FANDOM

Pojedyncza Gwiazda (ang. Onestar) – dawny przywódca w Klanie Wiatru.

Syn Jeleniego Skoku i Strzyżykowego Lotu. Były partner Dymki i ojciec Ciemnego Ogona.

Wygląd

Pojedyncza Gwiazda to mały, szczupły kocur o jasnobrązowej, pręgowanej, cętkowanej sierści oraz bursztynowych oczach. Posiada poszarzały pysk oraz bliznę za jednym uchem.

Historia

Urodził się w Klanie Wiatru wraz ze swoimi siostrami, Jesionową Stopą i Porannym Kwiatem. Był jedynym synem Jeleniego Skoku i Strzyżykowego Lotu. Będąc już wojownikiem został wraz ze swoimi pobratymcami zmuszony opuścić tereny Klanu Wiatru. Zostali przegonieni przez żądnego władzy przywódcę Klanu Cienia, Złamaną Gwiazdę. Zaprzyjaźnił się z Ognistym Sercem, kiedy wojownik odszukał Klan Wiatru i sprowadził go z powrotem do domu. Jednak po tym jak Dwunożni zniszczyli las, Pojedynczy Wąs musiał ponownie z niego odejść, tym razem w towarzystwie wszystkich klanów. Udało im się dotrzeć na nowe terytoria nad jeziorem, mimo wszystko w życiu młodego wojownika pojawiły się kolejne problemy. Ówczesny przywódca, Wysoka Gwiazda przed swoją śmiercią postanowił mianować go swoim nowym zastępcą, mając na uwadze zbyt porywczy charakter swojego pierwszego zastępcy, Błotnistego Pazura. Pojedynczy Wąs był w szoku, a dowiedziawszy się o utracie stanowiska, Błotnisty Pazur wszczął bunt przeciwko niemu. Niektóre koty poparły byłego zastępcę, ostatecznie jednak rebelia upadła, wraz z jego śmiercią, a Pojedynczy Wąs otrzymał dziewięć żyć oraz nowe imię przywódcy, Pojedyncza Gwiazda. Zyskując nową rangę, z obawy przed okazaniem jakiejkolwiek słabości stał się zimnym i okrutnym przywódcą. Często kłócił się z innym przywódcami i odwrócił się od Klanu Pioruna, dotychczasowego zaufanego sojusznika. W między czasie jego partnerką została Biały Ogon, z którą doczekał się córki, Wrzosowego Ogona.

Fabuła

Początek proroctwa

Ogień i lód

Las tajemnic

Cisza przed burzą

Niebezpieczna ścieżka

Czarna godzina

Nowa przepowiednia

Północ

Wschód księżyca

Świt

Blask gwiazd

Zmierzch

Zachód słońca

Siła trójcy

Wzrok

Ciemna rzeka

Wyrzutek

Zaćmienie

Długie cienie

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Zanikające echa

Nocne szepty

Znak księżyca

Zapomniany wojownik

Ostatnia nadzieja

Wizje cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Rozbite niebo

Najciemniejsza noc

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Misja Ognistej Gwiazdy

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Życzenie Liściastej Sadzawki

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Przewodniki po terenie

Sekrety Klanów

Koty Klanów

Kodeks Klanów

Bitwy Klanów

Ostateczny przewodnik

Krótkie historie i sztuki

Poza kodeksem: Łaska Jasnej Duszy

Decyzja Klanów

Aplikacja Wojowników

Ciekawostki

  • Jego imię pochodzi od jednego z jego wąsów, który od urodzenia był biały i gruby.
  • Jest dalekim krewnym Wietrznej Gwiazdy.
  • W niemieckiej wersji językowej, nazywał się Krótki Wąs i Krótka Gwiazda, a nie Pojedynczy Wąs i Pojedyncza Gwiazda.

Galeria

Bazy postaci