Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Trójkąt ostrzegawczy.png
Uwaga! Ten artykuł wymaga dopracowania. Jeśli możesz, rozbuduj go lub sprawdź jego treść.
Z tym życiem daję Ci miłość. Wiesz tak dużo, lecz wciąż masz bardzo dużo do przekazania. Dowódca klanu bez miłości nie będzie w stanie wyciągnąć go z gąszczy cieni. Pozwól swemu sercu przejąć dowodzenie, kiedy twój umysł nie okaże Ci drogi do światła.

—Płonący Ogon do Tygrysiego Serca, "Cień Tygrysiego Serca", strona 405 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Płonący Ogon (ang. Flametail) – były medyk Klanu Cienia. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Opis

Płonący Ogon to ciemny[9], płomiennorudy kocur[10] z szerokimi barkami[11], silnymi sprężystymi mięśniami[12] i jasnoniebieskimi oczami[13].

Historia

Płonący Ogon był medykiem w Klanie Cienia pod przywództwem Czarnej Gwiazdy na terytoriach jezior. Urodził się wraz z Tygrysim Sercem i Świtającą Skórą jako kociaki Brunatnej Skóry i Jarzębinowego Pazura. Jako uczeń tymczasowo dołączył do Klanu Pioruna razem z matką i rodzeństwem, w czasie, gdy Klan Cienia znajdował się pod wpływami Sola. Chociaż już wtedy chciał zostać medykiem, to na mentora wyznaczono mu Obłocznego Ogona. Pomagał w sfałszowaniu znaku od Klanu Gwiazdy, aby odzyskać wiarę Czarnej Gwiazdy. Gdy się to udało, Płonąca Łapa wraz z rodziną wrócili do Klanu Cienia. Tam kocur stał się uczniem Małej Chmury. Wkrótce został pełnoprawnym medykiem i zyskał imię - Płonący Ogon. Gdy jezioro zamarzło, bawił się na lodzie razem z innymi kotami. Lód się złamał, a kocur wpadł do wody. Sójcze Pióro starał się go ratować; niestety ta próba okazała się daremna i Płonący Ogon utonął. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy. Dał Tygrysiej Gwieździe jedno z żyć.

Fabuła

Potęga trójki

Mroczna rzeka

Płomyczek i jego rodzeństwo, Świtajka i Tygrysek są wymienione jako kociaki Brunatnej Skóry i Jarzębinowego Pazura.

Na zgromadzeniu, Czarna Gwiazda z dumą ogłasza narodziny kociąt. Lwia Łapa, Sójcza Łapa i Ostrokrzewiasta Łapa zdali sobie sprawę że są rodziną dla trójki nowych kociąt Klanu Cienia. Zgromadzenie dobiega końca, Leszczynowa Łapa z ostrożnością mówi do Lwiej Łapy, że będą musieli jeszcze trenować że są trzy nowe kocięta w Klanie Cienia. Jednak Ostrokrzewiasta Łapa martwi się, że będzie musiała kiedyś walczyć ze swoimi krewniakami.

Wyrzutek

Kiedy Jeżynowy Pazur i Lwia Łapa odwiedzają Klan Cienia, aby porozmawiać z Brunatną Skórą, zostają zapoznani z jej kociakami. Podczas gdy rodzeństwo wita się nawzajem, Płomyczek komentuje, jak obrzydliwie pachną koty Klanu Pioruna. Następnie Świtajka rzuca się na Lwią Łapę i natychmiastowo, Płomyczek i Tygrysek również na niego skaczą. Brunatna Skóra karci ich za to, jak witają gości, a następnie formalnie przedstawia im kociaki.

Gdy Jeżynowy Pazur rozmawia z Brunatną Skórą, Płomyczek i jego rodzeństwo ścigają Lwią Łapę, rozbawieni, dopóki ich matka nie zgodzi się udać do Plemienia z Jeżynowym Pazurem. Płomyczek następnie pyta, czy mogą z nią pójść, ale Brunatna Skóra odpowiada, że są za młodzi, dotyka nosem każdego kociaka. Śnieżna Ptaszyna obiecuje, że się nimi zaopiekuje, a wszystkie trzy kociaki żegnają się z Brunatną Skórą.

Zaćmienie

Płomyczek i jego rodzeństwo z miotu prawie potykają się o Ostrokrzewiastą Łapę i Brunatną Skórę, gdy uczennica przybyła do Klanu Cienia, prosząc o pomoc. Klan Wiatru wkracza na terytorium Klanu Pioruna i potrzebuje wsparcia. Brunatna Skóra beszta ich, ale Tygrysek po prostu chce iść do bitwy. Karmicielka przeprasza w ich imieniu, ale Ostrokrzewiasta Łapa po prostu mruczy na widok ich krótkich, puszystych ogonów. Brunatna Skóra namawia ich do zostania ze Śnieżną Ptaszyną i radzi jej, by uważnie obserwowała jej kocięta. Biała kotka zapewnia ją, że zna wszystkie sztuczki, których używają, by opuścić obóz.

Płomyczek znajduje się w obozie Klanu Cienia po tym, jak Rdzawe Futro i jej patrol znajdują Lwią Łapę, Ostrokrzewiastą Łapę i Sójczą Łapę rozmawiających z Solem w opuszczonym gnieździe Dwunożnych na terytorium Klanu Cienia. Patrol eskortuje czwórkę do obozu Klanu Cienia na spotkanie z Czarną Gwiazdą. Rdzawe Futro każe im czekać, kiedy dotrą do obozu. Idzie po przywódcę, a Płomyczek i jego rodzeństwo wypadają ze żłobka, by spotkać się z kotami.

Płomyczek przeskakuje do Ostrokrzewiastej Łapy i bawi się jej ogonem. Wykazuje szczególne zainteresowanie Sójczą Łapą i jego ślepotą. Zastanawia się, dlaczego szary uczeń nie patrzy na niego. Sójcza Łapa szybko odwraca głowę, aby na niego spojrzeć. Zaskoczony Płomyczek komentuje, jak patrzy mu oczy. Uczeń medyczki spokojnie odpowiada, że ​​jest ślepy. Rudy kociak zastanawia się, w jaki sposób Sójcza Łapa przybył do obozu Klanu Cienia, a kocur po prostu odpowiada, że ​​szedł. Płomyczek nieśmiało żegna się z Sójczą Łapą. Bluszczowy Ogon odstrasza ich, nakazując im zabawę ze swoimi członkami klanu.

Długie cienie

Płonąca Łapa i jego rodzeństwo są teraz uczniami, ale nie mają przydzielonych mentorów, ponieważ Sol przejął Klan Cienia.

Zostaje znaleziony ze Świtającą Łapą, Tygrysią Łapą i Brunatną Skórą na terytorium Klanu Pioruna przez patrol składający się z Ostrokrzewiastego Liścia, Jesionowego Futra, Rozżarzonego Serca i Obłocznego Ogona. Brunatna Skóra wyjaśnia, że nie chce, aby ona sama lub jej kociaki żyły w klanie, który nie patrzy już na ich przodków. Podczas gdy Jesionowe Futro zdecydowanie sprzeciwia się sprowadzeniu ich do obozu, Obłoczny Ogon zgadza się i oczekuje, że Ognista Gwiazda podejmie ostateczną decyzję.

Płonąca Łapa pyta, gdzie jest reszta klanu i dowiaduje się, że większość z nich jest w obozie, ponieważ jest jeszcze dość wcześnie. W drodze do obozu, gdy Świtająca Łapa i Tygrysia Łapa zadają Ostrokrzewiastemu Liściowi kilka pytań dotyczących terytorium Klanu Pioruna, rudy uczeń wydaje się być najbardziej cichym i pełnym szacunku z całej trójki.

Świtająca Łapa pyta, czy mogą polować, a Tygrysia Łapa odpowiada jej, że nie, ponieważ znajdują się na terytorium innego klanu. Ostrokrzewiasty Liść spokojnie mówi im, że najprawdopodobniej będą jeść, gdy dotrą do obozu. Płonąca Łapa grzecznie dziękuje jej za gościnę. Rudy uczeń i jego koledzy z klanu wydają się być bardzo bliscy śmierci z głodu, co daje czarnej wojowniczce pewne obawy o ich zdrowie.

Kiedy w końcu docierają do obozu, Jeżynowy Pazur daje im pozwolenie na pomoc w polowaniu, a zwierzyny jest dość dużo. Kiedy jedzą, zastępca zabiera Brunatną Skórę, aby zobaczyć Ognistą Gwiazdę w jego jaskini. Płonąca Łapa pyta Ostrokrzewiasty Liść, dokąd idą, a czarna kotka mówi mu. W międzyczasie koty Klanu Pioruna obserwują stos świeżej zwierzyny i widzą, że uczniowie zjedli całą suchą zdobycz. Ostrokrzewiasty Liść beszta ich, a Płonąca Łapa przeprasza za swoje rodzeństwo. Świtająca Łapa wyjaśnia, że ​​Sol powiedział im, że koty mogą polegać tylko na sobie, jeśli chodzi o przetrwanie. Kiedy Ostrokrzewiasty Liść pyta ją o koty, które nie mogą polować na siebie, uczennica odpowiada, że ​​nie pozwoliłaby żadnemu kotu umrzeć z głodu, a Tygrysia Łapa mówi swojej siostrze, aby nie słuchała Sola. Wyjaśnia, że ​​Sol nie pozwoli im trenować na wojowników. Płonąca Łapa dodaje, że Sol nie pozwolił mu wyszkolić się na medyka. Miał być uczniem Małej Chmury, ale nie ma już mentorów, a Czarna Gwiazda ma teraz nazywać się Czarna Stopa. Gdy kociaki nadal czekają, aż ich matka pojawi się z jaskini Ognistej Gwiazdy, Świtająca Łapa pyta, czy dołączą do Klanu Pioruna. Rudy kocurek nie chce, ponieważ Liściasta Sadzawka ma już ucznia i chce zostać uczniem medyka Klanu Cienia.

Podczas rozmowy na temat tego, czy uczniowie Klanu Cienia zostaną, ciągle nazywa się ich kociakami. Rodzeństwo poprawia ich, ponieważ rzeczywiście są uczniami. Niektóre koty, takie jak Pajęcza Noga, twierdzą, że problem Klanu Cienia nie jest problemem Klanu Pioruna. Ognista Gwiazda ze złością ucisza klan i ogłasza, że ​​mogą zostać tak długo, jak chcą. Przywódca ogłasza, że ​​uczniowie będą trenować razem z Lisą Łapą i Oblodzoną Łapą.

Kiedy spotkanie się kończy, Jeżynowy Pazur każe uczniom spotkać się z Ognistą Gwiazdą. Koty wydają się być zdenerwowane spotkaniem z nim, ale Lwi Płomień mówi im, że nic im nie będzie. Ognista Gwiazda przydziela im tymczasowych mentorów. Ponieważ Sójcza Łapa był już uczniem Liściastej Sadzawki, Płonąca Łapa jest zmuszony trenować na wojownika. Jego mentorem zostaje Obłoczny Ogon. On, Obłoczny Ogon, Tygrysia Łapa i Świtająca Łapa udają się z Piaskową Burzą, Białym Skrzydłem i ich mentorami na polanę, aby poćwiczyć polowanie. Kiedy odchodzą, Lwi Płomień cieszy się, że rodzeństwo nie otrzyma niesprawiedliwej przewagi w przyszłości, ucząc się ruchów bojowych Klanu Pioruna. Zastanawia się również, czy którekolwiek z rodzeństwa szkoli Tygrysia Gwiazda. Ostrokrzewiasty Liść, z powodu nowych przybyszów, postanawia powstrzymać Sola przed zniszczeniem kodeksu wojownika. Ona, Sójcza Łapa i Lwi Płomień omawiają plan dotyczący uczniów Klanu Cienia i stworzenia fałszywego znaku, który ma na celu nakłonienie Klanu Cienia do ponownej wiary w Klan Gwiazdy. Kiedy uczniowie wracają z polowania, przygotowują się do rozmowy z nimi. Uczniowie są bardzo brudni od polowań na nieznanym terenie. Ostrokrzewiasty Liść każe Lisiej Łapie i Oblodzonej Łapie zmienić posłanie starszym, co daje trzem kotom doskonałą okazję do porozmawiania z uczniami. Lwi Płomień i Ostrokrzewiasty Liść zabierają uczniów za legowisko wojowników. Pięć kotów mija wypełnione zielonym kaszlem legowisko medyka, a Płonąca Łapa przygląda się z ciekawością.

Emoji AshfurThinking.png

Wschód słońca

Okazuje się, że Płonąca Łapa został uczniem Małej Chmury. Jest zaskoczony, gdy Sójcze Pióro pamięta go i mówi mu, że są spokrewnieni. Później Mała Chmura przedstawia Płonącą Łapę Klanowi Gwiazdy przy Księżycowej Sadzawce. W swoim śnie spotyka Sójcze Pióro i mówi mu, że chciał poznać Tygrysią Gwiazdę, swojego dziadka. Sójcze Pióro mówi mu, że powinien być szczęśliwy ze spotkania z kotami Klanu Gwiazdy. Jest również obecny na Zgromadzeniu, kiedy Ostrokrzewiasty Liść ujawnia, że ​​ona i jej bracia nie są kociakami Jeżynowego Pazura i Wiewiórczego Lotu, ale Liściastej Sadzawki i Wroniego Pióra.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Płonący Ogon zasłużył teraz na swoje pełne imię medyka, chociaż nadal jest uczniem Małej Chmury. Na zgromadzeniu Lwi Płomień zauważa Tygrysie Serce i Świtającą Skórę siedzących obok Płonącego Ogona, gdy Sójcze Pióro dotyka nosem Małej Chmury. Lwi Płomień pamięta, jak sprowadzili trójkę rodzeństwa do Klanu Pioruna i powitali ich ostrożnie, ale wkrótce odeszli, gdy samotnik Sol został wypędzony. Następnie kocur ze smutkiem przypomina sobie, jak kiedyś myślał, że są spokrewnieni.

Kiedy koty są prowadzone do obozu Klanu Cienia, Świtająca Skóra i Płonący Ogon podbiegają do Tygrysiego Serca i radośnie stykają się z nim nosami, witając go z powrotem. Płonący Ogon dziękuje Tygrysiemu Sercu za uratowanie klanów, komentując, że zapełnienie jeziora zajmie trochę czasu, jednocześnie ocierając się pyskiem o bark Tygrysiego Serca.

Przemijające echa

Płonący Ogon jest widziany na spotkaniu przy Księżycowej Sadzawce z resztą medyków. Żartobliwie droczy się ze swoim mentorem, Małą Chmurą, o tym, w jakim jest wieku. Sójcze Pióro ma zamiar wejść w jego sen, aby sprawdzić, czy wie coś o spotkaniu Tygrysiego Serca z Tygrysią Gwiazdą w Mrocznej Puszczy i zastanawia się, czy Płonący Ogon też może być tam szkolony. We śnie Płonącego Ogona Cieknący Nos chce mu coś powiedzieć, ale nie jest to pokazane w książce.

Szepty nocy

Emoji AshfurThinking.png

Znak księżyca

W Mrocznej Puszczy, Tygrysie Serce wspomina Bluszczowej Sadzawce, jak była przygotowana by zabić Płonącego Ogona. Bluszczowa Sadzawka wspomina wtedy, gdy Złamana Gwiazda próbował zmusić ją do zabicia go.

Kiedy Żółty Kieł prowadzi Sójcze Pióro przez tereny łowieckie Klanu Gwiazdy, zauważa Kaszlącego Pyska wskazujący na coś na kępie tymianku, Płonącemu Ogonowi. Kiedy były medyk Klanu Cienia dostrzega Sójcze Pióro, zaprasza go, by dołączył do niego i Kaszlącego Pyska. Chociaż, Sójcze Pióro chciał dołączyć do medyków, Żółty Kieł nie puściła go, przez co on odpowiada Płonącemu Ogonowi, że przyjdzie innym razem.

Zapomniana wojowniczka

Emoji AshfurThinking.png

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Misja ucznia

Chociaż Mała Chmura nie przyjął ucznia od śmierci Płonącego Ogona, on i jego były uczeń ponownie spotykają się na zgromadzeniu medyków. Podczas wizyty w Klanie Gwiazdy Płonący Ogon i jego były mentor z radością dzielą się językami, podczas gdy ich były przywódca, Czarna Gwiazda, patrzy na to z aprobatą.

Piorun i cień

Wspomina o nim, choć nie z imienia, Świtająca Skóra, która mówi, że ona i jej rodzeństwo z miotu byli dumni z tego, że wychowali się w Klanu Cienia. Iglasta Łapa mówi, że ​​chcieli być jak Klan Pioruna, czemu kotka zaprzecza.

Wściekła burza

Kiedy Olchowe Serce mówi, że Sójcze Pióro dba o życie każdego kota, Tygrysia Gwiazda pyta się co stało się w takim razie z jego bratem, Płonącym Ogonem.

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Płonący Ogon jest wspominany przez Ćmie Skrzydło i Makowy Mróz, które pamiętają, kiedy jezioro zamarzło, a kocur wpadł pod lód, przy czym ta ostatnia zauważa, że jest to okropny sposób na śmierć.

Superedycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Po tym jak Wrzoścowe Światło prawie utonęła, Sójcze Pióro panikuje, ale Jeżynowa Gwiazda przypomina mu, że kocur ryzykując życiem wskoczył do jeziora, aby ratować Płonącego Ogona. Niestety medyk Klanu Cienia nie zdołał przeżyć.

Gdy później Liściasta Sadzawka zostaje w Klanie Cienia aby pomóc Małej Chmurze, Rozżarzone Serce zastanawia się, czy zostanie tam na stałe, jako że Mała Chmura nie miał innego ucznia od śmierci Płonącego Ogona.

Cień Tygrysiego Serca

Kiedy Tygrysie Serce umiera i wchodzi do Klanu Gwiazdy, pyta Iglicowego Wzroka, gdzie są Płonący Ogon i Jarzębinowy Pazur. Odbierając swoje dziewięć żyć, zaczyna rozpoznawać pyski w tłumie, w tym pysk swojego brata. Mówi się, że Płonący Ogon wygląda młodo i silnie z wyprostowanymi ramionami, gdy dumnie wpatruje się w Tygrysie Serce.

Gdy Płonący Ogon podchodzi, aby dać życie swojemu bratu, szepcze, że chciałby iść u boku Tygrysiego Serca i zjednoczyć ich klan. Płonący Ogon daje mu życie, mówiąc mu przy tym, żeby pozwolił swojemu sercu prowadzić, kiedy jego głowa nie zna drogi.

Po zakończeniu ceremonii, Płonący Ogon mówi Tygrysiemu Sercu, że jest jedynym kotem, który może pomóc Klanowi Cienia.

Próba Wroniego Pióra

Kiedy koty z Klanu Wiatru oskarżają Bryzową Skórę o zabicie Nocnej Chmury, Strzyżykowy Lot przypomina sobie, jak Świtająca Skóra oskarżyła Sójcze Pióro o śmierć Płonącego Ogona i w ten sam sposób starała się dowiedzieć prawdy od Klanu Gwiazdy.

Nowele

Klan Brunatnej Skóry

Brunatna Skóra opowiada o Płonącym Ogonie i o tym, jakim był utalentowanym medykiem i zmarł kilka księżyców temu. Rozmyśla o nim, Jarzębinowym Pazurze i Świtającej Skórze i zastanawia się, czy należy już do Klanu Cienia. Brunatna Skóra krótko wspomina, jak Płonący Ogon był nieśmiały i łagodny, kiedy żył, i jak wiele znaczyły dla niej jej kociaki. Rozmyśla o swoich kociakach, kilkakrotnie rozmawiając z Gołębim Skrzydłem o jej kociakach.

Cytaty

Zapamiętam. Za wszelką cenę będę bronił mojego klanu.

—Przysięga Płonącego Ogona, "Szepty nocy", strona 125

Ciemność! Zimna, wszechogarniająca ciemność! [...] Nadchodzi ogromna ciemność. Poczułem ją wokół siebie. Pochłonie Klan Cienia jak wielka fala i pociągnie nas w głąb, na zagładę. [...] Klan Gwiazdy miał rację. Jesteśmy sami, musimy walczyć o życie!

—Płonący Ogon przerażony wizją, "Szepty nocy", strona 325

To nie było sprawiedliwe. To był głupi sposób, na śmierć!

—Płonący Ogon do Sójczego Pióra, "Ostatnia nadzieja", strona 182 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Kiedyś myślałem, że jesteśmy krewniakami. Teraz się cieszę, że nimi nie jesteśmy. Za nic nie chciałbym mieć w rodzinie mordercy.

—Płonący Ogon do Lwiego Płomienia, Szepty nocy strona 55

Niemal od początku ten młody kocur wiedział, że chce zostać medykiem. Miał wszystko, czego potrzeba medykowi - był cichy, spokojny, troskliwy i oddany leczeniu. Ale w przeciwieństwie do swojego mentora, Małej Chmury, Płonący Ogon był zdeterminowany, aby postawić swój klan na pierwszym miejscu, zamiast szukać przyjaźni z innymi klanami. Czy jego lojalność wobec klanu okaże się jego największą siłą? A może potrzeba postawienia swojego klanu na pierwszym miejscu doprowadzi tylko do kolejnego starcia między klanami w czasie, gdy najbardziej potrzebują jedności?

—Opis z oficjalnej strony", tłumaczenie nieoficjalne

Ceremonie

Ceremonia ucznia medyka

Mała Chmura: Płonąca Łapo. Czy chcesz zgłębiać tajemnice Klanu Gwiazdy jako medyk swojego klanu?
Płonąca Łapa: Tak.
Mała Chmura: A zatem podejdź bliżej. Klanie Gwiazdy! Przedstawiam wam tego oto ucznia, który wybrał ścieżkę medyka. Udzielcie mu swej mądrości i przenikliwości, aby mógł zrozumieć wasze zamiary i leczyć swój klan zgodnie z waszą wolą.

—"Wschód słońca", strona 306

Ciekawostki

  • Posiada krew Klanu Nieba od Tygrysiej Gwiazdy i krew Klanu Pioruna od Brunatnej Skóry[14].
  • Kate wierzy, że gdyby Płonący Ogon żył w czasie akcji "Pioruna i cienia", zostałby z Klanem Cienia i został włóczęgą, ponieważ, jak stwierdziła Kate, "mimo, że go lubię, nie pamiętam go jako myśliciela z zewnątrz"[15].

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Alternatywne wyglądy

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione w "Szeptach nocy", strona 368
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Wschodzie słońca", spis klanów
  4. Wyjawione w "Długich cieniach", strona 104
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Wyjawione w Mrocznej rzece, spis klanów
  7. Wyjawione w "Mrocznej rzece", strona 43
  8. Wyjawione w "Długich cieniach", [potrzebna strona]
  9. Wyjawione w "Wyrzutku", strona 166
  10. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", rozdział 16
  11. Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", strona 402 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione w "Szeptach nocy", strona 104
  13. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 186 (angielskie wydanie)
  14. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 20 (angielskie wydanie)
  15. Wyjawione przez Kate Cary na jej blogu
Advertisement