FANDOM

Kogo nazywasz głupcem, młodziaku?

—Piękniś do Wroniej Łapy, "Północ", strona 273

Piękniś (ang. Purdy)  – dawny członek Klanu Pioruna, wcześniej kot domowy. Aktualnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Piękniś jest pulchnym, cętkowanym, ciemnobrązowy pręgowanym kocurem z szarym pyskiem, dużą okrągłą głową, postrzępionymi uszami, zlepionym, rozczochranym, zmierzchowym futrem i kaprawymi, bursztynowymi oczami.

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Północ

Kiedy Jeżynowy Pazur, Brunatna Skóra, Pierzasty Ogon, Burzowe Futro, Wronia Łapa i Wiewiórcza Łapa są gonieni przez psa Dwunożnych, jakiś głos krzyczy do nich, aby weszli na drzewo porośnięte bluszczem. Okazuje się, że ten głos należy do starszego samotnika, Pięknisia. Gdy niebezpieczeństwo mija i koty schodzą na ziemię, kocur także schodzi. Dziwi się, kiedy koty z lasu opowiadają mu o swojej podróży, życiu w lesie i Klanie Gwiazdy. Gdy pytają go kim jest, Piękniś zaczyna im opowiadać o sobie.

Mówi, że kiedyś był kotem domowym, a jego Wyprostowany, jak nazywa Dwunożnego, dbał o niego. Z tęsknotą wspomina tamte czasy, jedzenie i ciepły kominek, przy którym spał. Lecz pewnego dnia jego Wyprostowany umarł. Nikt już go nie karmił, nikt nie głaskał, a nowi Dwunożni zastawiali pułapki na niego, w które kocur nie dał się złapać dzięki swojemu sprytowi. Wtedy opuścił dom Wyprostowanych i został samotnikiem.

Prowadzi grupę do sadzawki ze złotymi rybami. Koty z lasu początkowo są wobec niego bardzo nieufne, szczególnie Wronia Łapa, jednak ostatecznie wybierają Pięknisia na przewodnika, który ma ich wyprowadzić z wielkiej kupy legowisk Dwunożnych.

Wschód księżyca

Kiedy Jeżynowy Pazur, Burzowe Futro, Pierzasty Ogon, Brunatna Skóra, Wiewiórcza Łapa i Wronia Łapa udali się w drogę powrotną do domu wraz z Północą, która zaproponowała, że odprowadzi ich kawałek, spotkali Pięknisia. Kocur na widok borsuczycy zjeżył sierść, gotów zaatakować zwierze, jednak koty z klanów szybko wytłumaczyli mu,  że nie jest ona zagrożeniem. Kot rozluźnił się, jednak nadal pozostawał czójny i nieufny. Piękniś chcił poprowadzić ich spowrotem przez tereny dwunożnych jednak koty zdecydowały się iść przez góry, gdyż była to krótsza droga. Kocur chciał prawdopodobnie ostrzedz wędrowców przed Plemieniem Płynącej Wody, czego domyśliła się Pierzasty Ogon w dalszej części książki, jednak Północ przerwała mu i nie dała dokończyć zdania. Nieozwoliła mu także iść z nimi mówiąc, że "młodziakom" śpieszy się, a stary kocur będzie ich spowalniać. Kot  zgodził się z nią i porzegnał wędrowców.

Ciekawostki

  • Victoria Holmes powiedziała, że Piękniś ma akcent podobny do angielskiego, z hrabstwa Yorkshire.
  • Jest szansa, że Piękniś pójdzie do Klanu Gwiazdy, a Vicky mocno wierzy, że pozostanie tam po jego śmierci. Kate uważa jednak, że mógł żyć tylko na granicy łowisk Klanu Gwiazdy.
  • Później jednak Kate zaprzeczyła jej oświadczeniu i potwierdziła, że ​​Piękniś rzeczywiście poszedł do Gwiezdnego Klanu. Zostało to udowodnione, ponieważ pojawia się w Klanie Gwiazdy w Najciemniejsza Noc.

Galeria

Bazy postaci