FANDOM

Nie po to wychowujemy młode, żeby walczyły w niesprawiedliwych bitwach.

—Oszronione Futro popierając Ogniste Serce, Niebezpieczna ścieżka, strona 187

Oszronione Futro (ang. Frostfur) — członkini Klanu Gwiazdy, dawniej wojowniczka, karmicielka i starsza w Klanie Pioruna. Matka Rozżarzonej Skóry, Paprociowego Futra, Jasnego Serca i Ciernistego Pazura.

Wygląd

Oszronione Futro to piękna kotka o czysto białej sierści i ciemnoniebieskich oczach.

Charakter

Oszronione Futro jest kotką dość nieufną oraz niezdolną do utrzymania tego zaufania mimo przeciwności losu. Szybko się wścieka i zdarza jej się zachowywać się agresywnie, szczególnie w reakcji na stres, bardziej ze względu na uczucia niż umysł. Jest skłonna narazić własne życie dla ważnych dla niej kotów i zrobić naprawdę wiele dla tych, których dłużniczką jest. Nie nosi ze sobą urazy przez długi czas, zwykle jest troskliwa i pomocna. Dysponuje dużymi pokładami sympatii dla kociąt.

Historia

Oszronione Futro była członkinią Klanu Pioruna i dawną uczennicą przywódczyni, Błękitnej Gwiazdy. Jako wojowniczka zaszła w ciążę i wychowała cztery kocięta, potem ponownie wróciła do dawnych obowiązków. Była przychylna decyzjom Ognistej Gwiazdy gdy kocur był zastępcą, brała udział w licznych polowaniach i patrolach. Przeniosła się do starszyzny, a gdy klany wyruszyły na podróż w poszukiwaniu nowych terenów, zdecydowała się zostać wraz z innymi sędziwymi kotami i umarła po paru księżycach.

Fabuła

Super edycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Szronik jest jedną z córek Rudzikowego Skrzydła i Kędzierzawej Skóry, ma siostrę Brązek.

Lamparcia Stopa sugeruje Tygryskowi i Bielinkowi żeby oprowadzili Szronika i Brązka po obozie. Błękitne Futro woła za nimi by trochę zwolnili, bo to pierwszy raz gdy obie wychodzą ze żłobka. Chwilę potem słyszy ona jak Gęsie Pióro krzyczy na kociaki. Gdy mówi im, żeby poszły bawić się gdzieś indziej, roztrzęsiona Szronik pyta ją co zrobiła źle. Błękitne Futro zapewnia kociaka, że to nie jego wina i oznajmia, że stary medyk czasem po prostu się tak zachowuje.

Bielinek znajduje piłkę z mchu i posyła ją w stronę Szronika, która próbuje ją złapać, ale jej siostra odpycha ją i sama odbija zabawkę w stronę kocurka. Gdy Błękitne Futro unosi ją poza zasięg kociaków i ją podrzuca, Szronik łapie ją po czym robiąc sarnie oczy prosi kotkę by zrobiła to ponownie. Potem rzuca się na piłkę wraz z resztą swoich rówieśników.

Parę księżyców po mianowaniu Bielinka na ucznia Szronik zostaje terminatorką, jej mentorką jest Błękitne Futro.

Uczennica podbiega do Błękitnego Futra pytając co będą dzisiaj robić, a gdy kocica zarządza polowanie jest ona usatysfakcjonowana, jednak z powodu ciernia, który utknął w łapie wojowniczki poprzedniego dnia zajmuje się nią Burzowy Ogon – zabiera Oszronioną Łapę i jej siostrę do Piaszczystej Rozpadliny by poćwiczyć ruchy bitewne.

Wkrótce potem Oszroniona Łapa staje się wojowniczką o dumnym imieniu Oszronione Futro.

Pod koniec książki dowiadujemy się, że została ona karmicielką i jest w ciąży.

Misja Ognistej Gwiazdy

Jest już w legowisku starszyzny, co oznacza, że odeszła tam pomiędzy Czarną Godziną a Misją Ognistej Gwiazdy.

Początek proroctwa

Ucieczka w dzicz

Oszronione Futro jest jedną z karmicielek w Klanie Pioruna.

Gdy Błękitna Gwiazda woła ją aby powiadomić kocicę o lisie grasującym na terytorium, ta ucisza swoje kociaki i obiecuje przekazać ostrzeżenie innym karmicielkom. Następnie wraca do żłobka aby zająć się młodymi.

Po zgromadzeniu kocica wpada do obozu razem z resztą kotów, które wyruszyły do Czterech Drzew. Od razu kieruje się do żłobka. Po chwili wraca na polanę, torując sobie drogę wśród klanowiczów i z ulgą oznajmia, że wrócili na czas. Jest zaskoczona decyzją Błękitnej Gwiazdy co do Żółtego Kła.

Podczas ataku Klanu Cienia widać ją gdy walczy z szarym kocurem wraz z Złotym Kwiatem. Po ucieczce wrogich wojowników wraz z innymi karmicielkami idzie do żłobka, następnie wraca z Żółtym Kłem u boku oraz dobrymi wieściami – kocięta nie odniosły żadnych obrażeń i są bezpieczne. Niebieskooka dziękuje starej kocicy za obronę młodych.

Kiwa głową kiedy Błękitna Gwiazda proponuje Żółtemu Kłowi dołączenie do Klanu Pioruna.

Karmicielka biega po obozowisku jak oszalała po tym jak zdaje sobie sprawę ze zniknięcia jej potomstwa. Wykrzykuje wieść w pysk każdemu kto się zbliży. Szybko dochodzi do wniosku, że to Żółty Kieł jest winna. Spanikowana nie daje się uspokoić ani pocieszyć pobratymcom.

Chwilę potem Ognista Łapa słyszy jej rozmowę ze Pstrokatym Ogonem. Oszronione Futro utrzymuje, że Żółty Kieł musiała mieć pomocnika aby uprowadzić jej kociaki. Rzuca się na Kruczą Łapę i gryzie go ostrzegawczo kiedy uczeń zagląda do żłobka, przekonana o jego uczestnictwie w zbrodni.

Leży w obozowisku przygnębiona, ale od razu rozpromienia się czując zapach swoich dzieci. Wita się z nimi czule, a następnie zaczyna wylizywać je z brudu. Na wiadomość o ucieczce Złamanej Gwiazdy z lasu reaguje ulgą. Popiera Błękitną Gwiazdę odnośnie objęcia przez Żółtego Kła stanowiska medyczki po śmierci Nakrapianego Liścia.

Ogień i lód

Jej dwa najstarsze kocięta zostają uczniami: Paprociowa Łapa oraz Rozżarzona Łapa. Opiekuje się Błękitną Gwiazdą, gdy ta choruje na zielony kaszel. Praktycznie nie opuszcza przywódczyni ani na moment. Jest załamana, gdy Rozżarzona Łapa zostaje potrącona przez potwora, przez co nigdy nie zostanie wojowniczką. Nie żywi wobec Ognistego Serca urazy. Jako jedyna, oprócz Szarej Pręgi, zgadza się w kwestii Chmurki. Uważa, że kociak poradzi sobie w Klanie Pioruna i wyrośnie na zdolnego wojownika. Pomaga Ognistemu Sercu znaleźć mu opiekunkę, którą zostaje Brązowy Pysk. Mówi wtedy, że nigdy nie zapomniała, iż to Ogniste Serce odnalazł porwane kocięta i sprowadził je do domu.

Las tajemnic

Jej kocięta zostają uczniami i przyjmują nowe imiona: Ciernista Łapa oraz Jasna Łapa. Wkrótce jej starszy syn, Paprociowa Łapa, zostaje wojownikiem. Oszronione Futro wyraźnie patrzy na niego z dumą.

Cisza przed burzą

Powraca do roli wojowniczki gdy wszystkie jej kocięta zostają uczniami. Gdy wybucha pożar pomaga Błękitnej Gwieździe opuścić obóz. Ucieka wraz z resztą klanu na Słoneczne Skały, a później do obozu Klanu Rzeki.

Niebezpieczna ścieżka

Bierze udział w licznych patrolach i polowaniach. Jest jednym z niewielu kotów, które wspierają decyzję Ognistego Serca w sprawie zaniechania ataku na Klan Wiatru, twierdząc, iż nie po to urodziła i wychowywała kocięta by zostały zabite w niesprawiedliwej walce.

Czarna godzina

Wraz z Nakrapianym Ogonem idzie do jaskini Błękitnej Gwiazdy, by się z nią pożegnać, gdzie znajduje wraz z nią Mglistą Stopę oraz Kamienne Futro. Reaguje niezadowoleniem oraz agresją. Podczas walki z Klanem Krwi zostaje poważnie ranna i opuszcza pole bitwy.

Nowa przepowiednia

Północ

Pojawia się, gdy Wiewiórcza Łapa otrzymuje karę od przywódcy klanu i musi opiekować się starszymi. Pyta się, kto ma kleszcze, na co Oszronione Futro odpowiada, że ma.

Wschód księżyca

Świt

Omen gwiazd

Ostatnia nadzieja

Przewodniki po terenie

Sekrety Klanów

Choć się formalnie nie pojawia, Oszronione Futro jest wymieniona jako jedna z uczniów Błękitnej Gwiazdy w najważniejszych sekcjach przywódcy Klanu Pioruna.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Ciekawostki

  • W tłumaczeniu wydawnictwa Amber jej imię to Mroźne Futerko.

Galeria