FANDOM

Piaskowy Cierń (ang. Sandgorse) – wojownik Klanu Wiatru, partner Bladego Ptaka. Ojciec Wysokiej Gwiazdy

Wygląd

Piaskowy Cierń jest jasnorudym kocurem z matowym, poszarpanym, cienkim futrem. Jego oczy mają kolor bursztynu.

Historia

Super Edycja

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Piaskowy Cierń jest tunelowcem w Klanie Wiatru. Jest partnerem Bladego Ptaka i ojcem Wysokiego oraz zmarłej Zięby.

Piaskowy Cierń patrzy w kierunku kilku wojowników opuszczających obóz. Wysoki zauważa, że ​​jego futro jest ubrudzone ziemią, podczas gdy kocur mówi Wełnistemu Ogonowi, że zostawił stos patyków przy wejściu do tunelu. Następnie mówi przyjacielowi, że będzie musiał zarządzać podniesieniem dachu bez niego, ponieważ chce pokazać coś Wysokiemu. Piaskowy Cierń strzepuje gałązkę mchu z ucha syna i oznajmia, że ​​nadszedł czas, by nauczyć się kopać. Gdy Piaskowy Cierń słyszy, jak Ryjówka żartuje z kociaka, prycha, mówiąc, że jest żałosnym biegaczem i boi się, że będzie miał piach w oczach. Następnie udaje się do ścieżki tunelowców i zatrzymuje się obok legowiska Wełnistego Ogona, a Wysoki w tym czasie zanurza się pod jego brzuchem. Wojownik rozmawia krótko z Wełnistym Ogonem, pytając, czy patyki będą wystarczające do utrzymania sufitu tunelu. Kocur sugeruje, że powinni wybrać inną drogę do wąwozu, a brzuch Piaskowego Ciernia burczy. Kiedy kocur wspomina o jaskiniach, spogląda w stronę legowiska starszych. Myśli o nodze Liliowego Wąsa, zmiażdżonej w jaskini. Piaskowy Cierń sugeruje zbadanie króliczych labiryntów, w których mogą znajdować się gliniaste warstwy, przez które mogą łatwo przejść. Wełnisty Ogon uważa, że ​​byłoby to marnotrawstwem, ponieważ ciężko pracowali przez cały sezon.

Ciekawostki

  • Jego córka, Zięba, jest do niego bardzo podobna.