FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

W porządku, Liściasta Sadzawko. Nie przeszkadza mi to. Cieszę się, że wróciłam do Klanu Pioruna. Nie mogłabym odejść... nie znając własnej matki.

—Ostrokrzewowy Liść do Liściastej Sadzawki, kiedy umiera, "Ostatnia Nadzieja", strona 295

Ostrokrzewowy Liść (ang. Hollyleaf)wojowniczka Klanu Pioruna. Jej prawdziwymi rodzicami są Liściasta Sadzawka oraz Wronie Pióro, jednak Wiewiórczy Lot oraz Jeżynowy Pazur przygarnęli ją oraz jej rodzeństwo. Siostra Sójczego Pióra i Lwiego Płomienia. Jedna z głównych bohaterów trzeciej serii, Siły Trójcy.

Wygląd

Ostrokrzewowy Liść to smukła kotka o długich kończynach oraz czarnej, miękkiej, długiej sierści. Posiada zielone oczy i puszysty ogon.

Charakter

Historia

Ostrokrzewik wraz ze swoimi braćmi, Lwiątkiem i Sójką przychodzą na świat poza obozem Klanu Pioruna. Są dziećmi Liściastej Sadzawki i Wroniego Pióra, zrodzonymi z zakazanej miłości. Wiewiórczy Lot zgadza się je wychować i udawać ich matkę przed klanem. Jej partner, Jeżynowy Pazur wierzy jej słową i uznaje kocięta za własne. Przez cały swój pobyt w żłobku, Ostrokrzewik marzy, aby w przyszłości sprawować rolę medyczki. Zostaje uczennicą Liściastej Sadzawki i przyjmuje imię, Ostrokrzewowa Łapa. Ostatecznie jednak zmienia zdanie, czując się lepiej w walce niż mieszaniu ziół. Jej nowym mentorem zostaje Paprociowe Futro. Jej brat, Sójcza Łapa postanawia zająć jej miejsce i szkolić się na medyka. Wkrótce cała trójka rodzeństwa dowiaduje się o przepowiedni, mówiącej o wnukach Ognistej Gwiazdy, posiadających zdolności przewyższające Klan Gwiazdy. Ten fakt bardzo niepokoi Ostrokrzewową Łapę. Kotka otrzymuje swoje imię wojowniczki, Ostrokrzewowy Liść.

Fabuła

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Ostrokrzewowy Liść jest jednym z nieżyjących kotów na Patyku Poległych.

Jest wspominana kilka razy przez Jeżynową Gwiazdę, gdy mówi Wiewiórczemu Lotowi, Lwiemu Płomieniowi i Sójczemu Pióru, jak bardzo za nią tęskni.

Na końcu książki w mandze jest wspomniane, że Ostrokrzewowa Kita wygląda jak jej ciotka, Ostrokrzewowy Liść.

Siła Trójcy

Widzenie

Ostrokrzewik to młody kociak Klanu Pioruna. Zostaje przedstawiona jako córka Wiewiórczego Lotu i Jeżynowego Pazura, zastępcy Klanu. Ma dwóch braci - Lewka i Sójkę. Razem ze swoimi braćmi zostają po raz pierwszy opisani, kiedy bawią się martwą myszą na zewnątrz żłobka. Po zakończeniu zabawy z myszą, okazuje się, że jej brat odkrył zgniłą ofiarę - strzyżyka. Kotka piszczy z niesmakiem i szokuje ją ilość robaków w zdobyczy.

Gdy Jeżynowy Pazur wysyła patrole, by szukać lisa, Ostrokrzew, Sójka i Lew pytają go, czy mogą jakoś pomóc. Kocur mówi im, że chce, aby pilnowali obozu. Czarna i jej brat, Lew, są podekscytowani, ale Sójka uświadamia im, że Jeżynowy Pazur tylko próbował ich zająć, a ich podniecenie szybko zanika. Trzy kociaki decydują o znalezieniu legowiska rodziny lisów, aby udowodnić, że mogą być pomocne. Wymykają się przez wychodek i kierują się w stronę jeziora. Są prawie zauważone przez Potok i Burzowe Futro, ale w ostatniej chwili kryją się w krzakach, aby ich nie dostrzegli. Kociaki docierają do Niebiańskiego Dębu i znajdują legowisko lisów, a Lew decyduje, że powinni wejść do tunelu. Młode zwierzęta okazały się znacznie większe niż oczekiwano i prawie zabiły kociaki. Lew i Ostrokrzewik uciekają, ale Sójka przypadkowo wpada do zagłębienia. Ostrokrzew odczuwa ulgę, gdy widzi, że z jej bratem wszystko w porządku. Medyczka, Liściasta Sadzawka, próbuje zachęcić Ostrokrzew do zostania jej uczennicą, gdy ta okazuje troskę bratu, gdy jest pod jej opieką.

Kiedy Lew zostaje podrapany przez ciernie, Ostrokrzew idzie do legowiska medyka, aby znaleźć jakieś zioła. Liściasta Sadzawka zniknęła, ale Sójka pokazuje jej, które zioła ma użyć. Nagle wchodzi medyczka, a Sójka kłamie, że jego siostra pamiętała zapach z czasu, kiedy był leczony. Medyczka jest pod wrażeniem, a Ostrokrzew wkrótce postanawia zostać uczennicą medyka, czując, że zawdzięcza Klanowi życie, ponieważ ocalił ją przed lisem.

Wierzbowa Łapa i Ćmie Skrzydło odwiedzają obóz, a kiedy przygotowują się do wyjścia, Ostrokrzew pyta Wierzbową Łapę, jak to jest być uczniem medyka. Kiedy kotka wychodzi, Ostrokrzew mówi Liściastej Sadzawce, że chce zostać jej uczennicą, a medyczka odpowiada, że poprosi Ognistą Gwiazdę o zgodę. Lew i Sójka nie rozumieją, dlaczego ich siostra chce zostać medyczką, skoro może być wojowniczką. Ta jednak trzyma się swojej decyzji.

Ostrokrzew przybiera imię Ostrokrzewowa Łapa po tym, jak Liściasta Sadzawka zgadza się być jej mentorką. Czarna kotka nie radzi sobie jednak jako uczeń medyka. Gdy dostała polecenie przynieść zioła, przyniosła niewłaściwe. Leczenie urazów często sprawia, że czuje się poddenerwowana i zaczyna wątpić w swoje medyczne umiejętności.

Później Liściasta Sadzawka zabiera ją na ćwiczenie ruchów bojowych, w których uczennica się wyróżnia. Jest oddana Kodeksowi Wojownika i uważa, że Ognista Gwiazda powinien zachować Szarą Pręgę, zamiast Jeżynowego Pazura jako swojego zastępcę.

Kiedy Ostrokrzewowa Łapa zbiera zioła, wybucha bitwa. Opisana jest walka Dymnej Stopy z Szarą Pręgą, a podekscytowana Ostrokrzewowa Łapa zapomina sprawdzić koty pod kątem obrażeń, kiedy atak się kończy, choć Brzozowy Upadek zauważa, że kotka walczyła jak wojownik.

Po walce kotka postanawia zostać uczniem wojownika, a Paprociowe Futro zostaje jej nowym mentorem. Lwia Łapa komentuje sposób, w jaki jej oczy lśnią, gdy idzie do bitwy, choć traci odwagę, kiedy widzi, jak czarna traktuje swoich Klanowiczy i twierdzi, że powinna być wojownikiem od samego początku. Koty klanowe uważają, że nastąpiła zamiana między Ostrokrzewową Łapą i Sójczą Łapą. Później idzie na Zgromadzenie i jest podekscytowana myślą, że wszyscy dowiedzą się o jej nowym kierunku szkolenia.

Podczas Dziennego Zgromadzenia, które zostało zasugerowane przez Wiewiórczy Lot podczas poprzedniego Zgromadzenia, pokonuje Wrzosową Łapę, uczennicę Klanu Wiatru, w walce, mimo że kotka jest dużo bardziej doświadczona niż ona. Wrzosowa Łapa komplementuje jej umiejętności walki. Ognista Gwiazda nagradza ją, pozwalając jej zdobyć pierwszą zdobycz ze stosu świeżo zabitych, by wygrać walkę.

Razem z Wiewiórczym Lotem gratulują Sójczej Łapie, kiedy przywódcy klanów ogłaszają, że uratował Bryzową Łapę i Lwią Łapę, gdy stary borsuk napadł dwójkę uczniów.

Ciemna Rzeka

Ostrokrzewowa Łapa martwi się o swoją przyjaciółkę w Klanie Rzeki, Wierzbową Łapę. Wie, iż Klan Rzeki przeniósł swój obóz na Wyspę, gdzie zawsze odbywają się Zgromadzenia, oraz, że Klan Rzeki ma kilka problemów. Prosi Sójczą Łapę, żeby zapytał Wierzbową Łapę, co się dzieje w Klanie Rzeki, jako iż ta nie jest już uczennicą medyka i nie może się z nią widzieć podczas spotkania medyków przy Księżycowej Sadzawce.

Pewnej nocy, Ostrokrzewowa Łapa ma sen o Wierzbowej Łapie, w którym pada deszcz. Wierzbowa Łapa biegnie przed nią, a czarna kotka nie może jej dogonić. Krzyczy ona do niej, pytając, co dzieje się w Klanie Rzeki, lecz Wierzbowa Łapa jej nie słyszy. Kotka budzi się z przerażeniem.

Uczennica zauważa, że Lwia Łapa jest coraz częściej zmęczony oraz poddenerwowany za dnia. Pyta go ona o jego zachowanie, lecz ten chamsko odpowiada jej, że wszystko jest w porządku. Kotka wkurza się, gdy przypomina jak rodzeństwo dzieliło wszelkie informacje między sobą. Zadaje pytanie Sójczej Łapie, czy może on wie coś na temat Lwiej Łapy, lecz on odpowiada jej że nic nie wie. Kiedy Ostrokrzewowa Łapa jest na patrolu z Paprociowym Futrem, Obłocznym Ogonem i Rozżarzoną Łapą, wyczuwają zapach lisa na ich terytorium. Rozżarzona Łapa pierwsza rozpoznaje, iż jest to samica. Ostrokrzewowa jest zdziwiona, jako iż wie, że szara uczennica nigdy wcześniej nie zetknęła się z jakimkolwiek lisem.

Tej nocy zauważa ona znowu, że Lwia Łapa po raz kolejny zniknął z legowiska. Ostrokrzewowa Łapa planuje wyjść i go poszukać, kiedy nagle Rozżarzona Łapa proponuje się do niej dołączyć. Wychodzą z obozu do lasu, próbując znaleźć szlak zapachu który prawdopodobnie po sobie zostawił. Zapach prowadzi do granicy Klanu Wiatru, co niepokoi Ostrokrzewową Łapę. Szybko jednak odnajdują Lwią Łapę przy granicy, który bawi się z Wrzosową Łapą, uczennicą, z którą Ostrokrzewowa Łapa stanęła w pojedynku podczas Dziennego Zgromadzenia. Czarna kotka denerwuje się i przerywa im zabawę. Lwia Łapa zauważając wściekłą siostrę, rownież wkurza się i dwójka zaczyna się kłócić. Ostrokrzewowa Łapa grozi mu, że jeśli ten będzie kontynuował spotykanie się z Wrzosową Łapą, ta naskarży na niego Jeżynowemu Pazurowi. Złość Lwiej Łapy przeradza się w furię, przez co ten szybko ucieka do obozu. Ostrokrzewowa Łapa mimo kłótni boi się o to, czy brat kiedykolwiek jej za to wybaczy.

Kiedy Millie przerywa swoją własną ceremonię wojownika, aby powiedzieć Ognistej Gwieździe, że chce zatrzymać swoje imię kota domowego, Ostrokrzewowa Łapa zaczyna czuć się nieswojo, jak i reszta Klanu. Dopiero kiedy Stokrotka i Potok stają w obronie jej wyboru, reszta Klanowiczów kolejno zaczyna się z nimi zgadzać. Ostrokrzewowa Łapa mimo to jest zdania, że każdy wojownik powinien trzymać się Kodeksu Wojownika, co oznacza, że Millie powinna przyjąć nowe imię.

Główna bohaterka później w książce jest zdana na test, jak i również Rozżarzona Łapa i Mysia Łapa. Mysi jest zdeterminowany, aby złapać wiewiórkę, która wspięła się na Podniebny Dąb. Gdy ten wspina się na drzewo, Rozżarzona Łapa i Ostrokrzewowa Łapa z zaniepokojeniem na niego patrzą. Ich mentorzy, Paprociowe Futro, Obłoczny Ogon i Pajęcza Noga gdy się o tym dowiadują, szybko dochodzą na miejsce, patrząc, jak Mysia Łapa wspina się na ogromne drzewo. Kiedy szary uczeń oznajmia, że utknął, Rozżarzona Łapa zgłasza się na ochotniczkę, aby po niego pójść. Mimo protestowania swojego ojca, ta wchodzi na drzewo, na którym uczennica ześlizguje się i upada na ziemię z dużej wysokości, co przeraża Ostrokrzewową Łapę. Pajęcza Noga nakazuje jej pobiec i przyprowadzić Liściastą Sadzawkę. Czarna kotka wbiega do obozu i tłumaczy medyczce oraz bratu o wypadku. Uczennica prowadzi ich na miejsce zdarzenia, gdzie koty dowiadują się, że Rozżarzona Łapa ma złamaną kość w tylnej łapie, co bardzo denerwuje Liściastą Sadzawkę. Medyczce przypomina się jej stara mentorka, Rozżarzona Skóra, która została potrącona przez potwora, przez co jej tylna łapa została permamentnie skręcona. Ostrokrzewowa Łapa mówi Sójczej Łapie, że nigdy w życiu nie widziała tak wściekłej Liściastej Sadzawki.

Podczas kolejnego Zgromadzenia, próbuje ona porozmawiać z Wierzbową Łapą, lecz ta odpowiada jej że nie może rozmawiać i odchodzi.

Po długich przemyśleniach Ostrokrzewowa Łapa sama postanawia dowiedzieć się co sprawia problem Klanowi Rzeki, więc idzie na jego terytorium. Zostaje wkrótce jednak złapana i przetrzymana w tymczasowym obozie Klanu Rzeki. Kiedy tam przebywa, Dwunożne dzieci wchodzą na teren obozu Klanu Rzeki. Następnego dnia przychodzi odebrać ją Wiewiórczy Lot.

Lwia Łapa, Ostrokrzewowa Łapa i Sójcza Łapa szukają zaginionych kociąt z Klanu Wiatru. Tuż przed tym, kotka osądzała Lwią Łapę o zdradę klanu, lecz ta została zatrzymana przez Sójczą Łapę, który spokojnie powiedział jej, że ona wciąż jest karana za pomoc Wierzbowej Łapie. Wrzosowa Łapa i Bryzowa Łapa pomagają im szukać, gdzie szybko ratują kocięta z tonących tunelów, w których Lwia Łapa i Wrzosowa Łapa niegdyś spędzali razem czas. Ostrokrzewowa Łapa postanawia zerwać więzi z Wierzbową Łapą, dlatego, że kotka trenuje już na wojownika, a nie medyka.

Cytaty

Jeśli zaczniemy ignorować Kodeks Wojownika, nie będziemy już mogli być wojownikami!

—Ostrokrzewowa Łapa do swoich braci, "Widzenie", strona 196

Wiem, że myślałaś, że robisz właściwą rzecz, jednak jesteś jeszcze tylko uczniem. Twoim obowiązkiem jest słuchać, uczyć się i zostawiać trudniejsze decyzje do rozwiązania wojownikom.

Wiewiórczy Lot do Ostrokrzewowej Łapy, "Ciemna Rzeka", strona 251

Zabiliście moją przyjaciółkę! Zapłacicie za to!

Rozżarzone Serce do kotów z Ciemnego Lasu po zabiciu Ostrokrzewowego Liścia, "Ostatnia Nadzieja", strona 304

Ciekawostki

  • Posiada krew kota domowego po Ognistej Gwieździe, krew Klanu Nieba po Rudym Ogonie, oraz krew Klanu Wiatru po Wronim Piórze.
  • Jest daleką krewną Wietrznej Gwiazdy za pośrednictwem Jesionowej Stopy.
  • Nie należy do przepowiedzianej Trójki, ponieważ Vicky nie mogła wymyślić mocy, która by do niej pasowała.
  • Kate stwierdzi, że Ostrokrzewowy Liść i Jesionowe Futro pogodzili się w Klanie Gwiazdy. Vicky jednak temu zaprzecza, mówiąc, że starają unikać siebie nawzajem.
  • Ostrokrzewowy Liść oraz Opadłe Liście są w sobie wzajemnie zakochani i gdyby spotkali się w Klanie Gwiazdy, byliby parą.
  • Ostrokrzewowa Kita bardzo ją przypomina i została nazwana na jej cześć.
  • Wygląda zupełnie jak jej ojciec.
  • Panicznie boi się burz.
  • Ostrokrzewowy Liść była obecna na ceremonii przywódcy Jeżynowej Gwiazdy, jednak nie dała mu żadnego życia.
  • W niemieckim jej imię brzmi Distelblatt, czyli Ostowy Liść po polsku.

Błędy

Ceremonie

Ceremonia Ucznia Medyka

Ognista Gwiazda: Ostrokrzewiku, od teraz będziesz znana jako Ostrokrzewowa Łapa. Liściasta Sadzawko, wiem, że oddaje Ostrokrzewową Łapę w bezpieczne łapy. Pragnę, aby Klan Gwiazdy podarował twojej uczennicy całą swą siłę i mądrość, jakie będą jej potrzebne.
Liściasta Sadzawka: Nauczę ją wszystkiego, co sama potrafię.
Wszyscy: Ostrokrzewowa Łapa! Ostrokrzewowa Łapa!

Widzenie, strony 87-88

Ceremonia Wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna, wzywam swoich przodków, aby spojrzeli na tych trzech uczniów. Trenowali ciężko, by zrozumieć wasz kodeks, a teraz polecam wam ich jako wojowników. Ostrokrzewowa Łapo, Lwia Łapo, Rozżarzona Łapo, czy obiecujecie przestrzegać kodeksu wojownika i bronić swój Klan, nawet kosztem swojego życia?
Ostrokrzewowa Łapa, Lwia Łapa i Rozżarzona Łapa: Obiecuję.
Ognista Gwiazda: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję wam imiona wojowników. Ostrokrzewowa Łapo, od tej chwili będziesz znana jako Ostrokrzewowy Liść. Klan Gwiazdy szanuje twoją troskliwość i lojalność.
Wszyscy: Lwi Płomień! Ostrokrzewowy Liść! Rozżarzone Serce!

—"Zaćmienie", strony 317-318

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki