Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Jeśli dojdzie do bitwy, to ja pokonam cię pierwszy.

—Pluskający Pazur do Słonecznego Zmierzchu, "Obietnica Krzywej Gwiazdy" strona 22

Pluskający Pazur (ang. Rippleclaw) - dawny wojownik Klanu Rzeki. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Opis[]

Pluskający Pazur to starszy[2], srebrny kocur w czarne pręgi[8] o gładkim futrze[9] i bursztynowych oczach[10].

Historia[]

Pluskający Pazur był wojownikiem Klanu Rzeki pod przywództwem Gradowej Gwiazdy i Krzywej Gwiazdy, na leśnych terytoriach. Pluskający Pazur był jednym z najsilniejszych wojowników Klanu Rzeki; był chętny do odzyskania Słonecznych Skał i pomógł Gradowej Gwieździe uratować Wierzbkę i Szarusię z Klanu Wiatru. Był mentorem Norniczego Pazura i został partnerem Szarej Sadzawki. Mieli razem trzy kociaki; Pluska, Łabądka i Zarankę, lecz każde z nich zachorowało, wskutek czego cała trójka zmarła wkrótce po urodzeniu.

Fabuła[]

Wojownicy[]

Ucieczka w dzicz[]

Niewymieniony z imienia Pluskający Pazur uczestniczy w zgromadzeniu. Kocur zgadza się ze słowami czarnej karmicielki Klanu Rzeki, mówiąc, że wielkie koty zabiłyby wszystkich Dwunożnych, którzy odważyliby się wejść na ich teren. Mówi też, że gdyby Klan Tygrysa nadal istniał, Dwunożni do dzisiaj nie zbudowaliby nic w lesie. Medyczka Klanu Pioruna, Nakrapiany Liść cicho odpowiada mu, że gdyby tak było, obecnym klanom również trudno byłoby utrzymać swoje tereny. Chwilę potem przywódca Klanu Rzeki Krzywa Gwiazda ogłasza, że przyznał prawa do polowania na terytorium Klanu Rzeki Klanowi Cienia. Pluskający Pazur protestuje przeciwko temu, mówiąc, że nie byli zaangażowani w decyzję przywódcy. Wraz z większością pobratymców, jest bardzo zły na swojego przywódcę i zszokowany, że Krzywa Gwiazda dokonał takiego wyboru bez konsultacji ze swoimi wojownikami.

Superedycje[]

Odwet Wysokiej Gwiazdy[]

Pluskający Pazur jest na patrolu z Wydrzym Pluskiem oraz Sowim Futrem, kiedy na terytorium Klanu Rzeki znajdują Wysokiego Ogona i Kaszlącego Pyska. Kocur pyta się, czy przysłała ich Wrzosowa Gwiazda. Kiedy kocury z Klanu Wiatru mówią, co ich tu sprowadza, wojownicy Klanu Rzeki wydają się być mniej wrogo nastawieni do kotów Klanu Wiatru.

Potem, Szczupaczy Ząb podchodząc do patrolu, sugeruje żeby przynajmniej pozwolili Wysokiemu Ogonowi i Kaszlącemu Pyskowi zobaczyć Jeżynową Jagodę. Pluskający Pazur protestuje, twierdząc, że zadecyduje o tym Gradowa Gwiazda. Pluskający Pazur mija resztę patrolu i wślizguje się w trzcinę, a Szczupaczy Ząb podąża za nim z kotami Klanu Wiatru. Po chwili Pluskający Pazur idzie do Gradowej Gwiazdy.

Gradowa Gwiazda pozwala kotom Klanu Wiatru zabrać do domu trochę ziół dla Kicka, a następnie wysyła Wydrzy Plusk i Pluskającego Pazura aby eskortowali Wysokiego Ogona i Kaszlącego Pyska.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy[]

Kiedy Klan Rzeki wkracza na terytorium Klanu Pioruna, Pluskający Pazur walczy z Błękitnym Futrem. Koty walczą, a kiedy Pluskający Pazur prawie wygrywa, Śnieżne Futro pomaga wygrać Błękitnemu Futru.

Obietnica Krzywej Gwiazdy[]

Muszlowe Serce woła do Pluskającego Pazura, który otwiera lukę w trzcinach należących do legowiska starszych. Zastępca każe mu upewnić się, czy każdy kot w klanie udał się w stronę drzew. Kiwając głową, Pluskający Pazur szturcha starszego, który nie chce iść. Starsza melduje, że Zmierzchowa Woda wyszła z obozu przed powodzią. Pluskający Pazur zapewnia go, że ją znajdą. Potem Pluskający Pazur pyta Gradowej Gwiazdy, czy może poszukać Zmierzchowej Wody, na co Gradowa Gwiazda się nie zgadza.

Emoji AshfurThinking

Honor Lamparciej Gwiazdy[]

Kiedy Muliste Futro decyduje się zostać medykiem, Gradowa Gwiazda konsultuje się z nim i Drzewnym Futrem zanim ogłosi swoją decyzję. Kiedy Gradowa Gwiazda prowadzi patrol do stodoły, który zostaje napadnięty przez szczury Pluskający Pazur jest jednym z wojowników sprowadzonych na pomoc przez Wiórowy Pył. Kocur razem z Drzewnym Futrem i Sowim Futrem przeganiają ostatnie szczury. Później zbiera pajęczyny razem z tym drugim by zatamować krwawienie Gradowej Gwiazdy, ale jego ranny okazują się być śmiertelne i kocur umiera. Po śmierci swojego przywódcy pomagają Krzywej Szczęce nieść ciało kocura z powrotem do obozu.

Kilka księżyców później, gdy Lamparcie Futro organizuje patrol, aby oznaczyć granicę w pobliżu Słonecznych Skał, on i Wydrzy Plusk dziwnie się jej przyglądają. Kotka wybiera ich na patrol. Kiedy docierają do Słonecznych Skał wysyła go razem z Wydrzym Pluskiem i Białym Kłem, aby oznaczyli część granicy, ale natychmiast zauważają patrol Klanu Pioruna. Rudy Ogon kpiąco pyta koty z Klanu Rzeki czy szukają swojej granicy. Pluskający Pazur warczy, że wiedzą gdzie się ona znajduje. Agresywnie każe kotom Klanu Pioruna odejść. Wkrótce ostra wymiana zdań przeradza się w potyczkę. Kocur walczy z Białą Burzą. Gdy walka się kończy, Lamparcie Futro z przerażeniem wpatruje się w umierającego Białego Kła. Wojownik ze spokojem mówi kotce, że powinni zabrać ciało kocura do obozu. Unosi ciało pobratymca na ramiona Żabiego Susa i prowadzi go do obozu.

Kilka dni później omawia bitwę z Klanem Pioruna z Kamiennym Futrem, Wydrzym Pluskiem i Szczupaczym Zębem. Oświadcza, że Klan Pioruna zabił Białego Kła i Słoneczną Rybę i Klan Rzeki powinien w odwecie zemścić się na nich. Szczupaczy Ząb twierdzi, że Krzywa Gwiazda tylko czeka na odpowiedni moment by uderzyć. Stary wojownik i Kamienne Futro odpowiadają, że teraz jest właściwy moment. Pluskający Pazur twierdzi, że muszą wytłumaczyć pazurami Klanowi Pioruna, że nie mają prawa do Słonecznych Skał.

Niedługo później następuje kolejna bitwa z Klanem Pioruna, która kończy się śmiercią Dębowego Serca. Wszyscy wojownicy czuwają nad byłym zastępcą, a następnie kocur wraz z Krzywą Gwiazda, Cedrową Skórą i Norniczym Pazurem zanoszą ciało Dębowego Serca na miejsce spoczynku. Lamparcie Futro podejrzewa, że Pluskający Pazur może być kolejnym zastępcą, ponieważ zawsze był blisko Krzywej Gwiazdy, ale gdy zamiast niego zostaje wybrana Lamparcie Futro kotki widzi, że wojownik wygląda na zaniepokojonego i zastanawia się czy naprawdę ją wspiera.

Na następnym Zgromadzeniu kocur wycofuje się, przyglądając się nieufnie kotom Klanu Pioruna. Kiedy Krzywa Gwiazda ogłasza, że zezwolił Klanowi Cienia korzystać z terenów łowieckich Klanu Rzeki, Pluskający Pazur jest wściekły, że przywódca nie skonsultował wcześniej decyzji z Klanem Rzeki.

Kilka księżyców później, kocur zgłasza Lamparciemu Futru, że widział lisa wzdłuż rzeki, kotka każe mu go wyśledzić ze swoim patrolem i upewnić się, że zwierze opuściło ich terytorium. Później tego samego dnia, po tym jak Lamparcie Futro kradnie olbrzymią rybę Dwunożnemu, Pluskający Pazur wydaje się być pod wrażeniem jej połowu. Parę dni później, kiedy kocica organizuje patrole do obozu przybywa Nocna Skóra, który chce rozmawiać z Krzywą Gwiazdą. Kotka pozwala staremu wojownikowi samemu wybrać koty do jego patrolu. Jest jednym z kotów obecnych na następnym Zgromadzeniu, kiedy Nocna Skóra ogłasza, że został wybrany nowym przywódcą Klanu Cienia. Kocur prowadzi później patrol łowiecki nad rzeką.

Tajemnica Żółtego Kła[]

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Wyznanie Pojedynczej Gwiazdy[]

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Jest teraz mentorem Malwowej Łapy.

Nowele[]

Dług Rudego Ogona[]

Przewodniki[]

Bitwy klanów[]

Emoji AshfurThinking

Cytaty[]

Oczywiście. Wielkie koty zabiłyby wszystkich Dwunożnych, którzy ośmieliliby się wejść na ich teren. Gdyby Klan Tygrysa wciąż przemierzał te lasy, Dwunożni do tej pory nie zbudowaliby nic na naszej ziemi.

—Pluskający Pazur przytakując słowom czarnej karmicielki, "Ucieczka w dzicz", strony 189-190 (ilustrowane wydanie)

Galeria[]

Bazy postaci[]

Oficjalne rysunki[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione na Oficjalnej stronie wojowników
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Honorze Lamparciej Gwiazdy", strona 86 (angielskie wydanie)
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", spis klanów
  4. Wyjawione w "Obietnicy Krzywej Gwiazdy", strona 419 (angielskie wydanie)
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Obietnicy Krzywej Gwiazdy", strona 447 (angielskie wydanie)
  7. Wyjawione w "Wyznaniu Pojedynczej Gwiazdy", spis klanów
  8. Wyjawione w "Obietnicy Krzywej Gwiazdy", strona 31
  9. Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 527
  10. Wyjawione w "Początku proroctwa, tomie 1", strona 101 (angielskie wydanie)
Advertisement