Warning.png
Jest o cały księżyc starsza ode mnie. Chodźmy z nią porozmawiać. Zobaczysz, że nie jest taka miękka na jaką wygląda.

Mysia Łapa do Lwiej Łapy o Płotkowej Łapie, "Widzenie" strona 168

Płotkowy Ogon (ang. Minnowtail) – wojowniczka w Klanie Rzeki.

Wygląd

Płotkowy Ogon to ciemna[1] szaro-biała kotka[9] o gładkiej[10] nakrapianej sierści[11] i bursztynowych oczach[9].

Historia

Płotkowy Ogon urodziła się Zarannemu Kwiatu; jest siostrą Przewrotka i Otoczakowej Stopy. Jej mentorem był Nornicowy Ząb. Trenowała w Mrocznej Puszczy, lecz ostatecznie poprzysięgła lojalność klanowi. Jako wojowniczka, trenowała Omszoną Stopę i Bryzowe Serce. Obecnie jest mentorką Pluskającej Łapy.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Świt

Płotka to kocię Zarannego Kwiatu, karmicielki Klanu Rzeki a jej rodzeństwo to Przewrotek i Kamyczek. Uczestniczy w podróży klanów do nowego domu przy jeziorze. Kiedy razem z rodzeństwem utyka na Drodze Grzmotu, zostaje uratowana przez Wiewiórczą Łapę, Wronią Łapę i swoją matkę. Później razem ze swoim rodzeństwem jest badana przez Liściastą Łapę.

Później jest noszona wraz z rodzeństwem przez Zaranny Kwiat i dwoje innych wojowników Klanu Rzeki. W górach, gdy orły zaczynają atakować koty, ona i inne klanowe kocięta są zapędzane w kąt, aż koty z Plemienia będą w stanie odepchnąć wrogie ptaki. Potem ona i jej rodzeństwo oraz kocięta Wysokiego Maku dzielą zdobycz i bawią się z plemiennymi kociakami.

Zmierzch

Ona i jej rodzeństwo uciekają z obozu Klanu i znajdują dziwną, srebrno-zieloną ciecz w której postanawiają się pobawić. Kociaki postanawiają się jej napić, przez co stają się bardzo chore. Po powrocie do obozu, Zaranny Kwiat czyści ich przez co również zostaje chora i zostaje pierwszym dorosłym kotem z tą chorobą. Wiele kotów łapie chorobę i Ćmie Skrzydło prosi o pomoc medyczki Klanu Pioruna, Liściastą Sadzawkę o pomoc.

Potęga trójki

Widzenie

Płotkowa Łapa jest teraz uczennicą a jej mentorem jest Nornicowy Ząb.

Mroczna rzeka

Emoji AshfurThinking.png

Wyrzutek

Płotkowa Łapa nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów.

Zaćmienie

Długie cienie

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Płotkowy Ogon nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów. Kotka ukończyła swój trening i otrzymała imię wojownika - Płotkowy Ogon. Rozpoczyna również szkolenie swojego pierwszego ucznia, Omszonej Łapy.

Przemijające echa

Płotkowy Ogon nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów.

Szepty nocy

Kiedy Bluszczowa Łapa udaje się do Mrocznej Puszczy na sesję treningową, zauważa Płotkowy Ogon i Wydrążoną Łapę wraz z wieloma innymi wojownikami. Powód, dla którego Płotkowy Ogon trenuje w Mrocznej Puszczy pozostaje nieznany.

Znak księżyca

Podczas używania swoich mocy Gołębie Skrzydło słyszy Płotkowy Ogon dającą swojej uczennicy, Omszonej Łapie, lekcję łowienia ryb.

Zapomniana wojowniczka

Emoji AshfurThinking.png

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Emoji AshfurThinking.png

Rozbite niebo

Najciemniejsza noc

Płotkowy Ogon uczestniczy w zgromadzeniu wraz ze swym klanem. Podczas rozmowy z Rosochatą Gałązką i Lwim Płomieniem, stoi obok Trzcinowego Wąsa.

Rzeka ognia

Wściekła burza

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Cicha odwilż

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Klan Brunatnej Skóry

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Jej uczennica, Bryzowa Łapa, otrzymuje imię wojowniczki Bryzowe Serce.

Przysięga Szarej Pręgi

Po śmierci Miękkiej Skóry w bitwie buntowników, Płotkowy Ogon zostaje mentorką Pluskającej Łapy, jej byłego ucznia.

Nowele

Sekret Ćmiego Skrzydła

Emoji AshfurThinking.png

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Cisza Gołębiego Skrzydła

Cytaty

Pewnego dnia uciekły z obozu i poszły zwiedzać na własną łapę. To był pomysł Płotki. Ma więcej pomysłów na ładowanie się w tarapaty niż jest gwiazd w Srebrnej Skórze. Im prędzej dostanie mentora, który będzie miał na nią oko, tym będę szczęśliwsza.

Mglista Stopa do Liściastej Sadzawki o Płotce, "Zmierzch" strona 210

Nie rozumiesz! Trenowałam w Mrocznej Puszczy. Zdradziłam nasze bitewne sekrety. Powiedzieli mi, że trenują mnie, bym stała się lepszą wojowniczką dla mojego klanu. Powiedzieli, że mnie zabiją. Ale nigdy nie zdradziłabym Klanu Rzeki.

—Płotkowy Ogon, spowiadając się Ćmiemu Skrzydłu podczas Wielkiej Bitwy, "Sekret Ćmiego Skrzydła" rozdział 8

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 203
  4. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 210
  5. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 201
  6. Wyjawione w "Zapomnianej wojowniczce", strony 72-73 (angielskie wydanie)
  7. Wyjawione w "Rozbitym niebie", spis klanów
  8. Wyjawione w "Przysiędze Szarej Pręgi", spis klanów
  9. 9,0 9,1 Wyjawione w "Widzeniu", strona 168
  10. Wyjawione w "Szeptach nocy", strona 79 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione w "Mrocznej rzece", strona 249