FANDOM

Ostateczny przewodnik (ang. The Ultimate Guide) – szósta książka z Przewodnik po Terenie.

Opis

Wejdź do świata "Wojowników" wraz z ostatecznym przewodnikiem o kotach oraz klanach.
- Opisy więcej niż siedemdziesięciu pięciu najbardziej ważnych wojowniczych kotów.
- Bliższa analiza wszystkich klanów.
- Nigdy wcześniej nie widziane opowieści o tym, jak Tygrysia Gwiazda i Jeżynowa Gwiazda otrzymali swoje dziewięć żywotów.
I wiele więcej!

Dedykacja

Dedykacja dla następujących klanowiczów, którzy udowodnili, że są wiernymi fanami Wojowników: Cameron Dresdner, Kelly Freer, Dailey Jackson, Ellie Lang-Ree, Cassidy Stoler, Danielle Truxhall, Audra Young.

Streszczenie

Książka powiela format "Kotów Klanów". W "Ostatecznym przewodniku" wymienione są koty z poprzedniej książki, również jest dodane kilka nowych. Każde z nich ma zmiany w ich biografii oraz niektóre mają również nową grafikę.

Przewodnik opisuje historię każdego klanu i kotów z niego. Opowiada również o głównych wydarzeniach z życia kotów.

Zawartość

Większość zawartości książki opisana jest w pierwszej osobie, jednak ceremonia dziewięciu żywotów Jeżynowej Gwiazdy oraz Tygrysiej Gwiazdy jest opisana z ich perspektywy. Wstęp zajmuje jedną stronę, a wstęp każdego z klanów zajmuje dwie. Następne są dwie lub trzy strony opisujące kota bądź grupę kotów, gdzie na początku znajduje się kolorowa ilustracja.

Wymienione koty

Tutaj znajduje się lista wszystkich wymienionych kotów z klanów:

Klan Pioruna

Błękitna Gwiazda; Sosnowa Gwiazda; Gęsie Pióro oraz Pierzasty Wąs; Ognista Gwiazda; Nakrapiany Liść; Szara Pręga i Milka; Piaskowa Burza; Jasne Serce oraz Obłoczny Ogon; Żółty Kieł; Rozżarzona Skóra; Liściasta Sadzawka; Wiewiórczy Lot; Jeżynowy Pazur; Jesionowe Futro; Lwi Płomień; Ostrokrzewiasty Liść; Sójcze Pióro; Rozżarzone Serce; Gołębie Skrzydło; Bluszczowa Sadzawka; Wrzosowe Światło.

Klan Cienia

Postrzępiona Gwiazda; Szałwiowy Wąs; Cieknący Nos oraz Mała Chmura; Złamana Gwiazda; Nocna Gwiazda; Tygrysia Gwiazda; Czarna Gwiazda; Rdzawe Futro; Głaz; Brunatna Skóra; Płomienny Ogon.

Klan Wiatru

Wysoka Gwiazda; Pojedyncza Gwiazda; Błotnisty Pazur; Wronie Pióro, Nocna Chmura oraz Bryzowa Skóra; Wrzosowy Ogon.

Klan Rzeki

Krzywa Gwiazda; Klonowy Cień; Srebrny Strumień; Lamparcia Gwiazda; Dębowe Serce; Mglista Gwiazda oraz Kamienne Futro; Pierzasty Ogon; Jastrzębi Mróz; Ćmie Skrzydło oraz Wierzbowy Połysk.

Klan Nieba

Chmurna Gwiazda oraz Obserwujący Niebo; Liściasta Gwiazda; Rozbrzmiewająca Pieśń; Ostry Pazur

Plemię Płynącej Wody

Bard ze Strzelistych Gór; Potok, w Którym Pływają Małe Ryby oraz Burzowe Futro; Urwisko, w Którym Gnieżdżą się Orły.

Pierwsi Osadnicy

Pół Księżyc; Szare Skrzydło; Czyste Niebo; Wyszczerbiony Szczyt; Piorun; Burza oraz Żółwi Ogon; Wysoki Cień; Pstrokata Skóra oraz Obłoczna Plama; Janowcowe Futro; Rzeczna Fala; Lot Ćmy.

Spoza klanów

Krucza Łapa oraz Jęczmień; Księżniczka i Łatek; Bicz oraz Gnat; Sol; Ostaniec; Liście Opadłe; Północ.

Książka zawiera również sześć map - mapę leśnych terytoriów, diagram leśnych terytoriów, mapę terenu nad jeziorem, diagram terenu nad jeziorem, mapę wąwozu, diagram wąwozu - oraz dwie historie, które opowiadają o tym, jak Tygrysia Gwiazda i Jeżynowa Gwiazda dostali swoje dziewięć żywotów. Pojawia się również fragment "Szlaku słonecznego".

Daty publikacji

  • The Ultimate Guide (EN), HarperCollins (Twarda okładka), 5 listopada 2013
  • The Ultimate Guide (EN), HarperCollins (E-book) 5 listopada 2013
  • Память племён (RU), OLMA Media Group (Twarda okładka), 9 lipca 2015

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych