Warning.png
Każdy liść i każde źdźbło trawy mi o niej przypomina. Wiem, że czuwa nade mną i naszymi kociętami z Klanu Gwiazdy. Pewnego dnia ponownie się spotkamy. Będę czekał wieczność, aby ponownie ją zobaczyć.

—Paprociowe Futro godzi się ze śmiercią Szczawiowego Ogona, "Burza Jeżynowej Gwiazdy"

Paprociowe Futro (ang. Brackenfur) — starszy Klanu Pioruna, niegdyś wojownik.

Wygląd

Paprociowe Futro jest złoto-brązowym[2], pręgowanym[3], kocurem z bursztynowymi oczami. Ma siwiejący pysk, długie łapy i cięcie na boku.

Charakter

Emoji AshfurThinking.png

Historia

Kocur urodził się w Klanie Pioruna.

Gdy był małym kociakiem razem z rodzeństwem został porwany przez Podrapanego Pyska na rozkaz Złamanej Gwiazdy. Razem z rodzeństwem został uratowany przez Ognistą Łapę razem z Białą Burzą i jego patrolem.

Wkrótce po tych wydarzeniach razem z siostrą Żarką zostali mianowani na uczniów pomimo tego, że nie mieli jeszcze sześciu księżyców. Od tego momentu kocurek jest znany jako Paprociowa Łapa a jego mentorem zostaje Szara Pręga. Po ceremonii Szara Pręga od razu zabiera młodego ucznia na patrol.

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Nie zostaje przedstawiony z imienia, ale jest jednym z kociąt Oszronionego Futra.

Wraz ze swoim rodzeństwem zostaje porwany przez Podrapanego Pyska. Jednak później Ognista Łapa wraz z innymi kotkami z Klanu Pioruna ratuje kociaki z obozu Klanu Cienia.

Jego matka jest bardzo szczęśliwa, że odzyskała swoje kociaki i od tego czasu ma dobre relacje z Ognistą Łapą.

Ogień i lód

Oszronione Futro oświadcza Błękitnej Gwieździe, że dwójka jej kociąt jest gotowa do szkolenia. Mimo, że Paprociowa Łapa nie osiągnął jeszcze sześciu księżyców, otrzymuje swoje uczniowskie imię, a jego mentorem zostaje Szara Pręga. Ogniste Serce zauważa, że Paprociowa Łapa jest cichy i spokojny, przez co będzie znacznie prostszy w treningu, niż jego własna uczennica, Rozżarzona Łapa. Szara Pręga od razu chce zabrać swoje ucznia na pierwszy patrol. Wojownik odrzuca przy tym propozycje Ognistego Serca na wspólny patrol, ponieważ chce sam przekazać pierwszemu uczniowi wszystko co wie o terytorium swojego klanu.

Podczas jednego z treningów, Szara Pręga wpada do rzeki. Paprociowa Łapa, Ogniste Serce i Rozżarzona Łapa przyglądają się temu w przerażeniu, ale na szczęście pojawia się Srebrny Strumień, kotka Klanu Rzeki, która ratuje wojownika. Po powrocie do obozu, Paprociowa Łapa bardzo martwi się o mentora i natychmiast idzie do legowiska medyczki, czy wszystko z nim dobrze.

Trening Paprociowej Łapy jest znacznie opóźniony, ponieważ Szara Pręga, nawet po tym, jak jest już wyleczony z kataru, nie interesuje się uczniem. Wojownik często opuszcza obóz, aby potajemnie spotkać się ze Srebrnym Strumieniem. Uczeń jest tym sfrustrowany, mimo, że stara się tego nie pokazywać. Zauważa to Ogniste Serce i postanawia kontynuować jego trening.

Las tajemnic

Szara Pręga nie traktował zbytnio poważnie swoich obowiązków mentora, więc Ogniste Serce przejął jego szkolenie.

Kiedy razem z przybranym mentorem oraz Piaskową Burzą wychodzą na polowanie, znajdują Chmurkę atakowanego przez borsuka. Paprociowa Łapa pomaga Ognistemu Sercu pokonać zwierzę.

Pewnego dnia, podczas polowania, uczeń biegnie do Ognistego Serca z wiadomością, że widział koty z Klanu Cienia i Klanu Wiatru, chcące zaatakować Złamanego Ogona, przebywającego w obozie Klanu Pioruna. Wojownik wysyła kocurka, aby ostrzegł Klan.

Podczas bitwy, Paprociowa Łapa jest jednym z kotów broniących więźnia. Kiedy walka się kończy, Błękitna Gwiazda mianuje go na wojownika, nadając mu imię Paprociowe Futro.

Jakiś czas później, kiedy Srebrny Strumień rodzi, wojownik zostaje wysłany przez Rozżarzoną Łapę, aby odszukać Żółty Kieł. Niestety, wracają za późno.

Po tym, jak Tygrysi Pazur razem z bandą włóczęgów zaatakował Klan Pioruna, Paprociowe Futro jest jednym z kotów, które wyprowadzają zdrajcę z obozu.

Cisza przed burzą

Ogniste Serce stara się nadążyć ze swoimi obowiązkami zastępcy, przydziela Paprociowe Futro na patrol z Zakurzoną Skórą i Szybkim Wiatrem. Zakurzona Skóra stwierdza, że Paprociowe Futro nie nadąży za nimi, gdyż nadal kuleje po bitwie z włóczęgami więc zostaje przydzielony do patrolu myśliwskiego wraz z Mysim Futrem i Piaskową Burzą. Tego samego dnia Ogniste Serce zleca Paprociowemu Futru i Zakurzonej Skórze pilnowanie obozu, podczas kiedy wychodzi z Obłoczną Łapą na trening. Później Błękitna Gwiazda wymienia koty, które mają przyjść na zgromadzenie, wśród nich został wymieniony Paprociowe Futro.

W chwili kiedy dwa chore koty z Klanu Cienia zostały znalezione na terenie Klanu Pioruna, Zakurzona Skóra, Paprociowe Futro, Mysie Futro, Szybki Wiatr, Prędka Łapa i Jesionowa Łapa patrolują resztę terenów w celu znalezienia jakichkolwiek innych oznak po Klanie Cienia. Jednak niczego nie znajdują.

Kilka dni później Paprociowe Futro i Piaskowa Burza eskortują starszyznę i karmicielki nad rzekę po wodę. Grupa postanawia wrócić do obozu po tym, jak Dwunożni ich ścigali.

Po tym jak Szybki Wiatr został zabity przez Tygrysiego Pazura i bandę włóczęgów, Ogniste Serce nakazuje Paprociowemu Futru i Mysiemu Futrze, aby pochowali go o świcie. Jest widziany jak po incydencie bawi się z kociakami Wierzbowej Skóry i macha ogonem, za którym kocięta biegają.

Podczas pożaru, Paprociowe Futro jako pierwszy prowadzi koty do skał, w szalejącą burzę. Reszta klanu rozumie go i podąża za nim.

W następną noc, w którą odbędzie się zgromadzenie Ogniste Serce przydziela Paprociowe Futro, aby został z tyłu i pilnował obóz z Oszronionym Futrem, Brązowym Pyskiem, Długim Ogonem i Zakurzoną Skórą, na wypadek gdyby Tygrysi Pazur zjawiłby się.

Niebezpieczna ścieżka

Paprociowe Futro jest w legowisku wojowników, chodząc zmartwiony. Powiedział, że spodziewał się Tygrysiego Pazura całą noc, jest zszokowany kiedy dowiaduje się, że Tygrysia Gwiazda przewodzi Klanem Cienia.

Paprociowe Futro mówił o swoich obawach Ognistemu Sercu, że jest coś nie tak z kociakiem Nakrapianego Ogona, Śnieżkiem. Przyznaje się, że próbował lepiej poznać Śnieżka, mając nadzieję, że zostanie jego mentorem, Ogniste Serce prosi Rozżarzoną Skórę, aby spojrzała na Śnieżka. Medyczka wkrótce odkrywa, że Śnieżek jest głuchy, przez co Paprociowe Futro nie może go uczyć. Nakrapiany Ogon upiera się, że jej syn może zostać wojownikiem i ona będzie jego mentorem, gdyby musiała. Paprociowe Futro pokazuje Ognistemu Sercu, że Nakrapiany ogon stara się nauczyć Śnieżka, wierząc, że dostanie szansę zostania wojownikiem. Paprociowe Futro pyta się Ognistego Serca czy mógłby go zwolnić z niektórych obowiązków, żeby mógł w stanie pomóc w trenowaniu kociaka. Niedługo potem nad obozem przelatuje jastrząb, Śnieżek nie słysząc wołań matki pozostał przed żłobkiem przez co ptak go porwał. Paprociowe Futro i Prędka Łapa biegną za jastrzębiem, lecz nie udało im się go uratować. Ogniste Serce zamiast głuchego kociaka daje Paprociowemu Futru Brunatkę jako ucznia.

Paprociowe Futro jest jednym z pierwszych wojowników, którzy zgodzili się i poparli plan Ognistego Serca, który polegał na spotkaniu z Klanem Wiatru, po to aby rozwiązać spór pomiędzy nimi i Błękitną Gwiazdą, która oskarżała ich o kradzież zwierzyny, chociaż Ogniste Serce prosi go i Oszronione Futro, Mysie Futro, żeby zostali i pilnowali obozu.

Czarna godzina

Paprociowe Futro idzie z Złotym Kwiatem, Nakrapianym Ogonem i Oszronionym Futrem do tunelu z janowca. Pyta Ogniste Serce czy to prawda, że Błękitna Gwiazda nie żyje, a on odpowiada tak.

Ciemna Pręga zaczyna się sprzeczać z wyborem Ognistego Serca na przywódcę Klanu Pioruna i przypomina mu, że nie urodził się w lesie. Paprociowe Futro i reszta klanu wspiera rudego zastępcę, a on protestuje Ciemnej Prędze. Paprociowe Futro zostaje, żeby podzielić się ostatni raz językami z przywódczynią. Wtedy kiedy Ognista Gwiazda staje się podejrzliwy wobec Ciemnej Pręgi prosi Paprociowe Futro, aby go obserwował. Obiecuje, że zrobi wszystko co w jego mocy.

Ciemna Pręga okłamuje Paprociowe Futro, mówiąc, że idzie na polowanie, kiedy tak naprawdę chce odwiedzić zastępcę Klanu Cienia, Czarną Stopę. Kiedy Paprociowe Futro idzie sprawdzić co u Ciemnej Pręgi, zauważa, że uciekł, a następnie widzi go przed obozem ze Szczawikiem, którą próbował otruć bo widziała za dużo. Po tym wydarzeniu Paprociowe Futro czuje się winny.

Podczas ucieczki Brunatnej Łapy z Klanu Pioruna do Klanu Cienia, Paprociowe Futro jest wstrząśnięty i ponownie dotknięty poczuciem winy. Wielokrotnie przeprasza Ognistą Gwiazdą twierdząc, że to przez niego uczennica zmieniła klan. Ognista Gwiazda wmawia Paprociowemu Futru, że to nie jego wina. Następne rozdziały książki pokazują, że Paprociowe Futro nadal myśli o swojej uczennicy, Brunatnej Łapie.

Nowa przepowiednia

Północ

Paprociowe Futro jest starszym wojownikiem i Ognista Gwiazda, przydziela mu nową uczennicę, Białą Łapę.

Po raz widziany jest rankiem organizując łowiecki patrol. Wyznacza Jeżynowego Pazura z Wiewiórczą Łapą, ale obaj wdają się w kłótnię. Kilka dni później, Zakurzona Skóra, po znalezieniu Wiewiórczej Łapy, mówi jej, że Paprociowe Futro trenuje ze swoją uczennicą, a Mysie Futro z Pajęczą Łapą.

Po rozkazie Ognistej Gwiazdy, Paprociowe Futro przekazuje pewnego ranka Jeżynowemu Pazurowi, aby udał się do Piaszczystej kotliny i obserwował uczniów. Paprociowe Futro przedstawia Białej Łapie serie ruchów bojowych On i Mysie Futro stawiają swoich uczniów przeciwko sobie zaczynając walczyć.

Kiedy Jeżynowy Pazur i Wiewiórcza Łapa zaginęli, Paprociowe Futro wraca z nieudanego patrolu poszukiwawczego z Ognistą Gwiazdą i Deszczowym Wąsem. Kiedy Ognista Gwiazda ogłasza, że nie znaleźli żadnego śladu po dwóch kotów, Paprociowe Futro sugeruje, że musieli opuścić tereny kilka dni temu i że nie ma sensu wysyłanie kolejnych patroli w celu ich poszukiwania.

Wschód księżyca

Po odkryciu, że potwory schodzą z Drogi grzmotu i niszczą drzewa, Ognista Gwiazda wysyła patrol składający się z niego, Paprociowego Futra i trzech innych wojowników udając się z nimi do Klanu Cienia, sprawdzić czy mają te same problemy z Dwunożnymi. Gdy docierają na zniszczone tereny przez Dwunożnych, Paprociowe Futro zdaje się być przerażony widząc zniszczenia. Po wejściu na terytoria Klanu Cienia odruchowo kuca będąc gotowym na walkę z wrogiem, mimo że go nie było.

Idąc dalej, znajdują kawałek drewna, który cuchnie Dwunożnymi. Patrol Klanu Cienia powstrzymuje koty z Klanu Pioruna przed kontynuowaniem badań atakując ich. Paprociowe Futro jest widoczny jak walczy z szarym kocurem. Ognista Gwiazda rozkazuje jednak przerwać walkę, a kocur zaprzestaje od razu.

Paprociowe Futro dowiaduje się, że Nakrapiany Ogon umiera z powodu chorego królika, a Obłoczny Ogon i Jasne Serce zaginęli. Po tym jak Klan czuwał nad zmarłą wojowniczką, Paprociowe Futro rozmawia z Białą Łapą, Próbuje ją przekonać, aby nie zrezygnowała ze szkolenia, po to aby odnaleźć rodziców. Ognista Gwiazda zgadza się z kocurem. Pozwala im się udać za to na patrol myśliwski, aby Biała Łapa mogła podczas niego wypatrywać rodziców.

Świt

Po dotarciu na tereny nad jeziorem, które miały być nowym domem dla Klanów, Paprociowe Futro jest widziany z Szczawiowym Ogonem, otrzymujący rozkaz od przywódcy. Gdy wszystkie cztery klany idą na swoje nowe terytorium, Paprociowe Futro prowadzi Długiego Ogona do Klanu Pioruna. Następnie zostaje przydzielony do pomocy w bronieniu klanu, gdy podróżowali do ich nowego domu, z pomocą Zakurzonej Skóry. Po znalezieniu miejsca, które miało służyć za obóz, Biała Łapa pyta podekscytowana swojego mentora czy może zbadać tereny. Kiedy Mysie Futro traci cierpliwość przez Jeżynowego Pazura, Paprociowe Futro ma tendencję, aby zapewniać wojowniczkę, że Jeżynowy Pazur robi wszystko co w jego mocy.

Na następny dzień, Ognista Gwiazda przydziela Jeżynowego Pazura i Paprociowe Futro do wyznaczenia nowych granic i zaznaczenia ich. Następnie jest widziany na patrolu, wtedy kiedy Jeżynowy Pazur donosi o zapachu lisa. Paprociowe Futro decyduje się powiedzieć Ognistej Gwieździe, ale kontynuuje patrol. Znajdują opuszczone gniazdo Dwunożnych, ale przez pomyłkę przekraczają granicę Klanu Cienia. Walka trwa, dopóki Ognista Gwiazda ich nie odnajdzie i nie każe im się zaprzestać. Wysyła Paprociowe Futro i resztę patrolu, ale zatrzymuje Jeżynowego Pazura. Później zabiera Białą Łapę, Pajęczą Łapę, Zakurzoną Skórę i Jeżynowego Pazura.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Superedycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Paprociowe Futro po raz pierwszy jest widziany, siedząc obok Wierzbowej Skóry i Mysiego Futra, gdy Rozżarzona Skóra zbliża się do nich, by wziąć udział w ceremonii mianowania na wojownika Jeżynowej Łapy.

Kocur razem z Obłocznym Ogonem pomaga Długiemu Ogonowi wrócić do obozu, po tym, jak oczy pręgowanego wojownika zostały podrapane przez królika. Dwóch wojowników przyprowadza kocura do medyczki, a Paprociowe Futro donosi o tym, co się stało Rozżarzonej Skórze i Ognistej Gwieździe. Wtedy koty pytają, kiedy dowiedzieli się, co stało się z Długim Ogonem. Wojownik powtarza to, co powiedział przywódcy. Ognista Gwiazda następnie wysyła wojowników i Deszczową Łapę z powrotem, aby ukończyć polowanie. Paprociowe Futro jest później widziany, gdy idzie na polowanie z Wierzbową Skórą i Szarą Pręgą.

Ognista Gwiazda wspomina czasy, gdy Obłoczny Ogon był kociakiem, a on i Paprociowe Futro uratowali go z łap borsuka.

Po tym, jak Wierzbowa Skóra zostaje zabita przez borsuka, Paprociowe Futro i Zakurzona Skóra biegną do Ognistej Gwiazdy i słuchają ze zgrozą, co się stało. Podobnie jak reszta klanu, kocur bardzo ją opłakuje.

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów.

Przysięga Szarej Pręgi

Emoji AshfurThinking.png

Ciekawostki

  • Razem z Rozżarzoną Skórą został uczniem w wieku poniżej 6 księżyców, co jest sprzeczne z kodeksem wojownika.
  • Victoria Holmes myśli, że Lwie Serce może być ojcem Paprociowego Futra.
  • Vicky nie wyobraża sobie Paprociowego Futra oraz Ciernistego Pazura jako identycznych bliźniaków.
  • Kate Cary powiedziała, że Paprociowe Futro nie przejdzie do starszyzny w Wizje Cienia, ponieważ wciąż jest dobrym wojownikiem, chętnym do służby swojemu klanowi. Okazuje się to być prawdą.
  • Paprociowe Futro miał szansę zostać zastępcą Ognistej Gwiazdy, jednak przywódca nie był co do tego pewny[4].

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 48
  2. Wyjawione w "Ogień i lód", spis klanów
  3. Wyjawione w "Cisza przed burzą", spis klanów
  4. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 311