FANDOM

Nie zostawię. Zawsze będę przy tobie, obiecuję.

—Pierzasty Ogon do Wroniej Łapy, "Wschód księżyca", strona 314

Pierzasty Ogon (ang. Feathertail) – kotka z Klanu Rzeki, była jednym z kotów z proroctwa w serii - "Nowa Przepowiednia".

Była również srebrnym kotem z przepowiedni Plemienia Płynącej Wody, który miał za zadanie uratować klan pokonując Ostrego Kła. We Wschodzie Księżyca zginęła z powodu uderzenia głową o skałę i trafiła do Klanu Gwiazdy.

Córka kocura z Klanu Pioruna - Szarej Pręgi i Srebrnego Strumienia. Siostra Burzowego Futra.

Wygląd

Pierzasty Ogon jest smukłą[15], puszystą[15], srebrzystoszarą[16] pręgowaną[17] kotką[2] o oczach błękitnych[2] niczym niebo[15] oraz o puszystym ogonie[18]. Wygląda zupełnie jak jej matka[16].

Historia

Piórko urodziła się jako córka Srebrnego Strumienia i Szarej Pręgi wraz z Burzą. Ich matka umiera zbyt dużej utraty krwi, a Szara Pręga w rozpaczy za partnerką odchodzi do Klanu Rzeki wraz z kociakami, koniec końców i tak wraca do Klanu Pioruna. Staje się uczennicą o imieniu Pierzasta Łapa i otrzymuje Mglistą Stopę jako mentorkę. Ona i inne koty klanu w Klanie Rzeki są więźniami na rozkaz Tygrysiej Gwiazdy, przywódcy Klanu Tygrysa, a Kamienne Futro ginie, chroniąc ją i Burzową Łapę. Jej ojciec wraz z przyjaciółmi, Ognistą Gwiazdą i Kruczą Łapą ratują ją i innych, gdzie przebywają w Klanie Pioruna, dopóki Klan Tygrysa nie zostanie pokonany.

Później jest wojownikiem o imieniu Pierzasty Ogon i wraz z Jeżynowym Pazurem, Brunatną Skórą i Wronią Łapą są kotami z przepowiedni i wraz czwórką kotów, Burzowym Futrem i Wiewiórczą Łapą wyruszają do miejsca, w którym tonie słońce, aby uzyskać odpowiedź na słowa przepowiedni. Jak się później okazuje, Pierzasty Ogon jest też kotem z przepowiedni Plemienia Płynącej Wody. Podczas podróży Pierzasty Ogon i Wronia Łapa rozwinęli uczucia do siebie. Dotarli do miejsca, gdzie tonie słońce i spotkali Północ, która powiedziała im, że Dwunożni zniszczą terytoria klanów. W drodze powrotnej przechodzą przez góry, gdzie spotkali Plemię Płynącej Wody. Ostry Kieł nawiedzał plemię porywając koty, a Plemię Wiecznych Łowów zesłało znak, że uratuje ich srebrny kot. Pierwotnie uważany za tego kota jest Burzowe Futro, chociaż to tak naprawdę jego siostra jest tym kotem i ratuje Plemię i Wronią Łapę, ale przy tym oddaje życie uderzając z impetem głową o skałę.

Charakter

Pierzasty Ogon była lojalną kotką w swoim klanie. Nie obchodziło ją, iż jest kotem półkrwi, jednak dbała o swojego ojca i czasem dopytywała się o niego. Była gotów chronić koty Plemienia Płynącej Wody i Wronią Łapę przez Ostrym Kłem, przepłacając tym swoim życiem.

Fabuła

Początek Proroctwa 

Las tajemnic

Piórko i jej brat Burza rodzą się na granicy Klanu Pioruna i Klanu Rzeki. Kilka minut po narodzeniu kociąt, ich matka, Srebrny Strumień, umiera. Kociaki zostają zabrane do obozu Klanu Pioruna, gdzie zajmuje się nimi Złoty Kwiat. Wkrótce, razem z ojcem, dołączają do Klanu Rzeki.

Cisza przed burzą

Piórko nadal żyje w w Klanie Rzeki z Burzą i Szarą Pręgą. Opiekuje się nią Omszona Skóra. Szara Pręga opowiada im o życiu w Klanie Pioruna i o jego przygodach z Ognistym Sercem. Gdy Klan Pioruna po pożarze ukrywa się w obozie Klanu Rzeki, Szara Pręga z dumą przedstawia ją i Burzę Ognistemu Sercu.

Niebezpieczna ścieżka

Piórko i jej brat nadal żyją w Klanie Rzeki, nawet wtedy, gdy ich ojciec powraca do Klanu Pioruna. Rodzeństwo od początku zdawało sobie sprawę, że lojalność Szarej Pręgi jest po stronie jego dawnego Klanu, dlatego nie żywili wobec niego urazy.

Zostają uczniami. Mentorką Pierzastej Łapy zostaje Mglista Stopa, zaś Burzową Łapę uczy Kamienne Futro.

Czarna godzina

Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa stają się więźniami Klanu Tygrysa, razem z Kamiennym Futrem i Mglistą Stopą, za to, że są kotami półkrwi. Cztery koty trzymane są w starej lisiej norze, są zagłodzone i osłabione. Tygrysia Gwiazda każe udowodnić Kamiennemu Futru lojalność: musiał zabić Pierzastą Łapę i Burzową Łapę. Szary wojownik nie zrobił tego. Stanął w obronie kociąt. Wziął udział w nierównej walce. Pokonał Ciemną Pręgę, lecz został zabity przez Czarną Stopę, zaś rodzeństwo zostaje odprowadzone z powrotem do lisiej nory, gdzie przekazują tragiczne wieści Mglistej Stopie.

Wszystkie trzy koty zostają uratowane przez Kruczą Łapę, Szarą Pręgę oraz Ognistą Gwiazdę. Uciekają i ukrywają się w obozie Klanu Pioruna. Nowym mentorem Burzowej Łapy zostaje Szara Pręga. Gdy przychodzi czas na bitwę z Klanem Krwi, Pierzasta Łapa, jej brat i mentorka biorą w niej udział. Pierzasta Łapa, Burzowa Łapa razem z Jeżynową Łapą, Jesionową Łapą i Brunatną Łapą pomścili śmierć Białej Burzy. Uczniowie wspólnie zabijają Gnata.

Po walce z Klanem Krwi Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa postanawiają wrócić do Klanu Rzeki, przedtem jednak żegnają się z Szarą Pręgą, który zostaje nowym zastępcą przywódcy Klanu Pioruna. Oba koty są z tego bardzo dumne.

Nowa Przepowiednia

Północ

Pierzasty Ogon jest wybierana przez Dębowe Serce z Klanu Gwiazdy. Dawny zastępca, ma powiedzieć Pierzastemu Ogonowi aby wyruszyła w podróż, by porozmawiać z Północą. Dębowe Serce głupio pyta Błękitną Gwiazdę, czy Pierzasty Ogon nie była dobrze wyszkolona, ponieważ była uczniem przez ich kocię, Mglistą Stopę. Pierzasty Ogon jest wybierana razem z Jeżynowym Pazurem z Klanu Pioruna, Brunatną Skórą z Klanu Cienia i Wronią Łapą z Klanu Wiatru. Jej brat, Burzowe Futro, towarzyszy jej w podróży, aby ją chronić, ponieważ obawia się o jej bezpieczeństwo.

Kiedy Liściasta Łapa spotyka Pierzasty Ogon i Burzowe Futro wraz z zastępczynią Klanu Rzeki, Mglistą Stopą, Szara Pręga z dumą mówi, że to jego kocięta, mimo że minęło dużo czasu, odkąd opuścili żłobek.

Później, w podróży, gdy Wiewiórcza Łapa utknęła w płocie, Pierzasty Ogon i Brunatna Skóra spokojnie wyciągają ją, podczas gdy inni kłócą się, pocierają przeżute liście szczawiu na skórze młodszego kota, sprawiając, że futro Wiewiórczej Łapy jest śliskie, aby mogła wyjść.

Kilka dni po ich spotkaniu z dwoma ogromnymi kotami domowymi, Pierzasty Ogon dostaje znak od Klanu Gwiazdy o słonej wodzie. Mówi to Jeżynowemu Pazurowi, który jako pierwszy dostał znak. Kocur mówi, że Wronia Łapa jest jedynym kotem, który nie dostał jeszcze znaku, i mówi kotce, by nie mówiła mu o swoim słonowodnym znaku. Pierzasty Ogon nie zgadza się z Jeżynowym Pazurem i mówi, że Wronia Łapa nie jest taki zły, i wyjaśnia że jest całkiem sam gdy ona ma Burzowe Futro jej brata, i Jeżynowy Pazur ma Brunatną Skórę i Wiewiórczą Łapę.

W czasie podróży podróżujące koty napotykają psa podczas przekraczania otwartego pola. Jeżynowy Pazur kieruje się na drzewo z winoroślami po usłyszeniu głosu mówiącego, aby wszedł na drzewo. Pozostali idą zanim, oprócz Pierzastego Ogona ponieważ pies blokował jej drogę. Wronia Łapa nagle zeskakuje z drzewa na psa, ale znika. Następnie biegnie, zwabiając psa a Pierzasty Ogon szybko wspina się na drzewo. Uczeń Klanu Wiatru wkrótce wraca i wskakuje z powrotem na drzewo. Następnie wszystkie koty spotykają Pięknisia.

Podczas podróży Pierzasty Ogon rozwija swoje zadurzenie w Wroniej Łapie. Jest jedyną kotką, która rozumie ucznia i widzi jego szorstkość i krótkotrwały temperament, i odkrywa, kim naprawdę jest. Wie, że ma on łagodną stronę, i chce udowodnić innym kotom, że jest tak odważny i silny jak każdy wojownik. Jeżynowy Pazur wspomina, że Pierzasty Ogon była prawdopodobnie jedynym kotem, który mógł nazwać Wronią Łapą głupim futrzakiem i ujść z tym na sucho.

Wschód księżyca

Świt

Blask gwiazd

Zmierzch

Zachód słońca

Siła Trójcy

Wyrzutek

Omen Gwiazd

Czwarty uczeń

Wizje Cienia

Rzeka ognia

Super Edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Misja Ognistej Gwiazdy

Próba Wroniego Pióra

Nowele

Zemsta Klonowego Cienia

Życzenie Liściastej Sadzawki

Omen Mglistej Gwiazdy

Przygoda Szarej Pręgi

Stracony wojownik

Przygoda Szarej Pręgi

Sekrety Klanów

Koty Klanów

Ostateczny przewodnik

Ciekawostki

  • Ona i jej brat mają w sobie krew czterech Klanów: Klan Pioruna od Szarej Pręgi, Klan Rzeki od Srebrnego Strumienia, Klan Wiatru od Trzcinowego Pióra i Klan Nieba od Wierzbowej Skóry.
  • Kiedy Wronia Łapa został wojownikiem, poprosił by nazwać go Wronie Pióro na cześć Pierzastego Ogona.
  • Wygląda jak jej matka, Srebrny Strumień.
  • W "Lesie tajemnic" powiedziano, że Zielony Kwiat opiekowała się nią, jednak w "Ciszy przed burzą" Omszona Skóra jest pokazywana jako jej przybrana matka.
  • Kate potwierdziła, że w Klanie Gwiazdy Wronie Pióro najprawdopodobniej wybierze Pierzasty Ogon, a nie Liściastą Sadzawkę, gdyż mówi: „pierwsza miłość zawsze zwycięża”.[19]
  • Na Trzecim Czacie Erin Hunter, Vicky wierzy, że gdyby Pierzasty Ogon ciągle żyła, jej związek z Wronim Piórem nie przetrwał by długo. Była dla niego za stara i nie miałby szansy na rozwinięcie własnej osobowości. Na tej samej rozmowie powiedziała również, że miłość Wroniego Pióra do Pierzastego Ogona była bardziej jak miłością w szkole średniej.[20]
  • Vicky uważa, że gdyby Pierzasty Ogon przeżyła upadek, wróciłaby do Klanu Rzeki i pozwoliła by Wroniemu Piórze wrócić do Klanu Wiatru, ponieważ była bardzo lojalna wobec kodeksu wojownika i w końcu pozwoliłaby swojej głowie rządzić sercem.[21]

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Wschodzie księżyca", strona 315
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Północy", spis Klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Niebezpiecznej ścieżce", rozdział 22
  4. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", spis Klanów
  5. Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 312
  6. Wyjawione w "Lesie tajemnic", strony 362-363
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Wyjawione w "Lesie tajemnic", strona 268
  8. Wyjawione w "Czarnej godzinie", strony 198-199
  9. Wyjawione w "Czarnej godzinie", strony 239
  10. 10,0 10,1 10,2 Wyjawione w "Lesie tajemnic", strona 264
  11. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", rozdział 26
  12. 12,0 12,1 12,2 Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 159
  13. Wyjawione w "Wschodzie księżyca", strony 312-313
  14. Wyjawione w "Czarnej godzinie", rozdział 18
  15. 15,0 15,1 15,2 Wyjawione w "Omenie Mglistej Gwiazdy", rozdział 3
  16. 16,0 16,1 Wyjawione w "Lesie tajemnic", strona 360
  17. Wyjawione w "Północy", [Potrzebna strona]
  18. Wyjawione w "Wschodzie księżyca", strona 82
  19. Wyjawione przez Kate Cary na jej Twiterze
  20. Wyjawione na Trzecim Czacie Erin Hunter
  21. Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku