FANDOM

Kocięta to cenny prezent, Pajęcza Nogo... Powinieneś wykorzystać każdą okazję, aby być dobrym ojcem. To nawet lepsze niż bycie mentorem.

Liściasta Sadzawka do Pajęczej Nogi o jego kociętach, Długie cienie, strona 235

Pajęcza Noga (ang. Spiderleg) drugi partner Stokrotki. Dawny wojownik Klanu Pioruna, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Ojciec Ropuszego Kroku i Różanego Płatka.

Wygląd

Pajęcza Noga jest gibkim, długowłosy czarnym kocurem z brązowym podbrzuszem i o bursztynowych oczach. Ma długi ogon, lśniące futro i nakrapiany szary pysk.

Historia

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Pająk i jego brat Ryjówka bawiąc się kawałkiem mchu, grając jakby gonili Bicza z ich terytorium.

Pająk i Ryjówka to pierwszy miot Zakurzonej Skóry i Paprotkowej Chmury. Zakurzona Skóra mówi Pająkowi i Ryjówce, aby usadowili się podczas ceremonii, jednak bicie serca później, kociaki bawią się kulką mchu. Kiedy trafiają na Nakrapiany Ogon, ta odsyła ich z powrotem do Paprotkowej Chmury. Zauważono, że dwoje rodzeństwa lubi bawić się i hałasować, przeszkadzając myślom i marzeniom Ognistej Gwiazdy. Jest to pokazane podczas ceremonii, kiedy bawią się w kałuży wody, tej samej, w którym przywódca zobaczył Obłoczny Ogon.

Później Paprotkowa Chmura i Jasne Serce opalają się przy wejściu do żłobka, oglądając bójki Pająka i Ryjówki.

Nowe Proroctwo

Północ

On i Ryjówkowa Łapa są uczniami. Pajęcza Łapa i Ryjówkowa Łapa jako swoich mentorów dostają wojowników Mysie Futro i Ciernisty Pazur. Tymczasem jego rodzice, mają kolejny miot kociaków: Brzozkę, Modrzewika i Krzewika.

Pajęcza Łapa wraca z patrolu myśliwskiego razem z swoim mentorem, Mysim Futrem i Deszczowym Wąsem, wszyscy mają zdobyć w pysku. Pewnego ranka Mysie Futro budzi Pajęczą Łapę, czy chciał by dołączyć do patrolu myśliwskiego z nią, Jasnym Sercem i Obłocznym Ogonem.

Później, leży w cieniu paproci w Legowisku Uczniów z Białą Łapą.

Wizja Cienia

Piorun i Cień

Przewodnik po Terenie

Bitwy Klanów

Jako uczeń w opowieści Szara Pręga mówi: Bitwa przeciwko lisom, Pajęcza Łapa jest częścią patrolu, który poluje na lisy. Podąża za Szarą Pręgą wraz z Jasnym Sercem i Mysim Futrem. Gdy wpadają na lisy, Pajęcza Łapa wydaje z siebie maleńkie skomlenie i Szara Pręga opiera swój ogon na jego boku, aby dodać mu odwagi.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Leszczyna piszczy, że Pajęcza Noga jest prawdziwym wrogiem i chwyta go za ogon. Kocur odrzuca zwierzynę, którą nosił i kręci się wokół, pytając kociaka, co robi. Leszczyna mówi, że chciała się tylko pobawić. Stokrotka woła do swoich kociąt, by nie przeszkadzały wojownikowi, a Pajęcza Noga tylko chrząka i podnosi swoją zdobycz, po czym odchodzi.

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Bitwa z Mrocznym Lasem dobiegła końca, ale jest wielu zmarłych, w tym matka Pajęczej Nogi, Paprotkowa Chmura. Zakurzona Skóra nie chce zostawić swojej partnerki, więc Pajęcza Noga osuwa się do niego i opiera mu ogon na ramieniu. Mówi, że jest pewien, że Liściasta Sadzawka przyjdzie, aby opatrzyć jego rany, więc powinni do niej pójść. Wspomina, że Brzozowy Upadek bierze do niej Lisi Skok, a następnie medyczka dołącza do nich. Wkrótce widziano, jak Pajęcza Noga pomaga medyczce pokruszyć liście na nodze Lisiego Skoku. Później kocur wraca do czuwania, stojąc obok ciała Paprotkowej Chmury z pochyloną głową i bokami wklęsłymi z wyczerpania. Kiedy nadszedł czas, aby pochować poległych, on i Zakurzona Skóra noszą jej ciało tak, jakby nic nie ważyła.

Ciekawostki

Błędy

Galeria

Bazy postaci