Warning.png
A owszem. Choćby Ostowy Pazur. Świetny wojownik, silny i odważny, jednak z jednym pomysłem na rozwiązanie wszelkich problemów: walką. Czy miałam się przyglądać, jak zostaje zastępcą, potem może przywódcą, i wciąga klan w bezsensowne wojny?

Błękitna Gwiazda do Ognistego Serca, "Las tajemnic"

Ostowy Pazur (ang. Thistleclaw) – dawny starszy wojownik, należący do Klanu Pioruna. Podobnie jak Błękitna Gwiazda posiadał ogromne ambicje, aby zostać zastępcą, jednak dążył do tego w nieuczciwy sposób. Za swoje złe czyny po śmierci trafił do Mrocznej Puszczy, jednak i tam jego plany nie dobiegły jeszcze końca.

Wygląd

Ostowy Pazur to wielki, szczupły kocur o lśniącej, poszarpanej, szaro-białej, pręgowanej sierści o nierównych, szarawych pręgach upstrzonych na jego białym pysku. Posiada szerokie, białe ramiona, ciemnobursztynowe oczy, szeroki pysk, rozdarte ucho, oraz długi ogon.

Charakter

Emoji AshfurThinking.png

Historia

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Wojownicy

Las tajemnic

Błękitna Gwiazda tłumaczy Ognistemu Sercu, że powodem dla którego była zmuszona oddać swoje kocięta Klanowi Rzeki był Ostowy Pazur. Kotka wspomina go jako dobrego, silnego i odważnego wojownika, jednak zarazem dzikiego i aroganckiego. Podobnie jak ona, pragnął zostać wybrany na zastępcę. Różnili się jednak tym, że według szaro-białego kocura rozwiązaniem wszystkich problemów była walka. Błękitna Gwiazda ze zgrozą dodaje, że gdyby pozwoliła mu objąć stanowisko zastępcy, następnie mógłby stać się przywódcą, a wtedy już nic nie powstrzymałoby go na utopienie we krwi całego lasu.

Omen gwiazd

Nocne szepty

Na terenach Bezgwiezdnej Ziemi, duch Ostowego Pazura szkoli koty należące do klanów, które odwiedzają to miejsce w swoich snach. Jastrzębi Mróz przedstawia go Bluszczowej Łapie, uczennicy z Klanu Pioruna. Podczas jednego z treningów, Ostowy Pazur widzi jak Bluszczowa Łapa zostaje zaatakowana przez wojownika z Klanu Wiatru, Mrówczą Skórę. Kocur przywołuje ich do porządku, przy czym rani Mrówczą Skórę w ucho. Później zauważa, jak Wróble Pióro próbuje ściągnąć Postrzępionego Ogona ze skały treningowej i widząc, jak w sprytny sposób kotka próbuje oszukiwać, podcina jej łapy. Bluszczowa Łapa jest przerażona gdy widzi, że Wróble Pióro nie może wstać, a jej ciało przechodzą drgawki. Ostowy Pazur upomina kotkę, żeby już więcej nie próbowała żadnych sztuczek, a następnie karze jej zająć miejsce Postrzępionego Ogona na skale.

Emoji AshfurThinking.png

Znak księżyca

Ostowy Pazur jest widziany, kiedy nadzoruje trening między Mrówczą Skórą a Bluszczową Sadzawką. Warczy na nich, aby walczyli jak prawdziwi wojownicy i powyrywali sobie nawzajem pazury. Gdy Bluszczowa Sadzawka się potyka, Mrówcza Skóra czeka, aż się podniesie. Ostowy Pazur traktuje to jako oznakę słabości i atakuje kota Klanu Wiatru. Zadaje mu poważne rany w gardło i grzbiet. Bluszczowa Sadzawka błaga Mrówczą Skórę, aby się obudził, jednak kocur umiera. Ostowy Pazur warczy na kotkę, że nie powinna go bronić.

Ostowy Pazur szydzi z Klanu Wiatru, uważając jego członków za tchórzliwych i pierwszych do ucieczki. Kiedy Bluszczowa Sadzawka prosi o wyjście z Mrocznej Puszczy, ponieważ nie ma partnera do walki, Ostowy Pazur atakuje ją twierdząc, że się przestraszyła. Po dwóch walkach kotka zostaje ogłoszona zwyciężczynią przez Klonowy Cień. Kocur nie zgadza się z tą decyzją i kwestionuje decyzję szylkretowej kocicy. Ona zaś odpowiada mu, że walczył jak kociak i nie powinien dać się pokonać uczennicy.

Zapomniany wojownik

Kiedy Mrówcza Skóra, umierając mówi Bluszczowej Sadzawce, że była zbyt powolna, kotka przypomina mu, że Ostowy Pazur właśnie go zranił na tyle mocno, że właśnie umiera.

Ostatnia nadzieja

Na spotkaniu widzimy, jak Ostowy Pazur i Postrzępiony Ogon idą razem, aby dołączyć do pozostałych kotów. Kiedy Tygrysia Gwiazda wydaje okrzyk rozpoczynający zgromadzenie, Ostowy Pazur, Wróble Futro i Złamana Gwiazda obserwują go przez zmrużone oczy. Gdy wyjaśnia, jakie mają cele kiedy będą przemierzać terytorium klanów, Ostowy Pazur mówi, że zna dobre miejsce do zagonienia ofiar i macha ogonem w określonym kierunku. Podczas kolejnej eksploracji Ostowy Pazur wbija swoje pazury w ziemię i wyrywa trawę pytając, czy może zacząć. Kiedy Chrząszczy Wąs decyduje się na opuszczenie Mrocznej Puszczy, Bluszczowa Sadzawka chce się poruszyć, ogon Ostowego Pazura uderza ją od tyłu i kocur syczy, żeby trzymała się od niego z daleka.

Kiedy zamierzają zaatakować klany, Bluszczowa Sadzawka jeży futro gdy widzi Ostowego Pazura i Śnieżną Kitę warczących na Bryzową Skórę. Bluszczowa Sadzawka mówi, że Jastrzębi Mróz kazał im się z nimi spotkać. Ostowy Pazur potwierdza, mówiąc, że chce mieć pewność, że będą atakowali z 'właściwej strony'. Gdy zbliżają się do obozu, Ostowy Pazur patrzy na niego, a Jabłkowe Futro pyta, kiedy zaatakują. Ostowy Pazur mówi, że oni zaatakują, kiedy pierwszy patrol osłabi wroga. Kwiecisty Upadek pyta, dlaczego nie mogą im teraz pomóc. Ostowy Pazur karze im czekać, a jego wzrok kieruje się na Jastrzębiego Mroza. Ten daje sygnał, a Ostowy Pazur wykrzykuje okrzyk wojenny i zbiega w dół po zboczu i przebija się przez ścianę ostrokrzewu. Za nim zbiega Śnieżna Kita i Kwiecisty Upadek.

Bluszczowa Sadzawka woła Bryzową Skórę, który biegł za Ostowym Pazurem przez tłum. Kotka mówi mu, że nie może walczyć z Ciemnym Lasem przeciwko swojemu klanowi. Nagle pazury przejeżdżają po pysku kotki. Zaskoczona odwraca się i widzi Ostowego Pazura z odsłoniętymi zębami, który sycząc nazywa ją zdrajczynią. Kocur rzuca się na nią i zaczynają walczyć. Wtedy za Ostowym Pazurem pojawia się Jastrzębi Mróz.

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Osetek przychodzi na świat w Klanie Pioruna, wraz ze swoimi dwiema siostrami: Różyczką i Słodyczką. Błękitka zauważa, że kociak ma sierść ostrą niczym oset i właśnie tak postanawia go nazwać.

Błękitka i Śnieżynka zastają mianowane uczennicami wcześniej niż Osetek i jego siostry, ku irytacji kocurka. Śnieżna Łapa stara się go pocieszyć i obiecuję pokazywać mu wszystkie techniki walki, jakich się nauczy. Błękitna Łapa jest w szoku, kiedy widzi z jaką wściekłością kociak odmawia wszelkiej pomocy i dodatkowo przechwala się swoimi umiejętnościami. Stwierdza, że wzrostem dorównuje Błękitnej Łapię i nie rozumie, dlaczego nie może zostać mianowany uczniem razem z dwiema starszymi kotkami.

Jest zazdrosny, kiedy dowiaduje się, że Błękitna Łapa została wybrana, aby pójść na zgromadzenie. Jego ojciec, Wietrzny Lot pociesza go, obiecując, że sam będzie chodzić na zgromadzenia, kiedy tylko zostanie mianowany uczniem. Przed opuszczeniem obozu zagania kociaka do żłobka.

Razem z Lwiątkiem, oferuje się przynieść zwierzynę ze stosu. Jego siostry są poddenerwowane ze względu na złą pogodę. Matka kociąt, Makowy Świt tłumaczy im, że prawdziwi wojownicy nie powinni obawiać się gorszej pogody, a Osetek jej przytakuje. Kocurek obiecuje siostrom, że zadba, aby wiatr nie zdmuchnął żadnej z nich i wygania je na zewnątrz. Kociaki biegną w stronę stosu ze zdobyczą. Zauważa je Lamparcia Łapa, która komentuję, że ciężko będzie namówić Osetka do pozostania spokojnie w żłobku, kiedy Klan Pioruna zaatakuje Klan Wiatru.

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Emoji AshfurThinking.png

Dług Rudego Ogona

Emoji AshfurThinking.png

Furia Tygrysiego Pazura

Tygrysi Pazur wspomina swojego dawnego mentora. Kocur jest pewny, że gdyby to on został mianowany zastępcą Klanu Pioruna, zamiast Błękitnej Gwiazdy, wybrałby Tygrysiego Pazura na swojego zastępce. Wojownik z goryczą wyobraża sobie, jaką potęgą mógłby w tej sytuacji stać się Klan Pioruna.

Mangi

Bicz: Początek Legendy

Ostowy Pazur jest na patrolu, prowadzonym przez Błękitne Futro. Towarzyszy im jego uczeń, Tygrysia Łapa. Podczas obchodu terytorium w pobliżu domów dwunożnych, spotykają młodego kota domowego, o imieniu Mały. Ostowy Pazur jest wrogo nastawiony i zaczyna wypytywać czarnego kocurka, o to, jak znalazł się na granicy Klanu Pioruna. Błękitne Futro stara się bronić kociaka, jednak zostaje skarcona przez szaro-białego wojownika. Ostowy Pazur zachęca Tygrysią Łapę do zaatakowania Małego, a uczeń natychmiast się zgadza, twierdząc, pieszczoch powinien dostać nauczkę o której nigdy nie zapomni. Wojownik z satysfakcją obserwuje nierówną walkę dwóch młodych kotów. Błękitne Futro przerywa ją w ostatniej chwili, ganiąc Tygrysią Łapę, a Ostowy Pazur posyła jej znudzone spojrzenie, nim patrol ostatecznie się oddalił.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Sosnowa Gwiazda: Koty Klanu Pioruna! Myślę, że nie ma lepszego momentu, aby Ostowa Łapa otrzymał swoje imię wojownika. Wystąp, młody kocurze.
Wietrzny Lot: To już wojownik!
Sosnowa Gwiazda: Od tego momentu będziesz znany jako Ostowy Pazur. Klan Gwiazdy honoruje twoją odwagę i umiejętności walki. Klan Pioruna będzie zawsze pamiętał jaką odwagą się dziś wykazałeś, więc wita cię jako swojego pełnoprawnego wojownika. Służ wiernie temu klanowi.

—"Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy", strona 286

Ciekawostki

  • W niemieckim wydaniu nazywa się Iglasty Pazur (Stachelkralle).
  • Victoria Holmes wyznała, że Ostowy Pazur początkowo miał trafić do Klanu Gwiazdy, skąd dałby Tygrysiej Gwieździe jedno z dziewięciu żyć, jednak Błękitna Gwiazda "wygoniła go do Mrocznej Puszczy", po tym jak sama dołączyła do Klanu Gwiazdy. Ostatecznie, w Ostatecznym przewodniku Ostowy Pazur nie jest obecny podczas ceremonii otrzymania dziewięciu żyć przez Tygrysią Gwiazdę.
    • Vicky później przyznała, że był to tylko żart, a Ostowy Pazur trafił do Mrocznej Puszczy zaraz po swojej śmierci.
  • Jego imię było pierwszym, które wymyśliła Cherith Baldry.
  • Fani dopytywali Vicky, czy ma w planach napisania jeszcze czegoś o Ostowym Pazurze. Autorka przyznała, że jest to ciekawy pomysł, aczkolwiek raczej się nie sprawdzi.

Galeria

Bazy postaci

Oryginalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy strona 60