FANDOM

Z tym życiem daję Ci miłość. Wiesz tak dużo, lecz wciąż masz bardzo dużo do przekazania. Dowódca Klanu bez miłości nie będzie w stanie wyciągnąć go z gąszczy cieni. Pozwól swemu sercu przejąć dowodzenie, kiedy twój umysł nie okaże Ci drogi do światła.

—Płomienny Ogon do Tygrysiego Serca w Cień Tygrysiego Serca, strona 405

Płomienny Ogon (ang. Flametail) – syn Jarzębinowej Gwiazdy oraz Brunatnej Skóry. Jego mentorami byli Obłoczny Ogon oraz Mała Chmura. Był medykiem Klanu Cienia.

Wygląd

Płomienny Ogon jest szczupłym, ognistym, ciemno-imbirowym kotem z szerokimi barkami i jasnoniebieskimi oczami.

Fabuła

Super Edycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Po tym jak Wrzosowe Światło prawie utonęła, Sójcze Pióro panikuje, ale Jeżynowa Gwiazda przypomina mu, że kocur ryzykując życiem wskoczył do jeziora, aby ratować Płomiennego Ogona. Niestety medyk Klanu Cienia nie zdołał przeżyć.

Później Liściasta Sadzawka zostaje w Klanie Cienia aby pomóc Małej Chmurze, Rozżarzone Serce zastanawia się, czy ona zostanie na stałe jak Mała Chmura nie miał innego ucznia od śmierci Płomiennego Ogona.

Cień Tygrysiego Serca

Moc Trójki

Ciemna rzeka

Płomyk i jego rodzeństwo, Świt i Tygrysek są wymienione jako kociaki Brunatnej Skóry i Jarzębinowej Gwiazdy.

Na zgromadzeniu, Czarna Gwiazda z dumą ogłasza narodziny kociąt. Lwia Łapa, Sójcza Łapa i Ostrokrzewowa Łapa zdali sobie sprawę że są rodziną dla trójki nowych kociąt Klanu Cienia. Zgromadzenie dobiega końca, Leszczynowa Łapa z ostrożnością mówi do Lwiej Łapy, że będą musieli jeszcze trenować że są trzy nowe kocięta w Klanie Cienia. Jednak Ostrokrzewowa Łapa martwi się, że będą musieli stawić czoło ich krewnych z Klanu Cienia w bitwie za jeden dzień.

Ciekawostki

  • Posiada krew Klanu Nieba od Tygrysiej Gwiazdy i krew Klanu Pioruna od Brunatnej Skóry.
  • Kate stwierdziła, że lubi Płomiennego Ogona, ale cieszy się, że zginął w młodym wieku, bo później mógłby zejść na złą drogę.

Błędy

  • Albo on lub jego brat, Tygrysie Serce, zostali wymienieni jako kotki.
  • Wspomniano to że Sójcze Pióro, Ostrokrzewowy Liść, Tygrysie Serce i Zaranna Skóra planowali zrobić fałszywe proroctwo Klanu Gwiazdy, zapominając o tym, że Płomienny Ogon również pomógł. Jest to również wspomniane w dalszej części książki.