FANDOM

To był mój pomysł, by wyszkolić twoje koty do walki w Miejscu Dwunożnych. Nie przybyliśmy tu, by dołączyć do waszego Klanu. Przyszliśmy, bo potrzebujemy twojej pomocy.

—Patyk do Liściastej Gwiazdy, "Przeznaczenie Klanu Nieba", strona 390

Patyk (ang. Stick) – przywódca w Grupie Patyka. Dawny partner Aksamitu oraz ojciec Rudej

Wygląd

Patyk to wysoki, chudy, długo nogi, brązowy kocur z postrzępionym uchem, postrzępiony, posklejanym futrem i żółtymi oczyma.

Historia

Po raz pierwszy jest widziany jako włóczęga, wraz z Korą, Krótkim, Śnieżynką i Węglem. Grupa włóczęgów pomaga Ognistej Gwieździe znaleźć jego partnerkę, Piaskową Burze. Kilka księżyców potem, Patyk staje się partnerem Aksamitu i ma córkę o imieniu Ruda. Unik tworzy własną grupę i zaczyna sprawiać kłopoty Patykowi i jego kotom, kradnąc ich zdobycz i próbując wypędzić grupę kocura. Kiedy Ruda staje się partnerką Harleya, kocura z grupy Unika, ojciec kotki nie popiera tego, wierząc, że Harley manipuluje jego córką dla własnych celów, co powoduje konflikt między ojcem a córką. Patyk i jego grupa włóczęgów odchodzą, aby uzyskać pomoc od Klanu Nieba i ostatecznie przekonują klan, by im pomógł. Podczas bitwy z włóczęgami Unika, Patyk atakuje Harleya, ale przypadkowo zabija Rudą, gdy zagradza mu drogę, pozostawiając brązowego kocura dotkniętego smutkiem.

Mimo że Unik początkowo zgadza się pozostać po swojej stronie granicy, Patyk nadal ma kłopoty z włóczęgami kocura, aż do późnych sezonów, Jastrzębie Skrzydło przychodzi i wyzywa Unika do walki, która kończy się śmiercią przywódcy i Miejsce Dwunożnych staje się spokojniejsze.

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Patyk i Kora znajdują Ognistą Gwiazdę, gdy zgubił się w Miejscu Dwunożnych. Kiedy rudy kot mówi im, że pójdzie, jeśli chce, brązowy kocur odpowiada, że poprowadzą go przez miasto. Kiedy docierają do miejsca, w którym znajduje się wiele zapachów innych kotów Ognista Gwiazda wpada w kałużę. Patyk  mówi mu, aby nie trzymał swoich łap w wodzie, i że nie chce pić płynu, w którą pływał inny kot. Podczas gdy Ognista Gwiazda zjada wróbla, którego przyniosła mu Kora brązowy kocur pyta się jak długo nie jadł oraz czy przeszedł długą drogę. Koty przedstawiają się sobie.

Kiedy Ognista Gwiazda prosi o odnalezienie Piaskowej Burzy, a Kora mówi, że jej nie widzieli, Patyk mówi mu, że inne koty czasami przychodzą na polanę, i że mogły ją zobaczyć. Rudy kot pyta, czy przedstawią go innym kotom, a Kora odpowiada, że nic się nie stanie. Patyk dodaje, że zwykle nie kręci się z innymi kotami. On i Kora postanawiają poczekać z Ognistą Gwiazdą, aby przedstawić go innym kotom. Patyk idzie z Kora do zacienionego miejsca pod drzewem, dzieli się językami na chwilę, a potem zwija się z nim na drzemkę. Ognista Gwiazda, choć miał ochotę spać, nie zrobił tego, ponieważ nie jest pewien, czy może zaufać Patykowi i Corze, myśląc, że prawdopodobnie nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wiele dla niego znaczyła Piaskowa Burza.

Kiedy koty przybywają, Patyk mówi Ognistej Gwieździe o niektórych z nich, w tym o dwóch kotach o imieniu Śnieżynka i Krótki. Patyk przedstawia Ognistej Gwieździe Krótkiego, który widział Piaskową Burzę i pomógł jej odeprzeć kilka kociaków dwunożnych.

Rano Patyk przynosi mysz Ognistej Gwieździe. Kiedy rudy kot pyta, gdzie jest Krótki, Patyk odpowiada, że nie wie ale jeśli obiecał pomóc w odnalezieniu Piaskowej Burzy.

Przeznaczenie Klanu Nieba

Osi Wąs dostrzega grupę włóczęgów, którymi okazują się być Patyk, Kora, Krótki i Węgiel, którzy wtargnęli na terytorium Klanu Nieba. Koty Klanu Nieba są wobec nich wrogo nastawione, przez ich pazury się wysuwają się, a futro się nastroszyło. Liściasta Gwiazda konfrontuje się z przywódcą grupy, Patykiem. Ku jej zaskoczeniu wspomina jednak, że Ognista Gwiazda w końcu ich znalazł. Liściasta Gwiazda wątpi w ich znajomość z Ognistą Gwiazdą, a Patyk opowiada jej, jak poznał Ognistą Gwiazdę i Piaskową Burzę w trakcie ich podróży, aby odbudować Klan Nieba. Przedstawiają się, wspominając, że powodem ich przybycia jest to, że chcą dowiedzieć się coś więcej o Klanach. Zatoczek nerwowo pyta Płowej Paproci, kim są koty i co tutaj robią. Liściasta Gwiazda powtarza do Patyka. Kora wyjaśnia szczegółowo, dlaczego jej grupa kotów chce zostać. Ostry Pazur i Liściasta Gwiazda decydują, że nowicjusze mogą zostać w Klanie Nieba. Grupa włóczęgów jest następnie zapraszana do udziału w sesji treningowej. Patyk, w imieniu trzech kotów, akceptuje nadchodzącą ofertę. Po tym, jak Ostry Pazur wyjaśnia grę i jej zasady, Patyk mruczy do Kory i Węgla, że może się to przydać. Podczas sesji Liściasta Gwiazda zauważa następnie, że Patyk ma dobrze wyczulony instynkt do walki.

Kiedy wracają do obozu, Patyk wspomina, że ​​on i jego przyjaciele polują w nocy i śpią w ciągu dnia. Następnie Drobna Chmura pyta, czy brązowy kocur przybył do Klanu Nieba, aby założyć własny Klan; Patyk zaprzecza temu. Drobna Chmura, Kamienny Cień, Miętowa Łapa, Hebanowy Pazur i Plamista Łapa wyjaśniają, dlaczego Patyk powinien założyć klan, a on odpowiada, że ​​ma swój własny styl życia.

Następny rozdział jest z punktu widzenia brązowego włóczęgi. Akcja rozgrywa się w przeszłości, kiedy był jeszcze w Miejscu Dwunożnych. Wszystko się zaczyna od tego, gdy Śnieżynka budzi go i mówi mu, że są tutaj Unik, Skipper i Misza. Odpowiada, że ​​nie powinno ich tu być. Kiedy poznaje Unik, Patyk zaczyna się zastanawiać, gdzie jest jego córka, Ruda. Następnie on i Unik wdają się w gorącą dyskusję na temat zdobyczy. Unik gestykuluje do Miszy, ​​a ona atakuje Percyiego, przez co traci oko. Ze wściekłym wrzaskiem, Patyk rzuca się na Unika. Koty zaczynają walczyć, dopóki z pobliskiego domostwa Dwunożnych nie otwierają się drzwi. Zirytowani walką Dwunożni zaczynają rzucać przedmiotami w uciekające koty. Patyk martwi się o swoją córkę Rudą i Unika, który wydaje się być wrogiem kocura i jego grupą włóczęgów.

Krótki ma pomysł; Patyk powinien odwiedzić swoją dawną partnerkę, Aksamit, aby porozmawiać z nią o ich córce, która jest zakochana w jednym z kotów Unika, Harleyu. Wkrótce potem brązowy kocur udaje się do Miejsca Dwunożnych do domu rodziny Aksamitu, aby przekonać kotkę, że Ruda potrzebuje pomocy matki. Aksamit chłodno mówi mu, że dzielą się tylko córką. Patyk pamięta ze smutkiem pierwsze spotkanie z Aksamitem. Kocur następnie wyjaśnia kotke, co robi Ruda; Aksamit pyta, czy jej córka zakochała się w kocie, który przestrzega innych ustalonych zasad, i dodaje sarkastycznie, że nigdy nie marzyłby o zrobieniu czegoś takiego.

Patyk próbuje wyjaśnić, że jego zdaniem Ruda była zamieszana w atak Dwunożnego z Harleyem. Aksamit protestuje i miauczy raczej łagodnie, że dano mu Rudą na wychowanie, a technicznie to on jest odpowiedzialny za to, co ostatnio robiła. Sugeruje, aby spróbować porozmawiać z ich córką, ale Patyk miauczy, że miał nadzieję, że to ona zrobi to z kotką. Aksamit przypomina mu, że Ruda wie, gdzie mieszka, więc gdyby chciała porozmawiać, prawdopodobnie już by to zrobiła. Kocur denerwuje się na kotkę i twierdzi, że nie może ukryć się przed tym wszystkim ze swoimi domownikami, podczas gdy ich córka jest w niebezpieczeństwie. Pieszczoszka kończy rozmowę mówiąc, że powinien zostawić Rudą w spokoju i znika w jej legowisku Dwunożnych.

Kiedy Patyk wraca, Krótki natychmiast pyta, co powiedziała jego dawna partnerka. Patyk mówi mu, że chce, żeby odpuścił Rudej. Krótki jest zaskoczony i zastanawia się, jak wiele znaczy dla niego jego córka, ale Patyk miauczy stanowczo, że nie chce, aby Aksamit myślała, że są słabi i miękcy.

Patyk przepytuje Cebulę w sprawie miejsca pobytu Uniku w zaułku i posuwa się tak daleko, że grozi jej zabiciem, więc zgadza się. Krótki protestuje, ale Patyk kontynuuje, ignorując swojego przyjaciela. Cebula piszczy, że Unik żyje w niektórych pudełkach nad rzeką. Patyk próbuje ją zabić, ale Krótki powstrzymuje go i wskazuje, że dowiedzieli się tyle, ile chcieli wiedzieć. Patyk jest wyraźnie zniechęcony, ale puszcza Cebulę, a ta szybko ucieka z zaułka.

Patyk prowadzi patrol do Miejsca Dwunożnych wraz z Liściastą Gwiazdą, aby stoczyć walkę z kotami z Miejsca Dwunożnych. Jest chętny do walki, ale czeka z Liściastą Gwiazdą. Po rozpoczęciu walki Ruda i Harley wracają do legowiska. Patyk dostrzega ją i Harleya i konfrontuje się z Harleyem. Oskarża go o porwanie Rudej wraz ze zdobyczą i ich legowiskami. Zaprzecza, doprowadzając Patyka do gniewu. Rzuca się na Harleya, ale Ruda osłania swojego partnera. Zanim jej ojciec może zareagować, ma już pazury w gardle jego córki. Patrzy z przerażeniem, jak z rany na jej szyi pływa krew oraz jak jej życie się ulatnia z tą cieczą. Kiedy Unik mówi Patykowi, żeby nie odważył się dotykać Harleya, a Patyk grozi mu śmiercią. Ale zanim zdążył zareagować, Ostry Pazur przygważdża go i każe mu przestać. Liściasta Gwiazda mówi mu, aby bronił swoich miejsc łowieckich i uczył się od Klanu Nieba, ale nic nie mówi i tylko wymienia z nią wściekłe spojrzenie. Następnie Patyk zostaje w Miejscu Dwunożnych.

Podróż Jastrzębiego Skrzydła

Zostaje wywołany przez Krótkiego i pyta, co ich sprowadza do tej części Miejsca Dwunożnych. Zanim Liściasta Gwiazda zdążyła odpowiedzieć, Krótki mówi, że jest to cały Klan Nieba i że włóczędzy wypędzili ich ze swojego terytorium. Patyk jest zaskoczony, a inny głos mówi, że to straszne. Pojawiają się dwa koty, Śnieżynka i Percy, a głos przywódczyni jest teraz cieplejszy. Mówi, że planują zostać na noc i że pomogą kotom polować. Patyk zgadza się, a on przywołuje kolejne koty do przodu, koty w wieku Jastrzębiego Skrzydła i Kamiennego Połysku.

Kiedy kilka kotów wychodzi na polowanie, Liściasta Gwiazda pyta o sprawy. Mówi, że Unik zgodził się stanąć po jego stronie, ale wkrótce doszło do kolejnych potyczek i obawia się, że kocur przestał go słuchać. Liściasta Gwiazda sugeruje oznakowanie ich granic, a Patyk ze złością odpowiada, że ​​nie są Klanem. Odwraca się, gdy Kamienny Połysk oferuje mu mysz. Jastrzębie Skrzydła pyta Wróblą Skórę, dlaczego Liściasta Gwiazda i Patyk się nie lubią, a kocur wyjaśnia mu tę sytuację.

Kręcona Łapa została porwana przez koty Unika, a kiedy Piękny Liść jest spytana o koty Patyka, miauczy, że uciekły. Patyk wzrusza ramionami i mówi, że jeśli Unik ma ich kota, nie mogą z tym nic zrobić. Przywódczyni syczy, że nie porzuca swoich przyjaciół i że są kotami klanu. Znowu wzrusza ramionami, a Krótki beszta go, mówiąc, że idzie z nimi, a Śnieżynka mówi, że ona też przyjdzie. Liściasta Gwiazda wybiera koty ze swojego klanu, aby znaleźć Unik, pyta Jastrzębie Skrzydło, czy może iść z nimi i czy da radę zapanować nad swoim temperamentem. Kocur zgadza się, a przywódczyni pozwala mu iść i przygotowuje się do powiedzenia czegoś innego. Jednak przeszkadza jej obecność Harleya, a Patyk warczy, że nie jest tu mile widziany. Harley przynosi wiadomość: Liściasta Gwiazda musi zabrać cały swój Klan aby przedyskutować tą sytuację. Brązowy kocur prychnął i pyta, czy Harley uważa, że kotka ma pchły w mózgu. Harley obiecuje, że nie zostaną skrzywdzeni, dopóki spotkanie się nie skończy, a Patyk kwestionuje jego słowo. Harley odpowiada, że ​​oferta nie dotyczyła Patyka ani jego kotów i jeśli ktoś wejdzie na ich terytorium, będzie miał kłopoty. Ciągle prycha, ale pozwala Liściastej Gwieździe odejść ze swoimi kotami.

Galeria

Bazy postaci