FANDOM

Disambig
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia wyrazenia Północ.
Warning
Ale najpierw opowiedzcie mi o swojej podróży. Jak to możliwe, że pochodzicie z różnych plemion?

—Północ do sześciu kotów w Północ, strona 353

Północ (ang. Midnight)borsuczyca pojawiająca się po raz pierwszy w Nowej Przepowiedni w książce Północ. Jest ona przyjaźnie nastawiona do kotów.

Charakter

Północ jest bardzo mądrą borsuczycą. Jednakże jest już stara i zmęczona życiem, więc rzadko rusza się ze swojego domu. Jest przyjaźnie nastawiona do kotów.

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Północ

Północ znajduje się w jaskini w miejscu, w którym tonie słońce po tym, jak sześcioosobowa grupa kotów podróżuje do środka jaskini. Początkowo koty są przerażone i przygotowują się do śmierci, ale mówi im, że ich nie zabije. Przedstawia się i zaprasza ich do środka, gdzie mówi, że Klan Gwiazdy przekazał jej wiadomość. Chociaż koty są ciekawe borsuczycy i jej przesłania, wciąż są ostrożni wobec niej i niechętnie się do niej odnoszą. Borsuczyca mówi im, że muszą oni wracać do swoich Klanów i przekonać je do opuszczenia lasu i podróży do nowego miejsca zamieszkania. Mówi również, że Dwunożni planują zniszczyć lasy, aby stworzyć nową i większą Drogę Grzmotu. Mówi, że poprowadzi koty. O północy zaprasza koty do pozostania w jej domu, dzięki czemu będą mogli odzyskać siły. Następnego ranka towarzyszy kotom w podróży do Domu Dwunożnych.

Wschód księżyca

Północ towarzyszy podróżującym kotom do najbliższego siedliska Dwunożnych. Podczas podróży kończy spotkanie z Pięknisiem. Samotnik próbuje protestować przeciwko sugestii Północy, aby koty szły przez góry w drodze do domu. Podczas podróży są atakowani przez Lisy, ale dzięki znajomości Lisiej mowy, Północ ratuje kompanów. Potem żegna się z kotami i wraca do domu. Jeżynowy Pazur i inne koty za radą Północy idą przez góry, gdzie spotykają Plemię Płynącej Wody.

Zmierzch

Po ucieczce z klanów, Liściasta Sadzawka i Wronie Pióro spotykają Północ zmierzającą do obozu Klanu Pioruna. Borsuczyca ostrzega ich, że jej pobratymcy mają w planach zemścić się na kotach za przegnanie ich z nowego terytorium klanów. Pomimo przekonywania Wroniego Pióra, Liściasta Sadzawka ruszyła z nim z powrotem do klanów, aby je ostrzec. Tymczasem Północ opowiedziała o wszystkim kotom z Klanu Wiatru, które później przybyły na pomoc Klanowi Pioruna. Po zakończeniu ataku borsuków, Północ odchodzi mimo nalegania członków Klanu Pioruna.

Ciekawostki

  • Północ zna język borsuków, kotów, lisów i królików.

Galeria

Oficjalne rysunki