FANDOM

I trudno ufać nowym kotom. Przez Ciemnego Ogona.

—Pokrzywowy Plusk do Jastrzębiego Skrzydła, "Najciemniejsza Noc", strona 169

Pokrzywowy Plusk (ang. Nettlesplash) - wojownik Klanu Nieba, partner Miętowego Futra, ojciec Żwirowego Nosa, Frędzlowego Wąsa, Nektarowej Pieśnii Bladego Nieba

Jeden z kociąt Płowej Paproci i Osiego Wąsa, brat Króliczego Skoku, Dopływowego Pióra i Śliwkowej Wierzby. Po raz pierwszy pojawił się w "Przeznaczeniu Klanu Nieba".

Dawny mentor Dzielnej Sadzawki.

Wygląd

Pokrzywowy Plusk jest krótkowłosym, smukłym jasnobrązowym kocurem. Ma zielone oczy, które odziedziczyła po nim Frędzlowa Łapa.

Fabuła

Super Edycje

Przeznaczenie Klanu Nieba

Pokrzywa jest kociakiem Płowej Paproci i Osiego Wąsa. On i jego rodzeństwo, Śliweczka, Dopływ i Króliczek, zawsze wpadają w szał. Tuż przed tym jak Odbita Łapa, Kamienna Łapa i Drobna Łapa mają swoją ceremonię wojownika, Śliweczka przypadkowo popycha go w rzece, podczas gdy walczą w zabawie. Jego ojciec, Osi Wąs wyskakuje i ratuje go.

Po wyjściu z rzeki mówi Śliweczce, że nauczy ją, jak wepchnąć go do wody. Płowa Paproć rzuca się i zaczyna lizać jego futro, ale Pokrzywa ucieka i rzuca się na Śliweczkę. On i jego rodzeństwo opowiadają matce, że nie mogą się doczekać, aby zostać wojownikami, i to, że jest jeszcze muszą czekać sześć księżyców.

On i jego rodzeństwo są następnie widziani kiedy wychodzą z żłobka. Kiedy Liściasta Gwiazda upomina niektórych wojowników, którzy wypowiadali się przeciwko dziennym wojownikom, mówi, że żaden kot nie może ich winić za to, że Pokrzywa wpadł do rzeki.

Pokrzywa mówi że chciał trenować z uczniami. Kiedy Liściasta Gwiazda zezwala niektórym kotom wypróbować inne jaskinie, jako legowiska, Pokrzywa mówi, że chciał spać w jednym. Po walce ze szczurami, on i jego rodzeństwo są widywani na szlaku a potem wspinają się aby dotrzeć do Osiego Wąsa. Pokrzywa jest następnie widziany przez Liściastą Gwiazdę, gdy kotka widzi, że Płowa Paproć próbuje wygładzić zmarszczone futro kocurka.

Liściasta Gwiazdai Kozia Burza oferują następnie możliwość zabrania Pokrzywy i jego rodzeństwa na jakiś czas, więc Płowa Paproć może odpocząć. Matka Pokrzywy zgadza się, postanawiając udać się na miejsce treningu. Kociaki są bardzo podekscytowane, gdy Kozia Burza łapie kosa. Kiedy udają, że są wojownikami podczas ataku Dwunożnych, wybiera on Kozią Burzę, mówiąc, że wojownik wie wszystko o walce. Jego rodzeństwo ripostuje, mówiąc, że Kozia Burza jest pieszczochem i nie pojawił się w bitwie, chociaż Pokrzywa nie chce być nikim innym, dopóki jego siostra nie zagrozi mu, mówiąc, że nie może grać. Następnie szybko zmienia zdanie i wybiera Wróblą Skórę. Potem widać, że chce być Kozią Burzą w grze, w którą grają Dopływ, Śliweczka i Króliczek, i kociaki powtarzają mu, że Kozia Burza nie był prawdziwym wojownikiem, tylko pieszczochem, i że jeśli chciałby być rudym kocurem, mógłby grać sam.

Kiedy Rozbrzmiewająca Pieśń mówi Liściastej Gwieździe, że potrzebuje ucznia, przywódczyni każe jej czekać, aż jeden z kociąt Płowej Paproci będzie wystarczająco dojrzały, ale kociaki mówią, że nie chcą być medykami. Kiedy kocię Dwunożnego zostaje uwięzione przed obozem, Płowa Paproć mówi, że Śliweczka i Pokrzywa słyszeli dziwne odgłosy. Pokrzywa jest wtedy widziany, mówiąc, że chciał zobaczyć Miejsce Dwunożnych. Pokrzywa jest później widziany z rodzeństwem bawiącym się w nieprawdziwą ceremonię wojownika. Pokrzywa mówi, że wolałby być pieszczochem, a Liściasta Gwiazda martwi się przez chwilę, ale potem przypomina sobie, że to tylko zabawa.

Później widać go narzekającego, ponieważ Płowa Paproć chce, aby kocięta oczyściły żłobek. Kiedy Osi Wąs opuszcza obóz wraz z resztą wojowników, Pokrzywa mówi mu, że nie powinien odejść, i że nie chce, aby cokolwiek mu się przydarzyło.

W Mangowej Przygodzie na końcu książki, Pokrzywa pod nazwą ucznia: Pokrzywowa Łapa wraz ze swoim rodzeństwem, też mającymi imiona uczniów - Dopływową Łapą, Śliwkową Łapą i Króliczą Łapą przechodzą oceny i otrzymują imiona wojowników: Pokrzywowy Plusk, Dopływowe Pióro, Śliwkowa Wierzba i Króliczy Skok.

Podróż Jastrzębiego Skrzydła

Kiedy Rozbrzmiewająca Pieśń wspomina że ​​miała wizję, przewidującą pożar, a Pokrzywowy Plusk pyta, czy wizja przewidywała ogień, przeskakujący do jego łap. To niepokoi Klan i Ostry Pazur wymaga ich wyciszenia. Jednak wciąż mruczą po pytaniu Pokrzywowego Plusku. Kiedy patrol, który został wysłany, aby znaleźć krewnych Ognistej Gwiazdy powraca, Pokrzywowy Plusk, Króliczy Skok i Śliwkowa Wierzba wynurzają się, i po rozdaniu gąsienic rzucają się na ojca aby go pozdrowić. Po zakończeniu pozdrowienia z ojcem, Pokrzywowy Plusk pyta, gdzie jest Kozia Burza, nie zdając sobie sprawy, że zastępca został zabity przez borsuka. Liściasta Gwiazda ogłasza niepowodzenie misji podczas Zgromadzenia klanu, ale nadal jest zdeterminowana aby wypełnić przepowiednię. Pokrzywowy Plusk pyta, jak by to zrobili, a jego partnerka i matka jego dwóch kociąt, Miętowe Futro, zgadza się z nim.

Pokrzywowy Plusk jest postrzegany jako część większych patroli, z powodu dwóch ataków szopów. Jastrzębie Skrzydło zatrzymuje się, a Pokrzywowy Plusk wraz z resztą patrolu znika w zaroślach. Po tym jak patrol graniczny zostaje zaatakowany przez włóczęgów, Pokrzywowy Plusk zastanawia się, jak długo Klan Nieba może dalej walczyć z każdym zagrożeniem. Po tym, jak Klan Nieba zostaje wypędzony przez włóczęgów, Pokrzywowy Plusk przegrupowuje się z Klanem w ogrodzie Hebanowy Pazur, wraz ze swoją partnerką i kociętami. Wróbla Skóra ogłasza, że ​​mają już dziennych wojowników, którzy mogą walczyć z włóczęgami. Brązowy kocur rzuca porozumienie, warcząc, że wyrwą mu futro. Uczeń wojownika, Dzielna Łapa, dostaje swoją ceremonię wojownika, i Pokrzywowy Plusk mówi, że Dzielna Łapa jest gotowy na swoje imię wojownika, nie czekając, Liściasta Gwiazda aż poprosi go o tradycyjne podejście. Przywódczyni pochyla głowę na dowód uznania wojownikowi. Kiedy Liściasta Gwiazda decyduje się na odejście dla Klanu Nieba, Pokrzywowy Plusk stoi ochronnie przy Miętowym Futrze i kociętami, ogłaszając, że dokładnie się zastanowili i postanowili pozostać w tyle. Wyjaśnia, że ​​to dlatego, że dwa kocięta są zbyt małe, aby odbyć długą podróż. Klan Nieba opuszcza ten dzień, a Pokrzywowy Plusk i jego partnerka, wraz kociętami zostają w tyle jako samotnicy.

Wizja Cieni

Najciemniejsza Noc

On i Miętowe Futro wychodzą z wąwozu, w którym żyją, gdy patrol Klanu Nieba składający się z Jastrzębiego Skrzydła, Fiołkowej Łapy, Kwiecistego Serca, Króliczego Skoku i Kreciego Wąsa zostają zatrzymani przez Bladą Łapę i Żwirową Łapę. Szczęśliwa, że go widzi, Kwieciste Serce komentuje, że Pokrzywowy Plusk wygląda dobrze, a on zwraca jej komplement. Pokrzywowy Plusk przedstawia im swoje i Miętowego Futra inne kocięta, Frędzlową Łapę i Nektarową Łapę. Pyta, kim jest Fiołkowa Łapa, a Jastrzębie Skrzydło przedstawia ją jako jedną z jego kociąt i Kamiennego Połysku. Miętowe Futro idzie zapytać, gdzie jest Kamienny Połysk, ale Fiołkowa Łapa wyjaśnia, że ​​umarła. Chętny, aby poruszyć rozmowę, Pokrzywowy Plusk pyta, czy podróżowali daleko i zachęca ich do odpoczynku i zjedzenia w wąwozie, gdyż powiedziano im, że przeszli przez kwadrans księżyca.

Rzeka Ognia

Pokrzywowy Plusk nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniony w spisie.

Klan Nieba i Nieznajomy

Ratunek

Ostry Pazur wspomina, że ​​wysłał Pokrzywowy Plusk na patrol. Kiedy Liściasta Gwiazda i Biały Księżyc udają się na spacer, spotykają się z częścią jego patrolu, Osi Wąs i Drobna Chmura mówią Liściastej Gwieździe, że ich patrol się rozpadł, i jakoś stracili Pokrzywowy Plusk wraz z Piaszczystą Łapą. Kiedy koty idą szukać Piaszczystej Łapy i Pokrzywowego Plusku, znajdują ich. Przywódczyni pyta ich, co robią, a kocury odpowiadają, że szukają zapachu lisa, ale nie mogą go znaleźć. Liściasta Gwiazda następnie pyta ich, czy jedli i odpowiadają, że jedli tylko trochę. Kotka przypomina im, że jest to sprzeczne z kodeksem wojownika, który mówi że wojownicy mogą dopiero zjeść kiedy kocięta i starsi zrobią to pierwsi. Następnie wysyła ich z powrotem do obozu, mówiąc im, że za karę muszą sprawdzić Porostowe Futro i zmienić jej ściółkę. Po powrocie do obozu, on i Piaszczysta Łapa czyszczą futro Porostowemu Futru i Splotowi w poszukiwaniu kleszczy.

Później Kamienny Cień mówi Liściastej Gwieździe, że nie widać uczniów, Śliwkowej Wierzby i Pokrzywowego Plusku i również samych ich. Pojawiają się w obozie z tylko zmaltretowanym gołębiem. Osi Wąs pyta, jaka jest ich historia i dlaczego wrócili ze zmaltretowaną zwierzyną, a Pokrzywowy Plusk, który ją niósł, mówi ojcu, że zostali porwani, kiedy ją złapali.

Po kilku dniach Liściasta Gwiazda widzi, jak młode koty ponownie wychodzą na wąwóz, i sądzi, że powinna wiedzieć, że tajemnica wokół nich znów się pojawi. Ostry Pazur pyta, dokąd zmierzają, i Pokrzywowy Plusk jąka się przy mówieniu że sądzą, że pójdą własnym porannym patrolem. Później, leżąc w Szepczącej Jaskini, Liściasta Gwiazda słyszy kłótnie z zewnątrz i widzi, jak Pokrzywowy Plusk mówi Piaszczystej Łapie, że nie może powiedzieć Drobnej Chmurze o ich tajemnicy. Przywódczyni postanawia od tej chwili uważnie obserwować młode koty.

Później mówią kotce, że zamierzają ochłodzić swoje łapy w wodzie. Koniczynowy Ogon jest zadowolona, że przynajmniej Pokrzywowy Plusk opanował strach przed wodą, ponieważ nigdy jej nie lubił, odkąd Śliwkowa Wierzba wepchnęła go do wody, gdy byli kociętami. Liściasta Gwiazda postanawia za nimi podążać i znajduje ich w gnieździe Starszej Dwunożnej, która ich karmi. Kotka mówi im, że to, co robią, jest złe, i młody wojownik jąka się, że Dwunożna jest naprawdę miła i że jej jedzenie smakuje dobrze. Przywódczyni nakazuje im wrócić do wąwozu.

Pokrzywowy Plusk jest później wspomniany po schwytaniu ich przez Liściastą Gwiazdę. Przywódczyni nie chce jeść żadnych pokarmów dla pieszczochów, ale uważa, że ​​skoro Ptasia Łapa, Miodowa Łapa i brązowy wojownik jedli je przez wiele dni bez złych skutków, kotka musi je zjeść dla swoich kociąt. Później, Pokrzywowy Plusk jest wspomniany, choć nie z imienia, gdy Liściasta Gwiazda spotyka Sol'a, który ją pociesza, że zostanie nakarmiona, chociaż jest zaskoczony, że innym dzikim kotom nie smakowało jedzenie. Kotka wykrzykuje, że nigdy nie będzie im smakowało, ponieważ są wojownikami podobnymi do niej.

Po tym jak Liściasta Gwiazda i jej kocięta zostały uratowane, Liściasta Gwiazda ogłasza spotkanie Klanu, i przypomina uczniom, że nigdy nie mogą brać jedzenia od Dwunożnych, i Pokrzywowy Plusk jest zakłopotany.

Poza Kodeksem

Pokrzywowy Plusk jest wymieniany przez Płową Paproć, kiedy Łaciata Stopa mówi Liściastej Gwieździe o pomyśle Sol'a, by podzielić ich patrol łowiecki. Martwi się, że Pokrzywowy Plusk i jego siostra, Śliwkowa Wierzba, mogą zostać uwięzieni przez lisy lub borsuki. Podczas gdy tak się dzieje, Pokrzywowy Plusk i reszta patrolu powracają z wystarczającą ilością świeżej zwierzyny, aby utrzymać Klan wyżywiony przez kilka dni.

Jest jednym z kotów w patrolu Sol'a, widzianego następnej nocy. Kiedy idą bardzo głęboko w las, Liściasta Gwiazda pyta, co robią, a Pokrzywowy Plusk pokazuje przywódczyni lisią norę. Kotka jest zaskoczona i wykrzykuje, że musi odejść stamtąd, ale Pokrzywowy Plusk każe jej czekać, zapewniając ją, że jest wszystko w porządku. Kiedy Sol wydaje rozkaz kradzieży zwierzyny z lisich nor, brązowy wojownik porywa królika i wraca do wąwozu. Później, u szczytu wąwozu, on i patrol są zbesztani przez Liściastą Gwiazdę, która obiecuje, że nie podniosą tego z resztą Klanu.

Nowele

Pożegnanie Kruczej Łapy

Podczas ceremonii ucznia Dzielnej Łapy i Pięknej Łapy, Liściasta Gwiazda kiwa głową Drobnej Chmurze i Pokrzywowemu Plusku, pytając, czy mogą być mentorami nowych uczniów. Pokrzywowy Plusk kiwa głową na znak ze się zgadza, stojąc obok Drobnej Chmury.

Cytaty

Nauczę cię, jak wepchnąć mnie do rzeki!

—Pokrzywa do swojej siostry, "Przeznaczenie Klanu Nieba", strona 16

Pokrzywo, Śliweczko, nie chcę słyszeć od was żadnego pisku.

Płowa Paproć besztuje Pokrzywę i Śliweczkę, "Przeznaczenie Klanu Nieba", strona 24

Piaszczysta Łapa: Och, my tylko - tylko w lesie, ah, próbujemy podążać za zapachem lisów.
Pokrzywowy Plusk: Tak, za zapachem lisa, ale jeszcze, nic nie znaleźliśmy.

—Piaszczysta Łapa i Pokrzywowy Plusk do Liściastej Gwiazdy, "Po Powodzi", strona 30

Rozbrzmiewająca Pieśń: To prawda, że ​​miałam wizję tego samego dnia, kiedy wybuchł pożar, ale...
Pokrzywowy Plusk: Czy Klan Gwiazdy przewidział ogień?

—Pokrzywowy Plusk przerywa Rozbrzmiewającej Pieśni mówiącej o swojej wizji , "Podróż Jastrzębiego Skrzydła", strona 38

Szałwiowy Nos: Ale wrócą!
Pokrzywowy Plusk: Tak, jak długo możemy dalej walczyć?

Klan Nieba o włóczęgach którzy ich zaatakowali, "Podróż Jastrzębiego Skrzydła", strona 162

Tak, wyrwij im skórę!

—Pokrzywowy Plusk podczas ataku włóczęgów, "Podróż Jastrzębiego Skrzydła", strona 214

Ważka: Proszę bardzo. Cokolwiek masz zamiar zrobić, nie mogę cię zatrzymać.
Pokrzywowy Plusk: Nic nie zrobię. Nie jestem jak włóczędzy Ciemnego Ogona. Nie zaatakowałbym bezbronnego kota.
Ważka: Nie... dołączyłam do Ciemnego Ogona po tym, jak zniknęły koty, które żyły w wąwozie. Nigdy nie zamierzam cię atakować. Nie chcę też krzywdzić innych kotów.
Pokrzywowy Plusk: Jeżeli zostaniesz z Ciemnym Ogonem, będziesz musiała... Jak masz na imię?
Ważka: Ważka. Spotkałam Deszcz w lesie i przekonał mnie, żebym przyłączyła się do grupy Ciemnego Ogona. Powiedział, że będzie to bezpieczniejsze niż życie jako samotnik.
Pokrzywowy Plusk: I co dalej?
Ważka: Z początku wydawało się, że jest lepiej. Miałam inne koty, by mi pomóc. Ale kiedy zachorowałam... Ciemny Ogon nie cierpi chorych kotów... Kiedy nie byłam wystarczająco silna, by utrzymać się na tle innych kotów, nie mogłam jeść. Zostałam wypchnięta z najlepszych miejsc do spania i stałam się coraz bardziej chora.
Pokrzywowy Plusk: Próbowałaś wrotyczu na swój kaszel?
Ważka: Nie widziałam żadnego. Jeden z innych kotów powiedział mi, że kocimiętka może pomóc w kaszlu, i poszliśmy jej poszukać, ale Ciemny Ogon nam ją odebrał. Powiedział, że dałby pomocne zioła kotom, które na to zasłużyły, Nie sądzę, żebym na nie zasłużyła... Podążanie za nim było złym wyborem. Podjęłam wiele złych decyzji. Może to będzie moja ostatnia...
Pokrzywowy Plusk: Nie zasypiaj! Powiedz mi dlaczego tu jesteś.
Ważka: Ja... chciałam znaleźć więcej ziół. Ale nie widziałam niczego, co wyglądałoby dobrze. I... Próbowałam polować, ale byłam zbyt słaba. Im dłużej szłam nie łapiąc niczego... tym słabsza byłam.
Pokrzywowy Plusk: Nie zasypiaj! Czy możesz wstać jeżeli ci pomogę?
Ważka: Co? Co ty chcesz zrobić?
Pokrzywowy Plusk: Zabieram cię do mojego legowiska. Chcę ci pomóc.

—Pokrzywowy Plusk rozmawiający z Ważką, "Najciemniejsza Noc", strony 9-11 (Scena Bonusowa)

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Koty Klanu Nieba
Przywódczyni Liściasta Gwiazda
Zastępca Jastrzębie Skrzydło
Medycy Plamiste ŻyczenieDrżący Płatek
Mediator Drzewo
Wojownicy Wróbla SkóraDrobna ChmuraSzałwiowy NosMiętowe FutroPokrzywowy PluskKróliczy SusŚliwkowa WierzbaPiaszczysty NosMacgyverRwący PotokKwieciste SerceObłoczna MgłaPiękny LiśćZroszony SkokTrzcinowy PazurFiołkowy PołyskFrędzlowy WąsBlade NieboŻwirowy NosNektarowa PieśńPrzepiórcze PióroGołębia StopaSłoneczna SkóraŻółwi ChódSzybująca Rysa
Uczniowie Korzenna ŁapaIglasta ŁapaStrzyżykowa Łapa
Karmicielki -
Kociaki -
Starszyzna Płowa Paproć