FANDOM

Warning
Nie jesteśmy jeszcze w domu nad jeziorem, ale po raz pierwszy od dłuższego czasu wierzę, że wkrótce będziemy.

—Jastrzębie Skrzydło myśli o podróży Klanu Nieba

Podróż Jastrzębiego Skrzydła (ang. Hawkwing's Journey) – dziewiąta książka z Super Edycji. Na okładce znajduje się tytułowy bohater Jastrzębie Skrzydło.

Opis

Jastrzębie Skrzydło, zastępca Klanu Nieba, wyrusza w podróż, która zmieni los wszystkich pięciu klanów.

Koty Klanu Nieba stoją w obliczu ciemności, jakiej jeszcze nie widziały. Ich jedyną nadzieją jest odszukanie krewnych Ognistej Gwiazdy, kota, który kiedyś sprowadził ich klan z zapomnienia. Ale nawet jeśli znajdą pozostałe cztery klany, czas Klanu Nieba na ich terytorium w wąwozie może dobiec końca.

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Cherith Baldry.

Streszczenie

Jastrzębia Łapa trenuje, by zostać wojownikiem Klanu Nieba. Jego brat, ginie w pożarze w pobliżu miejsca Dwunożnych. Niedługo potem w wąwozie pojawia się samotnik imieniem Ciemny Ogon ze swoim przyjacielem Deszczem. Medyk, otrzymał wiadomość od Klanu Gwiazdy mówiącą, że muszą znaleźć „iskrę, która pozostaje”. Koty z Klanu Nieba zakładają to jako potomków OgnistejGwiazdy. Po otrzymaniu wskazówek od Klanu Pioruna i od Ciemnego Ogona, Liściasta Gwiazda wysyła patrol, aby znaleźć jezioro, ale postanawiają wrócić do domu, gdy jej partner, Kozia Burza, zostaje zabity przez borsuka. Ciemny Ogon mówi, że wie gdzie jest jezioro i prowadzi nieudany patrol, który próbuje je znaleźć. Następnie Ciemny Ogon ujawnia swoje prawdziwe intencje, atakując w nocy Klan Nieba z hordą włóczęgów. Ojciec Jastrzębiego Skrzydła, Ostry Pazur, zostaje zabity wraz ze starszym, Burzowe Serce. Jeszcze inne koty znikają, a Klan Nieba jest zmuszony do ucieczki z wąwozu. Miętowe Futro decyduje się pozostać w tyle, aby podnieść swoje kociaki. Jedno z nich tonie, podczas próby przeprawy przez rzekę. Klan podróżuje, aby spróbować znaleźć jezioro i zgubić koty, które je zaatakowały. Jastrzębie Skrzydło zostaje zastępcą Klanu Nieba.

Historia Publikacji

  • Podróż Jastrzębiego Skrzydła (EN), HarperCollins (gruba książka), 1 Listopada 2016
  • Podróż Jastrzębiego Skrzydła (EN), HarperCollins (książka Biblioteczna), 1 Listopada 2016
  • Podróż Jastrzębiego Skrzydła (EN), HarperCollins (książka elektroniczna), 1 Listopada 2017
  • Podróż Jastrzębiego Skrzydła (EN), HarperCollins (książka w miękkiej okładce), 5 Września 2017
  • Путешествия Орлокрылого (RU), OLMA Media Group (Twarda okładka), 2019, przekład - Veronica Maximova

Ciekawostki