Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Powinniśmy ruszać. Widziałam, jak mój klan ginie z głodu, nie mogę tego wytrzymać! Ta myśl dodaje mi odwagi.

—Płatkowe Futro zachęca patrol do przyniesienia wody, "Czwarty uczeń", strona 166

Płatkowe Futro (ang. Petalfur) - wojowniczka dawniej należąca do Klanu Rzeki. Obecne miejsce pobytu kotki jest nieznane.

Opis

Płatkowe Futro to mała[5], szaro-biała kotka[2] z bursztynowymi oczami[6] .

Historia

Płatkowe Futro była wojowniczką Klanu Rzeki pod przywództwem Lamparciej Gwiazdy i Mglistej Gwiazdy na terytoriach jezior. Urodziła się jako Płatka Oblodzonemu Skrzydłu i Miętowemu Futru, wraz ze swoim rodzeństwem z miotu Trawką, Żuczkiem i Kolczatkiem. Po otrzymaniu wojowniczego imienia Płatkowe Futro, została wybrana jako jedna z dwóch reprezentantów Klanu Rzeki, aby udać się do tamy bobrów z kotami z innych klanów, z którymi się zaprzyjaźniła. Pomimo śmierci Pluskającego Ogona patrol był w stanie skutecznie odblokować zaporę, pozwalając na ponowne napełnienie jeziora.

Podczas bitwy z Mrocznym Lasem Płatkowe Futro pomagał bronić Klanu Rzeki przed intruzami duchów. Po bitwie została partnerką Malwowego Nosa, który uratował ją przed niespodziewanym atakiem psa. Później urodziła jego kociaki, Orlicową Skórę, Sójczego Pazura i Sowi Nos. Księżyce później, w bitwie z Grupą Ciemnego Ogona, została zabita, a jej ciało zostało zmuszone do pozostawienia w tyle, gdy jej klan się poddał.

Fabuła

Potęga trójki

Wyrzutek

Trawka, Żuczek, Kolczatek oraz Płatka rodzą się jako kociaki Oblodzonego Skrzydła i Miętowego Futra.

Zaćmienie

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Długie cienie

Wschód słońca

Gdy medycy zbierają się przed podróżą do Księżycowej Sadzawki, Ćmie Skrzydło i Wierzbowy Blask spóźniają się, ponieważ Płatka wbiła sobie cierń w oko. Kiedy medycy przychodzą nad Księżycową Sadzawkę, Ćmie Skrzydło wspomina, że trudno było wyjąć ten cierń. Mała Chmura poleca jej, aby użyła jaskra.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Zdobywa swoje wojownicze imię Płatkowe Futro, wraz z rodzeństwem, Trawiastą Skórą i Żukowym Wąsem. Kiedy jezioro wysycha, ona, wraz z resztą Klanu Rzeki, stara się złapać wystarczającą ilość ryb, aby każdy mógł zjeść. Jednak jezioro wysycha i ona oraz jej pobratamiec, Pluskający Ogon zostają wybrani przez swoją przywódczynię, Lamparcią Gwiazdę, i jej zastępczynię, Mglistą Stopę, na przedstawicieli Klanu Rzeki, którzy wyruszą na poszukiwanie tego co blokuje strumień. Para jest odprowadzona do punktu spotkania przez Mglistą Stopę, a inne koty klanów są zszokowane tym, jak wyglądają Płatkowe Futro i Pluskający Ogon, a jeden z nich komentuje nawet, że Lamparcia Gwiazda musiała zatrzymać swoich najsilniejszych wojowników w domu. Na początku podróży patrol spotyka kilka młodych Dwunożnych, a jeden z nich podnosi kotkę Klanu Rzeki. Agresja kotów na młode powoduje, że upuszcza Płatkowe Futro, dając im możliwość ucieczki.

Koty zatrzymują się, aby jeść, chociaż Płatkowe Futro i Pluskający Ogon pozostają z tyłu, uważając, że skoro nic nie upolowali to nie jedzą. Jednak po tym, jak inne koty je przekonują, koty Klanu Rzeki siadają, aby dołączyć do swoich towarzyszy. Kilka chwil później koty natrafiają na małą kałużę, w której są ryby. Gdy Pluskający Ogon wyławia rybę, kotka szybko ją zabija i zaprasza inne koty do spróbowania, co niektórzy z nich robią.

Kiedy Gołębia Łapa ostrzega patrol przed psami, ona, Pluskający Ogon i koty Klanu Wiatru nie wiedzą, jak wspinać się na drzewa dla bezpieczeństwa, ponieważ na terytorium Rzeki Łanu oraz Klanu Wiatru nie ma zbyt wielu drzew. Lwi Płomień, Tygrysie Serce i Ropusza Stopa pomagają kotce i Pluskającemu Ogonowi oraz kotom z Klanu Wiatru, pokazując im, gdzie muszą postawić łapy. Kotka jest bardzo zdenerwowana, ale udaje jej się pozostać na drzewie, dopóki psy nie odejdą.

Kiedy koty docierają do strumienia, gdzie bobry zablokowały go swoją tamą, ona i Pluskający Ogon bawią się na płyciźnie, szczęśliwi, że znów są w pobliżu wody. Jednak podczas gdy oni bawią się, bobry wracają. Inne koty krzyczą się do nich, aby uciekali z wody, bo bobry ich zobaczyły. Koty Klanu Nieba ledwo docierają do brzegu, zanim bobry poddają się i odpływają.

Tego dnia wojownicy próbują walczyć z bobrami, ale Pluskający Ogon zostaje otoczony, a bobry zadają mu ciężką ranę barku. Następnie wpada do strumienia i umiera z powodu utraty krwi, mimo że Płatkowe Futro odciąga go w bezpieczne miejsce. W zemście za śmierć kocura, Płatkowe Futro wypracowuje sposób na zniszczenie tamy, po żałobie po zmarłym członku klanu. Wojowniczka pomaga rozebrać tamę w drugiej próbie i jest szczęśliwa, że jej pobratamiec nie zginął na próżno. Czuje się dumna, że śmierć Pluskającego Ogona została pomszczona, gdy zburzyli tamę, i że klany ponownie będą mieć wodę.

Kiedy wojownicy wracają nad jezioro, Lwi Płomień i Gołębia Łapa oferują powrót do Klanu Rzeki razem z nią, aby pomóc w przekazaniu wiadomości o śmierci Pluskającego Ogona, ale ona mówi, że wolałaby to zrobić sama. Koty rozstają się na terytorium Klanu Cienia, a Czarna Gwiazda jest niezwykle miły i im posiłek przed powrotem do swoich klanów. Płatkowe Futro odmawia, chcąc udać się na swoje terytorium, aby powiedzieć Klanowi Rzeki o śmierci Pluskającego Ogona.

Przemijające echa

Następnego księżyca, kiedy Klan Rzeki przybywa na Zgromadzenie, natychmiast odłącza się od nich i zaczyna rozmawiać z Gołębią Łapą. Jest dla niej bardzo miła, wyraźnie pamięta bliską więź, którą łączyła je w czasie podróży mającej na celu znalezienie i usunięcie tego co blokowało strumień. Płatkowe Futro wzdycha, jakie życie wydaje się teraz nudne. Kiedy widzi Turzycowy Wąs, biegnie do niej, ale kotka z Klanu Wiatru wyraźnie okazuje swoją niechęć, odwracając się plecami do uczennicy, wciąż wściekła na nią za wcześniejsze wtargnięcie na ich terytorium. Płatkowe Futro czuje się początkowo zraniona, myśląc, że wrogość Turzycowego Wąsa jest skierowana przeciwko niej i zauważa, że Gołębia Łapa czuje to samo. Mówi jej, żeby się nie smuciła, mówiąc, że Klan Wiatru zawsze był drażliwy. Na kilka chwil przed rozpoczęciem Zgromadzenia uczennica z Klanu Pioruna opuszcza Płatkowe Futro, aby znaleźć Tygrysie Serce.

Szepty nocy

Znak księżyca

Księżyce później, Płatkowe Futro jest mocno zaangażowana w rozmowę z Turzycowym Wąsem po Zgromadzeniu. Gołębie Skrzydło zakłada, że dzielą się wspomnieniami z podróży w górę rzeki. Mglista Gwiazda wspomina również podczas Zgromadzenia, że Płatkowe Futro, Trzcinowy Wąs i Rudzikowe Skrzydło wypędzili borsuka z terytorium Klanu Rzeki.

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Gdy Mroczna Puszcza rośnie w siłę, brat Płatkowego Futra, Żukowy Wąs, zostaje bezlitośnie zabity przez Złamaną Gwiazdę z powodu "zdradzenia" jego i wojowników z Bezgwiezdnej Ziemi. Rozpoczyna się bitwa między Mroczną Puszczą a klanami, w której Płatkowe Futro bierze udział w obozie, wraz z Wydrążonym Lotem, Rudzikowym Skrzydłem, Brunatną Skórą, Szczurzą Blizną i kotami Klanu Wiatru, Żarzącą Stopą, Janowcowym Ogonem i Kolcolistną Skórą.

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Rozbite niebo

Płatkowe Futro ginie podczas ataku grupy Ciemnego Ogona na Klan Rzeki.

Nowela

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów jako kociak Oblodzonego Skrzydła oraz siostra Trawki, Żuczka i Kolczatka.

Omen Mglistej Gwiazdy

Po tym, jak Mglista Stopa ogłasza, że Lamparcia Gwiazda nie żyje, Płatkowe Futro macha ogonem na komentarz Mglistej Stopy do jej syna, irytująco stwierdzając, że niektórzy z nich mogą mówić za siebie. Następnie dodaje, że powinien być tak samo lojalny wobec niej, jak wobec Lamparciej Gwiazdy, mówi też, że modli się, aby chodziła w pokoju wśród gwiazd. Płatkowe Futro wraca z patrolu myśliwskiego i wraz z Rudzikowym Skrzydłem i Płotkowym Ogonem odkładają podobnej wielkości zdobycz obok małych ryb Malwowego Nosa.

Milczenie Gołębiego Skrzydła

Sekret Ćmiego Skrzydła

Księżyce po bitwie z Mroczną Puszczą, Płatkowe Futro zostaje zaatakowana przez psa podczas patrolu. Oblodzone Skrzydło wraz pomocą Malwowego Nosa przynosi ją do obozu, gdzie Ćmie Skrzydło i Wierzbowy Blask zaczynają opatrywać jej rany, po tym jak Malwowy Nos wyjaśnia co się stało. Szaro-biała kotka z trudem oddycha, nie rozumiejąc, że otrzymuje pomoc, i jest trzymana przez Malwowego Nosa. Wierzbowy Blask próbuje pocieszyć wojowniczkę, mówiąc, że Klan Gwiazdy czuwa nad nią i zapewni jej bezpieczeństwo. Ćmie Skrzydło jest sceptyczna, choć skupia się na powstrzymywaniu krwi wypływającej z ran Płatkowego Futra pajęczynami i okładem ze skrzypu. Po ustabilizowaniu wojowniczki zostaje ona przeniesiona do legowiska medyka. Mglista Gwiazda dziękuje Klanowi Gwiazdy, że Płatkowe Futro wyzdrowieje, chociaż Ćmie Skrzydło wewnętrznie czuje, że ona i umiejętności Wierzbowego Blasku uratowały wojowniczkę.

Superedycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Niedługo po bitwie z Mroczną Puszczą Mglista Gwiazda wspomina na zgromadzeniu, że Płatkowe Futro została karmicielką i matką kociąt Malwowego Nosa.

Próba Wroniego Pióra

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Cytaty

Płatkowe Futro: Na co się tak patrzycie?
Ropusza Stopa: Em... byłaś taka przyjazna wobec Dwunożnego.
Płatkowe Futro: Więc? Ale chyba dzięki temu nie mamy kłopotów, prawda? Ohyda! Będę śmierdzieć Dwunożnym przez księżyce.

—Płatkowe Futro do Ropuszej Stopy, po tym jak została wypuszczona przez młode Dwunożnych, "Czwarty uczeń", strona 212 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Nie musimy całkowicie jej niszczyć. Jeżeli będziemy trzymać się najwyższych gałęzi, kiedy woda zaczęłaby wypływać, siła strumienia mogłaby zmyć resztę kłód.

—Płatkowe Futro na temat tamy bobrów, "Czwarty uczeń", strona 245 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Nie chciałabym, żeby jego śmierć poszła na marne.

—Płatkowe Futro po śmierci Pluskającego Ogona, "Czwarty uczeń", strona 298

Klan Gwiazdy nad tobą czuwa. Będą nas prowadzić, dzięki czemu zapewnimy ci bezpieczeństwo.

Wierzbowy Blask uspokaja Płatkowe Futro, "Sekret Ćmiego Skrzydła", rozdział 9 (tłumaczenie nieoficjalne)

Rozchmurz się. Klan Wiatru zawsze był drażliwy. Jeśli nie chcą z nami rozmawiać, niewiele możemy z tym zrobić.

—Płatkowe Futro do Gołębiej Łapy, "Przemijające echa", strona 107 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Przypisy

  1. Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Wyjawione w "Wyrzutku", spis klanów
  4. Wyjawione w "Rozbitym niebie", strona 105 (angielskie wydanie)
  5. Wyjawione w "Sekrecie Ćmiego Skrzydła", rozdział 9
  6. Wyjawione w "Przemijających echach", strona 153
Advertisement