FANDOM

Podrapana Łapa był młodym kotem o silnej budowie, nieco skłonnym do brutalności, ale zawsze był miły wobec swojego słabszego brata.

—Myśli Żółtego Kła o Podrapanej Łapie, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 347

Podrapany Pysk (ang. Clawface) – Dawny członek Klanu Cienia, następnie członek grupy wygnanych wojowników wiernych Złamanej Gwieździe. Został zabity przez Szarą Pręgę. Po śmierci trafił do Mrocznej Puszczy.

Wygląd

Podrapany Pysk to wychudzony[8], brązowy kocur[3] z bliznami pobitewnymi[3].

Fabuła

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Podrapana Łapa jest uczniem Klanu Cienia. Po raz pierwszy widzimy go z bratem, Nocną Łapą, gdy z niepokojem obserwują, jak Postrzępiona Skóra przenosi Obłoczną Łapę z powrotem do obozu, po czym Lisie Serce i Wroni Ogon zabierają swoich uczniów.

Gdy Żółty Kieł i Obłoczna Skóra zbierają pajęczyny z drzewa, Podrapana Łapa jest widziany podczas treningu z Czarną Łapą, Nocną Łapą, Krzemienną Łapą i Paprociową Łapą.

Podczas gdy uczniowie czyszczą legowisko starszych, Krzemienna Łapa siłuje się z Nocną Łapą, mówiąc, że jest wojownikiem Klanu Wiatru. Podrapana Łapa, wraz z Czarną Łapą i Paprotkową Łapą, dołączają do zabawy, a po jakimś czasie Ostrokrzewi Kwiat ich uspokaja.

Podczas treningu, Żółty Kieł zabiera Nocną Łapę, ponieważ ma świszczący oddech. Podrapana Łapa dotyka nosem ucho Nocnej Łapy, mówiąc, żeby zdrowiał.

Podrapany Pysk jest w patrolu polującym na szczury, organizowanym przez Postrzępioną Gwiazdę i mówi, że żaden szczur nie może uciec.

Wspomina o nim jego brat, Nocna Skóra, gdy mówi, że trenował razem z nim i Krzemmienną Łapą, gdy docierają do gąszczu gęstych krzaków.

Złamana Gwiazda obiecuje Norniczkę Podrapanemu Pyskowi po tym, jak Meszek zostaje uczniem Złamanej Gwiazdy. Jednak Omszona Łapa później umiera, a Złamana Gwiazda obejmuje szkolenie Norniczej Łapy, dając Małą Łapę jako ucznia Podrapanemu Pyskowi.

Kiedy Złamana Gwiazda ostatecznie ogłasza, że Pierzasta Burza dołącza do starszyzny, a kiedy kotka niechętnie przytakuje, Podrapany Pysk zauważa, że więcej kotów będzie poza obozem w tym tempie.

Po zaginięciu Nagietka i Mięty, Żółty Kieł budzi Podrapanego Pyska, pytając, czy widział kociaki. Wojownik zaprzecza temu, mówiąc, że ich tam nie było, ale być może wymknęły się z nocnego patrolu, ponieważ powiedział im, że muszą poczekać, aż zostaną uczniami.

Początek proroctwa

Ucieczka w dzicz

Podrapany Pysk jest wojownikiem Klanu Cienia. Jego uczniem jest Mała Łapa. Pierwszy raz jest wspomniany przez Szarą Łapę, kiedy rozmawia on z Ognistą Łapą o wielkich wojownikach, których zobaczą podczas zgromadzenia.

Potem Podrapany Pysk został wysłany do obozu Klanu Pioruna z misją wykradnięcia kociąt Oszronionego Futra. Kiedy napotkał Nakrapiany Liść próbującą przeszkodzić mu, zabił ją.

Początkowo Klan Błękitnej Gwiazdy sądził, że za śmiercią Nakrapianego Liścia i kradzieżą kociąt stoi Żółty Kieł, jednak potem zauważono, że w pazurach Nakrapianego Liścia znajduje się nie szare futro Żółtego Kła, ale brązowe futro Podrapanego Pyska.

Później, podczas przeganiania Złamanej Gwiazdy z Klanu Cienia, Ognista Łapa, zaślepiony żądzą zemsty za śmierć Nakrapianego Liścia, chciał zabić Podrapany Pysk. Przeszkodził mu jednak w tym Biała Burza, mówiąc, że koty przestrzegające kodeksu wojownika nie zabijają wrogich wojowników tylko po to, aby odnieść zwycięstwo.

Gdy Złamana Gwiazda opuszczał klan, Podrapany Pysk poszedł wraz z nim i kilkoma innymi wiernymi mu wojownikami, stając się włóczęgami.

Ogień i lód

Podrapany Pysk pojawia się podczas ataku Złamanej Gwiazdy na słabo chroniony obóz Klanu Pioruna.

Podczas bitwy, Podrapany Pysk rzuca się na Ogniste Serce, mocno gryząc go w tylną nogę. Nagle na wojownika Klanu Pioruna spływa nowa fala gniewu, ponieważ kot przypomina sobie, że walczy z mordercą Nakrapianego Liścia. Na nic jednak to się zdaje, gdyż Podrapany Pysk jest o krok od zabicia go. Głównego bohatera ratuje przybycie Szarej Pręgi, który atakuje Podrapany Pysk, momentalnie go uśmiercając. Szara Pręga ma wyrzuty sumienia, które znikają po przypomnieniu, kim naprawdę był ciągle spragniony krwi Podrapany Pysk.

Po wygnaniu włóczęgów z obozu, ciało kota zostaje wzięte przez Prędką Łapę i Piaskową Łapę. Zostaje pochowany, jednak na jego pogrzebie nie są obecni żadni starsi. Błękitna Gwiazda tłumaczy, że żaden włóczęga Złamanej Gwiazdy nie jest godny szacunku w obliczu Klanu Gwiazdy.

Przewodnik po terenie

Sekrety Klanów

Wspomniano, że był uczniem Postrzępionej Gwiazdy. Ujawniono również, że Podrapany Pysk znajduje się w Mrocznej Puszczy wraz z innymi kotami, które zdradzały klany, takimi jak Złamana Gwiazda, Tygrysia Gwiazda, Jastrzębi Mróz i Ciemna Pręga za swoje zbrodnie.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Tygrysi Pazur spotyka Podrapanego Pyska i Czarną Stopę, gdy kroczy wzdłuż granic Miejsca Dwunożnych. Kiedy Tygrysi Pazur przedziera się przez krzaki jeżyn, Podrapany Pysk i Czarna Stopa są przerażeni, myśląc, że to patrol Klanu Pioruna. Gdy uznają, że to Tygrysi Pazur, uspokaja się i Podrapany Pysk zdaje sobie sprawę, że kocur przeżył bitwę. Wojownik warczy, że to nie dzięki niemu, a Czarna Stopa mówi, że potem go dopadną. Koty, choć udają, że cieszą się na widok żywego Tygrysiego Pazura, są potajemnie przerażone. Po tym, jak Tygrysi Pazur pyta, gdzie był Mowgli, Podrapany Pysk człapie do przodu i upuszcza mysz przed łapy byłego członka Klanu Pioruna, i informuje go, że może odpocząć, jeśli chce.

Tygrysi Pazur zastanawia się, czy przyjęcie zwierzyny jest oznaką słabości, czy nie, zanim ją zjada. Czarna Stopa wspomina, że ​​nigdy nie myślał, że Klan Pioruna będzie tak zaciekły jak oni, a Podrapany Pysk się z nim zgadza. Następnego dnia Tygrysi Pazur budzi się przed świtem i ostrożnie omija Podrapanego Pyska, który jest przyciśnięty do jego pleców. Brązowy kocur wraz z resztą grupy budzą się później i idą wzdłuż granicy Klanu Cienia. Oczy Podrapanego Pyska są szeroko otwarte, gdy rozgląda się w poszukiwaniu byłych członków Klanu. Wyjaśnia, że ​​linia prostych krzewów na granicy pochodzi z Miejsca Dwunożnych. Jest tak gęsty, że Klan Cienia używa go jako obrony przed dziką częścią lasu.

Brną przez krzak, by znaleźć dąb i jesion, trochę jak terytorium Klanu Pioruna. Podrapany Pysk mruczy, że to na razie ich terytorium. Podrapany Pysk sugeruje Czarnej Stopie polowanie i ustalenie miejsca na stos ze zwierzyną. Czarna Stopa kiwa głową, ale Tygrysi Pazur robi krok do przodu i mówi, że to nie jest gra mini Klanów. Wyjaśnia, że ​​nadal chce przejąć Klan Pioruna i jak tylko będą wystarczająco silni, zrobią to ponownie. Brązowy kocur wydaje się być dość niepewny co do tego.

Trzy wschody słońca później, podczas szkolenia bojowego, a Tygrysi Pazur szturchnął Pień bliżej Podrapanego Pyska, aby nad nim zwisał. Brązowy kocur zaczyna wyglądać na zmartwionego. Gruby Ogon sugeruje, że łatwiej będzie zbić Pień z łap, ale Tygrysi Pazur ostrzega, aby nie pozwolili mu wylądować na Podrapanym Pysku. Pień czołga się w stronę Podrapanego Pyska i Gruby Ogon w tym samym czasie co włóczędzy. Podrapany Pysk jest łatwo pozostawiony, nie kryty, ale szybko pomaga Grubemu Ogonowi, skacząc na Pień. Były wojownik Klanu Pioruna gratuluje im i pyta, gdzie są Czarna Stopa i Splątany Rzep. Gruby Ogon spogląda na Podrapanego Pyska i miauczy, że wkrótce wrócą. Tygrysi Pazur widzi, że coś wiedzą na ten temat i pyta, gdzie się znajdują. Brązowy kocur obiecuje, że nie przekroczyli granicy, i wyjaśnia, że ​​patrolowali granicę Klanu Cienia na zmianę, ponieważ martwią się o swoich byłych towarzyszy klanu. Mówi, że byli tam od jakiegoś czasu i nie widzieli żadnych śladów kotów Klanu Cienia, i pyta, czy stało się coś strasznego.

Tygrysi Pazur postanawia znaleźć Czarną Stopę i Splątany Rzep, a oczy Podrapanego Pyska rozszerzają się, pytając, czy ich ukarze. Pręgowany kocur mówi, że to zależy od tego, co zrobili. Czarna Stopa, Splątany Rzep i Tygrysi Pazur spotykają patrol Klanu Cienia. Kotka wyjaśnia, że ​​teraz żyją przy powalonym dębie wraz z Grubym Ogonem i Podrapanym Pyskiem. Tej nocy Tygrysi Pazur budzi kaszel, a brązowy kocur pyta, czy wszystko w porządku. Wojownik splunął, że nic mu nie jest. Następnego dnia zostaje zawarta umowa o polowanie dla Klanu Cienia, ponieważ są chorzy i słabi. Podrapany Pysk nie jest pewien, twierdząc, że może to być pułapka. Przyznaje, że mogą być chorzy, ale wciąż ich przewyższają, a gdy tylko wejdą do obozu, wszystko może się zdarzyć. Tygrysi Pazur mówi, że zabierają zdobycz do granicy, a on nie naraża ich na niebezpieczeństwo.

Grupa włóczęgów decyduje się udać do obozu Klanu Cienia, niezależnie od ryzyka, gdzie Podrapany Pysk prosi o spotkanie z Popielatym Futrem, twierdząc, że słyszał, jak jego syn został zastępcą. Jarzębinowa Jagoda, jego była partnerka i matka w Popielatego Futra, wyjaśnia, że ​​zmarł. Wprowadził szczura i chorobę do obozu. Podrapany Pysk zachwiał się, powtarzając, że umarł. Mówi Jarzębinowej Jagodzie, że powinien był zostać, zamiast łapać tego szczura, ale Jarzębinowa Jagoda przerywa. Mówi mu, że ich syn chodzi teraz z Klanem Gwiazdy, wie, co Podrapany Pysk zrobił dla nich tego dnia. Tygrysi Pazur wkrótce macha ogonem, aby jego grupa odeszła, a Podrapany Pysk niechętnie odsuwa się od partnerki.

Po powrocie do obozu włóczęgów, Splątany Rzep wyjaśnia, że ​​ona i Podrapany Pysk zaproponowali patrolowi Klanu Cienia, aby polowali dla nich jutro. Podrapany Pysk postanawia się zdrzemnąć przed treningiem bojowym, ale Tygrysi Pazur blokuje mu drogę. Pyta, czy uda mu się zdrzemnąć, zanim wróg zaatakuje. Tygrysi Pazur żąda, aby trenował teraz z energią, którą posiada, pytając, czy rozumie. Oczy brązowego kocura błysnęły gniewem, ale kiwnął głową i mówi, że rozumie. Włóczędzy zaczynają przyłączać się do patroli myśliwskich Klanu Cienia, a Podrapany Pysk wygląda na bardzo opanowanego, ale jego uszy wciąż stoją bacznie, a czubek ogona wciąż drga, a Biała Szyja stoi obok niego.

Tygrysi Pazur sugeruje polowanie na inną zdobycz, a Podrapany Pysk pyta, czy ofiara będzie pochodzić z innego miejsca. Po tym, jak wojownik mówi, że ​​będą polować na terytorium Klanu Pioruna, Biała Szyja mówi, że wolałby nie brać zdobyczy z ich terytorium. Podrapany Pysk szepcze do Tygrysiego Pazura, że krążą plotki, że Biała Szyja i Mała Chmura poszli schronić się w Klanie Pioruna w najgorszym momencie choroby. Wojownik pyta, czy uważa, że ​​to prawda. Podrapany Pysk patrzy na czarno-białego wojownika i stwierdza, że ​​może sobie wyobrazić przestraszone koty próbujące uciec przed umierającym wokół nich klanem.

Podczas patrolu Tygrysi Pazur atakuje i zabija Szybki Wiatr. Brązowy kocur drapie w ziemię i pyta, z jakiego powodu znajdują koty Klanu Pioruna. Wkroczyli i Tygrysi Pazur zabił wojownika, nie chcąc wciągać Klanu Cienia w wojnę, nie są jeszcze wystarczająco silni. Mówi Tygrysiemu Pazurowi, że przyszli polować, a nie walczyć. Nie mogą wygrać tej bitwy, jeszcze nie. Tygrysi Pazur zgadza się, a Podrapany Pysk i reszta patrolu brną przez krzewy starszyzny i pędzą z powrotem przez Drogę Grzmotu. W każdym razie udaje im się zdobyć przewagę liczebną, a Podrapany Pysk jest zmuszony wycofać się na krawędź Drogi Grzmotów, całkowicie pokryty zadrapaniami.

Tygrysi Pazur okłamuje Klan Cienia podczas walki i nawiązuje kontakt wzrokowy z Podrapanym Pyskiem, zanim brązowy kocur zgodził się z nim. Następnego dnia, gdy klan opłakuje śmierć Nocnej Gwiazdy, Podrapany Pysk kładzie czubek swojego ogona na plecach Jarzębinowej Jagody i prowadzi ją w puste miejsce. Cieknący Nos wybiera Tygrysiego Pazura do ustalania patroli, a wojownik mówi Grubemu Ogonowi, Podrapanemu Pyskowi i Splątanemu Rzepowi, aby poprowadzili patrole myśliwskie. Wykonują świetną robotę, gromadząc stos zwierzyny, dzięki czemu Klan ma wielką ucztę na cześć Nocnej Gwiazdy. Medyk zaprasza grupę do Klanu Cienia, a Jarzębinowa Jagoda z miłością spogląda na brązowego kocura i wita swoich dawnych towarzyszy z klanu.

Ćwierć księżyca później Podrapany Pysk budzi Tygrysiego Pazura, informując, że wrócił z patrolu o świcie. Zobaczył po drugiej stronie Drogi Grzmotu, że las płonie. Wyjaśnia, że ​​wyglądało to tak, jakby ogień był nad obozem Klanu Pioruna.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Pokiereszowany.
  • Blizny na pysku nabył jeszcze jako uczeń[9].

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 73
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Ogniu i lodzie", spis Klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", spis Klanów
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Wyjawione na oficjalnym drzewie Wojowników
  6. Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 326
  7. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", [Potrzebna strona]
  9. Wskazuje na to jego imię ucznia