FANDOM

Ostry Pazur jest świetnym zastępcą. Nie wiem, jak bym sobie bez niego poradziła

Liściasta Gwiazda o Ostrym Pazurze, Poza Kodeksem, strona 22

Ostry Pazur (ang. Sharpclaw) – dawny zastępca, należący do Klanu Nieba. Nie wiadomo, gdzie trafił po śmierci, zabity przez Ciemnego Ogona i Deszcz.

Wygląd

Ostry Pazur jest ciemno-rudym, pręgowanym kocurem z szerokimi barkami, potężnymi tylnymi łapami oraz zielonymi oczyma.

Fabuła

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Kiedy Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza polują niedaleko zwalonego drzewa, widzą ciemnorudego włóczęgę. Ognista Gwiazda chce za nim biec, ale wkrótce traci go z oczu. Razem z partnerką zastanawiają się, czy ich widział. Piaskowa Burza twierdzi, że nigdy by go nie złapali, a jeśli już, to myślałby, że chcą ukraść mu zwierzynę. Niedługo potem, Ognista Gwiazda ponownie spotyka włóczęgę i go woła, ten jednak tylko patrzy przez ramię i znów ucieka. Ginie gdzieś w zaroślach i przywódca nie wie, czy ma być zły czy szczęśliwy z tego powodu.

Następnego dnia Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza natrafiają na karmicielkę broniącą kocięta przed lisem. Przegrywają walkę, gdy niespodziewanie pojawia się on i pomaga im przegnać lisa.

Potem jest jednym z pierwszych kotów, które dołączają do na nowo złożonego Klanu Nieba. Walczy razem ze szczurami, a na końcu książki zostaje zastępcą Liściastej Gwiazdy.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna i mentor Klanu Nieba, wzywam wojowniczych przodków tych kotów, by na nie spojrzeli. Odznaczają się prawdziwą wolą poznania waszego szlachetnego kodeksu, zatem powierzam ich wam jako wojowników. Ryso, czy przyrzekasz przestrzegać kodeksu wojownika, chronić klan i bronić go nawet za cenę życia?

Ostry Pazur: Przyrzekam.

Ognista Gwiazda: A zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci twoje imię wojownika. Ryso, od tej chwili będziesz znany jako Ostry Pazur. Klan Gwiazdy wierzy, że poświęcasz całą swoją odwagę i siłę nowemu klanowi.

Koty: Ostry Pazur! Ostry Pazur!

Misja Ognistej Gwiazdy, strony 344-345

Ceremonia zastępcy

Liściasta Gwiazda: Koty Klanu Nieba, moim pierwszym zadaniem jako przywódczyni jest wyznaczenia zastępcy. Wypowiadam te słowa przed duchami moich przodków, aby mogli usłyszeć i zatwierdzić mój wybór. Ostry Pazur będzie nowym zastępcą Klanu Nieba.

Koty: Ostry Pazur! Ostry Pazur!

Misja Ognistej Gwiazdy, strona 501

Ciekawostki

  • Był pierwszym zastępcą odbudowanego Klanu Nieba.