FANDOM

Podrapana Łapa był silnym młodym kotem, skłonny być nieco zbyt szorstki, ale zawsze życzliwy dla jego słabszego brata.

—Myśli Żółtego Kła o Podrapanej Łapie, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 328

Podrapany Pysk (ang. Clawface) – Dawny członek Klanu Cienia, następnie członek grupy wygnanych wojowników wiernych Złamanej Gwieździe. Został zabity przez Szarą Pręgę. Po śmierci trafił do Ciemnego Lasu.

Wygląd

Podrapany Pysk to wychudzony, ciemnobrązowy kocur z licznymi bliznami na ciele, głównie na pysku. Prawdopodobnie posiada bursztynowe oczy.

Fabuła

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Podrapana Łapa jest uczniem Klanu Cienia. Po raz pierwszy widzimy go z bratem, Nocną Łapą, gdy z niepokojem obserwują, jak Postrzępiona Skóra przenosi Obłoczną Łapę z powrotem do obozu, po czym Lisie Serce i Wroni Ogon zabierają od niego ucznia.

Gdy Żółty Kieł i Obłoczna Skóra zbierają pajęczyny z drzewa, Podrapana Łapa jest widziany podczas treningu z Czarną Łapą, Nocną Łapą, Krzemienną Łapą i Paprociową Łapą.

Podczas gdy uczniowie czyszczą legowisko starszych, Kamienna Łapa siłuje się z Nocną Łapą, mówiąc, że jest wojownikiem Klanu Wiatru. Podrapana Łapa, wraz z Czarną Łapą i Paprotkową Łapą, dołączają do zabawy, a po jakimś czasie Ostrokrzewi Kwiat ich uspokaja.

Podczas treningu, Żółty Kieł zabiera Nocną Łapę, ponieważ ma świszczący oddech. Podrapana Łapa dotyka nosem ucho Nocnej Łapy, mówiąc, żeby zdrowiał.

Podrapany Pysk jest w patrolu polującym na szczury, organizowanym przez Postrzępioną Gwiazdę i mówi, że żaden szczur nie może uciec.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Podrapany Pysk jest wojownikiem Klanu Cienia. Jego uczniem jest Mała Łapa. Pierwszy raz jest wspomniany przez Szarą Łapę, kiedy rozmawia on z Ognistą Łapą o wielkich wojownikach, których zobaczą podczas zgromadzenia.

Potem Podrapany Pysk został wysłany do obozu Klanu Pioruna z misją wykradnięcia kociąt Oszronionego Futra. Kiedy napotkał Nakrapiany Liść próbującą przeszkodzić mu, zabił ją.

Początkowo Klan Błękitnej Gwiazdy sądził, że za śmiercią Nakrapianego Liścia i kradzieżą kociąt stoi Żółty Kieł, jednak potem zauważono, że w pazurach Nakrapianego Liścia znajduje się nie szare futro Żółtego Kła, ale brązowe futro Podrapanego Pyska.

Później, podczas przeganiania Złamanej Gwiazdy z Klanu Cienia, Ognista Łapa, zaślepiony żądzą zemsty za śmierć Nakrapianego Liścia, chciał zabić Podrapany Pysk. Przeszkodził mu jednak w tym Biała Burza, mówiąc, że koty przestrzegające kodeksu wojownika nie zabijają wrogich wojowników tylko po to, aby odnieść zwycięstwo.

Gdy Złamana Gwiazda opuszczał klan, Podrapany Pysk poszedł wraz z nim i kilkoma innymi wiernymi mu wojownikami, stając się samotnikiem.

Ogień i Lód

Podrapany Pysk pojawia się podczas ataku Złamanej Gwiazdy na słabo chroniony obóz Klanu Pioruna.

Podczas bitwy, Podrapany Pysk rzuca się na Ogniste Serce, mocno gryząc go w tylną nogę. Nagle na wojownika Klanu Pioruna spływa nowa fala gniewu, ponieważ kot przypomina sobie, że walczy z mordercą Nakrapianego Liścia. Na nic jednak to się zdaje, gdyż Podrapany Pysk jest o krok od zabicia go. Głównego bohatera ratuje przybycie Szarej Pręgi, który atakuje Podrapany Pysk, momentalnie go uśmiercając. Szara Pręga ma wyrzuty sumienia, które znikają po przypomnieniu, kim naprawdę był ciągle spragniony krwi Podrapany Pysk.

Po wygnaniu samotników z obozu, ciało kota zostaje wzięte przez Prędką Łapę i Piaskową Łapę. Zostaje pochowany, jednak na jego pogrzebie nie są obecni żadni starsi. Błękitna Gwiazda tłumaczy, że żaden włóczęga Złamanej Gwiazdy nie jest godny szacunku w obliczu Klanu Gwiazdy.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Pokiereszowany.
  • Blizny na pysku nabył jeszcze jako uczeń.
  • Nienawidził swojego ucznia, Małej Łapy, bo uważał go za miękkiego i niezdolnego do walki, toteż nie był zaskoczony, gdy Mała Chmura został medykiem.
  • Podrapany Pysk był obecny na swoim pogrzebie jako duch.

Galeria

Bazy postaci