FANDOM

Zawsze był stanowczy i wymagający u jej boku. Miał własne pomysły i nigdy nie bał się dyskutować.

Liściasta Gwiazda o Ostrym Pazurze, "Przeznaczenie Klanu Nieba", strona 461

Ostry Pazur (ang. Sharpclaw) – dawny zastępca, należący do Klanu Nieba. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Ostry Pazur jest ciemnorudym, pręgowanym kocurem z szerokimi barkami, potężnymi tylnymi łapami oraz zielonymi oczyma.

Historia

Ostry Pazur był zastępcą Klanu Nieba pod przywództwem Liściastej Gwiazdy w wąwozie. Rysa urodził się jako syn Jessamy oraz brat Kwiatka. Po tym, jak jego rodzina została porzucona przez ich Dwunożnych i traktowana surowo przez nowych właścicieli, Jessamy zabrała swoje kociaki i uciekła z okrutnego domu, gdzie potem wychowywała je w dziczy. Jako włóczęga uczyła Rysę i Kwiatkę jak przetrwać w bezlitosnym środowisku, dopóki ci mieli na tyle odwagi, aby rzucić wyzwanie stworzeniom, które im zagrażały.

W dorosłym wieku, Rysa dołączył do nowego Klanu Nieba, który był odbudowywany przez Ognistą Gwiazdę i otrzymał swoje imię wojownika, Ostry Pazur, otrzymując uczennicę, Wiśniową Łapę. Po walce ze szczurami, Liściasta Łata została wybrana przez Klan Gwiazdy na nową przywódczynię. Wybrała Ostrego Pazura na swojego zastępcę i razem z Rozbrzmiewającą Pieśnią, medykiem, cała trójka miała pełne zaufanie do przeszłości swoich przodków. Ostry Pazur został partnerem Wiśniowego Ogona, a wkrótce doczekali się własnych kociąt: Kwiecistego Serca, Obłocznej Mgły, Jastrzębiego Skrzydła i Zmierzchowej Łapy. Miał oko na Ciemnego Ogona, kiedy włóczęga przybył do wąwozu, a później grupa Ciemnego Ogona zaatakowała obóz Klanu Nieba. Ostry Pazur zginął, zabity przez Ciemnego Ogona. Przez kota, któremu ufał jego syn, a Klan Nieba został zmuszony do ucieczki z ich domy. Później Ostry Pazur wstąpił w szeregi Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Wizje cieni

Misja ucznia

Rozbite niebo

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Kiedy Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza polują niedaleko zwalonego drzewa, widzą ciemnorudego włóczęgę. Ognista Gwiazda chce za nim biec, ale wkrótce traci go z oczu. Razem z partnerką zastanawiają się, czy ich widział. Piaskowa Burza twierdzi, że nigdy by go nie złapali, a jeśli już, to myślałby, że chcą ukraść mu zwierzynę. Niedługo potem, Ognista Gwiazda ponownie spotyka włóczęgę i go woła, ten jednak tylko patrzy przez ramię i znów ucieka. Ginie gdzieś w zaroślach i przywódca nie wie, czy ma być zły czy szczęśliwy z tego powodu.

Następnego dnia Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza natrafiają na karmicielkę broniącą kocięta przed lisem. Przegrywają walkę, gdy niespodziewanie pojawia się on i pomaga im przegnać lisa.

Potem jest jednym z pierwszych kotów, które dołączają do na nowo złożonego Klanu Nieba. Walczy razem ze szczurami, a na końcu książki zostaje zastępcą Liściastej Gwiazdy.

Przeznaczenie Klanu Nieba

Podróż Jastrzębiego Skrzydła

Nowele

Pożegnanie Kruczej Łapy

Kocięta Kamiennego Połysku

Klan Nieba i Nieznajomy

Ratunek

Poza kodeksem

Po powodzi

Przewodnik po terenie

Koty Klanów

Bitwy Klanów

Ostateczny przewodnik

Aplikacja Wojowników

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna i mentor Klanu Nieba, wzywam wojowniczych przodków tych kotów, by na nie spojrzeli. Odznaczają się prawdziwą wolą poznania waszego szlachetnego kodeksu, zatem powierzam ich wam jako wojowników. Ryso, czy przyrzekasz przestrzegać kodeksu wojownika, chronić klan i bronić go nawet za cenę życia?
Ostry Pazur: Przyrzekam.
Ognista Gwiazda: A zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci twoje imię wojownika. Ryso, od tej chwili będziesz znany jako Ostry Pazur. Klan Gwiazdy wierzy, że poświęcasz całą swoją odwagę i siłę nowemu klanowi.
Wszyscy: Ostry Pazur! Ostry Pazur!

—"Misja Ognistej Gwiazdy", strony 344-345

Ceremonia zastępcy

Liściasta Gwiazda: Koty Klanu Nieba, moim pierwszym zadaniem jako przywódczyni jest wyznaczenia zastępcy. Wypowiadam te słowa przed duchami moich przodków, aby mogli usłyszeć i zatwierdzić mój wybór. Ostry Pazur będzie nowym zastępcą Klanu Nieba.
Wszyscy: Ostry Pazur! Ostry Pazur!

—"Misja Ognistej Gwiazdy", strona 501

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki