FANDOM

Każdy liść i każde źdźbło trawy mi o niej przypomina. Wiem, że czuwa nade mną i swoimi kociętami z Klanu Gwiazdy. Jednego dnia ponownie się spotkamy. Będę czekał wieczność, aby jeszcze raz zobaczyć jej twarz.

—Paprociowe Futro godzi się ze śmiercią Szczawiowego Ogona, "Burza Jeżynowej Gwiazdy"

Paprociowe Futro (ang. Brackenfur) — starszy syn Oszronionego Futra, brat Rozżarzonej Skóry, Ciernistego Pazura i Jasnego Serca. Jest starszym Klanu Pioruna, niegdyś wojownik.

Wygląd

Paprociowe Futro jest złoto-brązowym pręgowanym kocurem z bursztynowymi oczami. Ma siwiejący pysk, długie łapy i cięcie na boku.

Fabuła

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Paprociowe Futro po raz pierwszy jest widziany, siedząc obok Wierzbowej Skóry i Mysiego Futra, gdy Rozżarzona Skóra zbliża się do nich, by wziąć udział w ceremonii mianowania na wojownika Jeżynowej Łapy.

Kocur razem z Obłocznym Ogonem pomaga Długiemu Ogonowi wrócić do obozu, po tym, jak oczy pręgowanego wojownika zostały podrapane przez królika. Dwóch wojowników przyprowadza kocura do medyczki, a Paprociowe Futro donosi o tym, co się stało Rozżarzonej Skórze i Ognistej Gwieździe. Wtedy koty pytają, kiedy dowiedzieli się, co stało się z Długim Ogonem. Wojownik powtarza to, co powiedział przywódcy. Ognista Gwiazda następnie wysyła wojowników i Deszczową Łapę z powrotem, aby ukończyć polowanie. Paprociowe Futro jest później widziany, gdy idzie na polowanie z Wierzbową Skórą i Szarą Pręgą.

Ognista Gwiazda wspomina czasy, gdy Obłoczny Ogon był kociakiem, a on i Paprociowe Futro uratowali go z łap borsuka.

Po tym, jak Wierzbowa Skóra zostaje zabita przez borsuka, Paprociowe Futro i Zakurzona Skóra biegną do Ognistej Gwiazdy i słuchają ze zgrozą, co się stało. Podobnie jak reszta klanu, kocur bardzo ją opłakuje.

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się oficjalnie w Cieniu Tygrysiego Serca, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Początek proroctwa

Ucieczka w dzicz

Nie zostaje przedstawiony z imienia, ale jest jednym z kociąt Oszronionego Futra.

Wraz ze swoim rodzeństwem zostaje porwany przez Podrapanego Pyska. Jednak później Ognista Łapa wraz z innymi kotkami z Klanu Pioruna ratuje kociaki z obozu Klanu Cienia.

Jego matka jest bardzo szczęśliwa, że odzyskała swoje kociaki i od tego czasu ma dobre relacje z Ognistą Gwiazdą.

Ogień i lód

Oszronione Futro oświadcza Błękitnej Gwieździe, że dwójka jej kociąt jest gotowa do szkolenia. Mimo, że Paprociowa Łapa nie osiągnął jeszcze sześciu księżyców, otrzymuje swoje uczniowskie imię, a jego mentorem zostaje Szara Pręga. Ogniste Serce zauważa, że Paprociowa Łapa jest cichy i spokojny, przez co będzie znacznie prostszy w treningu, niż jego własna uczennica, Rozżarzona Łapa. Szara Pręga od razu chce zabrać swoje ucznia na pierwszy patrol. Wojownik odrzuca przy tym propozycje Ognistego Serca na wspólny patrol, ponieważ chce sam przekazać pierwszemu uczniowi wszystko co wie o terytorium swojego klanu.

Podczas jednego z treningów, Szara Pręga wpada do rzeki. Paprociowa Łapa, Ogniste Serce i Rozżarzona Łapa przyglądają się temu w przerażeniu, ale na szczęście pojawia się Srebrny Strumień, kotka Klanu Rzeki, która ratuje wojownika. Po powrocie do obozu, Paprociowa Łapa bardzo martwi się o mentora i natychmiast idzie do legowiska medyczki, czy wszystko z nim dobrze.

Trening Paprociowej Łapy jest znacznie opóźniony, ponieważ Szara Pręga, nawet po tym, jak jest już wyleczony z kataru, nie interesuje się uczniem. Wojownik często opuszcza obóz, aby potajemnie spotkać się ze Srebrnym Strumieniem. Uczeń jest tym sfrustrowany, mimo, że stara się tego nie pokazywać. Zauważa to Ogniste Serce i postanawia kontynuować jego trening.

Las tajemnic

Szara Pręga nie traktował zbytnio poważnie swoich obowiązków mentora, więc Ogniste Serce przejął jego szkolenie.

Kiedy razem z przybranym mentorem oraz Piaskową Burzą wychodzą na polowanie, znajdują Chmurkę atakowanego przez borsuka. Paprociowa Łapa pomaga Ognistemu Sercu pokonać zwierzę.

Pewnego dnia, podczas polowania, uczeń biegnie do Ognistego Serca z wiadomością, że widział koty z Klanu Cienia i Klanu Wiatru, chcące zaatakować Złamanego Ogona, przebywającego w obozie Klanu Pioruna. Wojownik wysyła kocurka, aby ostrzegł Klan.

Podczas bitwy, Paprociowa Łapa jest jednym z kotów broniących więźnia. Kiedy walka się kończy, Błękitna Gwiazda mianuje go na wojownika, nadając mu imię Paprociowe Futro.

Jakiś czas później, kiedy Srebrny Strumień rodzi, wojownik zostaje wysłany przez Rozżarzoną Łapę, aby odszukać Żółty Kieł. Niestety, wracają za późno.

Po tym, jak Tygrysi Pazur razem z bandą włóczęgów zaatakował Klan Pioruna, Paprociowe Futro jest jednym z kotów, które wyprowadzają zdrajcę z obozu.

Cisza przed burzą

Ogniste Serce stara się nadążyć ze swoimi obowiązkami zastępcy, przydziela Paprociowe Futro na patrol z Zakurzoną Skórą i Szybkim Wiatrem.

Nowa przepowiednia

Północ

Paprociowe Futro jest starszym wojownikiem i Ognista Gwiazda, przydziela mu nową uczennicę, Białą Łapę.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Ciekawostki

  • Razem z Rozżarzoną Skórą został uczniem w wieku poniżej 6 księżyców, co jest sprzeczne z kodeksem wojownika.
  • Victoria Holmes myśli, że Lwie Serce może być ojcem Paprociowego Futra.
  • Vicky nie wyobraża sobie Paprociowego Futra oraz Ciernistego Pazura jako identycznych bliźniaków.
  • Kate Cary powiedziała, że Paprociowe Futro nie przejdzie do starszyzny w Wizje Cienia, ponieważ wciąż jest dobrym wojownikiem, chętnym do służby swojemu klanowi. Okazuje się to być prawdą.

Galeria

Bazy postaci

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępca Jagodowy Nos
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle SkrzydłoŚliwkowy KamieńMuszelkowe FutroŁodygowy LiśćKłapiący ZąbMuszy WąsPlamiste FutroZjeżony MrózSzczawiowa PręgaRoziskrzona SkóraKwieciste UchoTrzepoczący Pazur
Uczniowie Zatokowa ŁapaMirtowa ŁapaPłomienna ŁapaZiębia Łapa
Karmicielki Stokrotka
Kociaki -
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 48