Disambig.png
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia wyrażenia Północ.
Warning.png
Trójkąt ostrzegawczy.png
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika MrRemus. Prosimy nie wykonywać większych zmian do Czasu nie określonego.
Ale najpierw opowiedzcie mi o swojej podróży. Jak to możliwe, że pochodzicie z różnych plemion?

—Północ do sześciu kotów w Północ, strona 353

Północ (ang. Midnight)borsuczyca pojawiająca się po raz pierwszy w Nowej Przepowiedni w książce Północ. Jest ona przyjaźnie nastawiona do kotów.

Charakter

Północ jest bardzo mądrą borsuczycą. Jednakże jest już stara i zmęczona życiem, więc rzadko rusza się ze swojego domu. Jest przyjaźnie nastawiona do kotów. Ma też silną więź z Klanem Gwiazdy, mimo że nie jest kotem. Potrafi przepowiedzieć niektóre wydarzenia.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Północ

Północ znajduje się w jaskini w miejscu, w którym tonie słońce po tym, jak sześcioosobowa grupa kotów podróżuje do środka jaskini. Początkowo koty są przerażone i przygotowują się do śmierci, ale mówi im, że ich nie zabije. Przedstawia się i zaprasza ich do środka, gdzie mówi, że Klan Gwiazdy przekazał jej wiadomość. Chociaż koty są ciekawe borsuczycy i jej przesłania, wciąż są ostrożni wobec niej i niechętnie się do niej odnoszą. Borsuczyca mówi im, że muszą oni wracać do swoich Klanów i przekonać je do opuszczenia lasu i podróży do nowego miejsca zamieszkania. Mówi również, że Dwunożni planują zniszczyć lasy, aby stworzyć nową i większą Drogę Grzmotu. Mówi, że poprowadzi koty. O północy zaprasza koty do pozostania w jej domu, dzięki czemu będą mogli odzyskać siły. Następnego ranka towarzyszy kotom w podróży do Domu Dwunożnych.

Wschód księżyca

Północ towarzyszy podróżującym kotom do najbliższego siedliska Dwunożnych. Podczas podróży kończy spotkanie z Pięknisiem. Samotnik próbuje protestować przeciwko sugestii Północy, aby koty szły przez góry w drodze do domu. Podczas podróży są atakowani przez Lisy, ale dzięki znajomości Lisiej mowy, Północ ratuje kompanów. Potem żegna się z kotami i wraca do domu. Jeżynowy Pazur i inne koty za radą Północy idą przez góry, gdzie spotykają Plemię Płynącej Wody.

Świt

Zostaje wspomniana kilka razy przez Wiewiórczy Lot i Jeżynowego Pazura podczas gdy opowiadali Ognistej Gwieździe o podróży.

Blask gwiazd

Północ pojawia się w Prologu, gdzie przysłuchuje się rozmowie kotów z Klanu Gwiazdy. Gdy koty zaczynają się rozchodzić, mówi do siebie że to nie miejsce dla niej, po chwili na koniec dodała, że może jeszcze spotka się z klanami, po czym odchodzi.

Zmierzch

Po ucieczce z klanów, Liściasta Sadzawka i Wronie Pióro spotykają Północ zmierzającą do obozu Klanu Pioruna. Borsuczyca ostrzega ich, że jej pobratyńcy mają w planach zemścić się na kotach za przegnanie ich z nowego terytorium klanów. Pomimo przekonywania Wroniego Pióra, Liściasta Sadzawka ruszyła z nim z powrotem do klanów, aby je ostrzec. Tymczasem Północ opowiedziała o wszystkim kotom z Klanu Wiatru, które później przybyły na pomoc Klanowi Pioruna.

Zachód słońca

Północ pojawia się na początku książki, gdy koty z Klanu Pioruna zaczynają dochodzić do siebie po ataku Borsuków. Po jakimś czasie, mimo nalegań członków Klanu Pioruna, odchodzi do swojej Jaskini nad Morzem.

Potęga Trójki

Długie cienie

Północ po raz pierwszy pojawia się w Prologu Długich Cieni, rozmawiając z Piorunem, Wiatrem, Rzeką i Cieniem. Okazuję się że to od Północy Sol zna sekrety klanów, przez co koty Klanu Gwiazdy oskarżają ją o zdradę. Gdy znikają, przychodzi Ostaniec. Mówi do Północy że nie miała wyjścia, ta na to odpowiada że Klany muszą być gotowe. Pojawia się potem przez krótką chwilę w wizji Sójczej Łapy, podczas podsłuchiwania Przemówienia Sola. W Cztery Oczy Sójcza Łapa spotkał się z Borsuczycą dopiero przy Księżycowej Sadzawce. Powiedziała uczniowi Medyka że spotkała Sola i odpowiadała na jego pytania, i pozostawiajac Sójczą Łapę z mnóstwem pytań, znikneła.

Ciekawostki

  • Północ zna język borsuków, kotów, lisów i królików.[1]
  • Według dodatkowej informacji z eBooka Ostatniej nadziei, Północ jest duchem [2]

Cytaty

Kłopoty z sobą samym największe zagrożenie przynoszą.

—Północ do kotów Klanu Gwiazdy, "Blask gwiazd", strona 17

Dużo podróżowałam i wielu języków się nauczyłam. Języków innych kotów, które mówią inaczej niż wy. Znam też języki lisów i królików. Nic ciekawego nie mówią. Lisia mowa tylko o zabijaniu. Króliki mają tylko pierze w głowie.

—Północ do Jeżynowego Pazura, Północ, strona 353

Północ: Ja jestem Północ. Z wami muszę porozmawiać.
Wronia Łapa: Mysie łajno! Jeden ruch, a rozoram ci pazurami oczy!
Jeżynowy Pazur: Nie, Wronia Łapo, zaczekaj...
Północ: Waleczny prawda? Klan Gwiazdy dobrze wybrał. Ale dzisiaj pazury nie pójdą w ruch. Dzisiaj rozmowa, nie walka.

—Koty poznają Północ, Północ, strona 348

Kiedy wyruszaliście, było was czworo. Sześcioro z przyjaciółmi, którzy nie chcieli was opuścić. Teraz zaś jesteście jedno

—Północ do kotów, "Północ", strona 354

Galeria

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawnione w Północy, strona 353
  2. Wyjawnione w Ostatniej nadziei, strona 5