta kociąt zastyga w bezruchu, nie wiedząc co powiedzieć. Żółtka przypomina sobie o plotkach na temat ojca dwójki starszych kociaków. Jednak Orzeszek nie zamierza cofnąć swych słów i wytrzymuje gniewne spojrzenie Strzępka. Smolik wyciąga pazury i napina mięśnie. Żółtka w myślach stwierdza, że ani on, ani jego brat w najmniejszym stopniu nie przypominają pieszczochów. Ostatecznie Jasny Kwiat przywołuje do siebie trójkę swoich kociąt. Orzeszek z gniewem przerywa konfrontację, a Jarzębinka mamrocze pod nosem wyzwiska. Żółtka widzi jak Smolik i Strzępek rzucają im jeszcze wściekłe spojrzenia.

Niedługo później Smolik oraz Strzępek zostają uczniami. Cedrowa Gwiazda nadaje młodemu kotu nowe imię: Osmolona Łapa. Na jego mentorkę wyznacza Wroni Ogon. Podczas ceremonii Ropuszy Skok wyraża swój niesmak odnośnie trenowania uczniów pół krwi.

Po opuszczeniu żłobka przez dwójkę starszych kociąt, Żółtka zauważa, że jest on teraz dość pusty bez nich.

Stając się nowym uczniem, Żółta Łapa zastanawia się, czy Osmolona Łapa i Postrzępiona Łapa dobrze przywitają ją wraz z rodzeństwem w legowisku uczniów.

Żółta Łapa, Jarzębinowa Łapa i Orzechowa Łapa idą wraz ze swoimi mentorami do kotliny szkoleniowej. Okazuje się, że są tam już Osmolona Łapa i Postrzępiona Łapa. Dwaj bracia walczą między sobą na polecenie ich mentorów. Ostatecznie Osmolona Łapa przyciska Postrzępioną Łapę do ziemi, a Wroni Ogon ogłasza koniec walki. Później, na polecenie Jeleniego Skoku, Osmolona Łapa trenuje z Jarzębinową Łapą. Po skończonym treningu Wroni Ogon zauważa, że Jarzębinowa Łapa krwawi. Kotka karci swojego ucznia, jednak ten mamrocze tylko, że zapomniał schować pazurów.

Ciekawostki

  • Posiada krew kota domowego przez Hal'a.
  • W przeciwieństwie do Postrzępionej Gwiazdy, nie był zły na Pierzastą Burzę i jej partnera.

Cytaty

Jak to jest nie znać swojego ojca? Zwłaszcza, gdy wszyscy myślą, że był pieszczochem Dwunożnych?

—Myśli Żółtki na temat pochodzenia Smolika i Strzępka. , Tajemnica Żółtego Kła, str.24

Żółta Łapa: A co z Osmoloną Łapą? Czy on coś wie?
Postrzępiona Skóra: Osmolona Łapa ma to w nosie. Ale ja...

—Żółta Łapa i Postrzępiona Skóra rozmawiają na temat ojca jego i Osmolonej Łapy, Tajemnica Żółtego Kła, str.99

Źródła

  1. 1,0 1,1 Ujawnione w Sekrecie Żółtego Kła
  2. 2,0 2,1 Ujawnione na oficjalnej stronie Wojowników