FANDOM

A owszem. Choćby Ostowy Pazur. Świetny wojownik, silny i odważny, jednak z jednym pomysłem na rozwiązanie wszelkich problemów: walką. Czy miałam się przyglądać, jak zostaje zastępcą, potem może przywódcą, i wciąga klan w bezsensowne wojny?

Błękitna Gwiazda do Ognistego Serca, "Las Tajemnic"

Ostowy Pazur (ang. Thistleclaw) – dawny starszy wojownik, należący do Klanu Pioruna. Podobnie jak Błękitna Gwiazda posiadał ogromne ambicje, aby zostać zastępcą, jednak dążył do tego w nieuczciwy sposób. Za swoje złe czyny po śmierci trafił do Mrocznej Puszczy, jednak i tam jego plany nie dobiegły jeszcze końca.

Wygląd

Ostowy Pazur to wielki, szczupły kocur o lśniącej, poszarpanej, szaro-białej, pręgowanej sierści o nierównych, szarawych pręgach upstrzonych na jego białym pysku. Posiada szerokie, białe ramiona, ciemnobursztynowe oczy, szeroki pysk, rozdarte ucho, oraz długi ogon.

Charakter

Historia

Fabuła

Początek Proroctwa

Las Tajemnic

Błękitna Gwiazda tłumaczy Ognistemu Sercu, że powodem dla którego była zmuszona oddać swoje kocięta Klanowi Rzeki był Ostowy Pazur. Kotka wspomina go jako dobrego, silnego i odważnego wojownika, jednak zarazem dzikiego i aroganckiego. Podobnie jak ona, pragnął zostać wybrany na zastępce. Różnili się jednak tym, że według szaro-białego kocura rozwiązaniem wszystkich problemów była walka. Błękitna Gwiazda ze zgrozą dodaje, że gdyby pozwoliła mu objąć stanowisko zastępcy, następnie mógłby stać się przywódcą, a wtedy już nic nie powstrzymałoby go na utopienie we krwi całego lasu.

Omen Gwiazd

Nocne Szepty

Ostowy Pazur należy do Miejsca, gdzie brak gwiazd. Pomaga Jastrzębiemu Mrozowi i innym członkom Mrocznej Puszczy szkolić koty klanów, które odwiedzają Ciemny Las. Bluszczowa Łapa, uczennica Klanu Pioruna zostaje mu przedstawiona przez Jastrzębiego Mroza. Ostowy Pazur jest odpowiedzialny za szkolenie kotów w Mrocznej Puszczy. Podczas jednego z treningów, Bluszczowa Łapa zostaje zaatakowana przez kota Klanu Wiatru, Mrówczą Skórę. Ostowy Pazur podchodzi do niego i warczy, że mają pracować razem, na zmianę i za karę rozrywa mu ucho. Kiedy Wróble Pióro próbuje ściągnąć Postrzępionego Ogona ze skały treningowej, Ostowy Pazur podchodzi do niej, oskarża o oszustwo i mocno podcina jej łapy. Bluszczowa Łapa jest przerażona gdy widzi, że Wróble Pióro nie wstaje i ma drgawki. Wtedy Ostowy Pazur podchodzi do niej i mówi, żeby nie oszukiwała. Następnie karze jej zająć miejsce Postrzępionego Ogona na skale.

Znak księżyca

Ostowy Pazur jest widziany, kiedy nadzoruje trening między Mrówczą Skórą a Bluszczową Sadzawką. Warczy na nich, aby walczyli jak prawdziwi wojownicy i powyrywali sobie nawzajem pazury. Gdy Bluszczowa Sadzawka się potyka, Mrówcza Skóra czeka, aż się podniesie. Ostowy Pazur traktuje to jako oznakę słabości i atakuje kota Klanu Wiatru. Zadaje mu poważne rany w gardło i grzbiet. Bluszczowa Sadzawka błaga Mrówczą Skórę, aby się obudził, jednak kocur umiera. Ostowy Pazur warczy na kotkę, że nie powinna go bronić.

Ostowy Pazur szydzi z Klanu Wiatru, uważając jego członków za tchórzliwych i pierwszych do ucieczki. Kiedy Bluszczowa Sadzawka prosi o wyjście z Mrocznej Puszczy, ponieważ nie ma partnera do walki, Ostowy Pazur atakuje ją twierdząc, że się przestraszyła. Po dwóch walkach kotka zostaje ogłoszona zwyciężczynią przez Klonowy Cień. Kocur nie zgadza się z tą decyzją i kwestionuje decyzję szylkretowej kocicy. Ona zaś odpowiada mu, że walczył jak kociak i nie powinien dać się pokonać uczennicy.

Zapomniany wojownik

Kiedy Mrówcza Skóra, umierając mówi Bluszczowej Sadzawce, że była zbyt powolna, kotka przypomina mu, że Ostowy Pazur właśnie go zranił na tyle mocno, że właśnie umiera.

Ostatnia Nadzieja

Na spotkaniu widzimy, jak Ostowy Pazur i Postrzępiony Ogon idą razem, aby dołączyć do pozostałych kotów. Kiedy Tygrysia Gwiazda wydaje okrzyk rozpoczynający zgromadzenie, Ostowy Pazur, Wróble Futro i Złamana Gwiazda obserwują go przez zmrużone oczy. Gdy wyjaśnia, jakie mają cele kiedy będą przemierzać terytorium klanów, Ostowy Pazur mówi, że zna dobre miejsce do zagonienia ofiar i macha ogonem w określonym kierunku. Podczas kolejnej eksploracji Ostowy Pazur wbija swoje pazury w ziemię i wyrywa trawę pytając, czy może zacząć. Kiedy Chrząszczy Wąs decyduje się na opuszczenie Mrocznej Puszczy, Bluszczowa Sadzawka chce się poruszyć, ogon Ostowego Pazura uderza ją od tyłu i kocur syczy, żeby trzymała się od niego z daleka.

Kiedy zamierzają zaatakować klany, Bluszczowa Sadzawka jeży futro gdy widzi Ostowego Pazura i Śnieżną Kitę warczących na Bryzową Skórę. Bluszczowa Sadzawka mówi, że Jastrzębi Mróz kazał im się z nimi spotkać. Ostowy Pazur potwierdza, mówiąc, że chce mieć pewność, że będą atakowali z 'właściwej strony'. Gdy zbliżają się do obozu, Ostowy Pazur patrzy na niego, a Jabłkowe Futro pyta, kiedy zaatakują. Ostowy Pazur mówi, że oni zaatakują, kiedy pierwszy patrol osłabi wroga. Kwiecisty Upadek pyta, dlaczego nie mogą im teraz pomóc. Ostowy Pazur karze im czekać, a jego wzrok kieruje się na Jastrzębiego Mroza. Ten daje sygnał, a Ostowy Pazur wykrzykuje okrzyk wojenny i zbiega w dół po zboczu i przebija się przez ścianę ostrokrzewu. Za nim zbiega Śnieżna Kita i Kwiecisty Upadek.

Bluszczowa Sadzawka woła Bryzową Skórę, który biegł za Ostowym Pazurem przez tłum. Kotka mówi mu, że nie może walczyć z Ciemnym Lasem przeciwko swojemu klanowi. Nagle pazury przejeżdżają po pysku kotki. Zaskoczona odwraca się i widzi Ostowego Pazura z odsłoniętymi zębami, który sycząc nazywa ją zdrajczynią. Kocur rzuca się na nią i zaczynają walczyć. Wtedy za Ostowym Pazurem pojawia się Jastrzębi Mróz.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Dług Rudego Ogona

Furia Tygrysiego Pazura

Tygrysi Pazur wspomina swojego dawnego mentora. Kocur jest pewny, że gdyby to on został mianowany zastępcą Klanu Pioruna, zamiast Błękitnej Gwiazdy, wybrałby Tygrysiego Pazura na swojego zastępce. Wojownik z goryczą wyobraża sobie, jaką potęgą mógłby w tej sytuacji stać się Klan Pioruna.

Mangi

Bicz: Początek Legendy

Ostowy Pazur jest na patrolu, prowadzonym przez Błękitne Futro. Towarzyszy im jego uczeń, Tygrysia Łapa. Podczas obchodu terytorium w pobliżu domów dwunożnych, spotykają młodego Kota domowego, o imieniu Mały. Ostowy Pazur jest wrogo nastawiony i zaczyna wypytywać czarnego kocurka, o to, jak znalazł się na granicy Klanu Pioruna. Błękitne Futro stara się bronić kociaka, jednak zostaje skarcona przez szaro-białego wojownika. Ostowy Pazur zachęca Tygrysią Łapę do zaatakowania Małego, a uczeń natychmiast się zgadza, twierdząc, pieszczoch powinien dostać nauczkę o której nigdy nie zapomni. Wojownik z satysfakcją obserwuje nierówną walkę dwóch młodych kotów. Błękitne Futro przerywa ją w ostatniej chwili, ganiąc Tygrysią Łapę, a Ostowy Pazur posyła jej znudzone spojrzenie, nim patrol ostatecznie się oddali.

Ceremonie

Ceremonia mianowania na wojownika

Sosnowa Gwiazda: Koty Klanu Pioruna! Myślę, że nie ma lepszego momentu, aby Ostowa Łapa otrzymał swoje imię wojownika. Wystąp, młody kocurze.

Wietrzny Lot: To już wojownik!

Sosnowa Gwiazda: Od tego momentu będziesz znany jako Ostowy Pazur. Klan Gwiazdy honoruje twoją odwagę i umiejętności walki. Klan Pioruna będzie zawsze pamiętał jaką odwagą się dziś wykazałeś, więc wita cię jako swojego pełnoprawnego wojownika. Służ wiernie temu klanowi.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy, strona 286

Ciekawostki

  • W niemieckim wydaniu nazywa się Iglasty Pazur (Stachelkralle).
  • Victoria Holmes wyznała, że Ostowy Pazur początkowo miał trafić do Klanu Gwiazdy, skąd dałby Tygrysiej Gwieździe jedno z dziewięciu żyć, jednak Błękitna Gwiazda "wygoniła go do Mrocznej Puszczy", po tym jak sama dołączyła do Klanu Gwiazdy. Ostatecznie, w Ostatecznym przewodniku Ostowy Pazur nie jest obecny podczas ceremonii otrzymania dziewięciu żyć przez Tygrysią Gwiazdę.
  • Vicky później przyznała, że był to tylko żart, a Ostowy Pazur trafił do Mrocznej Puszczy zaraz po swojej śmierci.
  • Jego imię było pierwszym, które wymyśliła Cherith Baldry.
  • Fani dopytywali Vicky, czy ma w planach napisania jeszcze czegoś o Ostowym Pazurze. Autorka przyznała, że jest to ciekawy pomysł, aczkolwiek raczej się nie sprawdzi.

Galeria

Bazy postaci

Oryginalne rysunki