Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki

Ostatnia nadzieja (ang. The Last Hope) – ostatnia książka z serii Omen gwiazd. Na starej i nowej okładce znajduje się Ognista Gwiazda.

Fabuła

Bitwa pomiędzy Mrocznej Puszczy a klanami wojowników nadeszła. Sójcze Pióro, Lwi Płomień i Gołębie Skrzydło rozpaczliwie czekają na czwartego kota, któremu jest przepowiedziane, aby im pomóc – i który może być ich jedyną nadzieją na przetrwanie.

Dedykacja

Dla Ani, w nadziei.

Wydarzenia

Prolog

Rozdział 1

  • Punkt widzenia Bluszczowej Sadzawki.
  • Bluszczowa Sadzawka trenuje Brzozowy Zachód i Rudą Wierzbę w Mrocznej Puszczy. Mówi im, żeby przestali trenować, kiedy czuje krew.
  • Ruda Wierzba mówi, że to tylko nacięcie.
  • Kwitnący Zachód i Wydrążony Lot chcą walczyć z prawdziwymi wojownikami Mrocznej Puszczy.
  • Tygrysia Gwiazda przychodzi z Klonowym Cieniem i mówi kotom klanów, aby wróciły do swoich gniazd; starsi wojownicy Mrocznej Puszczy mają spotkanie.
  • Bluszczowa Sadzawka pyta, czy może zostać, ale Tygrysia Gwiazda odmawia. Kiedy koty Mrocznej Puszczy odchodzą, Bluszczowa Sadzawka podąża za nimi na spotkanie.
  • Koty Mrocznej Puszczy dyskutują o bitwie, ale Bluszczowa Sadzawka nie może ich zobaczyć.
  • Gołębie Skrzydło budzi Bluszczową Sadzawkę podczas spotkania, kiedy wreszcie mogła zobaczyć. Bluszczowa Sadzawka jest nią bardzo sfrustrowana.

Rozdział 2

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Jest noc półksiężyca.
  • Ognista Gwiazda podąża za nim z kotliny i mówi mu, że wie, że to frustrujące.
    • Sójcze Pióro zwierza się, że klany tak chętnie myślą, że jest mordercą z powodu jego dziedzictwa.
  • Pojawia się Żółty Kieł i karci go za myślenie, że był tak ważny. Następnie upiera się, że musi znaleźć czwartego wojownika.

Rozdział 3

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Sójcze Pióro udaje się do Księżycowej Sadzawki, mimo że mu zabroniono.
  • Ćmie Skrzydło jest w Księżycowej Sadzawce, kiedy Sójcze Pióro się budzi.
    • Wyjaśnia jej o nadchodzącej bitwie Mrocznej Puszczy i o tym, jak muszą zjednoczyć klan.
  • Ćmie Skrzydło mówi mu, że pomoże.

Rozdział 4

Rozdział 5

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Gołębie Skrzydło przypadkowo wędruje bardzo blisko granicy Klanu Cienia.
    • Tygrysie Serce mówi swoim członkom klanu, że to tylko królik, chociaż upierają się, że wywęszyli Klanu Pioruna.
  • Gołębie Skrzydło zgadza się spotkać tej nocy na granicy z Tygrysim Sercem.

Rozdział 6

  • Punkt widzenia Bluszczowej Sadzawki.
  • Gołębie Skrzydło informuje siostrę, że myśli, że jest czwartym kotem.
  • Goście Mrocznej Puszczy spotykają się, aby ćwiczyć ruchy bojowe w świetle dziennym.
  • Na granicy Klanu Pioruna dochodzi do potyczki z Klanem Wiatru, ponieważ Paprociowe Futro oskarżył Zajęczego Bryka i innych o przekroczenie granicy.

Rozdział 7

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Sójcze Pióro ćwiczy z Wrzoścowym Światłem, prosząc ją o dotarcie do kamyka.
  • Kocur idzie porozmawiać z Ćmim Skrzydłem.
  • Jasne Serce oznajmia Sójczemu Pióru, że spodziewa się nowego miotu kociąt, a Sójcze Pióro krzyczy na nią, mówiąc, że będzie miała kociaki w najgorszym możliwym czasie.

Rozdział 8

  • Punkt widzenia Lwiego Płomienia.
  • Aby udowodnić Rozżarzonemu Sercu, że jego przeznaczenie nie rządzi nim, Lwi Płomień wdaje się w walkę z patrolem Klanu Cienia i pozwala Szczurzej Bliźnie go skrzywdzić.
  • Rozżarzone Serce jest na niego zła za wszczęcie bójki i zranienie się.
  • Ognista Gwiazda mówi mu, że musi podążać za swoim przeznaczeniem i że wybierze swoje przeznaczenie.

Rozdział 9

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Czarna Gwiazda i kilku innych wojowników przybywa do Klanu Pioruna, aby porozmawiać z Ognistą Gwiazdą.
    • Mówi, że wojownicy Klanu Pioruna muszą trzymać się z dala od terytorium Klanu Cienia.
  • Czarna Gwiazda i jego patrol odchodzą.
  • Trzmiela Pręga, Lisi Sus i Gołębie Skrzydło wyruszają na patrol myśliwski.
  • Gdy zbliżają się do granicy Klanu Cienia, Tygrysie Serce wzywa Gołębie Skrzydło do krzaka, w którym się ukrywa.
    • Zgadzają się spotkać tej nocy w pełni księżyca.
  • Tej nocy Tygrysie Serce i Gołębie Skrzydło ścigają się szlakiem bobrów. Kotka wspomina o posiadaniu kociaków, ale Tygrysie Serce nie chce.

Rozdział 10

  • Punkt widzenia Bluszczowej Sadzawki.
  • Zaczynają się specjalne patrole z Mrocznej Puszczy na całym terytorium klanów.
    • Patrole zaczynają się na terytorium Klanu Pioruna.
    • Brzozowy Zachód i Kwitnący Zachód zdradzają sekrety Klanu Pioruna.
  • Patrol Mrocznej Puszczy natrafia na patrol Klanu Pioruna.
    • Bluszczowa Sadzawka przekonuje Tygrysią Gwiazdę do odejścia, który później mówi jej, by nigdy nie rzucała mu wyzwania.
    • Kiedy Brzozowy Zachód jej broni, jest prawie zaatakowany, a Bluszczowa Sadzawka zatrzymuje Tygrysią Gwiazdę.

Rozdział 11

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Na terytorium Klanu Pioruna są zapachy włóczęgów.
  • Sójcze Pióro drzemie i we śnie spotyka w lesie Gołębie Skrzydło i Lwiego Płomienia.
    • Schodzą do tuneli i znajdują Ostańca, który obwinia ich o nadchodzącą bitwę i mówi, że nigdy nie powinni się urodzić. Każe im też znaleźć czwartego kota.

Rozdział 12

  • Punkt widzenia Lwiego Płomienia.
  • Sójcze Pióro, Lwi Płomień i Gołębie Skrzydło budzą się i mają małe spotkanie na temat tego, kto jest czwartym kotem.
    • Lwi Płomień uważa, że czwartym kotem jest Ostrokrzewiasty Liść.
  • Lwi Płomień i Ostrokrzewiasty Liść wyruszają na polowanie, a kocur ocenia siostrę.
    • Ostrokrzewiasty Liść mówi, że czwarty kot to nie ona.

Rozdział 13

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła
  • Gołębie Skrzydło jest niemiła dla Trzmielej Pręgi.
    • Różany Płatek przekonuje kotkę, by go przeprosiła, i Gołębie Skrzydło robi to, ale Trzmiela Pręga denerwuje się i każe jej naostrzyć pazury na innym kocie.
  • Koty idą na zgromadzenie.
    • Inne koty klanów odczuwają ulgę, że Sójcze Pióro nie przybył.
  • Na zgromadzeniu klany omawiają przypadkowe zapachy na swoich terytoriach.
  • Przywódcy oskarżają inne klany o wtargnięcie, ale dochodzą do wniosku, że mogą to być włóczędzy.

Rozdział 14

  • Punkt widzenia Bluszczowej Sadzawki.
  • Jest spotkanie w Mrocznej Puszczy.
    • Żukowy Wąs pojawia się późno.
  • Koty Mrocznej Puszczy chwalą rekrutów i opowiadają kotom o nadchodzącym zwycięstwie w ostatecznej bitwie.
  • Żukowy Wąs jest przerażony i dziękuje kotom za ich szkolenie, ale chce odejść.
  • Kocur zostaje zabity przez Złamaną Gwiazdę.
  • Złamana Gwiazda mówi kotom, że wszystkie tu zostaną i będą mu lojalne, albo zabije każdego z nich, zaczynając od Jabłkowego Futra.
    • Jastrzębi Mróz mówi, że i tak nigdy nie ufał Żukowemu Wąsowi i kopie jego martwe ciało.

Rozdział 15

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Kocur podaje zioła Wrzoścowemu Światłu.
    • Sójcze Pióro zdaje sobie sprawę, że medyków jest więcej niż samych chorych kotów.
  • Ćmie Skrzydło przybywa do obozu Klanu Pioruna, aby coś pokazać Sójczemu Pióru.
  • Kotka pokazuje mu tlącą się od wielu dni trzcinę.
  • Sójcze Pióro zdaje sobie sprawę, że to znak, i wyrusza na poszukiwanie Płonącego Ogona.

Rozdział 16

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Sójcze Pióro udaje się na tereny łowieckie Klanu Gwizdy, które zostały zapełnione przez opadnięte liście.
  • Nakrapiany Liść zabiera go na granicę Klanu Cienia w Klanie Gwiazdy, by znaleźć Płonącego Ogona.
  • Sójcze Pióro zostaje zatrzymany przez patrol Klanu Cienia, ale Cedrowe Serce przypomina im, że Sójcze Pióro to nie byle kot.
  • Jasnoszary kocur wpada do wody, tonie i woła o pomoc Płonącego Ogona, ale ten odmawia uratowania go, ponieważ Sójcze Pióro nie uratował go, gdy tonął.
  • Kot Klanu Pioruna mówi mu, że to nie jego pora na śmierć, a Nakrapiany Liść mówi Płonącemu Ogonom, aby przestał grozić jak wojownik.
  • Nakrapiany Liść i Płonący Ogon ratują Sójcze Pióro.
  • Sójcze Pióro ponownie łączy medyków, a Płonący Ogon mówi im prawdę o swojej śmierci.
  • Nakrapiany Liść mówi Sójczemu Pióru, że Płonący Ogon nie jest czwartym kotem i musi szukać dalej.

Rozdział 17

  • Punkt widzenia Lwiego Płomienia.
  • Sójcze Pióro opowiada Lwiemu Płomieniowi, jak dzielił się snami z Klanem Gwiazdy i jak Płonący Ogon powiedział prawdę o jego śmierci.
  • Bluszczowa Sadzawka wyjawia dwóm kocurom, jak koty Mrocznej Puszczy znalazły sposób na wejście na terytoria klanów.
  • Lwi Płomień chce, aby kotka powiedziała mu, kim są zdrajcy, ale Sójcze Pióro każe jej zaufać w tej sprawie.
  • Bluszczowa Sadzawka mówi im, że Złamana Gwiazda zabił Żukowego Wąsa, a Gołębie Skrzydło potwierdza, że ma rację.
  • Trójka i Ostrokrzewiasty Liść dzielą swoje przeznaczenie z Liściastą Sadzawką, Wiewiórczym Lotem i Jeżynowym Pazurem.

Rozdział 18

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Medycy z każdego klanu postanawiają zjednoczyć Klan Gwiazdy.
    • Sójcze Pióro opowiada medykom o Mrocznej Puszczy.
  • Kiedy Błękitna Gwiazda namawia Sójcze Pióro, by znalazł czwartego kota, mówi mu, że to Ognista Gwiazda.
  • Sójcze Pióro chodzi we śnie Ognistej Gwiazdy i informuje go o tym – a medyk sprawia, że on i reszta Klanu Gwiazdy wkraczają na teren treningowy Mrocznej Puszczy, aby oglądać.
  • Kiedy medycy są w pełni świadomi niebezpieczeństwa, jakie stwarza Mroczna Puszcza, zgadzają się, aby ich przywódcy zebrali się na Wyspie.

Rozdział 19

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła
  • Jasne Serce ma swoje kociaki — Śnieżka, Bursztynkę i Roska.
  • Sójcze Pióro mówi Gołębiemu Skrzydłu i Lwiemu Płomieniowi, że Ognista Gwiazda jest czwartym kotem.
  • Przywódcy spotykają się na Wyspie, a Ognista Gwiazda przyprowadza Gołębie Skrzydło, Lwiego Płomienia i Sójcze Pióro.
  • Trójka jest zmuszona wyjawić przepowiednię i swoje moce przywódcom i medykom każdego klanu.
  • Po przyznaniu się do swojej mocy, Gołębie Skrzydło zostaje poproszona przez Wierzbowy Blask, aby usłyszała aż do Mrocznej Puszczy, czego dokonuje.
  • Przywódcy postanawiają wysłać patrole do każdego obozu o zmierzchu, aby przygotować się do nadchodzącej bitwy, i postanawiają mieć posiłki; koty, które prześlą wieści do innych klanów.
  • Gołębie Skrzydło wpada na Tygrysie Serce i odrzuca go jako potencjalnego partnera, ale martwi się, czy wojownik Klanu Cienia zdecyduje się na jej cierpienie w zamian, ponieważ znał plany bitewne klanów i trenował w Mrocznej Puszczy.

Rozdział 20

  • Punkt widzenia Lwiego Płomienia.
  • Ognista Gwiazda ogłasza klanowi atak Mrocznej Puszczy i plany bitewne, które zorganizował wraz z innymi przywódcami klanów.
  • Ujawnia również, że wysłał Bluszczową Sadzawkę do Mrocznej Puszczy, aby szpiegowała.
  • Bluszczowa Sadzawka rozpoczyna szkolenie członków klanu.
  • Lwi Płomień nagle przypomina sobie słowa Północy: Twoja podróż jest twoim wyborem, prowadzącymi go do odnalezienia Rozżarzonego Serca.
  • Lwi Płomień przekonuje Rozżarzone Serce, że nie musi podążać ścieżką Rozżarzonej Skóry i że jej życie i to, co robi, to jej wybór i że mogą być razem, jeśli tylko zechcą.
  • Ze względu na przekonujące działanie Lwiego Płomienia, Rozżarzone Serce wybiera ścieżkę wojownika i kocura – i przy okazji puszcza Rozżarzoną Skórę.
  • Rozżarzone Serce mówi kocurowi, że zawsze będzie walczyć u jego boku.

Rozdział 21

  • Punkt widzenia Sójczego Pióra.
  • Zakurzona Skóra i Szara Pręga opracowują sposoby obrony.
  • Decydują, że Krecia Łapa i Wiśniowa Łapa będą posiłkami.
  • Bluszczowa Sadzawka mówi Jeżynowemu Pazurowi, Sójczemu Pióru, Lwiemu Płomieniowi i Gołębiemu Skrzydłu, że Wiśniowy Upadek, Mysi Wąs i Brzozowy Zachód trenują w Mrocznej Puszczy.
  • Sójcze Pióro zgadza się, aby Liściasta Sadzawka pracowała obok niego podczas bitwy, ponieważ odniosą wiele ran.
  • Bitwa jest bliska rozpoczęcia.

Rozdział 22

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Gołębie Skrzydło słucha Mrocznej Puszczy i zdaje sobie sprawę, że bitwa jest bliżej niż kiedykolwiek.
  • Kiedy ostrzega Ognistą Gwiazdę, wszystkie patrole wyruszają do obozu, do którego zostały przydzielone.
  • Rozdział kończy Gołębie Skrzydło mająca nadzieję, że moc gwiazd jest naprawdę w jej łapach.

Rozdział 23

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Koty Mrocznej Puszczy atakują obóz.
  • Czarna Gwiazda traci życie, a obóz Klanu Cienia zostaje opanowany.
  • Lwi Płomień, Szara Pręga i koty Klanu Cienia idą do Klanu Cienia.

Rozdział 24

  • Punkt widzenia Lwiego Płomienia.
  • Zauważa, że Szara Pręga się starzeje.
  • Więcej wojowników Mrocznej Puszczy atakuje Klan Cienia.
  • Niektórzy Starożytni i Północ przybywają na pomoc Klanu Cienia.
  • Czarna Gwiazda kończy zabijanie Rudej Wierzby, z którym się zmierzył.
  • Lwi Płomień zabija ducha Wystrzępionego Ogona.
  • Lwi Płomień i Szara Pręga wracają do Klanu Pioruna.

Rozdział 25

  • Punkt widzenia Bluszczowej Sadzawki.
  • Kotka trafia do Klanu Wiatru z Kwitnącym Zachodem, Mysim Wąsem, Brzozowym Zachodem, Ostowym Pazurem, Jabłkowym Futrem, Bryzową Skórą i Śnieżną Kitą.
  • Bluszczowa Sadzawka każe kotom klanów zaatakować wojowników Mrocznej Puszczy.
  • Wojowniczka wpada w zasadzkę Śnieżnej Kity, Jastrzębiego Mroza i Ostowego Pazura.
  • Ostrokrzewiasty Liść pomaga Bluszczowej Sadzawce i odpędza Jastrzębiego Mroza.
  • Następnie Ostrokrzewiasty Liść upada i jest niesiona przez Tygrysie Serce i Bluszczową Sadzawkę w kierunku obozu Klanu Pioruna.

Rozdział 26

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Ostrokrzewiasty Liść umiera.
  • Więcej kotów Mrocznej Puszczy atakuje obóz Klanu Pioruna.
  • Starożytni i Północ przybywają na pomoc Klanowi Pioruna.
    • Bryzowa Skóra walczy z Lwim Płomieniem, ale Wronie Pióro atakuje syna i odsyła go.
  • Koty Klanu Gwiazdy przybywają do obozu Klanu Pioruna.
  • Mysie Futro zostaje brutalnie zamordowana.
  • Krecia Łapa i Wiśniowa Łapa wracają.
  • Klany wygrywają.
  • Nakrapiany Liść zostaje zabita po raz drugi przez Klonowy Cień podczas ochrony Piaskowej Burzy.
  • Paprotkowa Chmura zostaje zabita przez Złamaną Gwiazdę podczas ochrony kociąt.
    • Złamana Gwiazda zostaje zabity po raz drugi przez Żółty Kieł.
  • Koty Mrocznej Puszczy wycofują się.
  • Jastrzębi Mróz zostaje zaatakowany przez Bluszczową Sadzawkę i zabity przez Jeżynowego Pazura.

Rozdział 27

  • Punkt widzenia Gołębiego Skrzydła.
  • Bitwa Ognistej Gwiazdy i Tygrysiej Gwiazdy.
  • W rezultacie Ognista Gwiazda triumfuje, a Tygrysia Gwiazda umiera po raz drugi.
  • Ognista Gwiazda umiera od ran zadanych przez Tygrysią Gwiazdę.
  • Jeżynowy Pazur zostaje nowym przywódcą Klanu Pioruna, Jeżynową Gwiazdą i wybiera Wiewiórczy Lot na swojego zastępcę.

Daty Publikacji

  • The Last Hope (EN), HarperCollins (hardcover), 3 Kwiecień 2012
  • The Last Hope (EN), HarperCollins (eBook), 3 Kwiecień 2012
  • 群星之战 (CN), 未来出版社 (paperback), 20 Grudzień 2012
  • 最後希望 (ZH), Morningstar (paperback), 31 Grudzień 2012
  • Die letzte Hoffnung (DE), Verlagsgruppe Beltz (hardcover), 8 maja 2015
  • Die letzte Hoffnung (DE), Beltz (audiobook), 8 maja 2015
  • Le Dernier Espoir (FR), 12-21 (Kindle), 2 marca 2017
  • Le Dernier Espoir (FR), Pocket Jeunesse (paperback), 16 March 2017
  • Viimeinen toivo (FI), Art House (hardcover), 15 October 2018
  • 最後の希望 (JP), Komine Shoten (unknown binding), 22 February 2020, translated by 高林由香
  • The Last Hope (EN), HarperCollins (eBook), 10 March 2020

Zobacz także

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Advertisement