FANDOM

Kocięta to cenny prezent, Pajęcza Nogo... Powinieneś wykorzystać każdą okazję, aby być dobrym ojcem. To nawet lepsze niż bycie mentorem.

Liściasta Sadzawka do Pajęczej Nogi o jego kociętach, Długie cienie, strona 235

Pajęcza Noga (ang. Spiderleg) drugi partner Stokrotki. Dawny wojownik Klanu Pioruna, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Ojciec Ropuszego Kroku i Różanego Płatka.

Wygląd

Pajęcza Noga jest długonogim[7] czarnym kocurem o brązowym brzuchu[1] i bursztynowych oczach[1].

Historia

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Pajączek i jego brat, Ryjówka zostają przedstawieni jako kociętami z pierwszego miotu i Zakurzonej Skóry i Paprotkowej Chmury. Zakurzona Skóra poucza synów, aby byli grzeczni podczas ceremonii, jednak sekundę później, kociaki rozpoczynają zabawę kulką mchu. Maluchy udają, że jest ona złowieszczym Biczem, który napadł na ich terytorium. Nagle piłeczka wymyka się spod ich kontroli i przypadkowo uderza w Nakrapiany Ogon. Starsza odgania nieposłuszne kociaki z powrotem pod opiekę ich matki. Cały Klan mocno odczuwa ich uwielbienie do psot i zabaw. Ognista Gwiazda nie może się skupić na swoich myślach i wizjach zsyłanych mu przez dawnego przywódcę starożytnego Klanu Nieba. Płomiennorudy kocur zauważa Chmurną Gwiazdę w tafli wody niewielkiej kałuży. Jednak za chwilę wpadają w nią energiczne kocięta, a wizja znika. Ich rodzice są coraz bardziej rozdrażnieni poczynaniami swoich synów.

Później Paprotkowa Chmura i Jasne Serce odpoczywają, grzejąc się w słońcu przy wejściu do żłobka, uważnie obserwując przy tym, jak Pajączek i Ryjówka walczą ze sobą dla zabawy.

Nowa Przepowiednia

Północ

Pajęcza Łapa i Ryjówcza Łapa niedawno zostali mianowani na nowych uczniów. Trening Pajęczej Łapy został powierzony Mysiemu Futru. W międzyczasie na świat przyszła trójka ich rodzeństwa, o imionach: Brzózek, Modrzewik i Krzewik.

Pajęcza Łapa wraca z udanego patrolu myśliwskiego wraz z Mysim Futrem i Deszczowym Wąsem. Pewnego ranka Mysie Futro budzi swojego ucznia z pytaniem, czy chciałby dołączyć do patrolu myśliwskiego wraz Jasnym Sercem i Obłocznym Ogonem.

Później, leży w cieniu paproci w legowisku uczniów, odpoczywając wraz z Białą Łapą.

Wschód księżyca

Kiedy Pstrokaty Ogon czuła się niedobrze z powodu zjedzenia zatrutego królika, biegnie do Rozżarzonej Skóry i mówi że starsza kotka skarży się na bóle brzucha.

Potem, jego młodsza siostra, Modrzewik, umiera z powodu wygłodzenia.

Świt

Pajęcza Łapa i Biała Łapa nalegają by Jeżynowy Pazur opowiedział im o swojej podróży. Tłumaczą, że musi im powiedzieć, jaka była, ponieważ wtedy będą bardziej przygotowani.

Brat Pajęczej Łapy, Ryjówcza Łapa zostaje zabity przez potwora na drodze grzmotu, w trakcie pogoni za bażantem.

Jego młodsza siostra, Krzewik, również umiera z głodu, pozostawiając młodszego brata Brzózkę, jako jedynego żywego z tego miotu.

Blask gwiazd

Pajęcza Łapa żegna się z kilkoma uczniami z Klanu Rzeki, a Wiewiórczy Lot przyjaźnie trzepie go nad uchem. Zakurzona Skóra sprawdza, czy wszyscy z Klanu Pioruna przebywają w obozie, i widzi go przy Wiewiórczym Locie i Jeżynowym Pazurze.

Gdy koty docierają do nowego obozu, Pajęcza Łapa omal nie spada z krawędzi urwiska, co mogło doprowadzić do szybkiego zgonu lub uszkodzenia kręgosłupa. Wiewiórczy Lot każe mu obserwować, gdzie stawia łapy i że prawie zrobił to samo, co ona.

Gdy Klan Pioruna oswaja się z nowym otoczeniem, Zakurzona Skóra rozkazuje Pajęczej Łapie i Białej Łapie usunąć niechciane ciernie by zbudować barierę. Pajęcza Łapa dokucza wojownikowi, mówiąc czy kot nie może się przez nią przedostać. Zakurzona Skóra odpowiada, że opuszczają tunel.

Ognista Gwiazda mówi Jeżynowemu Pazurowi, że rozmawiał z Mysim Futrem, która pochwaliła ucznia mówiąc, że odstraszył młodego lisa węszącego przy wejściu do obozu. Mówi również, iż jest gotowy na bycie wojownikiem, oraz że będzie to jego ostatnie polowanie przed ceremonią.

Kiedy Zakurzona Skóra mówi że powinna istnieć zasada zabraniająca kociętom i uczniom zbliżania się do krawędzi urwiska, zastrzyga uszami w stronę Białej Łapy i Pajęczej Łapy. Biała Łapa kiwa głową, jednak ogon Pajęczej Łapy zwija się, po uświadomieniu sobie że po wschodzie słońca nowa zasada nie będzie go obowiązywać.

Paprotkowa Chmura i Zakurzona Skóra są zachwyceni, kiedy kocurek otrzymuje swoje imię wojownika, Pajęcza Noga.

Podczas pierwszego zgromadzenia na nowym terytorium, Ognista Gwiazda mówi że Klan Pioruna znalazł nowy dom, i ogłasza Pajęczą Łapę jako nowego wojownika w klanie.

Kiedy Pajęcza Noga próbuje złapać rybę, ale nie udaję mu się to, Jeżynowy Pazur mówi, że nie robi tego poprawnie. Gdy zauważają Mglistą Stopę, Pajęcza Noga pyta co robi na ich terytorium. Wymienia spojrzenie z Trzcinowym Wąsem, kiedy nie są pewni czy zostawić Mglistą Stopę i Jeżynowego Pazura samych, ale i tak oboje odchodzą.

Później, kiedy Jeżynowy Pazur pyta Wiewiórczy Lot, czy pójdzie z nim na polowanie, kotka odpowiada że już obiecała to Pajęczej Nodze i Jesionowemu Futru.

Zmierzch

Gdy Piaskowa Burza mówi, iż jest możliwe że wybuchnie kolejna wojna między klanami, Pajęcza Noga zaprzecza, gdyż Błotnisty Pazur (KW) nie żyje.

Jeżynowy Pazur twierdzi, że mógłby walczyć z dwoma lub trzema wojownikami każdego ranka, by poćwiczyć ruchy bojowe i mówi, że zacznie od Jesionowego Futra i Pajęczej Nogi.

Przewodnik po Terenie

Bitwy Klanów

Jako uczeń w opowieści Szara Pręga mówi: Bitwa przeciwko lisom, Pajęcza Łapa jest częścią patrolu, który poluje na lisy. Podąża za Szarą Pręgą wraz z Jasnym Sercem i Mysim Futrem. Gdy wpadają na lisy, Pajęcza Łapa wydaje z siebie maleńkie skomlenie i Szara Pręga kładzie swój ogon na jego boku, aby dodać mu odwagi.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Leszczynka piszczy, że Pajęcza Noga jest prawdziwym wrogiem i chwyta go za ogon. Kocur odrzuca zwierzynę, którą nosił i kręci się wokół, pytając kociaka, co robi. Leszczyna mówi, że chciała się tylko pobawić. Stokrotka woła do swoich kociąt, by nie przeszkadzały wojownikowi, a Pajęcza Noga tylko chrząka i podnosi swoją zdobycz, po czym odchodzi.

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Bitwa z Mrocznym Lasem dobiegła końca, ale jest wielu zmarłych, w tym matka Pajęczej Nogi, Paprotkowa Chmura. Zakurzona Skóra nie chce zostawić swojej partnerki, więc Pajęcza Noga przysuwa się do niego i kładzie mu ogon na ramieniu. Mówi, że jest pewien, że Liściasta Sadzawka przyjdzie, aby opatrzyć jego rany, więc powinni do niej pójść. Wspomina, że Brzozowy Zachód bierze do niej Lisi Skok, a następnie medyczka dołącza do nich. Wkrótce widziano, jak Pajęcza Noga pomaga medyczce pokruszyć liście na nodze Lisiego Skoku. Później kocur wraca do czuwania, stojąc obok ciała Paprotkowej Chmury z pochyloną głową i bokami wklęsłymi z wyczerpania. Kiedy nadszedł czas, aby pochować poległych, on i Zakurzona Skóra noszą jej ciało tak, jakby nic nie ważyła.

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione w "Zmierzchu", spis klanów
  2. Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  3. Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", spis klanów
  4. Wyjawione w "Długich cieniach", strona 90
  5. Wyjawione w "Piorunie i cieniu", rozdział 1
  6. Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 219
  7. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 170