Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Nie jestem niczyim przyjacielem. Wiem zbyt wiele, by nawiązywać przyjaźnie. Ciesz się, że nigdy nie przytłoczy cię ciężar takiej wiedzy, jaką ja jestem obarczony. Moim przekleństwem jest żyć wiecznie i wiedzieć to, co było i co dopiero się zdarzy, ale nie móc niczego zmienić.

—Ostaniec do Sójczego Pióra, "Czwarty uczeń", strona 333

Ostaniec (ang. Rock) – starożytny uzdrowiciel, dawniej żyjący w tunelach.

Opis

Ostaniec to szczupły kocur. Nie posiada futra, a jedynie kilka siwych kępek, zwisających wzdłuż kręgosłupa. Całe jego ciało pokryte jest bliznami. Kocur jest ślepy a jego ogon bardziej przypomina szczurzy, niż koci. Długie pazury Starożytnego Uzdrowiciela są powykręcane pod wszelkimi możliwymi kątami.

Historia

Ostaniec był pierwszym Uzdrowicielem Plemienia, które jako pierwsze mieszkało w górach. Kiedy Plemię opuściło góry, udało sie nad jezioro, gdzie przekształciło się w Starożytnych, a sam Ostaniec zszedł do tuneli, by prowadzić Miękkie łapy przez tunele podczas próby zostania Ostrym Pazurem. Kiedy Wrzosowa Łapa i Lwia Łapa bawili się w tunelach, obserwował ich. Sójcza Łapa często z nim rozmawiał, niezależnie, czy we śnie, czy na jawie. Przeniósł Sójcze Pióro do czasów, kiedy Starożytni mieszkali nad jeziorem, by medyk mógł poznać ich historię i dowiedzieć się czegoś na temat przepowiedni. Po tym jak medyk Klanu Pioruna złamał jego patyk umożliwiający kontakt kocura z Ostańcem, ten zamilkł do czasu podróży w góry do domu Plemienia Płynącej Wody. Tam ponownie przeniósł medyka w czasy, kiedy Plemię osadzało się w jaskini. Kazał kocurowi przekonać Plemię by zostało w jaskini i zamieszkało w górach na stałe. Nie zezwolił mu też zostać z Księżyca Połową i założyć z nią rodziny, bo uważał, że nie po to otrzmał potęgę gwiazd, by zmarnować ją w przeszłości.

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Potęga trójki

Mroczna rzeka

W tunelach pod terytorium Klanu Wiatru, w odległej przeszłości Ostaniec mówi Liściom Opadłym, że aby stać się ostrym pazurem, musi przedostać się przez labirynt do wrzosowiska po drugiej stronie. Kocur zastanawia się, ile kotów próbowało podjąć wyzwanie, a ilu się udało, by wydrapać linię na gładkim patyku obok innych, którzy dali radę. Pyta Liście Opadłe, czy wie, jak niebezpieczna może być powódź podczas ulewy. Kocur wyczuł zapach deszczu, ale nie myślał o powodzi, tylko chciał stać się ostrym pazurem. W zalanych tunelach Sójcza Łapa widzi Ostańca, który drapie patyk z pięcioma długimi liniami i trzema małymi. Później rysuje linie, wskazując, że wszystkie osiem kotów będzie żyło.

Wyrzutek

Sójcza Łapa pamięta zapach Ostańca, gdy ten tworzył zadrapania na patyku i sądzi, że czuł się praktycznie tak, jakby Ostaniec kierował jego łapami.

Niedługo po tym, Sójcza Łapa chce porozmawiać z Ostańcem, lecz nie może, ponieważ Uzdrowiciel nie pojawia się. Sójcza Łapa przez to myśli, że Ostaniec i Liście Opadłe są na niego źli.

Później, Sójcza Łapa mówi Ostrokrzewiastej Łapie o Ostańcu i Liściach Opadłych. Gdy idzie do Księżycowej Sadzawki, ma nadzieję, że Ostaniec do przemówi niego we śnie, co okazuje się być prawdą. Sójcza Łapa kończy na zobaczeniu Klanu Gwiazdy, gdzie śledząc Pierzasty Ogon z Liściastą Sadzawką, zauważa starego Uzdrowiciela pod krzakiem.

Ostaniec ujawnia się Sójczej Łapie w jaskini Plemienia Płynącej Wody. Tłumaczy mu, że przepowiednia o nim, Lwiej Łapie, lecz nie o Ostrokrzewiastej Łapie, przybyła od plemion, które dawno temu żyły przy jeziorze.

Długie cienie

Ostaniec rozmawia z Północą na temat Sola. Uzdrowiciel jest zdumiony, ponieważ myślał, że pierwsi przywódcy klanów będą wściekli na nią, za rozmowę z włóczęgą.

Podczas ataku Klanu Wiatru na Klan Pioruna, Sójcza Łapa wyprowadza Makowy Mróz z pola bitwy i w tym samym czasie zastanawia się, co może łączyć Liście Opadłe z Ostańcem.

Kiedy Sójcza Łapa odwiedza Księżycową Sadzawkę, spotka Ostańca, który przyprowadza ze sobą Północ, aby opowiedziała ona młodemu medykowi o Solu.

Ostaniec zsyła sen Sójczej Łapie, dzięki któremu dowiaduje się on, dlaczego starożytne koty opuściły terytoria nad jeziorem oraz co stało się ze Skrzydłem Sójki na początku podróży.

Po tym jest widziany kiedy Skrzydło Sójki (sójcza łapa) ma zamiar wyruszyć z pozostałymi starożytnymi. Ostaniec mówi mu że Skrzydło sójki zaginął już na początku podróży. Po tym ostaniec zabiera sójczą łapę do jego klanu.

Wschód słońca

Ostaniec objawia się Sójczemu Piórze bez użycia patyka poległych. Wyjaśnia medykowi, że patyk nie jest jedyną drogą, aby mógł się z nim porozumieć. Sójcze Pióro wypytuje go na temat sekretu Wiewiórczego Lotu, na co uzdrowiciel twierdzi, że odpowiedzi na kłamstwa leżą w jego własnym klanie, jeśli tylko sam potrafi je dostrzec. Odpowiedź nie zadowala medyka, jednak Ostaniec stwierdza, że nie może udzielić mu odpowiedzi, której szuka, oraz że to Sójcze Pióro jest odpowiedzialny za tworzenie swojej przyszłości. Uzdrowiciel znika, kiedy słyszy głos Mysiego Futra, szukającej Sójczego Pióra.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Emoji AshfurThinking.png

Szepty nocy

Podczas jednej z wizji Sójczego Pióra, Ostaniec siedzi przy Księżycowej Sadzawce. Jezioro zamarza i pozostawia jedynie Ostańca wpatrującego się w Sójcze Pióro.

Później, gdy Sójcze Pióro próbuje uratować Płonącego Ogona przed utonięciem pod taflą lodu na jeziorze, Ostaniec mówi mu, żeby pozwolił utonąć medykowi z Klanu Cienia. Dodaje, że to czas na śmierć Płonącego Ogona, a nie jego.

Znak księżyca

Emoji AshfurThinking.png

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Milczenie Gołębiego Skrzydła

Ostaniec pojawia się z Północą po Wielkiej Bitwie. Później zjawiają się w śnie Trójki nad Księżycową Sadzawką. Mówią, że stracili swoje moce, ale nadal są ważnymi członkami Klanu Pioruna.

Przewodniki po terenie

Koty Klanów

Ostaniec jest narratorem "Kotów Klanów". Opowiada historie Kwiatce, Żmijkowi i Meszce o niektórych ważnych kotach klanu, a także kociakach, kotach plemiennych, włóczęgach i samotnikach.

Sekrety Klanów

Opowiada o podróży do Księżycowej Sadzawki z dwoma innymi uzdrowicielami. Opowiada o księżycach, zanim koty Klanów przybyły do ​​jeziora i jak on i jego rodzina tam żyli. Mówi, że czuje muśnięcia skóry Klanu Gwiazdy, gdy uczą się chodzić po nowym niebie.

Ostaniec krótko wspomina historię plemienia, z którego pochodził, mówiąc, że istnieją tylko trzy plemiona, w przeciwieństwie do Klanów, które mają cztery grupy. Dalej mówi, że podróżował wraz z innymi uzdrowicielami do tego, co jest teraz Księżycową Sadzawką Klanu, który jest miejscem nie tylko Klanu Gwiazdy, ale także przodków jego plemienia.

Ostateczny przewodnik

Emoji AshfurThinking.png

Cytaty

Znajdź dla siebie własną drogę, Sójcze Pióro. Nie oczekuj, że ktoś rzuci ci pod łapy właściwe rozwiązania niczym kawałek zwierzyny.

—Ostaniec do Sójczego Pióra, "Wschód słońca", strona 117

Wypełniliście przepowiednię zapisaną u zarania dziejów i w ten sposób daliście moc wrogom, którzy dawno powinni już zniknąć ze wspomnień wszystkich kotów!

—Ostaniec do Trójki, "Ostatnia nadzieja", strona 124

Stworzenie miało skórę pozbawioną sierści, jeśli nie liczyć kilku kępek na grzbiecie - oraz niewidzące wyłupiaste oczy wielkości jajek. Długie, zakrzywione pazury przesuwały się po gładkiej gałęzi leżącej u jego stóp.

—Narrator o Ostańcu, "Mroczna rzeka", strona 19

Ostaniec: Wyczuwam twoje zaskoczenie. Szczypie mnie w skórę jak ciernie ostrokrzewu.
Liście Opadłe: Prze... przepraszam. Nie spodziewałem się...
Ostaniec: Nie spodziewałeś się kota aż tak oszpeconego. Kot potrzebuje wiatru i słońca, żeby sierść mu lśniła, oraz polowania, żeby ścierać sobie pazury. Ale muszę przebywać w pobliżu naszych przodków; tych, którzy zajęli miejsce pod ziemią.
Liście Opadłe: I za to ci dziękujemy.
Ostaniec: Nie dziękuj mi. To było moje przeznaczenie. Poza tym, kiedy już zacznie się twoja inicjacja, będziesz być może mniej wdzięczny. Te nienaruszone linie oznaczają koty, które weszły do tuneli, ale z nich nie wyszły. Nie mogę ci pomóc. Żeby zostać ostrym pazurem, musisz sam trafić do wyjścia. Mogę cię jedynie wysłać w drogę z błogosławieństwem przodków.
Liście Opadłe: Nie możesz mi nic poradzić?
Ostaniec: Bez światła musisz zaufać tylko swoim czterem zmysłom. Idź za nimi, a jeśli są wierne, zapewnią ci bezpieczne przejście.
Liście Opadłe: A jeśli nie?
Ostaniec: Zginiesz w ciemnościach.

—Rozmowa Ostańca i Liści Opadłych, "Mroczna rzeka", strony 20-21

Ta tajemnicza istota jest o wiele starsza niż jakikolwiek kot mógłby sobie wyobrazić. Stał się łysy, stracił wzrok i wykręcił się od niezliczonych sezonów przebywania w tunelach, z dala od światła słonecznego, aby ogrzać skórę, obserwując jezioro, w którym kiedyś żyły niezliczone pokolenia kotów. Dziwny kij ze śladami pazurów wydaje się być powiązany z tym kocurem i ze starożytnymi kotami, które kiedyś prowadził. Jaką rolę w życiu klanów odgrywa ta dziwna, starożytna istota? Czy jego przewodnictwo poprowadzi ich do zbawienia - czy też doprowadzi ich na skraj zagłady?

—Opis z oficjalnej strony, tłumaczenie nieoficjalne

Ciekawostki

  • Ze względu na swoją moc i wiedzę, Ostaniec uważa, że ​​nie może okazywać emocji[2].
  • Chociaż Kate uwielbia idee i chciałaby, żeby była ona prawdziwa, Ostaniec nie jest odniesieniem do Kota Schrödingera[3].
  • Kate uważa, że ​​Ostaniec nie pojawi się ponownie[4].
  • Na pytanie, czy Ostaniec otrzyma własną Superedycję, Vicky odpowiedziała, że z pewnością na nią zasługuje, ale bardzo podoba się jej, jak tajemniczy jest w tej chwili i to mogłoby się zmienić, gdyby miał całą książkę dla siebie[2].

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Alternatywne wyglądy

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Znaku księżyca", strona 241
  2. 2,0 2,1 Wyjawione na Warriors OF
  3. Wyjawione przez Kate na jej Facebooku
  4. Wyjawione przez Kate na jej blogu
Advertisement