FANDOM

Kocięta to cenny prezent, Pajęcza Nogo... Powinieneś wykorzystać każdą okazję, aby być dobrym ojcem. To nawet lepsze niż bycie mentorem.

Liściasta Sadzawka do Pajęczej Nogi o jego kociętach, Długie cienie, strona 235

Pajęcza Noga (ang. Spiderleg) drugi partner Stokrotki. Dawny wojownik Klanu Pioruna, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Ojciec Ropuszego Kroku i Różanego Płatka.

Wygląd

Pajęcza Noga jest gibkim, długowłosy czarnym kocurem z brązowym podbrzuszem i o bursztynowych oczach. Ma długi ogon, lśniące futro i nakrapiany szary pysk.

Historia

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Pajączek i jego brat, Ryjówka zostają przedstawieni jako kociętami z pierwszego miotu i Zakurzonej Skóry i Paprotkowej Chmury. Zakurzona Skóra poucza synów, aby byli grzeczni podczas ceremonii, jednak sekundę później, kociaki rozpoczynają zabawę kulką mchu. Maluchy udają, że jest ona złowieszczym Biczem, który napadł na ich terytorium. Nagle piłeczka wymyka się spod ich kontroli i przypadkowo uderza w Nakrapiany Ogon. Starsza odgania nieposłuszne kociaki z powrotem pod opiekę ich matki. Cały Klan mocno odczuwa ich uwielbienie do psot i zabaw. Ognista Gwiazda nie może się skupić na swoich myślach i wizjach zsyłanych mu przez dawnego przywódcę starożytnego Klanu Nieba. Płomiennorudy kocur zauważa Chmurną Gwiazdę w tafli wody niewielkiej kałuży. Jednak za chwilę wpadają w nią energiczne kocięta, a wizja znika. Ich rodzice są coraz bardziej rozdrażnieni poczynaniami swoich synów.

Później Paprotkowa Chmura i Jasne Serce odpoczywają, grzejąc się w słońcu przy wejściu do żłobka, uważnie obserwując przy tym, jak Pajączek i Ryjówka walczą ze sobą dla zabawy.

Nowa Przepowiednia

Północ

Pajęcza Łapa i Ryjówcza Łapa niedawno zostali mianowani na nowych uczniów. Trening Pajęczej Łapy został powierzony Mysiemu Futru. W międzyczasie na świat przyszła trójka ich rodzeństwa, o imionach: Brzózek, Modrzewik i Krzewik.

Pajęcza Łapa wraca z udanego patrolu myśliwskiego wraz z Mysim Futrem i Deszczowym Wąsem. Pewnego ranka Mysie Futro budzi swojego ucznia z pytaniem, czy chciałby dołączyć do patrolu myśliwskiego wraz Jasnym Sercem i Obłocznym Ogonem.

Później, leży w cieniu paproci w legowisku uczniów, odpoczywając wraz z Białą Łapą.

Przewodnik po Terenie

Bitwy Klanów

Jako uczeń w opowieści Szara Pręga mówi: Bitwa przeciwko lisom, Pajęcza Łapa jest częścią patrolu, który poluje na lisy. Podąża za Szarą Pręgą wraz z Jasnym Sercem i Mysim Futrem. Gdy wpadają na lisy, Pajęcza Łapa wydaje z siebie maleńkie skomlenie i Szara Pręga opiera swój ogon na jego boku, aby dodać mu odwagi.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Leszczyna piszczy, że Pajęcza Noga jest prawdziwym wrogiem i chwyta go za ogon. Kocur odrzuca zwierzynę, którą nosił i kręci się wokół, pytając kociaka, co robi. Leszczyna mówi, że chciała się tylko pobawić. Stokrotka woła do swoich kociąt, by nie przeszkadzały wojownikowi, a Pajęcza Noga tylko chrząka i podnosi swoją zdobycz, po czym odchodzi.

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Bitwa z Mrocznym Lasem dobiegła końca, ale jest wielu zmarłych, w tym matka Pajęczej Nogi, Paprotkowa Chmura. Zakurzona Skóra nie chce zostawić swojej partnerki, więc Pajęcza Noga osuwa się do niego i opiera mu ogon na ramieniu. Mówi, że jest pewien, że Liściasta Sadzawka przyjdzie, aby opatrzyć jego rany, więc powinni do niej pójść. Wspomina, że Brzozowy Upadek bierze do niej Lisi Skok, a następnie medyczka dołącza do nich. Wkrótce widziano, jak Pajęcza Noga pomaga medyczce pokruszyć liście na nodze Lisiego Skoku. Później kocur wraca do czuwania, stojąc obok ciała Paprotkowej Chmury z pochyloną głową i bokami wklęsłymi z wyczerpania. Kiedy nadszedł czas, aby pochować poległych, on i Zakurzona Skóra noszą jej ciało tak, jakby nic nie ważyła.

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci